Själv trodde jag det var självklart?
Du undrade vad han sa i artikeln och jag klistrade in.
Själv trodde jag det var självklart?
Det fanns inget talstreck före och Lillgud pratade om hur TJ lät förr.
Det var inom citattecken
(Det enda som blev fel här var att jag skrev `ordet Sniper´ för trodde att ALLT det gula inciterade från Gösens inlägg kom från just Sniper , uppdelat i 2rutor)Lillgud skrev: ↑lör 18 maj 2024, 12:18 - Det påverkar inte befintlig trupp över huvud taget, utan det är i andra ändan.
När vi ska plocka in nya spelare tittar vi om vi kan hitta lika bra spelare till billigare pengar, säger han.
Hittills har Leksands IF värvat in Timråduon Joonas Lyytinen och Axel Rindell – billigare alternativ än de spelare som lämnat LIF.
————
Mm ekvationen går nog inte riktigt ihop där….
Hitta lika bra spelare till billigare pengar….
Hellsten kommer hit och spelar för lunchkuponger….
Men han kommer inte vara i närheten av landslagsklass som Filip Larsson….
Verkligen en `win-win situation´.
————
Så bra att du Sniper….
Visade hur det lät från TJ förr….
- Det avgörande är att du har bra hockeyspelare. Ska du ha bra hockeyspelare så kostar det pengar och känner du att du har tillräckligt med pengar för att ha bra hockeyspelare, då är man ju nöjd, men gör man inte det så får man se till att man får mer pengar så att man får bra
hockeyspelare.
————
Jag vet inte VEM som TJ försöker lura med sina nya ordval….
Men mellan raderna är han nog absolut inte nöjd….
`Ingen ser då nu till heller att dra in pengar´….
Man har svårt att se TJ förlänga om han inte får några garantier om spelarbudgetar, att fortsätta vara sportchef i detta `stålbads tillstånd´ lockar nog ingen
———
Sniper skrev: ↑lör 18 maj 2024, 13:39 Jag är förvirrad...men det är alltså Tjomme som säger detta idag?
I så fall är frågan: vilka/vem ska se till att han får mer pengar att förfoga över? En kompetent styrelse och/eller han själv under artighetsvisit i Karlsarvet?Det avgörande är att du har bra hockeyspelare. Ska du ha bra hockeyspelare så kostar det pengar och känner du att du har tillräckligt med pengar för att ha bra hockeyspelare, då är man ju nöjd, men gör man inte det så får man se till att man får mer pengar så att man får bra hockeyspelare.
* * *
Själv får jag en känsla av att den nya makteliten - råttorna som nyss flydde skeppet, supporterflummarna och valberedningen som håller på att bereda väg för ny styrelse i flummarnas smak - inte vill ha POE:s pengar. För med pengarna kommer eventuella krav. De har hellre tjugo Erik Aterius än för stort sponsorinflytande och de bra hockeyspelare Tjomme vill ha.
* * *
————
Stora ord från Camper. Vi får se i vinter.– Vi hade ett starkt lag från toppen till botten, men också bästa målvakten (Christian Heljanko) i ligan, kanske i hela Europa.
https://hockeysverige.se/2024/05/21/car ... iss-dialog
På Mrkoll står tiden still https://mrkoll.se/person/boende-med-Car ... kyqRaQuerAHur går tankarna framåt?
– Jag har funderat mycket på vad som ska hända framöver. Jag vill fortsätta spela, mår bra fysiskt och kan fortfarande producera på den här nivån.
– Samtidigt kommer jag vara väldigt selektiv när det gäller vad som kommer hända härnäst för mig och min familj.
Carter Camper har också en del kontakt med svenska klubbar kring den kommande säsongen.
– Sverige är ett ställe där min familj var lycklig. Det är ingen hemlighet. Vi älskade att bo där och kände oss trygga med det. Jag älskade också att spela i Sverige och spelstilen där. Men jag skulle inte säga att jag har något erbjudande, men visst finns det en viss dialog.
Registrerades som utvandrad 2023-07-26 och hennes hemkommun var då Leksand.
Lite `luddigt´ har det då vart…men det borde då normalt komma 1st forward…
Vid första målet ser jag inte mycket av det som beskrivs ovan, och vid andra gör han ett halvhjärtat försök att rädda upp situationen efter att ha ställt till det bakom kassen https://www.youtube.com/watch?v=HlZ54sy_Ku8Finns det någon egenskap som ni skulle vilja ha av varandra som målvakt?
– Vi har lite olika spelstilar. Hellsten ser väldigt aggressiv ut hela tiden mot skytten. Det ser bra ut när han alltid skrämmer skiten ur motståndarna och visar att ”här kommer du inte förbi”.
Man känner sig i dagsläget inte överoptimistisk kring den stundande säsongen.Sniper skrev: ↑ons 22 maj 2024, 18:10Vid första målet ser jag inte mycket av det som beskrivs ovan, och vid andra gör han ett halvhjärtat försök att rädda upp situationen efter att ha ställt till det bakom kassen https://www.youtube.com/watch?v=HlZ54sy_Ku8Finns det någon egenskap som ni skulle vilja ha av varandra som målvakt?
– Vi har lite olika spelstilar. Hellsten ser väldigt aggressiv ut hela tiden mot skytten. Det ser bra ut när han alltid skrämmer skiten ur motståndarna och visar att ”här kommer du inte förbi”.
Samtidigt hittades detta i kommentarerna:Sniper skrev: ↑ons 22 maj 2024, 18:10 Vid första målet ser jag inte mycket av det som beskrivs ovan, och vid andra gör han ett halvhjärtat försök att rädda upp situationen efter att ha ställt till det bakom kassen https://www.youtube.com/watch?v=HlZ54sy_Ku8
Not a great representation of this game. The goalies were both nasty. A ton of great saves. Was very close until the last 8 minutes.