Silly season 25/26

Användarens profilbild
Einar Berg

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Einar Berg »

Elvenes låter förlorad.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Elvenes blir nog en svår fjäder att behålla.

Bild
Elvenes, ordförande Eriksson samt SC Sjöström
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Läste för nått år sen om Kentääs tänk vid värvningar, och de va kortfattat så här..
Om två spelare har kemi och gör succé, så värvar han båda för att de ska spela tillsammans.
Så han värvar spelare för att de ska lira ihop. Dvs att han drar riktlinjerna i grova drag.

Tjomme säger att det är tränaren som sätter laget.
Det blir lite fel i mitt huvud... :-O

Känns som om det kan bli lite rörigt då...? :roll:
Lampa

Inlägg av Lampa »

Nästa år tappar vi troligen Elvenes och Kloos, vi har i dagsläget gjort nästan minst mål, bara Växjö som är sämre. Tjomme kommer få jobba hårt för att få in offensiv kraft i detta laget, speciellt med tanke på att vi förmodligen inte har mer pengar att röra oss med. Hriviks kontrakt ligger som en blöt filt över hela laget.

Ska man signa Zackrisson, så återstår endast en centerplats, då hoppas jag verkligen inte man viger den åt Marcus Westfält. Vill Tjomme föryngra laget och samtidigt ha in Westfält får nog Zacke inte förlängt, är min gissning, för man behöver verkligen en riktig förstacenter, något som Vejdemo inte växt ut till, som man hoppades inför säsongen.
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Lampa skrev: fre 06 dec 2024, 14:59 Nästa år tappar vi troligen Elvenes och Kloos, vi har i dagsläget gjort nästan minst mål, bara Växjö som är sämre. Tjomme kommer få jobba hårt för att få in offensiv kraft i detta laget, speciellt med tanke på att vi förmodligen inte har mer pengar att röra oss med. Hriviks kontrakt ligger som en blöt filt över hela laget.

Ska man signa Zackrisson, så återstår endast en centerplats, då hoppas jag verkligen inte man viger den åt Marcus Westfält. Vill Tjomme föryngra laget och samtidigt ha in Westfält får nog Zacke inte förlängt, är min gissning, för man behöver verkligen en riktig förstacenter, något som Vejdemo inte växt ut till, som man hoppades inför säsongen.
Kan vara så att vi erbjuder djurgården vejdemo, tar de pengarna och erbjuder Zacke 1 år för att sedan ha budget att hugga på en ännu bättre center än vejdemo. Kanske finns över till Westfält också.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Lampa

Inlägg av Lampa »

VonGustaf skrev: lör 07 dec 2024, 12:12
Lampa skrev: fre 06 dec 2024, 14:59 Nästa år tappar vi troligen Elvenes och Kloos, vi har i dagsläget gjort nästan minst mål, bara Växjö som är sämre. Tjomme kommer få jobba hårt för att få in offensiv kraft i detta laget, speciellt med tanke på att vi förmodligen inte har mer pengar att röra oss med. Hriviks kontrakt ligger som en blöt filt över hela laget.

Kan vara så att vi erbjuder djurgården vejdemo, tar de pengarna och erbjuder Zacke 1 år för att sedan ha budget att hugga på en ännu bättre center än vejdemo. Kanske finns över till Westfält också.
Smart. Samtidigt finns ju potentialen i Vejdemo..
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Lampa skrev: lör 07 dec 2024, 18:10
VonGustaf skrev: lör 07 dec 2024, 12:12

Smart. Samtidigt finns ju potentialen i Vejdemo..
Helt klart finns det potential i honom. Samtidigt så har han bara fungerat/haft kemi tillsammans med Cehlarik och Elvenes.... Där tror jag mer på Elvenes gjort honom bättre.
Nu med Lang och Karlberg så tycker iaf jag att han inte hinner med dessa i spelet utan kommer sent in i situationer och sent in placeringsmässigt både offensivt och i defensiven.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Samtidigt i andra lag:
Veckans… Förlängningar
Brynäs Johan Larsson, Färjestads Viktor Lodin, Luleås Jesper Sellgren och Frölundas Christian Folin och Linus Högberg har alla förlängt sina kontrakt under veckan som gick. De är samtliga spelare som respektive lag bygger sin framtid kring.
https://www.expressen.se/sport/blogg/sa ... n-succe-2/
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: mån 09 dec 2024, 10:13 Samtidigt i andra lag:
Veckans… Förlängningar
Brynäs Johan Larsson, Färjestads Viktor Lodin, Luleås Jesper Sellgren och Frölundas Christian Folin och Linus Högberg har alla förlängt sina kontrakt under veckan som gick. De är samtliga spelare som respektive lag bygger sin framtid kring.
Men så länge TJ bara har kontrakt till i vår.... Vem är då -idag- ansvarig för nästa års trupp? Inte konstigt att vi inte ser några förlängningar. Sker det ens några samtal mellan TJ och Kloos/Elvenes? Dags att sätta fart nu med Sportchefsjobbet och få den biten klar snabbt som attan.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

TJ och Elvenes har inte diskuterat något än och TJ och Kloos vet var de har varandra. Enligt vad som gått att läsa sig till i FK tidigare.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Stjärnan skrev: tis 10 dec 2024, 09:03
Sniper skrev: mån 09 dec 2024, 10:13 Samtidigt i andra lag:
Veckans… Förlängningar
Men så länge TJ bara har kontrakt till i vår.... Vem är då -idag- ansvarig för nästa års trupp? Inte konstigt att vi inte ser några förlängningar. Sker det ens några samtal mellan TJ och Kloos/Elvenes? Dags att sätta fart nu med Sportchefsjobbet och få den biten klar snabbt som attan.
Man skulle ju verkligen vilja veta var skon klämmer och OM det bara är upp till TJ att bestämma OM Leksands erbjudande räcker eller inte. Finns fler faktorer som ligger till grund för ett beslut hos TJ och hur länge har han på sig att bestämma sig, det bör väl finnas en deadline för detta?
Jag har alltid tänkt att det har lite att göra med hans söner och vad som händer med dem AJ kan ju eventuellt komma att flytta över Atlanten nästa säsong (även om jag tror att han får svårt att ta en plats där borta redan nu), Viktor ved jag inte riktigt var han kan tänkas hamna nästa säsong.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

4 oktober:
Förhandlingar inledda med Elvenes
Leksand har som sagt många utgående kontrakt efter den här säsongen.

Lucas Elvenes är en av de spelare som har avtal som löper ut.

Nu har Leksand inlett samtal med skåningen, som varit en av lagets bästa spelare förra säsongen och i inledningen av den pågående.

Elvenes trivs i Leksand och är positiv till att stanna. Leksand vill också ha kvar den poängproducerande anfallaren och ser man bara hyfsat lika på lönenivån är inte en förlängning av avtalet långt borta.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -dumpa-tva
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Julkalender - lucka elvanes:
Lucas Elvenes nya liv i Leksand: ”Är mitt hem nu”
2 februari 2023 06:30
Lucas Elvenes har fortfarande starka känslor för Rögle, men stortrivs i Leksand.
– Jag kommer att vara här länge, säger forwarden.

https://www.hd.se/artikel/lucas-elvenes ... tt-hem-nu/
- Kärlek till Rögle har han alltså uttryckt förr utan att det varit någon större sak.
- Hoppas han står fast vid det där sista här ovan.
kungT

Inlägg av kungT »

Högfors skrev: tis 03 dec 2024, 22:44
Gösen skrev: tis 03 dec 2024, 19:34
Högfors skrev: tis 03 dec 2024, 18:34

Jag håller med att Zacke har varit bra. Jag kan dock finna en anledning till att inte erbjuda honom ett nytt kontrakt. Han har hög lön vilket skulle frigöra pengar till nya spelare. Vi kan inte bara göra oss av med spelare som Hannes, Eljas och lill-tjomme. Då blir det inte mycket till nyförvärv.
Hans kontrakt går ut så varför skulle vi erbjuda honom samma lön. En marknadsmässig lön , strax under till och med. Han spelar högst troligt hellre i Leksand än någon annanstans där han får 15% mer.
Självklart om han är beredd att gå ner rejält I lön ungefär en halvering så kan det funka. Det jobbiga för Tjomme är att om han nu tänker att han vill förnya laget lite mer än vad han gjorde i år så måste vi släppa en del spelare som har varit bra i år eller försöka sänka deras löner rejält.
Problemet är ju att många av de som varit bäst i år exempelvis Zacke, Elvenes, Eddie och Kloos har utgående kontrakt medan sådana som inte varit så bra och som vi hellre skulle vilja bli av med sitter på kontrakt. Ska bli intressant att se hur han löser det.

"" Självklart om han är beredd att gå ner rejält I lön ungefär en halvering så kan det funka.""
Någon som har koll på gamla forumet kan se att samma snack kom upp efter 3-4 år av icke topp prestationer.
Zachrisson kan vara kvar om han går ner rejält i lön.
Vi som kan läsa tidningarna idag såg 1,9 miljoner i grundlön senaste kontraktet
Är det en halvering efter 4 år ? :shock:
För mycket kompisar mellan Johansson och Zackrisson.
kungT

Inlägg av kungT »

MeraSkottpåMål skrev: tis 03 dec 2024, 19:51
Klas skrev: tis 03 dec 2024, 19:10
Aggeman skrev: tis 03 dec 2024, 12:02

Instämmer.
Kul att en spelare på ålderns höst studsar tillbaka från ingenstans. Vem händer härnäst? Jon går in ”playoff-mode” i vår?
Jon vart ju som pånyttfödd när han fick kampera ihop med MK. Spelar dom på det sättet så kan dom förtjäna sin istid framöver.
Håller med... MK skaka liv i Knuts. \:d/
Okey!!
Knuts har 1.1 miljon i grundlön.
Leksand måste någonstans börja fundera?
Är han en kille som producerad för den summan eller är han kvar för att han är leksing sen länge?
jag hade som sportchef betalat Daniel Zaar Rögle 900 000.
Filip Hållander Timrå 930 000 istället för Knuts.
(Samma lista som Knuts lön)
Varför inte en back som Axel Sandin Pellikka för halva den lönen.
Man måste se längre än... jag gillar Knuts.
Jag gillar många människor men kräver inte att Leksands if ska betala deras bidrag/lön.