Det gjorde de inte. Än mindre mot Timrå i lördags.
For the record kommer här gårdagsintervjun med Filip (vars intåg snabbt förlorade sin glädjeyra):
"Hur mycket ser du fram emot att få åka in inför förhoppningsvis fullsattarena och dra på dig matchtröja för första gången?". Lycka till med den fullsatta arenan. Leksands IF lever i sin floskelvärld och har tydligen ingen aning om hur låg stämningen och motivationen är bland supportrarna.
Ja Filip, hur var första träningen med LIF? :
-Jo det var kul att vara tillbaka! Lite bizarro-känsla dock, eftersom spelarna sköt i knähöjd när de passade, och passade längs isen när de sköt. Men de körde annars mest start och stopp, samt tränade forecheck. De vill ju komma åt och äga pucken snabbt! Fast de verkar inte direkt veta vad de ska göra med den sen iofs... Nåja, Hedberg har stora krav, han blev mycket irriterad över den dåliga träningen, så imorgon skulle vi vara hemma och vila!
Alltså detta är anmärkningsvärt. Filip sågar i princip laget efter första träningen
Åtminstone gör CMB det.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Jag går ju här och surar för tillfället och drog iväg något som jag tyckte var ett syrligt skämt. Jag hade dock ingen tanke på att det kunde uppfattas som att Filip verkligen sagt så.
Jag går ju här och surar för tillfället och drog iväg något som jag tyckte var ett syrligt skämt. Jag hade dock ingen tanke på att det kunde uppfattas som att Filip verkligen sagt så.
Jag var för snabb, läste slarvigt. Borde ha förstått
Jag var för snabb, läste slarvigt. Borde ha förstått
När det nu blev en sådan uppståndelse kring Tre kronors sena/korta matchvärmning igår så tänker jag, varför inte? Skulle det passa LIF bättre?
Kör tio minuter istället för 20 så kanske vi har mer kräm i benen under matchen då det spelar roll.
20 minuters åkning är ju lika mycket som de "bästa" spelar i matchen sen. Mitt heurika-tips inför kvalet är att dra ner tiden till 10 minuter, max 15.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Hur tror ni gruppen kommer påverkas av att Anton Johansson - en av lagets centralgestalter med sitt glada, sociala sätt - antagligen kommer vara märkbart förstämd över det som hänt? Och inte bara Anton kommer påminna övriga att chefen över det sportsliga sparkats, utan han har också en bror i laget, Victor. Om Hedberg tyckte att ett lyxproblem som övertaligheten skapade oro i laget* - att spelare som tidigare tagit för givet att de skulle få spela nu inte kunde vara säkra längre när skadelistan sjunkit till noll - hur mycket kan då inte detta komma att störa den i Leksand så omhuldade harmonin? Energiläckage behöver inte bara vara en stökig spelare, det kan också vara en spelare som är motsatsen till stökig. En som tidigare var en glädjespridare men nu är betryckt.
*Källa: podden Dalarnas stolthet (i vilken han också varnade för faran med att värva in ytterligare spelare eftersom laget då blev ännu övertaligare).
* * *
Vårt fokus nu är att skapa stabilitet och arbetsro kring den sportsliga verksamheten under den avslutande delen av SHL-säsongen, säger Andreas Gärdsback, styrelseordförande i Leksands IF Ishockey AB.
I själva verket har ni kanske skitit i det blå skåpet?
Hur tror ni gruppen kommer påverkas av att Anton Johansson - en av lagets centralgestalter med sitt glada, sociala sätt - antagligen kommer vara märkbart förstämd över det som hänt? Och inte bara Anton kommer påminna övriga att chefen över det sportsliga sparkats, utan han har också en bror i laget, Victor. Om Hedberg tyckte att ett lyxproblem som övertaligheten skapade oro i laget* - att spelare som tidigare tagit för givet att de skulle få spela nu inte kunde vara säkra längre när skadelistan sjunkit till noll - hur mycket kan då inte detta komma att störa den i Leksand så omhuldade harmonin? Energiläckage behöver inte bara vara en stökig spelare, det kan också vara en spelare som är motsatsen till stökig. En som tidigare var en glädjespridare men nu är betryckt.
*Källa: podden Dalarnas stolthet (i vilken han också varnade för faran med att värva in ytterligare spelare eftersom laget då blev ännu övertaligare).
* * *
Vårt fokus nu är att skapa stabilitet och arbetsro kring den sportsliga verksamheten under den avslutande delen av SHL-säsongen, säger Andreas Gärdsback, styrelseordförande i Leksands IF Ishockey AB.
Har också funderat lite på AJ, hur han kommer tackla det här. Från att inför säsongen haft förhoppningar om att bli en toppback i SHL vid ett kliv framåt, har han tagit ett kliv bakåt och varit i bästa fall medelmåttig. Dessutom har nog eventuella tankar på en fortsättning inom föreningen helt blåsts bort nu. Varför skulle han ens bry sig om Leksand mer?
Har Anton ens tränat något i veckan ?
Har något uppdaterats kring han…
Status ? Tillgänglig eller Indisponibel.
Han klev ändå av i senaste matchen mot Timrå….
Om det var av säkerhets skäl…
Eller en befarad hjärnskakning…
Eller om han verkligen åkte på en hjärnskakning i samband med det….
* * *
Har också funderat lite på AJ, hur han kommer tackla det här. Från att inför säsongen haft förhoppningar om att bli en toppback i SHL vid ett kliv framåt, har han tagit ett kliv bakåt och varit i bästa fall medelmåttig. Dessutom har nog eventuella tankar på en fortsättning inom föreningen helt blåsts bort nu. Varför skulle han ens bry sig om Leksand mer?
Har man skött det hyfsat snyggt med Tjomme (vilket jag är tveksam till att man gjort) och hanterar bröderna Johansson med silkesvantar så lär dom nog kunna välja Leksand ändå tänker jag.
Oavsett så lär nog Anton oh Victor veta exakt vad som hänt, så en intervju med dem vore ju väldigt intressant i dagsläget.
Sen står vi inte och faller med bröderna direkt, inte hela världen om dom drar.
Nä inte står vi och faller direkt, men jag tycker vi ofta har FÖR lätt att skicka spelare, många gånger beror det på tränaren att dom inte presterar, man får inter rätt träning, rätt roll i laget eller något förtroende över huvudet taget.
Denna säson underpresterar i princip alla, Hedberg påstås ha slm signum att utveckla spelare, men vilka meriter har han i sitt CV på det området egentligen?