Skulle Caito skjutit eller skulle passen till Lunkan varit bättre?
Var Lunkans läge bättre? Kanske, kanske inte. Bättre att skjuta och så kan Lunkan peta in returen istället.
Nu hemma igen efter lite tjänsteresa och allmänt hektiskt både på jobbet och hemma veckan innan så jag har varit lite mer inaktiv än tidigare. Såg matchen på telefonen i en taxi men missade andra perioden då vi verkar förlorat matchen. Det jag såg tycker jag ändå såg bra ut spelmässigt, men svårt att säga på så liten skärm. Knuts mål var ju riktigt snyggt även om det till slut blev ett självmål men ändå. Östmans styrning var riktigt fin också.
Kan bara konstatera att uppehållet kommer lägligt. Vi behöver slicka lite sår nu och få tillbaka i alla fall någon spelare.
Tittar man på bild ett så behöver nog Caitos skott vara hårt och högt för att ta sig in i den öppning som finns ovanför målvaktens plock.
Tittar man på bild två så ser det i första anblick ut som om alla gröna är ur position och att det bara är att trycka in den. Men zoomar man in ser man att Rifalk redan är i position och redo.
Målsnitt 2,29: Skjut!
Målsnitt 4,29: passa?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Bagarn skrev: tor 05 dec 2024, 20:41
Vår styrelse, vår VD och Ekonomichef och vår supporterklubb har rivit hål i den skuta som tog sådan tid att bygga upp efter alla år i skiten.
Det är så fruktansvärt illa.
Att misshandla ett av idrotts-Sverige finaste varumärken är så äckligt. Dessa personer borde få stå ansvariga på något vis. Det är ju med berått mod.
Undviker vi kval/degradering så är det bra gjort av killarna. Riktigt bra.
Det är så små marginaler i SHL idag. Man har int råd med detta kaos.
Att tro att laget inte påverkas av fiaskot är helt fel.
Kommer vara mycket skador hela året från nu.
Spelarna är yrkesmän.
När arbetsgivaren pissar på allt.
Ja vad ska man tro på och kämpa för då?
Lönen trillar in oavsett och nästa säsong närmar sig.
Individualisterna växer nu sakta fram. Wait and se.
Ursäkta bittert inlägg, men det ser verkligen mörkt ut.
(...)
The perfect storm. Rekonstruktionssäsongen och Stiv-uppgifterna ett par år senare https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... n-konkurs/ var också mörkt, men då var spelarna inte direkt inblandade och supporterledet mer enat.