Silly season 25/26

Användarens profilbild
Gösen

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Gösen »

Näää..
Det känns spännande som fan ..
Bort med dyra halvfabrikat och laga från grunden.
Pajen kommer se potentialen i Eljas och utbilda honom till en stabil center. När vi kollar speltid på centrar någon gång i mars så blir jag inte förvånad om Eljas klockar mest per match. Kom ihåg var ni läste det först kids :d
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: Igår, 12:05 Näää..
Utifrån aspekten "jag åker hellre ur SHL med tio masar i laget än vinner SM-guld med tio tjecker" så blir det bara mer och mer spännande!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: Igår, 12:05 Näää..
Bort med dyra halvfabrikat och laga från grunden.
Pajen kommer se potentialen i Eljas och utbilda honom till en stabil center. När vi kollar speltid på centrar någon gång i mars så blir jag inte förvånad om Eljas klockar mest per match. Kom ihåg var ni läste det först kids :d
Jag är väl inte lika exalterad över Eljas som dig men nog kan han vara en fullgod fjärde-center och kanske även tredje-center nästa säsong. Jag ser heller inte riktigt de där kolsvarta orosmolnen som Chris ser även om det är klart att det inte är klarblå himmel. Säsongen har inte ens spelats klart på alla håll så det är klart som fan att vi har en svag trupp när vi tappat 6 spelare, ryktas om att vi släpper två spelare till och sedan inte har ett enda nyförvärv presenterat. Men lite mer is i magen än så kan man väl ändå ha innan man målar fan på väggen?
Pain is temporary, glory is forever
Eastis

Inlägg av Eastis »

Njae,
Nu känns det ju bättre med en hint om att det löser sig med Marek. Hade det inte varit ett alternativ, då hade det varit dystert. Sen med allt annat som ses som negativt kan det ge bättre grund för laget att prestera, det gäller att tillsammans ta oss igenom detta.
Kom ihåg Malmös superlag för typ 15 år sedan där man köpt stjärna på stjärna och skulle sopa mattan med övriga SHL-lag. Det blev väl sådär kan man konstatera.

Nä det krävs den där perfekta balansen av ungdomlig energi och att vara oövervinnerlig med rutin och lugn samt dom där som gör något extra.

Ser fram mot nya spelare i laget och tror inte dom är stjärnor men kanske mycket väl kan bli…
Chris

Inlägg av Chris »

Jag provade att vara överdrivet positiv inför denna säsong (vilket båda tipsligorna visar) så nu testar jag något annat. Jag har också svårt att se att 24 skulle vara bärande säsongen som kommer, då måste han ta det stora språnget. Duktig förstås, men ser ingen spets..
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Släng hierarkin åt helvete. Slopa förstakedjan. Slopa fjärdekedjan. Jobba på fyra jämna enheter.

Ny center plus en billig Zacke o Vejdemo. Där e tre centrar. Den sista platsen kan tas av Östman, Eljas eller ev en mkt förbättrad Knuts som gått på skridskoskola under sommaren. De som inte centrar kan yttra av dessa tre(Knuts nja).

Vi kommer aldrig att ha råd att värva ihop en på papperet stark sk förstakedja. Trots att Hedberg önskar köra NHL style. Men han vaknar väl upp ur drömmen efter att ha pratat med kassörskan i föreningen när han inser hur det ligger till.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

svepet skrev: Igår, 15:27 Släng hierarkin åt helvete. Slopa förstakedjan. Slopa fjärdekedjan. Jobba på fyra jämna enheter.

Ny center plus en billig Zacke o Vejdemo. Där e tre centrar. Den sista platsen kan tas av Östman, Eljas eller ev en mkt förbättrad Knuts som gått på skridskoskola under sommaren. De som inte centrar kan yttra av dessa tre(Knuts nja).

Vi kommer aldrig att ha råd att värva ihop en på papperet stark sk förstakedja. Trots att Hedberg önskar köra NHL style. Men han vaknar väl upp ur drömmen efter att ha pratat med kassörskan i föreningen när han inser hur det ligger till.
Kanske missförstår dig men vi behöver ju inte värva en hel förstafemma för att ha en förstafemma på papperet.

Max Véronneau - Marek Hrivík/NY - Peter Cehlárik
Oskar Lang - Lukas Vejdemo - NY
Kalle Östman - Patrik Zackrisson/NY - Marcus Karlberg
Arvid Eljas - Jon Knuts - Dennis Altörn/Andro Kaderli

Det är ju en inte helt omöjlig uppställning och visst ser den på förhand ut som en ganska ordentlig försvagning mot tidigare men låt säga att vi ersätter Hrivík vilket borde bli en uppgradering med tanke på det vi sett av honom senaste säsongerna. Kan vi få en 10% förbättring på Max och Cehlárik som inte är någon omöjlighet så är de båda helt klart möjliga att ha i förstafemman.

Sedan kanske det inte är så att jag kastat in spelarna med rätt spelartyper i förhållande till varandra, men tänker mer på principen att det ser inte så jävla illa ut även fast vi inte kan värva in en hel förstakedja. Visst, 2-3 nya spelare behövs in plus ersättare till Hrivík och Zacke om de lämnar, men det behöver inte enkom vara för förstafemman.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Jag har väntat på att Karlskoga ska avtacka spelare efter denna korta artikel 12 april:
Hockeysäsongen 24/25 är över.

Solen gick upp idag igen, även om tomheten är stor.

Nu slickar vi såren och hörs igen om några dagar när vi sparkar igång silly season.

Vi vill tacka alla BIKARE för en fin hockeysäsong.

BIK kommer alltid igen!
https://www.bikkarlskoga.se/article/kdwasul-1eki1/view
Det har inte skett. Ändå:
Christoffer Jansson, 26, lämnar Bik Karlskoga för Färjestad.

En nyhet som Expressen tidigare har avslöjat.

– Det ska bli riktigt kul. En rolig utmaning och det känns som rätt steg att ta, säger Jansson till klubbens hemsida.https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... farjestad/
Därmed kan också Leksand presentera Milosevic.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Sniper skrev: Igår, 17:00 Jag har väntat på att Karlskoga ska avtacka spelare efter denna korta artikel 12 april:
Hockeysäsongen 24/25 är över.

Solen gick upp idag igen, även om tomheten är stor.

Nu slickar vi såren och hörs igen om några dagar när vi sparkar igång silly season.

Vi vill tacka alla BIKARE för en fin hockeysäsong.

BIK kommer alltid igen!
https://www.bikkarlskoga.se/article/kdwasul-1eki1/view
Det har inte skett. Ändå:
Christoffer Jansson, 26, lämnar Bik Karlskoga för Färjestad.

En nyhet som Expressen tidigare har avslöjat.

– Det ska bli riktigt kul. En rolig utmaning och det känns som rätt steg att ta, säger Jansson till klubbens hemsida.https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... farjestad/
Därmed kan också Leksand presentera Milosevic.
Och nypa Hampus Plato när vi är i farten.
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Angående Eljas så håller jag Kaderli, Liam Persson och August Lissel som bättre spelare ur utvecklingspotentiell synvinkel.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Annars kunde den här spelaren vara riktigt intressant.

https://www.eliteprospects.com/player/5 ... in-mckenna
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

VonGustaf skrev: Igår, 18:56 Annars kunde den här spelaren vara riktigt intressant.

https://www.eliteprospects.com/player/5 ... in-mckenna
Haha, superrimlig värvning.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Som sagt, window shopping.

Gavin McKenna, 17, väntas gå först av alla i nästa års NHL-draft.
- SVT -
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

VonGustaf skrev: Igår, 18:54 Angående Eljas så håller jag Kaderli, Liam Persson och August Lissel som bättre spelare ur utvecklingspotentiell synvinkel.
Nog kan Eljas bli riktigt bra. När han var som bäst i år spelade han med en frenesi likt en MK på speed. Men med en offensiv uppsida som väntar på att förlösas.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Wiborg skrev: Igår, 16:15
svepet skrev: Igår, 15:27 Släng hierarkin åt helvete. Slopa förstakedjan. Slopa fjärdekedjan. Jobba på fyra jämna enheter.

Kanske missförstår dig men vi behöver ju inte värva en hel förstafemma för att ha en förstafemma på papperet.

Max Véronneau - Marek Hrivík/NY - Peter Cehlárik
Oskar Lang - Lukas Vejdemo - NY
Kalle Östman - Patrik Zackrisson/NY - Marcus Karlberg
Arvid Eljas - Jon Knuts - Dennis Altörn/Andro Kaderli
Ja, du missförstår mig. Det är exakt en sån där klassisk Leksands-uppställning som du lagt upp som jag är emot. Att ha en förstakedja som "ska" vara det bästa vi har som vi bakar ihop. Och framförallt har en fjärdekedja där vi slänger ihop spelare som Eljas och Kaderli tillsammans med Knuts. Det är EXAKT så vi får dålig utveckling på dessa spelare. Alltid spela juniorer o spelare som inte etablerats typ Eljas i en fjärdelina. Som ett exempel utan tanke så menar jag att det skulle kunna se ut så här typ:

Max - Ny - Eljas
Lang - Vejdemo - Kaderli
Ny - Zacke - Karlberg
Cehlarik - Östman - Ny

Ovan kedjor kan byta plats hursomhelst. Fyra jämna enheter. Där de nya är typ SHL-rejects från annan klubb, toppspelare i HA eller ett AHL-fynd. Inga färdiga dyra landslagsspelare men bra hockeyspelare gärna med lite storlek och tuffhet. Men framförallt måste vi få utveckling på spelare som just Eljas och Kaderli för att ta två exempel. Och de gör man inte genom att dels spela dessa tillsammans och än mindre med Knuts däremellan...