* * *Enligt Expressens källor är han nu klar för Leksand.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... d-leksand/
Vi tar en till då.
* * *Enligt Expressens källor är han nu klar för Leksand.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... d-leksand/
Vi tar en till då.
Snart i en tiktok-kanal nära dig.
* * *Michael Lindqvist om att ansluta till Leksands IF:
”Har fått ett jättebra intryck av Leksand efter mina samtal med Tjomme och Johan. Gillar Johans sätt att spela ishockey på och det han står för stämmer väldigt mycket överens med vad jag vill stå för. Ska bli otroligt roligt att få komma upp till Leksand, har alltid varit bra drag och en häftig upplevelse att spela i Tegera Arena så det ser jag väldigt mycket framemot.”
Thomas Johansson om Michael Lindqvist:
”Väldigt kul att vi får en så erfaren och rutinerad spelare som Michael Lindqvist till oss i Leksands IF. I "Linkan" så får vi ett offensivt hot både i 5-5 och PP. Dessutom en spelare som vet vad som krävs, varit med och vunnit och har vuxit ut till en mer komplett SHL-spelare sista 2-3 åren. Känns också spännande att vi kan ge "Linkan" en roll i vår laguppställning där hans offensiva sida kommer få mer utrymme än under fjolåret”
Kontraktet med Michael är skrivet över de två kommande säsongerna.
https://www.leksandsif.se/article/dekasx2-30ead/view
Jag tror alla föreningsledare är duktiga på floskler och klyschor, Hedberg känns nästan som han slagit något slags rekord redan. Allt låter så väldigt positivt och bra, det vore uppfriskande med åtminstone lite gnäll och jävlaranamma också ibland, Hellkvist var ändå hyfsat duktig på det.Hejalif skrev: mån 02 jun 2025, 16:01 Väldigt kul att vi får en så erfaren och rutinerad spelare som Michael Lindqvist till oss i Leksands IF. I "Linkan" så får vi ett offensivt hot både i 5-5 och PP. Dessutom en spelare som vet vad som krävs, säger Tjomme
Jag undrar går sportchefer en floskel kurs? Masken lät så där ju om bla Stapelton etc. Jag hoppas verkligen att han är bättre än kvaliteten på flosklerna
Men synd på Zacke om det är sant. Den svider inte bara för att han har en bra inställning på isen, han verkar vara en bra person som tänker på laget även utanför isen.
Framförallt Carros killes fru som verkar ha bidragit stort med att få spelarfruar (och därmed även spelare) att trivas.Hejalif skrev: mån 02 jun 2025, 16:01 Väldigt kul att vi får en så erfaren och rutinerad spelare som Michael Lindqvist till oss i Leksands IF. I "Linkan" så får vi ett offensivt hot både i 5-5 och PP. Dessutom en spelare som vet vad som krävs, säger Tjomme
Jag undrar går sportchefer en floskel kurs? Masken lät så där ju om bla Stapelton etc. Jag hoppas verkligen att han är bättre än kvaliteten på flosklerna
Men synd på Zacke om det är sant. Den svider inte bara för att han har en bra inställning på isen, han verkar vara en bra person som tänker på laget även utanför isen.
Förläng.Stjärnan skrev: mån 02 jun 2025, 18:16 Framförallt Carros killes fru som verkar ha bidragit stort med att få spelarfruar (och därmed även spelare) att trivas.
Om vi betalar henne 50' och honom 50' kanske de stannar båda två?
Svar på tal till mig och andra angående skambudet, skönt att höra TJ, bra!