Silly season 25/26

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Sniper »

Bild
Enligt Expressens källor är han nu klar för Leksand.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... d-leksand/
* * *
Gösen skrev: mån 02 jun 2025, 10:49 Funkade utmärkt att se här utan inloggning 👍
Vi tar en till då.

Lampa

Inlägg av Lampa »

Nåt mer än Lindqvist?
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Så det är TikTok man ska han nu för att hänga med i svängarna. Är det någon här som har eller har testat Lifzone? Funderar på om det är så man ska sponsra Leksand framöver, men man vill ju gärna veta om det ger något mervärde, ligger dessa små filmsnuttar med Tjomme upp i Lifzone?
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Trodde att det var på dagen fyra år sedan Kloos presenterades - den spelare Lindqvist får sägas ersätta.
Men Kloos och Kaskisuo blev klara 4 juni https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ikfavorit/
Vad som däremot hände 2 juni 2021 var att felmeddelandena för första gången uppträdde på Superstars forum.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Lampa skrev: mån 02 jun 2025, 13:33 Nåt mer än Lindqvist?
Snart i en tiktok-kanal nära dig.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Michael Lindqvist om att ansluta till Leksands IF:

”Har fått ett jättebra intryck av Leksand efter mina samtal med Tjomme och Johan. Gillar Johans sätt att spela ishockey på och det han står för stämmer väldigt mycket överens med vad jag vill stå för. Ska bli otroligt roligt att få komma upp till Leksand, har alltid varit bra drag och en häftig upplevelse att spela i Tegera Arena så det ser jag väldigt mycket framemot.”

Thomas Johansson om Michael Lindqvist:

”Väldigt kul att vi får en så erfaren och rutinerad spelare som Michael Lindqvist till oss i Leksands IF. I "Linkan" så får vi ett offensivt hot både i 5-5 och PP. Dessutom en spelare som vet vad som krävs, varit med och vunnit och har vuxit ut till en mer komplett SHL-spelare sista 2-3 åren. Känns också spännande att vi kan ge "Linkan" en roll i vår laguppställning där hans offensiva sida kommer få mer utrymme än under fjolåret”

Kontraktet med Michael är skrivet över de två kommande säsongerna.
https://www.leksandsif.se/article/dekasx2-30ead/view
* * *
Gösen skrev: mån 02 jun 2025, 14:18
Lampa skrev: mån 02 jun 2025, 13:33 Nåt mer än Lindqvist?
Snart i en tiktok-kanal nära dig.
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Väldigt kul att vi får en så erfaren och rutinerad spelare som Michael Lindqvist till oss i Leksands IF. I "Linkan" så får vi ett offensivt hot både i 5-5 och PP. Dessutom en spelare som vet vad som krävs, säger Tjomme
Jag undrar går sportchefer en floskel kurs? Masken lät så där ju om bla Stapelton etc. Jag hoppas verkligen att han är bättre än kvaliteten på flosklerna🤪

Men synd på Zacke om det är sant. Den svider inte bara för att han har en bra inställning på isen, han verkar vara en bra person som tänker på laget även utanför isen.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Hejalif skrev: mån 02 jun 2025, 16:01 Väldigt kul att vi får en så erfaren och rutinerad spelare som Michael Lindqvist till oss i Leksands IF. I "Linkan" så får vi ett offensivt hot både i 5-5 och PP. Dessutom en spelare som vet vad som krävs, säger Tjomme
Jag undrar går sportchefer en floskel kurs? Masken lät så där ju om bla Stapelton etc. Jag hoppas verkligen att han är bättre än kvaliteten på flosklerna🤪

Men synd på Zacke om det är sant. Den svider inte bara för att han har en bra inställning på isen, han verkar vara en bra person som tänker på laget även utanför isen.
Jag tror alla föreningsledare är duktiga på floskler och klyschor, Hedberg känns nästan som han slagit något slags rekord redan. Allt låter så väldigt positivt och bra, det vore uppfriskande med åtminstone lite gnäll och jävlaranamma också ibland, Hellkvist var ändå hyfsat duktig på det.
Synd på Zacke som sagt (han var bäste center ifjol enligt mig), det som talar emot honom är hans ålder, det blir inte lättare med åldern, men borde han inte kunna få något slags prestationsbaserat kontrakt och ett kontrakt som kan brytas lite lättare om han inte presterar på rimlig eller förväntad nivå?
Även om Zacke går in i laget så behöver vi en topp-topp-center, vilket också är något som talar lite emot Zacke.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Hejalif skrev: mån 02 jun 2025, 16:01 Väldigt kul att vi får en så erfaren och rutinerad spelare som Michael Lindqvist till oss i Leksands IF. I "Linkan" så får vi ett offensivt hot både i 5-5 och PP. Dessutom en spelare som vet vad som krävs, säger Tjomme

Framförallt Carros killes fru som verkar ha bidragit stort med att få spelarfruar (och därmed även spelare) att trivas.
Men känns intressant med Linkan.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: mån 02 jun 2025, 18:16 Framförallt Carros killes fru som verkar ha bidragit stort med att få spelarfruar (och därmed även spelare) att trivas.
Förläng.
Med henne.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: mån 02 jun 2025, 18:47
Stjärnan skrev: mån 02 jun 2025, 18:16 Framförallt Carros killes fru som verkar ha bidragit stort med att få spelarfruar (och därmed även spelare) att trivas.
Förläng.
Med henne.
Om vi betalar henne 50' och honom 50' kanske de stannar båda två?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: mån 02 jun 2025, 10:17 Tystnaden bruten alltså - här ska pratas framöver?

Svar på tal till mig och andra angående skambudet, skönt att höra TJ, bra!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Linkan förstörde julen - eller åtminstone annandagen - för oss en gång
men eftersom aktuella säsongen slutade lyckligare än någon annan säsong
kan vi nog klara av att titta på målet (hellre det än massa Färjestadsmål).
Vi inleder dock med Porsbergers kvittering så man får lite feeling i junikvällen:

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Kul att Linkan är klar! Tror han kan bli riktigt bra.

Trodde väl iofs att vi letade mer power-forward stuk med tanke på hur Hedberg sagt att han vill spela. Lättare spelare hamnar ju lättare ute efter sargerna, enligt mig.

Härligt att Tjomme börjar leverera också. Det brukar väl ofta komma i paket, så hoppas på mera snart så att man kan få ta semester sen 😎
Södra Siljan speglar vinnare
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Jaha.. Trevligt med Linkan.
Nu fattas det bara en bra renodlad center, gärna två
\:d/
Vi kommer spela rakare mot mål enligt Hedberg, då Lang har gjort det riktigt bra, är när han går mot mål.

Linkan, Vejdemo, Cehelarik
Veronneau, Ny Ahl center, Lang
Kaderli, Östman, Eljas
Altörn, Knuts, Karlberg

Sen kan vi lyfta upp Lissel (C) 191cm :-O spelade ju 15 SHL matcher förra säsongen och Zacki Crookes lirade 3st matcher i shl..
Utan motgång, finns inte framgång.