Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
syd b.
Inlägg: 42
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 23:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av syd b. »

syd b. skrev: fre 22 mar 2024, 15:22 Ikväll vinner vi! :YMPARTY:
:YMPARTY:
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Uffe88 »

Härlig vinst! Viktigt att inte tappa ödmjukheten nu bara.

Håller tummarna att Marre är tillbaka snart.
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: fre 22 mar 2024, 23:20 Kommentarsfältet https://rakapuckar.com/frolunda-leksand ... i-matchen/
8-) Ibland kan jag tycka att jag och andra är lite pessimistiska men detta tar ju priset.

Vila med lätt behandling idag, så kör vi igen i morgon. :)

Jag läste nåt om magsjuka på Zacke. Inte bra då det lätt får fäste. Fler kommer säkert insjukna om det stämmer. Däremot brukar sånt gå över på ett par dagar så han är nog tillbaka till match tre kan jag tro.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: lör 23 mar 2024, 08:00
Sniper skrev: fre 22 mar 2024, 23:20 Kommentarsfältet https://rakapuckar.com/frolunda-leksand ... i-matchen/
8-) Ibland kan jag tycka att jag och andra är lite pessimistiska men detta tar ju priset.
Läste lite under efterföljande artiklar också, och jag har inte sett sådan negativitet sedan Djurgården förlorade match 1 hemma mot Timrå i kvalet 2022. Den gången tänkte jag: sådan massiv pessimism hos supportrarna kan inte vara nyttig. Det riskerar sprida sig ända till spelarna. Det gjorde det också - Timrå vann 4-0 i matcher.

Men Frölunda är nog av annat virke.
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Pressis.
Taskigt av Roger att inte dela med sig av taktiken 8-)

https://www.frolundahockey.com/article/ ... 24601/view
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Gunga Din
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 14:24

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gunga Din »

Kändes som en fjärdedel av publiken var leksingar. Mycket bra tryck från vår kurva. Kom några frölundaiter och damp ner framför oss precis innan nedsläpp. De började genast träta om vem fan som hade köpt biljetterna där.
”Är ju för fan bara leksandssupportrar överallt”!
Två av fyra dök inte upp till förlängningen.
Alsing bäst på rinken (behålla honom om möjligt?), fast alla backar oerhört stabila.
Tyckte Ashton gjorde det bra och gubben i lådan Martin Karlsson tillför i ett slutspel. Fjärdekedjan gör det riktigt bra. Elvenes, avväg dina chanspuckar please!
Hade grabben med mig som inte är en van SHL-passagerare (fotboll är mer hans kopp te i supportersammanhang). Han konstaterade att det var väldigt amerikaniserat med ”kisscam”, godisregn, ”clap your hands” på jumbotronen etc. Kan bara hålla med, spyr på sådan skit. Jag håller på det lilla skröpliga och hade gärna sett en återgång till islador med hönsnät:)
Behöver väl knappast tillägga att NHL har jag noll intresse av.
Nya tag imorgon!
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Bagarn »

Intressant att se hur man formerar laget om Hrivik/Zacke e borta på söndag.
Uppenbart ett bra drag igår att sätta in Ash och Karlsson rätt in. Och klassiskt är väl att i te ändra på vinnande lag,,men……
Dock är det inte helt självklart att spela:
Karlsson-Knuts-Felix
Lang-östman-karlberg
Max-Kloos-Ash

Ganska salig blandning av spelare….

Hade gärna sett ett byte Ash-Felix till att börja med.
Gunga Din
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 14:24

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gunga Din »

Kan hålla med, ett sammelsurium av spelartyper nu i kedjorna. Fast kanske inte så konstigt med Zackes sena avhopp och Hrivíks skada under match.
Byt Ashton med FUS, men behåll fjärde intakt. Tycker de kuggar i varandra mycket bra sett över de senaste matcherna.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

- Nionde raka vinsten. Två raka mot Frölunda (som började utvecklas till ett veritabelt spöklag).
- Såvida inte Frölunda vinner fyra raka eller vi med 4-0 eller 4-1 får vi ytterligare en hemmamatch måndag 1 april. Intäkter som inte är att förakta! Måndag hade normalt inte varit den ultimata veckodagen om man vill ha fullsatt men nu är det annandag påsk.
- Hur många gånger har man inte med spänning väntat på laguppställningen för att se om Hrivik är med. Om inte besked kommit innan dess är det kl 13 imorgon som gäller.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Wittgenstein »

Otroligt viktigt seger. Vi tar åtminstone en seger på hemmaplan under tisdag/torsdag, det är jag säker på. Innan jag somnade igår låg jag en stund och tänkte på hur allt vänt sen Tjomme blev sportchef. Otroligt egentligen. Han har haft en del flyt på resan, men det går inte att komma ifrån att vi då våndades i botten av allsvenskan, och nu gläds år segrar i slutspelet.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lampa »

Wittgenstein skrev: lör 23 mar 2024, 13:33 Otroligt viktigt seger. Vi tar åtminstone en seger på hemmaplan under tisdag/torsdag, det är jag säker på. Innan jag somnade igår låg jag en stund och tänkte på hur allt vänt sen Tjomme blev sportchef. Otroligt egentligen. Han har haft en del flyt på resan, men det går inte att komma ifrån att vi då våndades i botten av allsvenskan, och nu gläds år segrar i slutspelet.
Och helt otroligt finns det ändå folk som kan vrida på det och få det till hur dåligt och katastrofalt allt är. Sjukt.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Det som talar för FHC är att LIF spelade på sin fulla potential – Friberg & Co har säkert 30% till att plocka fram: snabbare uppspel från försvarszon, högre fart o fler skott i PP, få stopp på deras uppspel i mittzon.
https://rakapuckar.com/ronnberg-kritisk ... mig-sjalv/
Det som en del Frölunda-supportrar lider av är skeva uppfattningar. Därför blir fallet så hårt när saker utformar sig annorlunda än de föreställt sig. Defensivt kanske vi kom nära vår fulla potential igår, men offensivt nådde vi inte ens upp till hälften.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Bild
Marek Hrivik klev av skadad redan i den första perioden av första SM-kvartsfinalen.
Här anländer Leksandsstjärnan till dagens träning i Scandinavium – med ett specialskydd för höger knä.
– Vi har jobbat med honom både i går och idag, säger fysioterapeuten Emilia Backman till Hockeynews.
https://hockeynews.se/nyheter/bilderna- ... ialskyddet
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: lör 23 mar 2024, 16:04 Bild
Marek Hrivik klev av skadad redan i den första perioden av första SM-kvartsfinalen.
Här anländer Leksandsstjärnan till dagens träning i Scandinavium – med ett specialskydd för höger knä.
– Vi har jobbat med honom både i går och idag, säger fysioterapeuten Emilia Backman till Hockeynews.
https://hockeynews.se/nyheter/bilderna- ... ialskyddet
Skyddet avskräcker, men han går själv. Inget verkar vara trasigt(?)
Inte omöjligt att han kommer tillbaka snart(?)
Hoppet lever.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Pastorn
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:01

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Pastorn »

Aj aj aj... Återstår att se om vårt medical team kan få Hrivik i spelbart skick och om han isåfall har något att tillföra högt upp i hierarkin.