Laget 24/25
-
- Intendent
Re: Laget 24/25
Vem var det som sa att Hrivik eventuellt skulle kunna vara tillbaka redan mot Brynäs på torsdag? Eller åtminstone mot Örebro 16 januari. Jag är genuint besviken över senaste beskedet kring frälsaren.
Det förvånar mig att ingen varken här eller i Masugnen nämnt skadeuppdateringen fredag-lördag. Är det för att ingen ser Marek som frälsare?
Det förvånar mig att ingen varken här eller i Masugnen nämnt skadeuppdateringen fredag-lördag. Är det för att ingen ser Marek som frälsare?
-
Du har ju redan nämnt det?Sniper skrev: mån 06 jan 2025, 11:21 Vem var det som sa att Hrivik eventuellt skulle kunna vara tillbaka redan mot Brynäs på torsdag? Eller åtminstone mot Örebro 16 januari. Jag är genuint besviken över senaste beskedet kring frälsaren.
Skyll inte på budbäraren kring Brynäs eller Örebro.
Skyll på Doktor Grauzel, aka Doktor Glas.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
- Intendent
Ja, men ska man behöva vänta ända till söndag innan det senaste nämns på forumen? Själv är jag sociala medier-begränsad och kan inte scrolla mer än tre poster på Facebook innan en stor skylt kommer upp och låser mina möjligheter. Ren tillfällighet att jag ramlade in direkt på hemsidan och såg uppdateringen.Gösen skrev: mån 06 jan 2025, 11:37Du har ju redan nämnt det?Sniper skrev: mån 06 jan 2025, 11:21 Vem var det som sa att Hrivik eventuellt skulle kunna vara tillbaka redan mot Brynäs på torsdag? Eller åtminstone mot Örebro 16 januari. Jag är genuint besviken över senaste beskedet kring frälsaren.
Länkades artikeln på Facebook i fredags? Eller är det som med laguppställningen på X?
Får vi laguppställning imorgon? Eller måste man gå till Bluecry och leta?
-
På tal om Doktor Glas så får man just nu,, I SVT valuta för skattepengarna i public service genom möjligheten att se en man i kjol högläsa boken om Hriviks läkare. Just nu kapitel 25: 7 augusti.
Självklart är det en livesändning.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Länge leve public service!Gösen skrev: mån 06 jan 2025, 18:11 På tal om Doktor Glas så får man just nu,, I SVT valuta för skattepengarna i public service genom möjligheten att se en man i kjol högläsa boken om Hriviks läkare. Just nu kapitel 25: 7 augusti.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
https://www.falukuriren.se/2024-12-20/n ... han-borta/Sniper skrev: mån 06 jan 2025, 14:18Ja, men ska man behöva vänta ända till söndag innan det senaste nämns på forumen? Själv är jag sociala medier-begränsad och kan inte scrolla mer än tre poster på Facebook innan en stor skylt kommer upp och låser mina möjligheter. Ren tillfällighet att jag ramlade in direkt på hemsidan och såg uppdateringen.Gösen skrev: mån 06 jan 2025, 11:37Du har ju redan nämnt det?Sniper skrev: mån 06 jan 2025, 11:21 Vem var det som sa att Hrivik eventuellt skulle kunna vara tillbaka redan mot Brynäs på torsdag? Eller åtminstone mot Örebro 16 januari. Jag är genuint besviken över senaste beskedet kring frälsaren.
Länkades artikeln på Facebook i fredags? Eller är det som med laguppställningen på X?
Får vi laguppställning imorgon? Eller måste man gå till Bluecry och leta?
Det här var väl källan till Brynäs eller Örebro?
Genomfördes ingreppet en och en halv vecka innan artikeln publicerades (20:e december) så borde operationen vara gjord kring den 10:e. 4-5 veckor efter det så är vi runt den 10:e januari. Var han fått informationen om 4-5 veckor ifrån är dock oklart och enligt hemsidan så rehabar han enligt plan men inte redo under januari, då är det ju minst tre veckor till som ligger i den planen.Operationen genomfördes för en och en halv vecka sedan och prognosen från ingreppet till comeback beräknas till mellan fyra och fem veckor. Det skulle innebära att Marek Hrivík i bästa fall gör comeback antingen den 9 januari hemma mot Brynäs, men mer troligt hemma mot Örebro en vecka senare.
Pain is temporary, glory is forever
-
Jag tycker vi borde testa att låna ut Mantas när Gidlöf är tillbaka, måste finnas nåt lag i HA som är i behov av en målvakt.
Vore lagom om han får matcha igång i HA efter sin långa frånvaro.
Vore lagom om han får matcha igång i HA efter sin långa frånvaro.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
Hrivik ska vara tillbaka efter 5-6 veckor. Det betyder att efter den tiden är han redo för att börja träna ordentligt. Då lägger jag på minst två veckor innan han skrivs in i en laguppställning.
Mitten av februari alltså.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
-
Det är något sånt jag också räknar med...Catami skrev: ons 08 jan 2025, 01:56 Hrivik ska vara tillbaka efter 5-6 veckor. Det betyder att efter den tiden är han redo för att börja träna ordentligt. Då lägger jag på minst två veckor innan han skrivs in i en laguppställning.
Pain is temporary, glory is forever
-
Hrivik 2.0 är en flopp av bibliska proportioner. Liksom Max 2.0. Letar man efter enskilda punkter till varför säsongen ser ut som det gör, är de två de kanske mest signifikanta.Catami skrev: ons 08 jan 2025, 01:56 Hrivik ska vara tillbaka efter 5-6 veckor. Det betyder att efter den tiden är han redo för att börja träna ordentligt. Då lägger jag på minst två veckor innan han skrivs in i en laguppställning.
Inte för att jag direkt förväntar mig något av Hrivik när han kommer tillbaks, men vi får alltså leva med kryssknackare Knuts som andracenter ytterligare en månad. Prekärt, minst sagt.
-
- Intendent
Wennerholm utser SHL-lagens respektive MVP så här långt. Här är Leksands:
LEKSAND
Marcus Karlberg, f
– Mitt bland alla välbetalda utländska stjärnor, faller min röst på Marcus Karlberg. Han har tagit kliv varje säsong sedan han kom från HockeyEttan och Borlänge 2022. Värd allt beröm och kul med en spelare som varit leksing sedan barnsben.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ag-for-lag
-
Synd om Karlberg, att drabbas personligen för W's curse.Sniper skrev: tis 14 jan 2025, 10:05 Wennerholm utser SHL-lagens respektive MVP så här långt. Här är Leksands:
LEKSAND
Marcus Karlberg, f
– Mitt bland alla välbetalda utländska stjärnor, faller min röst på Marcus Karlberg. Han har tagit kliv varje säsong sedan han kom från HockeyEttan och Borlänge 2022. Värd allt beröm och kul med en spelare som varit leksing sedan barnsben.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ag-for-lag
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
- Intendent
Om Tomtens uppgifter stämmer är vi istället nästan tillbaka till #18iTaket högst upp.Sniper skrev: ons 18 dec 2024, 10:43#18iTaket
18 december 2024, 10:17
Vet inte om det skrivits om det tidigare i veckan men jag orkar inte leta. Enligt min källa är Hrivik färdigspelad för säsongen, han har opererat knäet.Motstridiga uppgifter dock:#18iTaket
18 december 2024, 10:31
dabo skrev:
Skulle vi inte förvåna mig om det stämmer.
Inte för att vara sån men källan har aldrig gett mig fel info förut.
Det fanns mer i artikeln att översätta:John Doe99
18 december 2024, 10:47
Hittade någon länk till slovakisk media på X, se länktips
Enligt google translate:
Han opererades av Dr Ján Grauzel vid Penta Hospitals Medissimo i Bratislava. Enligt läkaren kan Hrivík spela igen i mitten eller slutet av januari.
...
"Det var inget så allvarligt, utan mer brådskande. Jag tror att det fanns tillräckligt med mindre problem de senaste två till tre åren. Det var nödvändigt att ägna lite mer uppmärksamhet åt det och på något sätt komma på rätt spår så att jag kunde vara 100 procent igen på isen, det var anledningen till det här beslutet, sa Hrivík
"Självklart är det inte idealiskt att lösa det här problemet mitt under säsongen. Men jag ville lösa det så fort som möjligt så att jag kunde spela slutet av säsongen, slutspelet och eventuellt VM på 100 procent. Jag är glad att Dr. Grauzel hittade tid att sätta ihop mig "Jag kommer äntligen att kunna spela hockey på det sätt jag vet hur", tillade han.
....
Idrottstraumatologen kommenterade Hrivík mer detaljerat: "Marek hade kronisk skada på menisken i knäet, vilket begränsade honom i belastningen. Det hade orsakat honom problem under lång tid, så han bestämde sig för att genomgå en operation, nämligen artroskopi och behandling av den skadade menisken.
Lyckligtvis är hans knäligament och brosk bra, vilket borde båda gott för hans framtida prognos. Det bör begränsa honom i ungefär en månad efter operationen, och sedan ska han återgå helt till lasten."
https://sportnet.sme.sk/spravy/hokej-ma ... lava-2024/
Så då skulle vi vara tillbaka till Emilia-prognosen (plus någon vecka eller två) fast Borelius-detaljerat.Hrivíks stygn togs bort efter en vecka. "Marek kommer att rehabilitera i ungefär en månad och i slutet av januari kan han återgå till full aktivitet", konstaterade läkaren.
Den slovakiska representanten kommenterade också sin återkomst: "Jag tror att efter fyra veckor kunde jag vara tillbaka i matchen. Det var inget allvarligt, snarare några mindre ingrepp för att få kroppen i balans. Så jag räknar 4-5 veckor och sedan Jag måste finjustera mitt tillstånd."
tomten blå
16 januari 2025, 23:13
Jag hörde rykten om att Hrivik återkomst denna säsong är osäker, något som krånglar och han ska tydligen träffa läkaren nästa vecka
Ev skulle han vara frisk till slutspelet
Någon som hört det mer?
(...)
-
Då borde vi väl kunna få lite avlastning på lönekontot ?
Och köpa in nåt annat?
Om nu det hjälper, när man snarare borde byta ut tränarna. Men det lär ju inte ske.
Och köpa in nåt annat?
Om nu det hjälper, när man snarare borde byta ut tränarna. Men det lär ju inte ske.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
-
En indikation på vilka de två lagen blir som kan få kvala är oftast de två med sämst målskillnad...Så har det varit sen SHL blev SHL alltså mer än 10 säsonger tillbaka (undantag säsongen 16/17) och det oroar mig. Varför? Jo för vi har varit ett av de två lagen med absolut sämsta målskillnaden under hela hösten! Börjar vi få rätsida med det så kommer jag oroa mig mindre.