Aggeman skrev: ↑tor 14 mar 2024, 20:24
Tror ändå jag hoppas Luleå förlorar. Ständigt gnäll och filmningar vilket är två mindre charmiga egenskaper som inte syns i Örebro när deras filmare är petad.
Luleå är ju mycket o-charmiga, det håller jag med om, men Örebroo… Nä, kan inte med att önska dom annat är 7 år av olycka.
För övrigt ser man ju vilken skillnad i spel jmf med serielunken. Fler tacklingar i kväll än vad Leksand haft på hela säsongen känns det som…kommer vi klara av den aspekten av spelet..?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Och jag har bestämt mig för att hålla på Timrå.
Typ halva spelabudgeten och framförallt ger de bort backar till oss istället för att sno dem tillsammans med alla övriga tillgängliga backar på marknaden.
Samt lång näsa åt den jäveln som bestämde att Bicksel skulle spela i ett "vinnande" lag. Inte för att vi på något vis saknar honom utan bara därför att tji fick du!
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Klas skrev: ↑tor 14 mar 2024, 20:48
(...) men Örebroo… Nä, kan inte med att önska dom annat är 7 år av olycka.
Det var inte så här det var tänkt. Tanken var att de helt skulle missa slutspel i år, och att den negativa spiralen skulle fortsätta kommande säsong och krönas med kval.
Aggeman skrev: ↑tor 14 mar 2024, 20:24
Tror ändå jag hoppas Luleå förlorar. Ständigt gnäll och filmningar vilket är två mindre charmiga egenskaper som inte syns i Örebro när deras filmare är petad.
Luleå är ju mycket o-charmiga, det håller jag med om, men Örebroo… Nä, kan inte med att önska dom annat är 7 år av olycka.
För övrigt ser man ju vilken skillnad i spel jmf med serielunken. Fler tacklingar i kväll än vad Leksand haft på hela säsongen känns det som…kommer vi klara av den aspekten av spelet..?
Gällande det fysiska spelet tror jag även vi har spelare som kan applicera den delen i sitt spel, även om det inte sker naturligt för alla.
Avskyr upplägget med play in. Att lag 9 och 10 som i princip alltid varit så mycket sämre än lag 7 och 8 kan gå till kvartsfinal via en bäst av 3 där de dessutom får fördelen att börja hemma och bara behöver en resa suger rejält. Ett jäkla skitupplägg
Fjodor skrev: ↑tor 14 mar 2024, 21:31
Avskyr upplägget med play in. Att lag 9 och 10 som i princip alltid varit så mycket sämre än lag 7 och 8 kan gå till kvartsfinal via en bäst av 3 där de dessutom får fördelen att börja hemma och bara behöver en resa suger rejält. Ett jäkla skitupplägg
Håller med! De kunde istället spela bäst av två där bortalaget (det lägst rankade laget) måste vinna bägge matcherna, annars går hemmalaget vidare.
I stort sett tycker jag alla kvalsystem har brister, från Hockeyettan och upp. Att bara ett lag av 48 kan gå upp från tredjedivisionen är deppigt. Från HA borde seriesegraren gå direkt upp, och sista laget i SHL borde åka direkt ut. Sen tycker jag att kvalserier ska genomföras både i SHL och HA. Från SHL spelar lag 13, 12, 11 och 10 om 2 platser och motsvarande kval med fyra lag äger rum i HA. Då har tre lag i HA chansen att gå upp, och tre lag i SHL åker ur.
Känns som fotbolls-VM - matcher hela tiden
(att jag jämför med fotbolls-VM och inte hockey-VM beror på att jag aldrig tittar på det senare)
På fredag går Sverige in i turneringen!
(Leksand är naturligtvis tusen gånger viktigare än fotbollslandslaget)
15:15
Luleå-Örebro
Timrå-Rögle
18:00
Västervik-Östersund
18:30
AIK-Mora
Hockeyallsvenska playout-matchen behöver man inte titta på, så då är det mellan 17:30-18:30 man kan laga mat (såvida inte sudden death i åttondelarna ställer till det).
Funderar på Bookmaker Alsenfelt: tunt skuren slaktarkorv på brödet istället för Gösens oxfilé
(ha förresten Alsenfelt i åtanke när ni tittar på Oskarshamns matcher - blir han SHL-sportchef eller HA-sportchef?)