Silly season 25/26

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Sniper »

(...)
Enligt uppgifter till Silly-surr är det nu helt klart att Niklas ”Pajen” Persson gör comeback i Leksand. Han har ändrat inriktning inom hockeyn och slänger bort sportchefskostymen för att stå i båset i stället. ”Pajen” och Hedberg är gamla lagkamrater från tiden i Leksand och Persson, i sportchefsrollen, var även intresserad av att värva Hedberg till AIK för ett år sedan.

Familjen Persson är också i ett läge i sitt liv där man säljer sitt hus i Linköping. En flytt till Dalarna väntar alltså i stället.

”Pajen” har kontrakt med AIK fram till 30 april. Det är föga troligt att Leksand, av formella skäl, basunerar ut återkomsten innan dess – men Sportbladet kan avslöja att avtalet mellan parterna redan är spikat.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... rdens-drom
* * *

Vän av ordning undrar om Tjomme och Pajen spelade i Linköping samtidigt?
Nej, Thomas Johansson gjorde sin sista i klubben 2005/06.
Niklas Persson anslöt 2006/07 (efter många år i Leksand).
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: fre 04 apr 2025, 10:13
Wiborg skrev: fre 04 apr 2025, 09:48 Tack, då är jag med, men det låter ju inte som någonting som man skulle bli oönskad i laget för. Och som kommentarerna från Aftonbladet visar så är ju den spelartypen som kanske är mest omtyckt i laget ändå även om det går över gränsen ibland. Och crosscheckingen tycker jag inte heller är så farlig utan mer oturlig att den träffar ansiktet.
Jag vet inte jag...han är ju en briljant spelare, och en spelartyp som vi inte varit i närheten av på många många år. Men jag är sjukt otänd på att en spelare ska hålla på och filma och förstärka och ha sig...men gissar att det är en icke-fråga, han lär aldrig dra på sig våran tröja igen.
Håller med, just Lodin vill jag inte ha i mitt lag utan jag tänkte mest på snacket om att han kanske inte är så omtyckt i Karlstad. Jag vill inte ha Shinnimin heller även om den typen av spelare behövs i laget. Däremot dessa spelare utan filmningarna, absolut. De kan både grisa och spela hockey...
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Vårt "Carros kille" har alltid haft fog för sig:'
Förhandlar med ”Zacke” – hyllar frun: ”De är vårt sociala kitt”
Leksand förhandlar med Patrik Zackrisson, 38, om en fortsättning i Leksand.
Då hyllar sportchefen – hans fru.
– ”Carro” gör ett fantastiskt jobb, säger Thomas ”Tjomme” Johansson.
https://www.falukuriren.se/2025-04-04/f ... iala-kitt/
* * *
Sniper skrev: tor 16 maj 2024, 11:28 (...) bästa kebab jag ätit sedan Leksands Kebab & Pizzeria* öppnade på 80-talet (...)

*God men eventuellt farlig den med. En kompis till mig fylleåt en kebab med bröd på Norsgatan och fick så ont i magen att han var tvungen att gå till jouröppna vårdcentralen. Där sa den danske läkaren efter att ha klämt på magen att kebabätaren skulle ta fram "pikken". Huruvida det var kebaben, det myckna drickandet eller pikken som orsakade besvären vet jag inte. Det magonda släppte när han vandrade hem i natten.
Och "hem" låg rakt över gården från det hus Pajen sedermera skulle bo i:
– Första tiden där bodde jag ovanpå syrran. Hon hade en etta på Tällbergsvägen i ett hus som trafikskoleläraren Ola Lehndal ägde. Jag hade gångavstånd till hallen och trafikskolan låg i källaren. Det var perfekt.
– Att komma upp till Leksand och sätta sig på cykeln eller gå till ishallen, bli omhändertagen på det sättet av den organisationen fick mig att känna att det var lugnt, skönt och väldigt enkelt allting. När jag ville gå ner och träna så gick jag ner och tränade. Då jag var i Huddinge fick jag vänta på farsan för han skulle köra eller om jag tog tåget in till stan för att sedan åka med någon annans förälder. Det var aldrig att jag kunde spontant gå ner för att träna.https://hockeysverige.se/intervju/blev- ... s-persson/
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Efter det köpte han och Helena ett hus på Edshult. Näckens väg.

Det tog tid. Men alla de som sa att Pajen aldrig kommer hem till Leksand igen verkar få fel :mrgreen:
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Lillgud hade gått upp i sömmarna om han bevittnat nyheten om Hedberg. Själv kan jag inte se en bättre lösning. Visst går det att argumentera för att det är en nackdel med långt historik i föreningen, men jag tycker nog att det sved rejält när Hedberg gick till Örebro, det är liksom i LiF han hör hemma.

En anekdot. När Hedberg var Moratränare hamnade jag bredvid honom i korvkön (jag undrar var den ön ligger). En högljudd karl i kön kunde inte låta bli att kommentera att moratränaren minsann var på plats varpå Hedberg glatt utbrast att man måste få visa barnen vilka färger som egentligen är de rätta.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Jjax

Inlägg av Jjax »

Hedberg Pajen
Ja fan vet vad jag tycker om det, känner oro att de inte är byxade. Men min vana trogen så ger jag dom 10-15 omgångar innan mitt utlåtande. Onekligen kul med nya namn och inte en tröttmössa som redan har garderoben full med träningsoveraller från halva Shl.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: ons 02 apr 2025, 18:33 Har han som inte är Olle Öst tystnat?
"(...) han var verkligen inte som Olle Öst".
- Dessutom gillade jag Olle Öst väldigt mycket och jag tror att han hade en stor del i framgångarna.
Vad var styrkan i Olle Östs ledarskap?
– Jag har svårt att förklara, men han var helt enkelt bra. Vi spelade borta mot Djurgården och låg under med 3-0 efter två perioder. Då kom han in i omklädningsrummet ”Nu skiter vi i det här och kör fem man full rulle framåt. Oavsett om det blir 10-0 tar jag på mig hela ansvaret. Ut och kör.” Då vände vi och vann med 5-3. Så här gjorde han flera gånger.
– Efter att vi hade fått stryk uppe i Leksand tog han taxi hem till Karlstad eftersom han var så arg på oss.
(...)
Hur var första träningen med Minnesota och inledande matcherna?
– Fy fan… Nu ska jag inte svära, men tränaren hade fem övningar. Varje övning var på 20 minuter och där vi åkte runt, runt eller fram och tillbaka. Jag var helt chockad.
– Jag hade haft en vision om att det var väldigt speciellt, men herregud. Vi hade en tränare som heter Ted Harris. Han hade tidigare varit lagkapten i Minnesota, men han var verkligen inte som Olle Öst.
https://hockeysverige.se/old-school-hoc ... andersson/
* * *

Sillyrelaterat viewtopic.php?p=27693&hilit=anton+johansson#p27693
Roligt för honom men oroligt för oss.
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Jjax skrev: Igår, 18:47 Hedberg Pajen
Ja fan vet vad jag tycker om det, känner oro att de inte är byxade.
...
Instämmer till 100%.
Om du har spelat i LIF så är du automagiskt ett tränarämne. Kunde vi inte tänka mer utanför boxen än så?!
Jag kommer också ge dem chansen men det här känns inte som en självklar succé.

Längtar tills att silly startar snart med spelare IN i truppen.
Saknar lillguds analyser, kommentarer och namndroppande i dessa tider.
Södra Siljan speglar vinnare
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

SteelSky skrev: För 26 minuter sedan.
Jjax skrev: Igår, 18:47 Hedberg Pajen
Ja fan vet vad jag tycker om det, känner oro att de inte är byxade.
...
Instämmer till 100%.
Om du har spelat i LIF så är du automagiskt ett tränarämne. Kunde vi tänka mer utanför boxen än så?!
Jag kommer också ge dem chansen men det här känns inte som en självklar succé.

Längtar tills att silly startar snart med spelare IN i truppen.
Saknar lillguds analyser, kommentarer och namndroppande i dessa tider.
Jasså?

Själv tänker jag att det handlar mer om att han har 13 säsongers erfarenhet från att vara tränare i NHL, HA och SHL som väger tyngst tillsammans med att han är en bra karaktär, vinnarskalle och vill förändra spelet i samma riktning som de allra flesta ventilerat önskemål om. Men det är jag det.

Att han är Leksing in i märgen ser jag däremot som en enorm bonus.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.