SM-slutspel 2024

Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Stjärnan »

Mitt ”skit i örebro”bottnar i att jag har ett par dryga arbetskamrater som är Luleiter. Men Örebro önskar man ju aldrig nåt gott. Så pest eller kolera… lika bra skita i den serien.
Däremot vill jag nog se timråvinst ikväll, vilket inte ser så bra ut för stunden.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Aggeman »

Örebros första minuter i andra är gräsligt dåliga.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Sniper »

- Det är Rögles grej att sluta 9:a och i åttondelen slå ut lag som utmanat om topp 6. I år verkar de göra det mer övertygande än ifjol.
- Om Luleå-Örebro går till tredje avgörande på måndag kväll kommer den för min del utkonkurreras av Djurgården-Björklöven.
- Jack Connolly vill inte att dagens match ska vara sista i karriären. Han ska ju lägga av efter säsongen. Men det kanske kommentatorerna redan påmint tittarna om? Jag är bara sporadiskt en av dem.
- Ser på Swehockey att Luleå gått fram till 3-0. Märker hos mig själv att det gläder mig. Inte för att jag gillar Luleå utan för att jag önskar Örebro all olycka.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Stjärnan »

Finns inget som är svårare än att leda med 3-0 tycker nog Rögle
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Aggeman »

Kul avslutning ändå. Tiken var värda ett 3-3 mål.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Stjärnan »

Får rögle tillbaka pengarna för 15 hotellrum nu?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Stjärnan »

Jag gillar att timrå åker runt och tackar publiken ändå. Har sett andra lag göra det efter en förlust i serien också. Men tror inte jag sett Lif göra det. De brukar åka direkt ut. Ganska illa.
Men vet ej hur de gör idag?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Sniper »

Saknade bara två saker i slutet på Timrå-Rögle:
- Att Rögle sköt i ribban också (de hade ju redan prickat det tomma målets båda stolpar).
- Att Timrå kvitterade.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: lör 16 mar 2024, 17:38 Saknade bara två saker i slutet på Timrå-Rögle:
- Att Rögle sköt i ribban också (de hade ju redan prickat det tomma målets båda stolpar).
- Att Timrå kvitterade.
Det första var aldrig nära. Det andra var det. Om man inte mäter hur många dm (meter) pucken gick utanför stolpen utan hur få Newtonmeters kraft det hade behövts extra för att få styrningen i mål istället för utanför.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av bjernagris »

Förra året spelades match 3 i play-in dagen efter match 2. I år får play-in-lagen en vilodag mellan match 2 och match 3. Som jag förstår det motiverades det tjocka spelschemat förra året med att topp sex-lagen inte skulle behöva vänta så länge innan kvartsfinalerna körde igång. Undrar vilka faktorer som legat till grund för denna ändring i upplägget i år?
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av CMB »

bjernagris skrev: mån 18 mar 2024, 11:42 Förra året spelades match 3 i play-in dagen efter match 2. I år får play-in-lagen en vilodag mellan match 2 och match 3. Som jag förstår det motiverades det tjocka spelschemat förra året med att topp sex-lagen inte skulle behöva vänta så länge innan kvartsfinalerna körde igång. Undrar vilka faktorer som legat till grund för denna ändring i upplägget i år?
Biljetter?
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av bjernagris »

CMB skrev: mån 18 mar 2024, 14:21
bjernagris skrev: mån 18 mar 2024, 11:42 Förra året spelades match 3 i play-in dagen efter match 2. I år får play-in-lagen en vilodag mellan match 2 och match 3. Som jag förstår det motiverades det tjocka spelschemat förra året med att topp sex-lagen inte skulle behöva vänta så länge innan kvartsfinalerna körde igång. Undrar vilka faktorer som legat till grund för denna ändring i upplägget i år?
Biljetter?
Ja, antagligen har du rätt.

Bild

^ Johan Hemlin, Sportchef SHL
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Aggeman »

Blir det game kräks jag.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av Gösen »

Högst ambivalenta känslor just nu.
Det finns ju något vackert med att se hoppet släckas på en fullsatt arena i en avgörande match på hemmaplan. Speciellt när det gäller en förening som man inte har något lilla minsta till övers för. Samtidigt så är det i så fall Örebro som ska göra det.

Oavsett vem som förlorar så blir det en halv vinst för oss. Det kan varken bli mer men heller inte mindre än så. Gott nog.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: SM-slutspel 2024

Inlägg av CMB »

Bulans gapande och domarna har fått mig att hålla på Örebro. Eller mer korrekt, hålla på Wikman och Arntzen.