Forumets utveckling över tid

Lifstarsll
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:33

Forumets utveckling över tid

Inlägg av Lifstarsll »

Kunde inte hålla mig och tänkte det kunde vara kul att spegla forumets utveckling över tid.
Passar på att träna på att lägga in en bild, ingen större forumproffs men ser ut att fungera.
Medlemsantal 230923.png
Lite info från "det andra" forumet är man fortfarande tittar på en lösning hur det kan leva vidare. När och hur återstår att se men beslutat är att det inte kommer att vara under föreningens vingar så att säga. Man har också noterat att det finns annat nystartat forum (dvs detta) och att det är jättebra om det uppskattas bland oss supportrar. Och det gör det ju :)
Igen all heder till kreatörerna!!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Lifstarsll
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:33

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Lifstarsll »

Idag toppar vi på 43 aktiva i slutet av matchen och har 110 totalt 8-)
HansJ
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 01 okt 2023, 04:33

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av HansJ »

Kul att ni kommit igång! Jag for runt på gamla forumet ett tag, men tycker inte det var helt klart o tydligt att this is the place to be. Föreslår att ni postar nåt lite tydligare på gamla forat, för att få med lite fler veteraner!

Har jag missat nåt på gamla forat, så kan det förklaras av att jag ligger på Danderyds sjukhus sen 21/9 med kluven knäskål, och inte riktigt är vid mina sinnens fulla bruk...
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av SteveY »

HandJ skrev: sön 01 okt 2023, 14:51 Kul att ni kommit igång! Jag for runt på gamla forumet ett tag, men tycker inte det var helt klart o tydligt att this is the place to be. Föreslår att ni postar nåt lite tydligare på gamla forat, för att få med lite fler veteraner!

Har jag missat nåt på gamla forat, så kan det förklaras av att jag ligger på Danderyds sjukhus sen 21/9 med kluven knäskål, och inte riktigt är vid mina sinnens fulla bruk...
Krya på dig Hans!
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Mats_ume »

HandJ skrev: sön 01 okt 2023, 14:51Föreslår att ni postar nåt lite tydligare på gamla forat.
Till exempel vad? 8-)
Du får krya på dig. Skicka PM om du vill ändra ditt användarnamn...
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: sön 01 okt 2023, 15:23
HandJ skrev: sön 01 okt 2023, 14:51Föreslår att ni postar nåt lite tydligare på gamla forat.
Till exempel vad? 8-)
Du får krya på dig. Skicka PM om du vill ändra ditt användarnamn...
Fass register över kända biverkningar efter långvarigt morfin-intag. T.ex.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Sniper »

HandJ skrev: sön 01 okt 2023, 14:51jag ligger på Danderyds sjukhus sen 21/9 med kluven knäskål
Den SHL-meriterade centern täckte ett skott som träffade knät och kände, av förståeliga skäl, direkt smärtor i knät. När han sedan fortsatte spela blev smärtorna bara värre innan han var tvungen att bryta matchen.

Det visade sig att skottet tagit så pass illa att knäskålen var kluven på mitten.

– Hoppade ut på isen vid nästa byte för att testa men då hörde jag hur det klickade till och förstod att det var kört. Jag tippar på att jag först fick en spricka i knäskålen av själva skottet och när jag hoppade in på isen blev det värre, säger Rundqvist till VLT.

Enligt läkarna hade Rundqvist dock tur i oturen.

– Läkarna sa att jag ändå hade tur att knäskålen var kluven på mitten. Det var som ett fint streck eller vad man ska säga. Hade varit värre om den varit krossad. Nu har de satt två titanskruvar i knät, säger Rundqvist https://hockeysverige.se/2020/03/08/vas ... var-kluven
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Mats_ume »

Gösen skrev: sön 01 okt 2023, 15:46
Mats_ume skrev: sön 01 okt 2023, 15:23
HandJ skrev: sön 01 okt 2023, 14:51Föreslår att ni postar nåt lite tydligare på gamla forat.
Till exempel vad? 8-)
Du får krya på dig. Skicka PM om du vill ändra ditt användarnamn...
Fass register över kända biverkningar efter långvarigt morfin-intag. T.ex.
Vi har ju redan en egen sida på FASS: https://www.fass.se/LIF/
HansJ
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 01 okt 2023, 04:33

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av HansJ »

Mats_ume skrev: sön 01 okt 2023, 15:23
HandJ skrev: sön 01 okt 2023, 14:51Föreslår att ni postar nåt lite tydligare på gamla forat.
Till exempel vad? 8-)
Du får krya på dig. Skicka PM om du vill ändra ditt användarnamn...
Separat fastnålad tråd "Nya forumets web adress"

Behöver du PM, jag ändrar gärna.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Mats_ume »

HandJ skrev: sön 01 okt 2023, 19:11
Mats_ume skrev: sön 01 okt 2023, 15:23
HandJ skrev: sön 01 okt 2023, 14:51Föreslår att ni postar nåt lite tydligare på gamla forat.
Till exempel vad? 8-)
Du får krya på dig. Skicka PM om du vill ändra ditt användarnamn...
Separat fastnålad tråd "Nya forumets web adress"

Behöver du PM, jag ändrar gärna.
Den fastnålningen har jag inte befogenhet att göra, tror vi gjort allt vi kan göra. Möjligtvis kan fler skriva i den existerande tråden så att den hamna högst upp.
Jag ändrar ditt användarnamn. Vet ej om du måste logga in igen.
HansJ
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 01 okt 2023, 04:33

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av HansJ »

Sniper skrev: sön 01 okt 2023, 16:56
HandJ skrev: sön 01 okt 2023, 14:51jag ligger på Danderyds sjukhus sen 21/9 med kluven knäskål
Den SHL-meriterade centern täckte ett skott som träffade knät och kände, av förståeliga skäl, direkt smärtor i knät. När han sedan fortsatte spela blev smärtorna bara värre innan han var tvungen att bryta matchen.

Det visade sig att skottet tagit så pass illa att knäskålen var kluven på mitten.

– Hoppade ut på isen vid nästa byte för att testa men då hörde jag hur det klickade till och förstod att det var kört. Jag tippar på att jag först fick en spricka i knäskålen av själva skottet och när jag hoppade in på isen blev det värre, säger Rundqvist till VLT.

Enligt läkarna hade Rundqvist dock tur i oturen.

– Läkarna sa att jag ändå hade tur att knäskålen var kluven på mitten. Det var som ett fint streck eller vad man ska säga. Hade varit värre om den varit krossad. Nu har de satt två titanskruvar i knät, säger Rundqvist https://hockeysverige.se/2020/03/08/vas ... var-kluven
Ja, i mitt fall var det inget "streck". En bit satt på insidan högt upp, den andra på utsidan långt ner. Jag hade INTE kunnat ta ett steg till... Men, lite ståltråd, lite klister ich några skruvar senare så verkar de fått ihop den. Men herrejösses. Morfinet bet inte efter op, så jag har haft epiduralbedövning insatt till i förrgår... Kids, don't try doing this st home. Or anywhere...
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Mats_ume »

För övrigt har forumets tillväxt avtagit, och det är enbart 19 användare som skrivit tio inlägg eller fler. Men jag tycker ändå att vi har med råge överträffat den nivå som fanns på grannforumet i slutet på förra säsongen.
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Ställbergarn »

Mats_ume skrev: sön 01 okt 2023, 20:56 För övrigt har forumets tillväxt avtagit, och det är enbart 19 användare som skrivit tio inlägg eller fler. Men jag tycker ändå att vi har med råge överträffat den nivå som fanns på grannforumet i slutet på förra säsongen.
Jag måste säga, med tanke på att jag uttryckte lite skeptisism över hur en flytt skulle lyckas, att jag tycker att vi alla gjort flytten nåt alldeles magiskt bra! Jag känner mig till lite mer än 100% överbevisad gällande skeptisismen, och den känslan tar jag i detta fall emot med ett leende. :grin:
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Sniper »

Om forumet vore ett vinstdrivande företag hade det kanske funnits anledning till oro när man tittar på stagnationen. Men vi är ingen vanlig passagerarfärja - vi behöver inte fylla varenda hytt och ha 2500 som Cinderella. Fundamentet är lagt och det är bara att flyta vidare. Huvudsaken laget kan drivas till vinst. Då kommer fler ombord och vill dela glädjen. Samma vid förlustrad, fast av terapeutiska skäl.
HansJ
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 01 okt 2023, 04:33

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av HansJ »

"Kvalitet är en kvantitet i sig"