Silly season 24/25

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: lör 18 maj 2024, 13:39 Jag är förvirrad...men det är alltså Tjomme som säger detta idag?

Själv trodde jag det var självklart?

Du undrade vad han sa i artikeln och jag klistrade in.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: lör 18 maj 2024, 14:44
Sniper skrev: lör 18 maj 2024, 13:39 Jag är förvirrad...men det är alltså Tjomme som säger detta idag?

Själv trodde jag det var självklart?

Du undrade vad han sa i artikeln och jag klistrade in.
Det fanns inget talstreck före och Lillgud pratade om hur TJ lät förr.
Men det är klart att jag tänkte att det var Tjomme och dagsfärskt.
Ville dock vara säker eftersom han är så förbluffande ärlig.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: lör 18 maj 2024, 14:55
Gösen skrev: lör 18 maj 2024, 14:44
Sniper skrev: lör 18 maj 2024, 13:39 Jag är förvirrad...men det är alltså Tjomme som säger detta idag?

Själv trodde jag det var självklart?

Du undrade vad han sa i artikeln och jag klistrade in.
Det fanns inget talstreck före och Lillgud pratade om hur TJ lät förr.
Men det är klart att jag tänkte att det var Tjomme och dagsfärskt.
Ville dock vara säker eftersom han är så förbluffande ärlig.
Det var inom citattecken :mrgreen:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Eastis »

Det kan ju gå både upp och ner vad gäller ekonomiska resultat men det viktiga är ju att de styrande har koll på detta i god tid innan resultatet är ett faktum. Nu meddelar man ju i förväg att vi kommer visa minussiffror men frågan är om det varit ett medvetet val under säsongens gång eller att det kommer som en happening i slutet av säsongen?
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lillgud »

Ha ha….
Nu är det verkligen förvirrat deluxe….

Vi backar bandet igen….
Och försöker en gång till….
Lillgud skrev: lör 18 maj 2024, 12:18 - Det påverkar inte befintlig trupp över huvud taget, utan det är i andra ändan.
När vi ska plocka in nya spelare tittar vi om vi kan hitta lika bra spelare till billigare pengar, säger han.
Hittills har Leksands IF värvat in Timråduon Joonas Lyttinen och Axel Rindell – billigare alternativ än de spelare som lämnat LIF.

————

Mm ekvationen går nog inte riktigt ihop där….
Hitta lika bra spelare till billigare pengar….

Hellsten kommer hit och spelar för lunchkuponger….
Men han kommer inte vara i närheten av landslagsklass som Filip Larsson….
Verkligen en `win-win situation´.

————

Så bra att du Sniper….
Visade hur det lät från TJ förr….

- Det avgörande är att du har bra hockeyspelare. Ska du ha bra hockeyspelare så kostar det pengar och känner du att du har tillräckligt med pengar för att ha bra hockeyspelare, då är man ju nöjd, men gör man inte det så får man se till att man får mer pengar så att man får bra
hockeyspelare.

————

Jag vet inte VEM som TJ försöker lura med sina nya ordval….
Men mellan raderna är han nog absolut inte nöjd….
`Ingen ser då nu till heller att dra in pengar´….
Man har svårt att se TJ förlänga om han inte får några garantier om spelarbudgetar, att fortsätta vara sportchef i detta `stålbads tillstånd´ lockar nog ingen

———
(Det enda som blev fel här var att jag skrev `ordet Sniper´ för trodde att ALLT det gula inciterade från Gösens inlägg kom från just Sniper , uppdelat i 2rutor)

Men vi rullar vidare…svaret kommer senare….nu reder vi ut det ordentligt….
Gösen skrev: lör 18 maj 2024, 12:33
Lillgud skrev: lör 18 maj 2024, 12:18

————

Så bra att du Sniper….
Visade hur det lät från TJ förr….

—————-
Du kan kalla mig du.
Lillgud skrev: lör 18 maj 2024, 12:41 DU…den var inte `supertydlig´….den inte….
Sniper skrev: lör 18 maj 2024, 13:39 Jag är förvirrad...men det är alltså Tjomme som säger detta idag?
Det avgörande är att du har bra hockeyspelare. Ska du ha bra hockeyspelare så kostar det pengar och känner du att du har tillräckligt med pengar för att ha bra hockeyspelare, då är man ju nöjd, men gör man inte det så får man se till att man får mer pengar så att man får bra hockeyspelare.
I så fall är frågan: vilka/vem ska se till att han får mer pengar att förfoga över? En kompetent styrelse och/eller han själv under artighetsvisit i Karlsarvet?

* * *

Själv får jag en känsla av att den nya makteliten - råttorna som nyss flydde skeppet, supporterflummarna och valberedningen som håller på att bereda väg för ny styrelse i flummarnas smak - inte vill ha POE:s pengar. För med pengarna kommer eventuella krav. De har hellre tjugo Erik Aterius än för stort sponsorinflytande och de bra hockeyspelare Tjomme vill ha.

* * *
Sniper skrev: lör 18 maj 2024, 14:55
Gösen skrev: lör 18 maj 2024, 14:44

Själv trodde jag det var självklart?
Det fanns inget talstreck före och Lillgud pratade om hur TJ lät förr.
Men det är klart att jag tänkte att det var Tjomme och dagsfärskt.
Ville dock vara säker eftersom han är så förbluffande ärlig.
————
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lillgud »

Här kommer förklaring….till förvirringen ovan….

Mm texten i sig är verkligen brutalt ärlig….
Och en supertydlig passning uppåt i hierakin….
Och ett solklart visande av missnöje från TJ.
Att han ju absolut inte är nöjd.

- Ska du ha bra hockeyspelare så kostar det pengar och känner du att du har tillräckligt med pengar för att ha bra hockeyspelare, då är man ju nöjd, men gör man inte det så får man se till att man får mer pengar så att man får bra hockeyspelare.

Men för att komma till poängen….och få allt rätt nu….
Som jag lite skrev där….från start.
Jag nämnde tex ju ordet `ordval´ från TJ.

Det är ju tidningen som gör JA de gör en `dagsfärsk intervju med TJ´….
Och de svaren han kastar ur sig nu…på frågorna….

Men vid sidan av sen….

Klistrar de även in citat/ordval från en tidigare intervju med TJ och de länkar även till den artikeln.
Och det är från en gammal intervju kring efter uttåget mot Frölunda.
Som han säger det där då:
- Att skall man ha bra spelare då kostar det pengar , och saknas det pengar då får man se till att dra in mer pengar så att man kan skaffa bra spelare.
(Då är han nöjd säger han)

Det som utspelar sig här nu är ju även som en liten pik från tidningen…
Att de klistrar även in och visar hur han svarade då tidigare….och hur han svarade nu…..

Nu i den dagsfärska intervjun svarade han ju bla: att vi försöker hitta lika bra spelare fast till billigare pengar…

Tidningen skriver ju även…
Sen i början av maj har Leksands general manager fått anpassa budgeten….
Trots läget sitter TJ lugn (nöjd).

(Tvärtemot alltså lite hur han uttryckt sig innan och det visade tidningen upp då med ett gammalt citat från TJ)

—————
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

– Vi hade ett starkt lag från toppen till botten, men också bästa målvakten (Christian Heljanko) i ligan, kanske i hela Europa.
https://hockeysverige.se/2024/05/21/car ... iss-dialog
Stora ord från Camper. Vi får se i vinter.
Hur går tankarna framåt?
– Jag har funderat mycket på vad som ska hända framöver. Jag vill fortsätta spela, mår bra fysiskt och kan fortfarande producera på den här nivån.
– Samtidigt kommer jag vara väldigt selektiv när det gäller vad som kommer hända härnäst för mig och min familj.

Carter Camper har också en del kontakt med svenska klubbar kring den kommande säsongen.
– Sverige är ett ställe där min familj var lycklig. Det är ingen hemlighet. Vi älskade att bo där och kände oss trygga med det. Jag älskade också att spela i Sverige och spelstilen där. Men jag skulle inte säga att jag har något erbjudande, men visst finns det en viss dialog.
På Mrkoll står tiden still https://mrkoll.se/person/boende-med-Car ... kyqRaQuerA
På Ratsit har bopålarna ryckts upp https://www.ratsit.se/19890811-Erika_Kr ... mP40lax4R4
Registrerades som utvandrad 2023-07-26 och hennes hemkommun var då Leksand.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lillgud »

Mm det är verkligen stora ord och hyllning till Heljanko… (Kanske bästa målvakten i hela Europa)

Man skall då komma ihåg att Carter Camper har haft både Janne Juvonen (Nu i Schweiz) under hans bästa säsong i Leksand. Och att Carter Camper även haft Mantas Armalis under hans bästa säsong i Leksand. Så han har då allafall bra koll på våra gamla målvakter som vi haft och lätt kan då jämföra dom allafall med då Heljanko.

Men Heljanko kommer bli intressant att se i SHL , sen lite otacksam uppgift att just skall försöka ersätta SHLs kanske då bäste målvakt i Högberg. (Inte den lättaste att bara gå in och ersätta)
Men Linköping har då allafall försökt ersatt Högberg så bra det bara går ,de tog ändå den bästa målvakten som ju fanns ledig på marknaden i Europa.
Högfors
Inlägg: 22
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:34

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Högfors »

Är det någon som har koll. Ska vi ha in en till forward eller inte. Tycker jag har läst både ja, nej och kanske från intervjuer med Tjomme. Då har jag inte läst alla plussartiklar i Fk m.m.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lillgud »

Högfors skrev: tis 21 maj 2024, 22:44 Är det någon som har koll. Ska vi ha in en till forward eller inte. Tycker jag har läst både ja, nej och kanske från intervjuer med Tjomme. Då har jag inte läst alla plussartiklar i Fk m.m.
Lite `luddigt´ har det då vart…men det borde då normalt komma 1st forward…
Men det känns faktiskt lite höjt i dunkel…hur det blir med det….

Challe Berglund fick frågan nyligen om det skulle in 1 spelare/forward till….
Men då svarade han lite att vi har spelare så att vi klarar oss nu….
Och då räknade de ändå bort Felix Unger-Sörum.

TJ har tidigare sagt….att förutom finska backarna och målvakten…
Så skulle det max kanske bli aktuellt med 1spelare till…och i sånt fall var det en forward lägre ner i hierakin….ingen topp-6 forward….för där anser han att det är fullt/reserverat redan.

Så det känns som om allt snurrar på halvfart…
Allt känns mer och mer avlägset och avslaget….
På sin höjd kanske i slutändan får vi en forward…
Som motsvara ifjol när han breddade och tog in den billiga backen Fred Nilsson….
Snart visar Sniper en bild…på en hylla som är nergrävd under markytan…..
Det väll snart där vi är på återbruket och letar rester snart känns det som….
Så man skall nog inte längre ha några förväntningar eller förhoppningar….då blir man bara besviken….
Risk att inte ens kommer någon…trots att vi har tex Marek Hrivik i laget som känns som en vandrade gipsfigur…med trasig kropp som nog lite gjort sitt.
Han blir nog aldrig den samma igen.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

https://hockeysverige.se/2024/05/22/tjo ... ter-camper

Visst kan man få in honom i topp 6, men det spelar ingen roll när det verkar vara så knapert…

Vi får förlita oss på att truppen levererar för det lär knappast värvas spets under säsongen.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Finns det någon egenskap som ni skulle vilja ha av varandra som målvakt?
– Vi har lite olika spelstilar. Hellsten ser väldigt aggressiv ut hela tiden mot skytten. Det ser bra ut när han alltid skrämmer skiten ur motståndarna och visar att ”här kommer du inte förbi”.
Vid första målet ser jag inte mycket av det som beskrivs ovan, och vid andra gör han ett halvhjärtat försök att rädda upp situationen efter att ha ställt till det bakom kassen https://www.youtube.com/watch?v=HlZ54sy_Ku8

De andra videorna har jag inte hunnit titta på - kanske kan någon annan kolla igenom New Hampshire-materialet och hitta bättre ingripanden https://www.google.com/search?q=univers ... -wiz-video
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: ons 22 maj 2024, 18:10
Finns det någon egenskap som ni skulle vilja ha av varandra som målvakt?
– Vi har lite olika spelstilar. Hellsten ser väldigt aggressiv ut hela tiden mot skytten. Det ser bra ut när han alltid skrämmer skiten ur motståndarna och visar att ”här kommer du inte förbi”.
Vid första målet ser jag inte mycket av det som beskrivs ovan, och vid andra gör han ett halvhjärtat försök att rädda upp situationen efter att ha ställt till det bakom kassen https://www.youtube.com/watch?v=HlZ54sy_Ku8
Man känner sig i dagsläget inte överoptimistisk kring den stundande säsongen.

Trist att se den halvhjärtade insatsen att hinna tillbaka. Precis efter att ha släppt in ett också.

Mantas är inte heller skicklig med klubban…
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Ges inte mycket utrymme till fina målvaktsingripanden i de där videorna. Så då får man istället titta på HUR Hellsten agerar vid baklängesmålen. Exempel https://youtu.be/O2KSorjSzfE?t=35
Wibbe
Inlägg: 15
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:41

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wibbe »

Sniper skrev: ons 22 maj 2024, 18:10 Vid första målet ser jag inte mycket av det som beskrivs ovan, och vid andra gör han ett halvhjärtat försök att rädda upp situationen efter att ha ställt till det bakom kassen https://www.youtube.com/watch?v=HlZ54sy_Ku8
Samtidigt hittades detta i kommentarerna:
Not a great representation of this game. The goalies were both nasty. A ton of great saves. Was very close until the last 8 minutes.