Matchtröjorna

CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Matchtröjorna

Inlägg av CMB »

Gösen skrev: tor 05 sep 2024, 20:23
CMB skrev: tor 05 sep 2024, 20:17
Sniper skrev: tor 05 sep 2024, 20:05 Snyggt tifo på himlen idag inför premiärvisningen av tröjan Bild

T.o.m de som är anti gult ska väl kunna leva med de återhållsamma stänken, tycker man.
Nej. En av de fulare tröjorna på länge.
Mange! Är det du? %-(
Den tröjan + att Hugo Larsson inte är i startelvan:

Bild
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Gult är inget man släpper. Det borde supporterprofilen som byter namn lika ofta som Think pink-Bella känna till. LIF har lyft bucklan tre gånger på blåvitgula armar. Det gula är en del av lagets själ och hjärta.

Dessvärre är han och hans vänner inflytelserika. Har man kuppat in sin egen styrelse kan man nog utan problem lyfta bort en färg. Det gula lever dessvärre på övertid. En mörk framtid väntar.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Stjärnan »

Skitsamma att släppa den jämna siffran (som jag inte hade en aning om men som Sniper påpekade) Detta är skäl nog att göra det.


Herrejävlar vilken snygging!!!

Trodde de blå längderna inte skulle gå att bräcka men ack så fel jag hade. WOW!!!

Edit. Jaha,jag hade redan spräckt 1000… :-??
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tor 29 aug 2024, 17:18
Mats_ume skrev: tor 29 aug 2024, 17:15
Sniper skrev: tor 29 aug 2024, 17:07 Då frågar man sig vad byte av plexiglas/skyddsglas kan tänkas kosta. Redan 2010:

Fast det där måste ha varit en mer omfattande operation
Med sargbyte också?
Det är såklart en kostnadsfråga. Att byta ut sargerna kostar närmare en miljon kronor.
https://kollega.se/arbetsskada/manga-kl ... lexiglaset
Hedblom I FK
Är det ett konstruktionsfel eller ett hanteringsfel?

– Vi har vår uppfattning klar i det här ärendet. Det pågår en diskussion mellan oss och leverantören.

Efter att tidigare ha hoppats få glaset bytt så snabbt som möjligt finns nu en tydlig tidsplan.

– Det nya glaset går från Italien imorgon (läs: fredag) och ska vara här på måndag. Då sätter vi omgående igång att byta så att det ska vara klart till matchen på torsdag mot Timrå, säger Hedbom.

Vad kostar det och vem tar kostnaden?

– Det har vi inte rett ut fullt ut ännu. Just nu ligger fokus på att lösa situationen på ett bra sätt, sedan pågår diskussionen om allt det andra.

Leksands IF:s vd Andreas Hedbom har tidigare berättat om investeringsbehoven i arenan. Däribland behöver Tegera arena en ny sarg.

Var det aktuellt att genomföra sargbyte nu när ni måste byta glaset?

– Nej, det faller på sin orimlighet tidsmässigt i och med att vi har hemmapremiär om drygt två veckor.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Aina spanar och dom pressar till max
- The Latin Kings -
Sniper spanar och han pressar till max https://shop.leksandsif.se/matchtrojor

* * *
DÖRRARNA ÖPPNAS FÖR SÄSONGEN
12.30 Vi slår upp dörrarna för säsongen i Tegera arena. Fritt inträde! Kom ihåg väskförbudet.
Fina erbjudanden i Star Shop där den nya matchtröjan släpps dagen till ära.
Förbjuden väska (matchens fara):
Bild
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Mats_ume »

Återigen, det här med att bortatröjan de facto är en inverterad hemmatröja är något jag inte är helt vän med.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Mats_ume »

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: lör 07 sep 2024, 12:39 Vilka inspirerade vilka? https://www.youtube.com/watch?v=NrRHpwGhE1o
Superstars är ett underhållningsprogram på TV. Programidén är att Sveriges största idrottstjärnor genom tiderna ska träffas och göra upp om titeln Superstar. De tävlande kan ha avslutat sina karriärer eller fortfarande vara aktiva.

Den första omgången sändes i Sveriges Radio-TV 1975 (...)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Superstars_(TV-program)
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: lör 07 sep 2024, 12:31 Leksandsfärjan - först med det senaste, före sociala medier:
Då har vi också ett bildbidrag på sociala medier - fint i profil.

Bild
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: lör 07 sep 2024, 12:31 Leksandsfärjan - först med det senaste, före sociala medier:

Bild
https://shop.leksandsif.se/matchtrojor/ ... it-2024-25

Bild
https://shop.leksandsif.se/matchtrojor/ ... la-2024-25
Jag måste nog sänka mitt initiala betyg något. Hemmatröjan är absolut snygg, men jag trodde att det var en avslutning på ärmen i form av en stjärna, men den tycks bara sluta i en spets. Bortatröjan borde vara helblå, och inte som Mats_ume är inne på, en inverterad hemmatröja.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Aggeman »

Vi har alltid den snyggaste tröjan i SHL enligt mig, troligtvis även i år. Den hade varit snyggare om sekundärfärgen enbart täckte axlarna.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: lör 07 sep 2024, 13:14 Hemmatröjan är absolut snygg, men jag trodde att det var en avslutning på ärmen i form av en stjärna, men den tycks bara sluta i en spets.
Under spetsen/pilen ska det sitta en överkorsad bild på de som identifierats som gulmotståndare. Olika varje match. Håll utkik, peka och skrikskratta.

Mvh / Fundamentalistiska sekten
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Tämligen felfria dräkter https://tv.aftonbladet.se/video/373955/ ... vaalerenga
men samtidigt...inget som får en att höja ögonbrynen (som förra året - vad man än tyckte om blått hela vägen ner på ärmarna).
Ganska omgående in i sammandraget bleknar nyhetens behag.
Men skönheten kanske flammar upp igen när man får se lite fler närbilder i olika vinklar.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Sniper »

Nu kommer jag inte in på LIF-Silly idag, men jag såg igår i all hast någon som redigerat bort reklamen från nya tröjan, och det som blev kvar...var inte mycket. Vibbar av den här:

Bild

Men som jag sagt tidigare - som tröjan ser ut nedan är den tämligen felfri (det gula glöder fint runt siffrorna på ryggen):

Bild

Bild
Vejdemo pekar på en gulmotståndare och AJ ba' "Men se på fan!"