2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Inlägg av Mats_ume »

Inte mycket motivation till att skriva en trådstart, men vi får göra vårt första Norrlandsbesök för säsongen. Tillika säsongens första tisdagsmatch. Mönstrar vi sex backar?
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MoDo - Leksand

Inlägg av Fjodor »

Mats_ume skrev: lör 30 sep 2023, 20:23 Inte mycket motivation till att skriva en trådstart, men vi får göra vårt första Norrlandsbesök för säsongen. Tillika säsongens första tisdagsmatch. Mönstrar vi sex backar?
Lär bli sex backar samt en galen publik som väntat på denna match sedan 2016. Vore härligt om vi kan tysta dem, men då måste vi få in puckhelvetet också. Räknar med målvaktsbyte då Mantas behöver vila för att hitta zonen. Tungt med Lindholm, men inget att säga om det matchstraffet. Tycker Allsing sett bättre ut och hoppas han ges mycket istid och lyfter sitt spel ytterligare.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MoDo - Leksand

Inlägg av SteveY »

Det enda rätta är att ställa Larsson i målet. Vinner vi mot Modo så ska fortsätta att vakta kassen.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MoDo - Leksand

Inlägg av Klas »

MODO med en sprakande offensiv, gott självförtroende, och en publik som ruvat på hämnd och revansch sedan påsken 2016. Fy fan vad Lindholm kommer saknas. Och en Mantas i fjolårsform.

Alsing har sett bättre och bättre ut, men inte är han en försteback att luta sig mot i SHL. Ett pressat Leksand mot ett hungrigt Modo som vädrar blod….🙄🙊
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MoDo - Leksand

Inlägg av Ludde »

Efter två vinster på fyra matcher där vinsterna har kommit mot seriens två formsvagaste lag så har våra gubbar lite att bevisa i den här matchen.

En seger är direkt nödvändig men jag tror det blir förlust i den här matchen också, vi har inte lärt oss vad som krävs för att vinna än.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MoDo - Leksand

Inlägg av Gösen »

Det är märkligt att vi inte får bättre utdelning på våra målchanser.

För bra målchanser kommer vi till men det är ribbor och stolpar och tom när vi får iväg styrningen mellan benen på målvakten så tar den i skidskosnörningen och går i en båge förbi stolpen och ut.

Samtidigt bjöd vi Färjestad på ett par mål igår där vi låter dem komma i snabba spelvändningar. Bla när vi dessutom är i numerärt underläge.

Bättre disciplin samt att vi måste börja få bättre utdelning på våra målchanser.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Masjavel_
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 29 sep 2023, 17:18

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MoDo - Leksand

Inlägg av Masjavel_ »

Plocka in Brock per omgående, annars blir det torsk!
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MoDo - Leksand

Inlägg av bjernagris »

https://www.shl.se/article/ej1as1t-403dd/view

Som väntat, Lindholm anmäld.
Användarens profilbild
Runaway
Inlägg: 16
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:38

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MoDo - Leksand

Inlägg av Runaway »

Våran inledning är väldigt realistisk när man kollade innan säsongen imo. Denna match var 3p innan, men nu känns de som vi hade större chans ta poäng mot fbk. Man kan ju hoppas backarna tar chansen nu likt laget andra halvan förra säsongen med östman i spetsen. Alsing måste dra ett supertungt lass nu.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MoDo - Leksand

Inlägg av Gösen »

Just Alsing tycker jag ser pigg ut på ett sätt jag inte sett tidigare. Initiativrik. Han var också den back med mesta istiden senast. Innan det är det Lunkan och Noren som tuggat minuter.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MoDo - Leksand

Inlägg av Sniper »

När det för en gångs skull är tisdagsmatch ser jag inte ett dugg fram emot den. Tvärtom fruktar jag den.
Jag tror inte bara på förlust - jag tror på förnedring.
Tacka mig om vi vinner (för en allt annat än medveten antijinx).
VonGustaf
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:55

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MoDo - Leksand

Inlägg av VonGustaf »

Med den back besättningen vi förfogar över i dagsläget så blir en 3 till 4 måls övervikt till Modos fördel.
Helt enkelt för dålig defensiv. Den nu bästa backen (Alsing) är ju inte ens defensivt inriktad.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!


"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MoDo - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Modo har öppnat starkt, helt klart. Men det är ganska vanligt för nykomlingar innan de sedan börjar dala i tabellen. Dock har deras start gjort så de faktiskt kan klara sig från kval men nedåt kommer de givetvis dala.
Nu finns väl inga spelare kvar i deras trupp från när vi slog ur de för 7-8 år sedan men vi är ändå lite av en häxa mot de. Det kommer bli trista minnen från publikens sida på tisdag när vi glider ut i arenan. Får hoppas det smittar av sig.

Men jag håller med... ser tufft ut detta. Vårt hopp är väl att modo har tappat fotfästet lite efter deras formidabla start. Svävat iväg lite. Trott de är bättre än vad de är. Gjort en Leksand.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MoDo - Leksand

Inlägg av Ställbergarn »

Nåja, även om vi förlorar mot ett galet revanschsuget modo så är den förlusten inte i närheten av så betydelsefull som deras 2016-frlust mot oss. Det får man väl på nåt sätt använda som plåster på det redan öppna såret. För jag har sjukt svårt att se hur vi ska gå segrande ur den här drabbningen. Skulle inte ens bli förvånad om vi åker på en skada på en av de bärande spelarna igen nu, Hrivik tex. Det vore liksom grädde på moset. Japp, känner mig riktigt pessimistisk inför detta just nu. Och allt tack vare den katastrofala nivå SHL har fått för sig vi ska ha på bedömningar av tacklingar. Nåja, tur man fått uppleva både VM- och OS-guld, för som SHL förstör svensk hockey nu, lär vi inte vara med internationellt och tävla om några medaljer inom den närmsta tiden.
Tapeten
Inlägg: 21
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 15:10

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MoDo - Leksand

Inlägg av Tapeten »

Blir tufft att möta topplaget MODO Hockey för ett sargat LIF utan general Lindholm. Får hoppas Larsson gör en kanonmatch och bara släpper in två. Då finns alltid chansen att ta poäng.