Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Leksing i vargaland »

Tur att vi inte har så dåliga domare som det är i andra ligor
https://www.youtube.com/watch?v=zcgv3-9j2fA
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Ludde »

Känns som att domarna straffar spelarna för deras egna skitdåliga speluppfattning som tog dom till domarrummet istället för NHL.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
svepet
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 18:38

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av svepet »

Såg fram emot att åka de ca 25 milen tur o retur till match 6 men nu tappade jag lusten helt.
Denna lättkränkta synnerligen svaga svenska domarkår toppad med några totalt inkompetenta människor som sitter i nån pajaskommitte som de kallar disciplinnämnden. Och situationsrummet…sitter väl o småsuper i nåt rum o slumpar ut anmälningar mha sten, sax, påse.

Jag e inte bitter…
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Eastis »

Som sagt, vi behöver bara peta lite så åker vi ut. Andra lag kan göra nästan vad dom vill. Att det händer nån gång ibland är väl inte konstigt men när det ser likadant ut en hel säsong.

Å ja just ja - jag är inte ett dugg partisk i frågan…
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lillgud »

Typ sista matchen för säsongen….står för dörren då….
Så de kan likaväl pumpa på bara 3kedjor matchen igenom…
Att fördela ut alla dessa löss på 4kedjor…blir bara ännu svagare kedjor…

Då bättre att försöka få ihop allafall 3st kedjor och bara spela på med dom….
(Petar man någon av Sörum/Hellberg kanske de ändå kan få testa i powerplay lite , och petar man tex Karlsson kan han få avlasta lite i boxplay) Men i övrigt kör bara på 3kedjor….

Ev dessa spelare som vi kan kanske komma med bara då…. De som lite tillgängliga….
5st forwards som håller SHL-klass….övriga 8st skulle lika väl kunna harva med Leksand nere i Allsvenskan…
1. Cehlarik
2. Vejdemo
3. Max
4. Elvenes
5. Lang
—————————
6. Sörum
7. Karlsson
8. Zackrisson
9. Karlberg
10. Knuts
11. Hellberg
12. Eljas
13. Olhans-Lind

————————————————

Cehlarik-Vejdemo-Sörum
Max-Zackrisson-Elvenes
Lang-Knuts-Karlberg

—————————————————

Cehlarik-Vejdemo-Max
(?Karlsson/Karlberg?)-Zackrisson-Lang
Hellberg-Knuts-Elvenes

—————————————————-

Cehlarik-Vejdemo-Elvenes
Max-Zackrisson-Lang
Karlsson-Knuts-Karlberg

—————————————————-
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Det är en del dagar fram till onsdag - tills dess kanske vi kan få tillbaka någon spelare eller två?
Det är ännu fler till lördag, semifinal match 1. Om inte annat bör läget vara förbättrat då.

Återstår gör den lilla detaljen att vinna i morgon. Vilket vi gör med normalt målvaktsspel och okej utdelning framåt. Jag tycker fortfarande inte att Frölunda är speciellt bra.

Ett flertal experter tippade 4-3 till Frölunda. Själv tippade jag omvända siffror i händelse av en match 7. Det står jag fast vid även om Hrivik oattackerad åkt in i sargen, Östman åkt in i domare och målvakter drällt in puckar. Ja, kanske just därför. Överlever man fram till sjunde matchen tycker jag att turen borde vända. Laget som aldrig dog del 2...
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Jag försöker se det positivt, vilket blir svårare och svårare, men vi saknar bara forwards. Vi har ändå haft enorma problem att göra mål så om den biten blir decimerad kanske inte behöver spela någon jätteroll.
Vår backsida är intakt och det bör innebära att fokusera mer på defensiven. Täpp till bakåt så kommer de forwards som är kvar alltid skapa något framåt.
Spela bortaspel. I bägge matcherna. Jag ser verkligen fram emot de här två sista matcherna. Med början på måndag.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Einar Berg »

Tror verkligen folk att vi kommer vinna i morgon, med ett b-lag?
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Aggeman »

Einar Berg skrev: sön 31 mar 2024, 17:34 Tror verkligen folk att vi kommer vinna i morgon, med ett b-lag?
Hoppet är det sista som lämnar oss. Argumentet för är att Frölunda inte är speciellt bra, bortsett från Lasse.
Senast redigerad av Aggeman den sön 31 mar 2024, 18:33, redigerad totalt 1 gång.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Bagarn »

Elvenes/Cehlarik/Vejdemo är kedjan som producerar våra poäng framåt i 5 mot 5.

De har alla plusstatistik i kampen mot ”SHLs bästa formation” med Strömwall/Friberg/Ruohomaa.
Lätt att glömma det.
Elvenes +2
Vejdemo +3
PC+2

Taktiskt sett tror jag Challe är nöjd med den matchningen.
Därför borde vi ha vunnit serien redan med vår forwardsbredd vs Frölundas.
Tyvärr saknar vi Hrivik något fruktansvärt då vi hade en stark 2a formation.

Kalle är - 4 som center
Knuts är - 3 som center

Nej, hoppet imorgon är att backlinjen fortsätter prestera på toppnivå i hop med en revanschsugen Filip.
Och trots att första kedjan gjort det ok, så finns det mer att plocka ut.
PC gör mycket bra därute, Vejdemo är den självklara motorn framåt i laget och Elvenes är så nära att få träff på höstformen igen. Det är en tidsfråga innan de sätter en drömmatch igen.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Hoppsan :d
Hyllar VIK-trycket i debuten: ”Bättre än Leksand”
https://www.vlt.se/2023-09-22/hyllar-vi ... an-leksand
Hoppas Hannes Hellberg finns med i laguppställningen i morgon*. Ynglingen, myten, hypen ända sedan han visade upp sig i en SHL-match i fjol. Vi behöver ha in lite spelskicklighet också - inte bara storvuxna juniorcentrar som gör jobbet defensivt.
VIK med briljant Hannes Hellberg fick till slut sen utdelning
https://vikfancentral.se/vik-med-hannes ... er-vidare/
*Om skadeläget är oförändrat.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lillgud »

Bagarn skrev: sön 31 mar 2024, 18:01 Tyvärr saknar vi Hrivik något fruktansvärt då vi hade en stark 2a formation.
—————

Inte enligt Gösen
Det har han förklarat tydligt flera gånger för oss…
Här ytterligare en kommentar därifrån….i ämnet: avdelning förminska Hriviks betydelse för laget…

—————
Gösen skrev: sön 24 mar 2024, 11:33 Det intressanta är ju hur man värderar vilka som är "nyckelspelare". Och vad som är förstakedja. Någonstans verkar lönekuvertet spela in som faktor.

Speltidsmässigt är det rätt jämt fördelat över alla kedjor om man inte räknar in special teams och produktionsmässigt kan det visa sig bli samma sak när man summerar slutspelet.
Först i efterhand kan vi se tillbaka på vilka som blev nyckelspelare.

Sen kan man absolut tycka att Hrivik är en av våra viktigaste spelare men jag ser det inte så.
—————
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Eastis »

Lillgud - jag är mer intresserad av att höra din åsikt än att du i nedlåtande ton citerar någon annan.

Jag tycker det är en relevant fråga vilken/vilka spelare är våra viktigaste? För mig är Lang otroligt viktig, nu i slutspelet har Vejdemo visat styrka och karaktär. Sen har samtliga backar presterat väldigt bra. För mig är inte Hrivik en av våra ledande spelare den här säsongen. Sämre än för ett par år sedan men väldigt mycket bättre än de få matcher han gjorde förra säsongen.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Själv är jag mest nedslagen över numerären än att just Hrivik är borta. Jag tycker inte han varit den härförare som var tänkt.
Men nu känns det ju naturligtvis. Får se om han kommer tillbaka.
Nu är full fokus på attfå ihop nåt som kan kallas lag till i morgon. Men det ska bli kul att följa det nu när det drar ihop sig.
Vi har absolut segerchans i morgon!
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Lillgud skrev: sön 31 mar 2024, 19:06
Bagarn skrev: sön 31 mar 2024, 18:01 Tyvärr saknar vi Hrivik något fruktansvärt då vi hade en stark 2a formation.
—————

Inte enligt Gösen
Det har han förklarat tydligt flera gånger för oss…
Här ytterligare en kommentar därifrån….i ämnet: avdelning förminska Hriviks betydelse för laget…

—————
Gösen skrev: sön 24 mar 2024, 11:33 Det intressanta är ju hur man värderar vilka som är "nyckelspelare". Och vad som är förstakedja. Någonstans verkar lönekuvertet spela in som faktor.

Speltidsmässigt är det rätt jämt fördelat över alla kedjor om man inte räknar in special teams och produktionsmässigt kan det visa sig bli samma sak när man summerar slutspelet.
Först i efterhand kan vi se tillbaka på vilka som blev nyckelspelare.

Sen kan man absolut tycka att Hrivik är en av våra viktigaste spelare men jag ser det inte så.
—————
Japp. Jag ser det inte så.
Betyder såklart inte att jag inte vill se honom på 12 forwards.

Vi behöver dessutom inte vänta till i efterhand för att se att Hrivik inte blev en nyckelspelare i slutspelet :mrgreen: :-B
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.