Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Frånvaron av Inför match-reportage…. Betyder de någonting?
Har inte lagts ut ett sådant på flera matcher nu.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

Lindholm, Norén, och Karlberg (tränaren) tydligen magsjuka och borta minst ett par dagar. :shock:
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: mån 01 apr 2024, 00:47 Lindholm, Norén, och Karlberg (tränaren) tydligen magsjuka och borta minst ett par dagar. :shock:
Sniper kommer säga att du källhävisar som en masugnare.

Själv hoppas jag på ett Gin delirium.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Wiborg »

Har inte orkat läsa ikapp då jag haft en massa annat för mig. Idag är jag dock på plats på B3! Filip får revansch och vi tar det till sjunde avgörande (mycket coolare namn än något hittepåamerikanskt game seven som lika gärna skulle kunna handla om sjunde omgången i grundeserien). Jag tycker inte det är så mycket som behöver ändras på förutom ännu mer tryck mot mål och att man vågar skjuta även med täckande spelare i vägen. Skjut högt, blir det inte mål gör det i alla fall ont så de kanske duckar undan nästa gång. Fråga Karlberg ;)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
bender
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av bender »

Stjärnan skrev: sön 31 mar 2024, 21:47 Själv är jag mest nedslagen över numerären än att just Hrivik är borta. Jag tycker inte han varit den härförare som var tänkt.
Men nu känns det ju naturligtvis. Får se om han kommer tillbaka.
Nu är full fokus på attfå ihop nåt som kan kallas lag till i morgon. Men det ska bli kul att följa det nu när det drar ihop sig.
Vi har absolut segerchans i morgon!
Hrivik har varit en av de största besvikelserna den här säsongen, en skugga av sitt fornstora jag. Jag har memeat lite om att det va bättre att få in MK, men det är klart han hade behövts nu.
CMB skrev: mån 01 apr 2024, 00:47 Lindholm, Norén, och Karlberg (tränaren) tydligen magsjuka och borta minst ett par dagar. :shock:
Speciellt om det här stämmer..! Den här serien liknar allt mer en grekisk tragedi. Vi börjar hamna i läget att det enda som talar för oss, är att ingenting talar för oss. Kanske Filip kan spika igen fullständigt och vår magiska förstakedja göra ett par baljor? Avdelning halmstrån.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

CMB skrev: mån 01 apr 2024, 00:47 Lindholm, Norén, och Karlberg (tränaren) tydligen magsjuka och borta minst ett par dagar. :shock:
Måtte det bero på 1a april :o
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: mån 01 apr 2024, 08:18
CMB skrev: mån 01 apr 2024, 00:47 Lindholm, Norén, och Karlberg (tränaren) tydligen magsjuka och borta minst ett par dagar. :shock:
Måtte det bero på 1a april :o
Ahh.
Bara det inte blir en Jinx.
Mvh JP
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lillgud »

Noterbart att Millner mer eller mindre bekräftar….
Att HAN har alltid fått igenom sin vilja till samtliga matcher under säsongen vilken målvakt som skall stå.

Alexander Millner.
– Det är kul att de litar på vad jag tycker och tänker i laguttagningar, sen är vi i tränargruppen väldigt demokratiska av oss, säger han.
– Än har de inte använt sitt veto, men skulle de vilja rösta ner mig kan de göra det.

Så vem står på måndag?
– Haha, du vet att vi inte ger bort det. Ni får hålla er till tåls.

Hur har du jobbat med Filip Larsson efter lördagens besvikelse?
– Det handlar om att konkretisera besvikelsen, få fram lösningar tillsammans med Filip. Han var väldigt analytisk efteråt och hade en bra bild, trots att han var väldigt besviken. Vi vet vilka knappar man ska trycka på.

Vad är viktigast för Filip Larsson, och hela laget, efter en match som den i lördags?
– Att ha guldfiskminne och teflonpanna (skratt). På samma sätt som det gäller att inte bli för hög efter segrar och bra prestationer ska man inte bli för låg när det går emot.
– Vi tränare och spelare gör samma saker i träning mellan matcherna oavsett om vi kommer från ett bra eller ett dåligt resultat.

Rent generellt, hur ser du på att eventuellt peta en målvakt för några misstag i en match när han visat fin form i övrigt?
– Det där är lite från situation till situation. Formen är ganska viktig att känna av. Ibland märker man att den är på nedåtgående och att det är dags att byta, men det är helt beroende på var man är fysiskt eller mentalt.
– Nån match hit och dit gör ingen skillnad i det hänseendet, samtidigt som vi alltid kommer att välja den vi tror har bäst chanser att vinna matchen åt oss.

Så… Filip Larsson på måndag?
– Du får se på matchen.

——————————————————

Sen förstår man ju att det är väldigt svårt ur Millners ögon…
Att på förhand planera att peta Mantas i samtliga kvartsfinalmatcher….
Millner har jobbat längre och nära dagligen med Mantas även under förra säsongen…
Det är trots allt målvaktstränaren som lever och umgås närmast med målvakterna.
Det är även klart att han har ett närmare band med Mantas än med Filip….
Då han har en längre historia med Mantas….och han vet att Mantas var vår förstemålvakt ifjol.
Att Millner iskallt skulle ha ställt Filip,i samtliga 5st spelade kvartsfinaler om Filip vart i spelbart skick i samtliga. Det finns ju liksom inte på kartan… Hur skulle Millner och Mantas ens kunna se varandra i ögonen då mer på träningarna….och sen bara starta om till nästa säsong som om inget hänt. Om Mantas hade blivit så nertryckt att han inte hade fått stå en enda match i slutspelet….just det man väntar en hel säsong på att få uppleva.
Då tror jag Mantas hade känt sig riktigt lack och irriterad och nästan kunde haft svårt med motivationen inför nästa säsong… Om de hade behandlat honom så….att han inte skulle fått någon match i slutspelet.

På det hela taget är jag lite emot att det är just Millner som därför verkar göra valen…
En coach som Berglund har lite mer DISTANS till målvakterna….och skulle lättare bara kunna säga att idag står du…
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Lite synd, och väldigt oväntat, att Millner visar strupen så lätt. Naturligtvis ska han ge tränarna sin info och kanske även sin känsla om vem som är het men dels har han haft en ganska dålig koll under säsongen, och dels tycker jag inte han ska säga det öppet.
Det borde vara tränarens uppgift att utåt sett ta fullt ansvar för vem han väljer. Nu tar Millner den bollen istället, vilket kan ställa till det för trion av målvakter och Millner.
Så det var kanske inte så bra att det kom ut men man får väl anta att målvakterna redan vetat om det. Hade jag varit målvaktstränare hade jag sagt till de och media att tränaren bestämmer i slutändan vem som ska stå (vilket även verkar vara sanningen) och stannat där.
Inte bra att hamna i en beroendeställning när det gäller antingen dig eller dig, och dagligen jobbar med bägge.

En sak om den ena målvakten är ohotad etta och den andre är ohotad backup.. Men så verkar ju fallet inte vara i Leksand.

Så det var onödigt, men Millner verkar ju ha gjort ett jättejobb sedan han kom hit så han ska vi vara väldigt rädda om.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
HansJ
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 01 okt 2023, 04:33

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av HansJ »

PhP-hell tillbaka. Såklart ett omen.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

Gösen skrev: mån 01 apr 2024, 06:22
CMB skrev: mån 01 apr 2024, 00:47 Lindholm, Norén, och Karlberg (tränaren) tydligen magsjuka och borta minst ett par dagar. :shock:
Sniper kommer säga att du källhävisar som en masugnare.

Själv hoppas jag på ett Gin delirium.
Lärarna på buggkursen. Med disciplinämndens inszoomningsverktyg som jag kommit över kan läsas på läpparna:

-Har du hört, Lindholm, Norén och Karlberg (otydligt viskat ”tränaren”) är magsjuka…

Kolla själv:

Bild
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Klas »

HansJ skrev: mån 01 apr 2024, 09:04 PhP-hell tillbaka. Såklart ett omen.
:shock: :?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Ullvi, typ »

Lillgud skrev: mån 01 apr 2024, 08:28 Noterbart att Millner mer eller mindre bekräftar….
Att HAN har alltid fått igenom sin vilja till samtliga matcher under säsongen vilken målvakt som skall stå.

Alexander Millner.
– Det är kul att de litar på vad jag tycker och tänker i laguttagningar, sen är vi i tränargruppen väldigt demokratiska av oss, säger han.
– Än har de inte använt sitt veto, men skulle de vilja rösta ner mig kan de göra det.

Så vem står på måndag?
– Haha, du vet att vi inte ger bort det. Ni får hålla er till tåls.

Hur har du jobbat med Filip Larsson efter lördagens besvikelse?
– Det handlar om att konkretisera besvikelsen, få fram lösningar tillsammans med Filip. Han var väldigt analytisk efteråt och hade en bra bild, trots att han var väldigt besviken. Vi vet vilka knappar man ska trycka på.

Vad är viktigast för Filip Larsson, och hela laget, efter en match som den i lördags?
– Att ha guldfiskminne och teflonpanna (skratt). På samma sätt som det gäller att inte bli för hög efter segrar och bra prestationer ska man inte bli för låg när det går emot.
– Vi tränare och spelare gör samma saker i träning mellan matcherna oavsett om vi kommer från ett bra eller ett dåligt resultat.

Rent generellt, hur ser du på att eventuellt peta en målvakt för några misstag i en match när han visat fin form i övrigt?
– Det där är lite från situation till situation. Formen är ganska viktig att känna av. Ibland märker man att den är på nedåtgående och att det är dags att byta, men det är helt beroende på var man är fysiskt eller mentalt.
– Nån match hit och dit gör ingen skillnad i det hänseendet, samtidigt som vi alltid kommer att välja den vi tror har bäst chanser att vinna matchen åt oss.

Så… Filip Larsson på måndag?
– Du får se på matchen.

——————————————————

Sen förstår man ju att det är väldigt svårt ur Millners ögon…
Att på förhand planera att peta Mantas i samtliga kvartsfinalmatcher….
Millner har jobbat längre och nära dagligen med Mantas även under förra säsongen…
Det är trots allt målvaktstränaren som lever och umgås närmast med målvakterna.
Det är även klart att han har ett närmare band med Mantas än med Filip….
Då han har en längre historia med Mantas….och han vet att Mantas var vår förstemålvakt ifjol.
Att Millner iskallt skulle ha ställt Filip,i samtliga 5st spelade kvartsfinaler om Filip vart i spelbart skick i samtliga. Det finns ju liksom inte på kartan… Hur skulle Millner och Mantas ens kunna se varandra i ögonen då mer på träningarna….och sen bara starta om till nästa säsong som om inget hänt. Om Mantas hade blivit så nertryckt att han inte hade fått stå en enda match i slutspelet….just det man väntar en hel säsong på att få uppleva.
Då tror jag Mantas hade känt sig riktigt lack och irriterad och nästan kunde haft svårt med motivationen inför nästa säsong… Om de hade behandlat honom så….att han inte skulle fått någon match i slutspelet.

På det hela taget är jag lite emot att det är just Millner som därför verkar göra valen…
En coach som Berglund har lite mer DISTANS till målvakterna….och skulle lättare bara kunna säga att idag står du…
Ytterligare förvirring i Mantasgate? Gösens rökridåteori står mot Lillguds demokratiteori som nu fick nytt lyft? Eller?
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lillgud »

HansJ skrev: mån 01 apr 2024, 09:04 PhP-hell tillbaka. Såklart ett omen.
Pastis och Ume som ”skojar med oss”.
Båda har nyligen varit inloggade…
(Typ 15min sen)
Utan att kommenterat det….

Så vi får ta det som att det är deras 1april skämt till forumet…. Annars hade de kommenterat det….
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Lillgud skrev: mån 01 apr 2024, 10:16
HansJ skrev: mån 01 apr 2024, 09:04 PhP-hell tillbaka. Såklart ett omen.
Pastis och Ume som ”skojar med oss”.
Båda har nyligen varit inloggade…
(Typ 15min sen)
Utan att kommenterat det….

Så vi får ta det som att det är deras 1april skämt till forumet…. Annars hade de kommenterat det….
Eller, likt LIFs frånvaro av inför match rapporter varit helt panikslagna av något faktum som gör att de inte vill eller kan kommentera ;)

(Men det skulle ju vara ett kul skämt)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!