Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
Bra lösning om det gagnar ekonomin. Men om det inte värvas in någon ny blir jag både besviken och orolig. Med tanke på den usla säsongen Vejdemo har i ryggen kan jag inte se honom som en förstacenter.
I och med detta försvinner troligtvis möjligheten att låta DIF ta över Vejdemos kontrakt vid avancemang, då vi ser tunna ut på centersidan.
I och med detta försvinner troligtvis möjligheten att låta DIF ta över Vejdemos kontrakt vid avancemang, då vi ser tunna ut på centersidan.
-
Östman och Vejdemo som centrar är stabilt, fattas bara en fjärde och en förste center.
Zackrisson som fjärde känns rimligt. Bemström är väl alldeles för dyr tyvärr men något trevligt borde väl gå att lösa som 1a.
Förövrigt går Ludvig Larsson till Liiga, så den som såg Hedberg kopplingen där behöver inte bekymra sig längre.
Zackrisson som fjärde känns rimligt. Bemström är väl alldeles för dyr tyvärr men något trevligt borde väl gå att lösa som 1a.
Förövrigt går Ludvig Larsson till Liiga, så den som såg Hedberg kopplingen där behöver inte bekymra sig längre.
-
Det blir en hel del om på Centerlinjen.
Men om Zackrisson kan hålla samma nivå som ifjol, om man utvecklar Eljas, om Vejdemo spelar på den nivå han besitter och om man värvar någon för halva Hriviks lön så blir det bra. Då kommer en pånyttfödd Knuts vara en grym bonus och Östman stand-in.
Men om Zackrisson kan hålla samma nivå som ifjol, om man utvecklar Eljas, om Vejdemo spelar på den nivå han besitter och om man värvar någon för halva Hriviks lön så blir det bra. Då kommer en pånyttfödd Knuts vara en grym bonus och Östman stand-in.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
En befrielse både för föreningen och Marek.
Har extremt svårt att se Vejdemo som förstecenter. Jag sätter Kalle före honom utifrån senaste säsongerna. Så ja, vi behöver något som kan på allvar utmana om platsen som 1a center. Troligtvis inte någon etablerad 1a center från "översta hyllan", men situationen borde ju locka någon som är på väg upp och som har ambitionen att bära ett SHL-lag, men inte riktigt får den platsen hos ett topplag? För nu finns verkligen alla chanser att ta den rollen hos oss.
Det här borde också öppna lite mer för Zacke, vilket jag inte har något emot.
Har extremt svårt att se Vejdemo som förstecenter. Jag sätter Kalle före honom utifrån senaste säsongerna. Så ja, vi behöver något som kan på allvar utmana om platsen som 1a center. Troligtvis inte någon etablerad 1a center från "översta hyllan", men situationen borde ju locka någon som är på väg upp och som har ambitionen att bära ett SHL-lag, men inte riktigt får den platsen hos ett topplag? För nu finns verkligen alla chanser att ta den rollen hos oss.
Det här borde också öppna lite mer för Zacke, vilket jag inte har något emot.
-
Ja, Vejdemos säsong var något i skymundan (det är ju alltid lättare att gnälla på importerna) mer än usel och det i ljuset att säsongen före det inte heller var bra. Han är nog helt enkelt inte bättre. Tredjecenter (som högst), men ingen bra värvning och sannolikt dyr…
-
Vi får leta i ”obskyra-värvningslådan” efter spelare från ECHL och mellaneuropeiska ligor. Styrelsekaoset, ekonomin och media har bidragit till att svenska spelare troligtvis väljer andra lag.
-
Det lär inte bli från ECHL om inte Tjomme vill ge oss en enkelbiljett till HA.Aggeman skrev: mån 14 apr 2025, 18:51 Vi får leta i ”obskyra-värvningslådan” efter spelare från ECHL och mellaneuropeiska ligor. Styrelsekaoset, ekonomin och media har bidragit till att svenska spelare troligtvis väljer andra lag.
Han var ju och kollade på europeiska spelare i AHL, så lär bli därifrån isåfall.
-
Hittar han någon i AHL som vill till Leksand är det positivt. Men det lär kosta…Lampa skrev: mån 14 apr 2025, 19:02Det lär inte bli från ECHL om inte Tjomme vill ge oss en enkelbiljett till HA.Aggeman skrev: mån 14 apr 2025, 18:51 Vi får leta i ”obskyra-värvningslådan” efter spelare från ECHL och mellaneuropeiska ligor. Styrelsekaoset, ekonomin och media har bidragit till att svenska spelare troligtvis väljer andra lag.
Han var ju och kollade på europeiska spelare i AHL, så lär bli därifrån isåfall.
-
- Intendent
Favorit i repris:
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: detta är vemodigt.
Vemodigt men nödvändigt.
* * *
Now do Rindell.
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: detta är vemodigt.
Vemodigt men nödvändigt.
* * *
Now do Rindell.
-
Nej, det är ju därför jag inte lagt så mycket energi vid de rykten som florerat då det kännts som att det inte skulle finnas ekonomi till det med framförallt sign-off som ju ska betalas ut. Men går det att lösa så är det klart att det är positivt. En Marek med hemlängtan kommer inte att prestera på topp ens om kroppen skulle vara 100% och för de pengar man kan frigöra så borde man utan problem kunna hitta någon som presterar bättre än vad Marek har gjort senaste säsongerna.Catami skrev: mån 14 apr 2025, 15:42 Detta trodde jag inte skulle vara möjligt. Hoppas de funnit en lösning som är bra för Leksand.
Pain is temporary, glory is forever
-
L. Vejdemo
K. Östman
(P. Zackrisson)
A. Eljas/J. Knuts
En centersida värdig SHL:s bottenskikt.
K. Östman
(P. Zackrisson)
A. Eljas/J. Knuts
-
Östman ska inte begränsas i en center-roll.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Eljas och Knuts får nöja sig med ytterplatser. Zacke fjärde.bjernagris skrev: Igår, 08:32 L. Vejdemo
K. Östman
(P. Zackrisson)
A. Eljas/J. Knuts
Östman vill helst spela center så det lär han få göra.
Kanske finns det något till en lite billigare prislapp i Liiga? Flera duktiga finnar i ligan som kom därifrån inför denna säsongen.
-
Ja den där centeruppsättningen håller inte alls, kommer dessutom ihåg Knuts enormt svaga inledning av den gågna säsongen, det var lidelsefullt att se. Han skärpte sig väl lite under den andra halvan, men jag ser honom som en "reservcenter" och en spelare att slänga in på den plats där det saknas personal under säsongen. Han skulle nog även kunna ta en backplats i nödsituationer. Men att ha honom som en fast placerad center om vi ska ambitionen att ligga topp-6 eller åtminstone ta en slutspelsplats, tror jag inte på. Två centrar av topp-2-kedjor måste in inser man. Risken är dock stor att det inte kommer hända och det känns oroande att vi kommer ha för stort och orimligt hopp om de befintliga.bjernagris skrev: Igår, 08:32 L. Vejdemo
K. Östman
(P. Zackrisson)
A. Eljas/J. Knuts
-
Ärligt talat känns det rätt eländigt nu:
- En svag trupp (centersidan hiskeligt svag)
- Ett deprimerande offentligt skyttegravskrig gällande föreningens styrning
- En ekonomi som beskrivs som usel
- Med ovan följer att det är svårt att få spelare som vi har råd och som vill
- Riktigt svaga dyra värvningar senaste säsongerna , 20, 21, 22, dessutom en svårförståelig förlängning med 13
- Ett garanterat Stockholmslag som går upp, ingen räddningsplanka (som kanske SSK eller BIK varit)
- Svårighet att få tillbaka gamla LIF:are, Bergkvist, Proos (till LHC av alla lag)
Det är, som sagt, ett elände…
- En svag trupp (centersidan hiskeligt svag)
- Ett deprimerande offentligt skyttegravskrig gällande föreningens styrning
- En ekonomi som beskrivs som usel
- Med ovan följer att det är svårt att få spelare som vi har råd och som vill
- Riktigt svaga dyra värvningar senaste säsongerna , 20, 21, 22, dessutom en svårförståelig förlängning med 13
- Ett garanterat Stockholmslag som går upp, ingen räddningsplanka (som kanske SSK eller BIK varit)
- Svårighet att få tillbaka gamla LIF:are, Bergkvist, Proos (till LHC av alla lag)
Det är, som sagt, ett elände…