Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Aggeman »

Bagarn skrev: sön 24 mar 2024, 18:57 Visst fan trodde man Frölunda skulle vara bättre?
Jag trodde de skulle vara hetare i det fysiska spelet. Spelmässigt trodde jag att de skulle vara trubbiga, bortsett från Strömwall och några till. Hade aldrig inställningen att de skulle spela bättre hockey än oss.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: sön 24 mar 2024, 18:43
bjernagris skrev: sön 24 mar 2024, 18:33 Tråkigt att fokusera på interna stridigheter nu när vi har säsongens roligaste matcher att följa.
Det är verkligen inga interna stridigheter.
Färjan har absolut ingenting med Superstars att göra😉
Nej jag vet, jag menade tjafs oss leksingar emellan. Det är ju nu vi ska sluta samman och stötta laget! Vi har en hel sommar på oss att kasta invektiv mot varandra :)
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Fjodor »

Uffe88 skrev: sön 24 mar 2024, 18:34 Du går inte vidare i ett slutspel när du har en målvakt med fri sikt som släpper in en flippmacka.
Nä, eller en trött gammal jävel som släpper in sjukt enkla kvitteringspuckar från absolut noll vinkel.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Pucklukt
Inlägg: 14
Blev medlem: mån 25 sep 2023, 10:07

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Pucklukt »

Nu vill jag se Filip i målet resten av den här matchserien - Mantas gör ingen urusel match, men han förstör tyvärr tillställningen med att släppa det matchavgörande 3-2. Där måste han komma ut och skära av bättre samt kväva hela situationen, istället styr han upp den med egen klubba under armen och in...

Som någon annan skrev: man vinner inga slutspelsserier med en målvakt som släpper till såna mål. Att sedan Leksands utespelare spelade på pojkar C2-nivå innan situationen är ju också något att analysera. Hur svårt ska det vara att "räkna spelare" och hålla "sin" motståndare i fem mot fem?? Det var ju en hel bandyplan ledig runt Rååhåååmaaaa ffs. När utespelarna går bort sig fullständigt som i den sekvensen måste målvakten vara den som räddar upp situationen, men då krävs det en matchvinnare mellan stolparna.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: sön 24 mar 2024, 18:06 Jag brukar inte kommentera domare.
Det går fort och ibland blir beslut fel och man missar saker. Mänsklig.

Men två sekvenser där man ser att domarna ser (De står nära och kollar rakt på situationen) är bl.a. ett nacksving på Lindholm och en fasthållning på Max som man släpper. Sen tar man tramsutvisningar för tex felaktig tekning (delaying the game) där Knuts gör vad? Han är försvarande och sätter ner klubban först. Då är det ju linjemanens tur att agera på det. Samt några andra högst tvivelaktiga fasthållningar som man uppenbarligen släppt tidigare och senare.
baker
24 mars 2024, 20:06
Domarna har ett så stort ansvar.
En helt jämn match mellan 2 lag som står upp och spelar hårt.
Det enda då som kan skruva upp stämningen och förstöra en fin serie är ju om domarna ska leka Allan Ballan ELLER om de inte fördelar utvisningarna hyfsat jämnt. Det gjorde de inte idag.

NHL domarna är så jävla bra på detta. De ger lagen chansen.
Det är konstant situationer och något av en bedömningssport. Då måste man vara vaken på nacksvinget på Lindholm, tripplngen på Östman eller holdingen på Max. Framförallt när de ser Eddies repris på jumbotronen, eller linjedomaren som lurar Knuts på tekningen - vilken nivå.
Inte logiskt att det spelförande laget ska åka på 1-4 i PP lägen.

Var ännu värre mot Rögle ifjol.

När tom Gösen reagerar då har det varit fel
https://www.svenskafans.com/hockeyzon/lif/forum
Gunga Din
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 14:24

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gunga Din »

Riktigt irriterande förlust, då vi på det hela taget gör en riktigt bra match. När vi dessutom kvitterar med rätt lite kvar efter underläge 0-2 så skaffade vi oss momentum för att ta matchen. Synd att Mantas skulle kladda på den pucken som hade gått utanför, men jag hann personligen svära innan avslutet kom. Efter att ha spelat i stort sett prickfritt och tight i egen zon i 5 mot 5, så står helt plötsligt hela förbaskade femman som vindflöjlar på två kvadratmeter och ger finnpajsaren myriader med tid. Usch!🤬
Den här matchen kastade vi bort.
Blir till att ta sig till Scandinavium på Påskafton då…
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Adam 2 timmar sedan
Tanken att vi ska slå ut Leksand känns ju nästan lite löjligt just nu.
Nicky 2 timmar sedan
Nä det kommer vi inte att göra. Ser inte en tendens till det.
Benji 2 timmar sedan
Leksand har mycket bättre grundspel
X 2 timmar sedan
Herregud, Leksand klart bättre just nu. Först på varje puck
Kjelle 2 timmar sedan
Ja begriper inte hur detta Frölunda skall klara att ta en enda match i Leksand.
Per 2 timmar sedan
Vi är ju helt utspelade.
Per 2 timmar sedan
Leksand är tyvärr betydligt bättre på alla punkter. Inte en chans att vi tar den här kvarten.
Kjelle 2 timmar sedan
Ja ser det ut så här i Scandinavium hur skall det då bli i Leksand.
X 2 timmar sedan
Leksand är bättre laget. Lasse räddar oss. Vad skall Frölunda göra för att neutralisera Leksands press?
Marcus Gustavsson 2 timmar sedan
Som vanligt läser man kommentarerna här inne i periodpausen och det är lika underhållande varje gång🤣 idag fastnade jag för signaturen Kjelle som efter Leksands reducering och sedan efterföljande press skriver: ”detta håller aldrig, denna serien är över på torsdag”. Ja herregud asså… Jag va inställd på att åka till Göteborg för match 5 nästa lördag men jag får väl hitta på nåt annat🤣 själv är jag jävligt nöjd att vi leder en kvartsfinal inför sista perioden. Trodde folk att Leksand skulle bli lätt? Är fortfarande inställd på 7 matcher.
Rw 2 timmar sedan
Folk trodde nog inte det skulle bli lätt, men man trodde inte vi skulle bli utspelade av Leksand och bli utskjuten på hemmaplan.
Kjelle 2 timmar sedan
Vi blir tillbakapressade i Scandinavium bara en storspelande Lasse som räddat oss!
Hur i h-te tror du detta spel skall vinna matcher i Dalarna! Leksand snurrar runt i vår zon som F1 bilar på Monas!
Frölunda hinner knappt in i Leksands innan dom mister pucken som en gammal Volvo 244:a…..
ChristerB 2 timmar sedan
Leksand klart bättre i allt!
Per 2 timmar sedan
Leksand är mer disciplinerade. De har betydligt bättre passningsspel och flera spelar med riktigt bra klubbteknik. De har väl pucken 80% av tiden. Så fort vi får pucken slänger vi iväg en chanspass som misslyckas.
Känns sjukt tungt att inse att de är betydligt bättre än oss. Det trodde jag inte.
Ågren 2 timmar sedan
Frölundas grundspel suger hårt. Frölunda sliter kanske och orkar väl fortsätta slita men Leksand vinner ändå alla närkamper och har långa anfall. Skillnad i taktik och skicklig tränare i Leksand
Brooks 2 timmar sedan
En av de sämsta perioder på väldigt länge.
Leksand som skall vara tröttkörda (enligt Friberg) kör fullständigt över oss
Henke81 2 timmar sedan
Tycker Leksand spelar bra. Frölunda har svårt att få till något överhuvudtaget. Har ingen bra magkänsla inför tredje. Men, 2-1 till oss trots allt….Jaja, bara att kämpa på
GöranA 2 timmar sedan
Ankskit. Början till slutet. Leksand tar nog 4 raka.
Frölunda är helt enkelt ett sämre lag med sämre tränare.
Rakapuckar2023 1 timme sedan
Leksand spelar slutspelshockey och Frölunda är fortfarande inne i serielunket, jävla skillnad på lagens fysik! Vi ser ut som juniorer!
* * *
Benji 43 minuter sedan
Skönt: ja Rättvist: nej.
Detta borde stärka Leksand hemma. Men härligt 1-1
Matte 40 minuter sedan
Ungefär så
https://rakapuckar.com/frolunda-leksand ... i-matchen/
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 24 mar 2024, 20:13
Gösen skrev: sön 24 mar 2024, 18:06 Jag brukar inte kommentera domare.
Det går fort och ibland blir beslut fel och man missar saker. Mänsklig.

Men två sekvenser där man ser att domarna ser (De står nära och kollar rakt på situationen) är bl.a. ett nacksving på Lindholm och en fasthållning på Max som man släpper. Sen tar man tramsutvisningar för tex felaktig tekning (delaying the game) där Knuts gör vad? Han är försvarande och sätter ner klubban först. Då är det ju linjemanens tur att agera på det. Samt några andra högst tvivelaktiga fasthållningar som man uppenbarligen släppt tidigare och senare.
baker
24 mars 2024, 20:06
Domarna har ett så stort ansvar.
En helt jämn match mellan 2 lag som står upp och spelar hårt.
Det enda då som kan skruva upp stämningen och förstöra en fin serie är ju om domarna ska leka Allan Ballan ELLER om de inte fördelar utvisningarna hyfsat jämnt. Det gjorde de inte idag.

NHL domarna är så jävla bra på detta. De ger lagen chansen.
Det är konstant situationer och något av en bedömningssport. Då måste man vara vaken på nacksvinget på Lindholm, tripplngen på Östman eller holdingen på Max. Framförallt när de ser Eddies repris på jumbotronen, eller linjedomaren som lurar Knuts på tekningen - vilken nivå.
Inte logiskt att det spelförande laget ska åka på 1-4 i PP lägen.

Var ännu värre mot Rögle ifjol.

När tom Gösen reagerar då har det varit fel
https://www.svenskafans.com/hockeyzon/lif/forum
Någon som postade i fel forum?

Förövrigt noterar jag att det bara är Friberg kvar att hylla nu när du lyfter Malte.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: sön 24 mar 2024, 21:32
Adam 2 timmar sedan
Tanken att vi ska slå ut Leksand känns ju nästan lite löjligt just nu.etc, etc
Ja, vi är lite bättre men de har bättre målvakt vilket avgör det hela ikväll. Vi måste spela vår bästa nu nonstop om han är frisk. Annars är vi körda.
Jag ber till gudarna att Challarna har insett det sent omsider. Men är rädd att de fortsätter varva 50/50
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av bjernagris »

Stjärnan skrev: sön 24 mar 2024, 22:07Ja, vi är lite bättre men de har bättre målvakt vilket avgör det hela ikväll. Vi måste spela vår bästa nu nonstop om han är frisk. Annars är vi körda.
Jag ber till gudarna att Challarna har insett det sent omsider. Men är rädd att de fortsätter varva 50/50
Om jag förstått det rätt så är A. Millner också delaktig i beslutet om vem som ska stå. Jag förutsätter att F. Larsson får starta nästa match om han är kry.
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Eastis »

Jag är riktigt stolt över hur vi spelar slutspelshockey! Har inte sett det här laget prestera så bra som dom nu gjort i sex perioder. Vi för storavdelning av matcherna och sätter långvarigt tryck i anfallszon. Otroligt bra spelat!

Å ja, den där ska Armalis ha. Som jag ser det styr han upp pucken med klubban via egen arm och in i mål. Antar att han ville få iväg pucken ner i bortre sarghörnet när han enkelt hade kunnat lagt ned soffan.

Sen lägger jag inte allt på honom, förutom den insatsen gör han en kanonmatch. Vi kan ju titta lite på forwards som missar frilägen och ganska bra lägen med skott utanför eller på en annan målis från Dalom. Vi förlorar ju inte bara pga Armalis miss utan även på alla missar forwards stod för.

Men, å det är det viktigaste, otroligt va bra vi spelar!
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: sön 24 mar 2024, 16:22
Klas skrev: sön 24 mar 2024, 16:19 men herregud....utvisning för felaktig tekning..? vad är det för jävla fjanteri.

Släpp pucken för satan
Köpt domare?
Tycker domarna var sämst på isen. Ska man dra till med säsongens första utvisning för felaktig tekning i en kvartsfinal så får man börja ta solklara fasthållningar och trippingar också. Lasse Johansson ska t.ex. ha två minuter för tripping vid Ashtons friläge när spelare nummer två (kommer ej ihåg vem) blir fälld av honom. Och när de drar av hjälmen på Lindholm. Många interference-situationer man blundar för också. Tycker det borde varit 4-4 i tuvisningsminuter, men domarna hade bestämt sig för vilka som skulle vinna denna match.
Klas skrev: sön 24 mar 2024, 17:05 Har vi ett sista tryck att lägga in sista 10?
Små marginaler minsann. Spännande detta 8-)

Sen undrar man en smula över tekningarna. Har vi vunnit en enda idag..?
Nej, för när vi väl vinner en tekning så tar de om den så att Frölunda får en ny chans alternativt tycker ännu mer synd om dem så de får ett PP istället. Nej, jag är inte bitter ;)
Stjärnan skrev: sön 24 mar 2024, 17:16
Klas skrev: sön 24 mar 2024, 17:15 men kukhelvete.
MAntas, den ska du ha!!!!
japp. Som vanligt tappar han in en puck han ska ha.
Jag tycker inte att det är en så enkel puck som han bara ska ha. Jag kanske såg fel men jag tycker att den tar på något först, kanske benskyddet men troligtvis klubban och sedan armen och in. Inte som Wikegård som tyckte den skulle gått utanför om inte Mantas varit på den. Det är ett ganska bra avslut men visst, det är inte otagbart. Men det är såna mål som blir till i de flesta matcherna så jag tycker inte att det är "en puck han ska ha" mer än att Lasse Johansson ska ha Cehlariks mål. Men nu hade många här bestämt sig redan innan matchen att förlorar vi är det givetvis Armalis fel så då ser man det man vill se. Att 5 andra spelare på isen låter Ruohomaa få den enorma ytan som vi alla vet att han älskar är det ingen som ens har nämnt, man har bara bestämt sig att det är Mantas fel.

Filip är bättre än Mantas det håller jag med om, men någon måtta får det väl ändå vara på kritiken? Lasse Johansson är inte helle någon fantom som var fantastiskt mycket bättre än Mantas. Det är alla tre bra målvakter och jag är ganska glad att slippa vara livrädd för att någon ska bli sjuk eller skadad. Frölundasupportrarna skulle få en hjärtinfarkt om rubriken i tidningen idag var "Lasse Johansson däckad med feber". Tycker det nästan kan liknas Masugnens häxjakt på Karlberg det som man nu lastar på Armalis. Jag tycker också Filip ska stå så länge han är 100%ig men nu var det Mantas som spelade och man behöver inte leta all skit man kan och lassa på honom när han dessutom gör en väldigt bra match i övrigt. Jag tycker t.ex. att Lasse Johanssons ingripande på 2-2 var minst lika bristfälligt som Mantas på 3-2 men det är det ingen som ens nämnt.
Gösen skrev: sön 24 mar 2024, 18:29 Kanske.
Men det är en jäkla inställning som man ofta hör från Superstars (kanske med glimten i ögat var enda gång) att endast de som är och beter sig som Superstars är välkomna.
Jag håller med, jag tycker de verkar stå över föreningen och att de verkligen anser att det är de som är Leksands IF. Det är vad de sjunger och det är vad de känner. Räta in dig i ledet eller stanna hemma är deras svar på föreningsdemokrati. Jag hade stor respekt för Superstars förr, men jag tappar den mer och mer för varje dag som går.
Bagarn skrev: sön 24 mar 2024, 18:57 Visst fan trodde man Frölunda skulle vara bättre?
Ja, fast det är vi som gör dem dåliga. I första perioden igår lät vi dem spela deras spel och de blev tunga och kunde smälla på i anfallszon. Efter några minuter i andra så spelade vi förbi dem och de hade inget eget spel alls efter det. Vi låter helt enkelt inte Frölunda få möjlighet att göra det de är bra på.
Pucklukt skrev: sön 24 mar 2024, 19:40 Nu vill jag se Filip i målet resten av den här matchserien - Mantas gör ingen urusel match, men han förstör tyvärr tillställningen med att släppa det matchavgörande 3-2. Där måste han komma ut och skära av bättre samt kväva hela situationen, istället styr han upp den med egen klubba under armen och in...

Som någon annan skrev: man vinner inga slutspelsserier med en målvakt som släpper till såna mål. Att sedan Leksands utespelare spelade på pojkar C2-nivå innan situationen är ju också något att analysera. Hur svårt ska det vara att "räkna spelare" och hålla "sin" motståndare i fem mot fem?? Det var ju en hel bandyplan ledig runt Rååhåååmaaaa ffs. När utespelarna går bort sig fullständigt som i den sekvensen måste målvakten vara den som räddar upp situationen, men då krävs det en matchvinnare mellan stolparna.
Ifall han redan täcker målet så att han är på pucken två gånger innan den går så är det väl jävla dumt att gå ut och skära av ännu mer? Det enda som händer om man går ut längre är att man täcker utanför målburen samt gör hålen större för skytten att skjuta på. Dessutom så är han helt chanslös ifall det kommer en sidledspassning ifall han står längre ut.

Första perioden är vår sämsta period hittills i matchserien. Vi låter Frölunda spela sitt spel som de är så bra på, men efter några minuter in i andra spelar vi oss förbi dem och låter dem inte få någon tid i anfallszon att bygga upp det där trycket. Vi är det bättre laget sett över matchen och hade förtjänat en seger till. Kollektiv kollaps på deras tredje mål förstör kvällen, men det finns mycket att bygga vidare på. Starkt att ändå hämta in 0-2 till 2-2 även om det inte blev vinst till slut i alla fall.
Pain is temporary, glory is forever
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Fjodor »

Wiborg skrev: mån 25 mar 2024, 07:39
quote=Stjärnan post_id=10721 time=1711296983 user_id=64]
Klas skrev: sön 24 mar 2024, 17:15 men kukhelvete.
MAntas, den ska du ha!!!!
japp. Som vanligt tappar han in en puck han ska ha.
Jag tycker inte att det är en så enkel puck som han bara ska ha. Jag kanske såg fel men jag tycker att den tar på något först, kanske benskyddet men troligtvis klubban och sedan armen och in. Inte som Wikegård som tyckte den skulle gått utanför om inte Mantas varit på den. Det är ett ganska bra avslut men visst, det är inte otagbart. Men det är såna mål som blir till i de flesta matcherna så jag tycker inte att det är "en puck han ska ha" mer än att Lasse Johansson ska ha Cehlariks mål. Men nu hade många här bestämt sig redan innan matchen att förlorar vi är det givetvis Armalis fel så då ser man det man vill se. Att 5 andra spelare på isen låter Ruohomaa få den enorma ytan som vi alla vet att han älskar är det ingen som ens har nämnt, man har bara bestämt sig att det är Mantas fel.

Filip är bättre än Mantas det håller jag med om, men någon måtta får det väl ändå vara på kritiken? Lasse Johansson är inte helle någon fantom som var fantastiskt mycket bättre än Mantas. Det är alla tre bra målvakter och jag är ganska glad att slippa vara livrädd för att någon ska bli sjuk eller skadad. Frölundasupportrarna skulle få en hjärtinfarkt om rubriken i tidningen idag var "Lasse Johansson däckad med feber". Tycker det nästan kan liknas Masugnens häxjakt på Karlberg det som man nu lastar på Armalis. Jag tycker också Filip ska stå så länge han är 100%ig men nu var det Mantas som spelade och man behöver inte leta all skit man kan och lassa på honom när han dessutom gör en väldigt bra match i övrigt. Jag tycker t.ex. att Lasse Johanssons ingripande på 2-2 var minst lika bristfälligt som Mantas på 3-2 men det är det ingen som ens nämnt.
Fjodor skrev: sön 24 mar 2024, 19:38
Uffe88 skrev: sön 24 mar 2024, 18:34 Du går inte vidare i ett slutspel när du har en målvakt med fri sikt som släpper in en flippmacka.
Nä, eller en trött gammal jävel som släpper in sjukt enkla kvitteringspuckar från absolut noll vinkel.
Det var detta jag menade med mitt inlägg, dvs. att Johanssons ingripande vid 2-2 var minst sagt bristfälligt. Lik förbannat ska det hetsas mot Mantas, så satans trist. Om Filip är sjuk eller skadad framöver, så skit i att titta på matcherna, ni som bestämt er att Mantas är så jävla dålig. Vi har släppt in 3 mål i spelet 5-5. Den ende spelare som varit på isen vid dessa tre tillfällen är Norre, så snart antar jag att han anses vara totalt oduglig, typ Mantas, Anton, Ashton eller Karlberg.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Lugn nu Fjodor.
Det är väl ingen som sagt att Mantas är så jävla dålig, eller ens dålig. Tvärt om säger väl alla att han är en bra målvakt.
Sen att han får ta en del kritik för att ha släppt ett billigt mål som han enligt sig själv skulle ha tagit, är väl inte så farligt och mycket att säga om.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

43-30 i kvartsfinal 1.
41-26 i den andra.
Leksand har blivit överkörda i Scandinavium – och Jon Knuts blev till och med utvisad.
– Jag tycker att det får vara lite fingertoppskänsla från domaren, säger han till Falu-Kuriren efteråt.
https://www.falukuriren.se/2024-03-25/s ... teviktigt/
Titta vad enkelt det kan vara när domarna inte håller på med mind games:

Bild

* * *

Nio matcher långa segersviten bruten - hur reagerar vi?
Möjligen reagerar vi inte värre än att gå till första periodvilan med ställningen 1-1 när det kanske borde stått 2-0.