Pastis skrev: tis 28 apr 2026, 20:25Suck, undrar när man kan få några glada nyheter om det nya laget? Hoppas på någon limpa och inte bara brödsmulor...
Så du vill ha nytt på tränarfronten?

Pastis skrev: tis 28 apr 2026, 20:25Suck, undrar när man kan få några glada nyheter om det nya laget? Hoppas på någon limpa och inte bara brödsmulor...
Så du vill ha nytt på tränarfronten?

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.
Det smakar ändå lite surt med all bitterhet från familjen Tjomme. Också lite uppfriskande med någon som vågar visa sig bitter. Avkommorna lägger jag däremot ingen vikt vid. De repeterar det pappa sagt vid matbordet.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Anledningen till varför jag ropar efter mer än Gidlöf just nu är nog mest pga att läget känns så prekärt.
Jag har inte brytt mig så mycket om silly tidigare. Inte innan sommaren iaf. Men just i år kan jag inte släppa taget. Jag måste få se att det löser sig på några fronter först. Inser att det kommer ta tid det här, men jag känner stressen av många anledningar. För mig är det inte ens klart ifall vi klarar det ekonomisk, innan jag ser vart det bär av lagmässigt.
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
TV4’s hockeypodd pratar rätt mycket Leksand. Och Almen Bibic levererar en hyfsad sågning av Tjommes lagbygge. Men väl underbyggt och kloka resonemang omkring varför han kommer till den slutsatsen. Lyssna vet ja!
Om Ollas vet vi inget.
Om Tjomme vet vi att han har hållt oss i SHL längst av alla detta årtusenden.
En sportchef är svårt att bedöma.
Enligt vissa var Salo en hjälte. Enligt mig var han en random kille vid blackjack-bordet som sörplade GTs, satsade på 17 och blev utkastad av vakten innan han förlorade allt.
Om han läser detta tror jag han på något plan håller med.
Många tror säkert att en sportchefs jobb är att bygga ett lag. Och så är det väl till 10%. En rätt kortsiktig uppgift under vår/sommar. Övrig tid är man som namnet nämner chef. Ledare.
Var Tjomme en bra ledare? Vad vi vet har ingenting kommit ut att han inte var det. Vilket är ett bra bevis att han antagligen var det alternativ att han inte var involverad och ansågs som chef överhuvudtaget.
Är Ollas en bra chef? Det vet ingen. Vad vi vet är att han är en bra ledare. Som hänförare i en fjärdekedja eller som ansvarig för juniorleden.
HA, div.1 och SHL avgjordes för bara en vecka sedan. Jag hade blivit besviken om vi redan gjort klart med 4-5 värvningar.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Klas skrev: tis 28 apr 2026, 20:54TV4’s hockeypodd pratar rätt mycket Leksand. Och Almen Bibic levererar en hyfsad sågning av Tjommes lagbygge. Men väl underbyggt och kloka resonemang omkring varför han kommer till den slutsatsen. Lyssna vet ja!
I stort sett alla såg det utom Tjomme. Anmärkningsvärt. Att man hoppas på utfall av maxpotential i ett x antal spelare som underpresterat i flera säsonger det kan man ju inte kalkylera in. Inte konstigt att exempelvis vårat PP varit värdelöst i 4 års tid... man chansar precis som ekonomiavdelningen när de summerar in publikintäkterna och räknar med 7000 i snitt över säsong...
Våran silly börjar nog i Juni, så jag tror inte vi ser ett enda nyförvärv tills dess. Några förlängningar kommer nog absolut (så som Karlberg, Wiktor Nilsson?)
Så det är bara att vänta, hate to say it.
Känns som hoppet lutar åt att Ollas får köpa 6 transatlanter likt grisar i säckar och hoppas att alla blir en lyckoträff.
Bara 1 1/2 dag bort nu - det unika i att inte kunna presentera en enda ny spelare före april månads utgång.
Det finns absolut ingenting normalt i det som pågår.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -opereras/
Andreas Thelander till Vimmerby.
Kim Johansson till Kalmar.
Max Veronneau jagas av MoDo men agenten letar efter kontrakt i SHL utan lycka hittills.
Inget till Leksand.
Framåt Masar!
lil'masen skrev: Igår, 13:23https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -opereras/
Max Veronneau jagas av MoDo men agenten letar efter kontrakt i SHL utan lycka hittills.Inget till Leksand.
Juni/juli händer det grejer, och just nu är det helt upp till Ollas & co om dom vill ha Martin Karlsson, typ det enda som rör sig kring Leksand nu.
yohnxd skrev: Igår, 13:40lil'masen skrev: Igår, 13:23https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -opereras/
Max Veronneau jagas av MoDo men agenten letar efter kontrakt i SHL utan lycka hittills.Inget till Leksand.
Juni/juli händer det grejer, och just nu är det helt upp till Ollas & co om dom vill ha Martin Karlsson, typ det enda som rör sig kring Leksand nu.
Enligt MK själv så har han inte hört något från Leksand
Framåt Masar!
lil'masen skrev: Igår, 14:02yohnxd skrev: Igår, 13:40lil'masen skrev: Igår, 13:23https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -opereras/
Enligt MK själv så har han inte hört något från Leksand
Dom har inte haft en dialog, men Hedberg har ju sagt att det är ett namn dom diskuterar.
Sen svarade MK såhär i Siljannews.
Om en dialog skulle uppstå, hur skulle du ställa dig till en eventuell återkomst?
— Det är en jättesvår fråga att svara på eftersom det inte finns något konkret att utgå ifrån. I så fall får man ta ett snack med ”Jeppe” (Ollas) och ta det därifrån. Just nu är det bara en hypotetisk fråga.
Klarspråk: Om Leksand vill så vill jag.
yohnxd skrev: Igår, 14:09Dom har inte haft en dialog, men Hedberg har ju sagt att det är ett namn dom diskuterar.
Sen svarade MK såhär i Siljannews.
Om en dialog skulle uppstå, hur skulle du ställa dig till en eventuell återkomst?
— Det är en jättesvår fråga att svara på eftersom det inte finns något konkret att utgå ifrån. I så fall får man ta ett snack med ”Jeppe” (Ollas) och ta det därifrån. Just nu är det bara en hypotetisk fråga.
Klarspråk: Om Leksand vill så vill jag.
Ah när du ställer upp det sådär så fattar jag.
Om Knuts inte kommer tillbaka efter skadan så kommer det ju behövas en Leksands veteran. Han vet ju iallafall vad som krävs för att ta sig till SHL?
Framåt Masar!
Ollas kanske har fått köpstopp pga obetalda fakturor?!
Som vi varit inne på tidigare, ju senare man värvar ju färre månader att betala ut löner, men det är ett högt spel att spela.
Intressanta spelare försvinner från marknaden varje dag just nu, vad blir kvar till oss? ![]()