Kval 2026: HV71 - Leksand

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
SteveY

Re: Kval 2026: HV71 - Leksand

Inlägg av SteveY »

Vaknade med en jävulsk huvudvärk, en Ipren och två koppar kaffe senare sitter jag på jobbet.
Blir Swehockey ikväll, skulle göra för ont att bevittna en förlust i match 1.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

SteveY skrev: Idag, 08:35

Vaknade med en jävulsk huvudvärk, en Ipren och två koppar kaffe senare sitter jag på jobbet.
Blir Swehockey ikväll, skulle göra för ont att bevittna en förlust i match 1.

Vid pp kan man gå till sändningen. Dels för att det finns chans (om än liten) till mål framåt, och dels (och kanske framför allt) att det i regel är lugnt i egen zon.

Ullvi, typ

Inlägg av Ullvi, typ »

Ojojoj.
Molnen är mörka. Samtidigt som jag ser tillbaka på min mest fanatiska period som supporter. Inte när Hrivik och Camper hade lekstuga. Utan när vi hade bataljer mot Bofors och annat i HA. Tror det var den personliga kränkningen över att LIF var i andraserien som gjorde att jag brann sä jävligt. Den ständiga ångesten som aldrig infaller när LIF håller på att bli ett nytt Linköping med plats tolv i SHL varje år. Hur kul är det? Eller stryk direkt mot svikaren och antagonisten Niklas E. I välfärdstjuvarna redan i typ åttondel. DET gör att intresset avtar. Inte att vi åkt ur. Nu vet jag också att ingen håller med. Men. Det verkar vara mindre och mindre drag kring matcherna för varje år. Kan ett uttåg ändra på det? Kanske inte.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Hockeyneurotikerns apotek:

• Paracetamol
  • Ibuprofen
  • Omeprazol*
  • Bensodiazepiner
  • Reducerin

*Novalucol Koblar verkar dock snabbare - särskilt när han gör mål.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Ullvi, typ skrev: Idag, 09:54

Ojojoj.
Molnen är mörka. Samtidigt som jag ser tillbaka på min mest fanatiska period som supporter. Inte när Hrivik och Camper hade lekstuga. Utan när vi hade bataljer mot Bofors och annat i HA. Tror det var den personliga kränkningen över att LIF var i andraserien som gjorde att jag brann sä jävligt. Den ständiga ångesten som aldrig infaller när LIF håller på att bli ett nytt Linköping med plats tolv i SHL varje år. Hur kul är det? Eller stryk direkt mot svikaren och antagonisten Niklas E. I välfärdstjuvarna redan i typ åttondel. DET gör att intresset avtar. Inte att vi åkt ur. Nu vet jag också att ingen håller med. Men. Det verkar vara mindre och mindre drag kring matcherna för varje år. Kan ett uttåg ändra på det? Kanske inte.

Jag förstår precis vad du menar och det är lite samma tankar jag försökte få fram under OS-hockeyn. Hockey utan ett lag jag håller på gör det ganska meningslöst för mig, jag behöver ett lag att hålla på så att känslorna svallar. Samtidigt som jag hatar att vi hamnat i kvalet så älskar jag det. Att kastas mellan hopp och förtvivlan är ju det bästa som finns inom idrotten och det är precis det jag älskar, men går det dåligt är det ju samtidigt helt fruktansvärt.

Sedan tror jag precis som du att intresset kanske dalat av att det inte är nerv i matcherna samtidigt som man kanske blivit lite bortskämd med de bättre resultaten senaste åren. Förhoppningsvis kan vi överleva kvalet och att det kan skapa lite nystart inför nästa säsong.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Ullvi, typ skrev: Idag, 09:54

Ojojoj.

Mitt engagemang var också betydligt högre när vi låg i HA än i SHL. Jag levde vid våra SM-guld men upplevde dem aldrig. Så naturligtvis är det ett mål att ha. Men Leksands IF är betydligt större än så och jakten på högsta serien var betydande i varje match på ett annat sätt än en match i november mot Timrå i en serie där 10nde platsen likväl kan ge ett SM-guld.

Vill jag att vi hamnar i HA. Hell no!

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Det räcker inte att hitta tillbaka till grundspelet före Skåne. Effektiviteten och målvaktsspelet avgör. Vi hade chanser nog att vända i Malmö - men det såg ut som under hösten i avsluten (okej spel men "fick inte betalt"). Och om Larsson och Gidlöf ska fortsätta att vara mänskliga blir det underlägesstress och hafsiga avslut samtidigt som vi öppnar upp oss bakåt och riskerar fler baklängesmål.

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

Jag är alltid pessimist vad gäller Leksands IF. Oftast har det också gett mig rätt. Givetvis hoppas jag, men innerst inne tror jag inte alls på det.

Matchserien slutar 4 - 1 till HV.

5 - 1 ikväll följs upp av 3 - 2 på fredag. På söndag tar vi vår enda vinst då vi vinner med 2 - 0. Sen följer två HV vinster, 4 - 1 och 7 - 2.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Wittgenstein skrev: Idag, 13:08

Jag är alltid pessimist vad gäller Leksands IF. Oftast har det också gett mig rätt. Givetvis hoppas jag, men innerst inne tror jag inte alls på det.

5 - 1 ikväll följs upp av 3 - 2 på fredag. På söndag tar vi vår enda vinst då vi vinner med 2 - 0. Sen följer två HV vinster, 4 - 1 och 7 - 2.

Jag säger att du har fel!

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

Wiborg skrev: Idag, 13:10
Wittgenstein skrev: Idag, 13:08

Jag säger att du har fel!

Jag hoppas du får rätt.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Ja herregud vad fjärilarna flyger i magen. Jag kämpar hårt för att bli av med mitt beroende av Leksand ( i händelse av kvalförlust och konkurs), jag skaffar mig ständigt andra hobbys som bla knyppling, matlagning och alkohol, allt för att distrahera hjärnan och tänka på annat, jag deltar flitigt i s.k LL-möten (Långsinta Leksingar) och försöker att undvika att skriva inlägg eller ens snegla på bl.a detta forum (vilket vanligtvis kan betraktas som maniskt eller rentav som tics), men det går trögt med avvänjningen, men hoppas bli klar snart i händelse av degradering, vill verkligen försöka undvika en djupare depression.

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Äh, nu äre matchdag. Vi ska pissa på dem.

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill

Korven

Inlägg av Korven »

Nej, det här är jobbigt känner jag. Vill inte.

Lillgud

Inlägg av Lillgud »

Gjorde en check på hur domarna fördelat utvisningarna när HV71 har kvalat….

HV71 2-8 Oskarshamn
HV71 2-6 Oskarshamn
HV71 16-20 Oskarshamn
———
HV71 8-8 Oskarshamn
———
****På 4st hemma-matcher mot Oskarshamn*****
Totalt 14min fler utvisningar bortalaget….det är hela 7st extra utvisningar….
….Endast vid 1 match föll utvisningarna jämnt….

——————————————

HV71 20-24 MoDo
———————————
HV71 10-10 Modo
HV71 6-6 Modo
——————————-
****På 3st hemma-matcher mot MoDo****
Totalt 4min fler utvisningar bortalaget….det är 2st utvisningar fler….
…..2st av 3 matcher fördelades dom rättvist jämnt…..

——————————————

HV71 4-8 Brynäs
——————————————-
HV71 6-4 HV71
****På 2st hemma-matcher mot Brynäs****
Totalt 2min fler utvisningar bortalaget….det är 1st utvisning mer…
…..Noterbart att det då hänt vid 1 av 9 tillfällen när HV71 spelat hemma i kval att de fått utvisningarna emot sig i ett kval….

————————

Det som skrämmer lite….att vi tar så många fler utvisningar än dom…
585min mot deras 343min…
Vi tar nästan dubbelt så mycket utvisningar som dom…
(343 * 2 = 686)
585 - 343 = 242 (De tar 343….och vi har liksom 242min mer än det)

—————————

Dock kan Ang vara lite odisciplinerad….
Kan både gnälla på domarn…el ge igen lite tex….
Så tror man kan få han lite ur balans om de testar….
Ang ligger ändå på 9nde plats…i utvisningsligan… Om kikar bara `2or´.
Ang dragit på sig 19st 2or under säsongen….
(Så Ang borde vara en måltavla att få lite ur slag)

16st på Borgman
13st på Hatakka…
Men de spelar lite mer tufft hård försvarsinriktat…
—————————

Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef

Inlägg av Pastis »

Anspänningen känns nu och då är klockan bara 14:30! Blir även spännande att se vilka som dömer matchen! :?

Bild