Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan
Inlägg: 1031
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: ons 27 mar 2024, 14:04
Stjärnan skrev: ons 27 mar 2024, 10:21
Aggeman skrev: ons 27 mar 2024, 10:17

Man kan se att Mantas blir låg och släpper mycket nät högt. En avvägningsmiss, det vill säga inte otagbart. Att man inte ska få yttra de åsikterna på ett relativt nyanserat sätt är bara larvigt.

https://youtu.be/lMety6uFjC4?si=ck4QN-ac0HKbGxcx

För att kommentera AJs mål är det ett stenhårt direktskott efter en hård pass. Skillnaden är påtaglig.
Ja, men Wiborg är ju larvig. ;)
Helt klart men jag skulle även vilja påstå att jag inte är ensam ;)

Jag kommer inte kommentera Armalis mer, jag tycker han får oförtjänt mycket skit från många håll och gillar inte hur man talar om spelare i laget. Jag tycker inte det är ok, men nu har jag sagt det så får de som vill fortsätta leka masugnen-prospects.
Som sagt, det är inte Mantas jag är ute efter att hänga. Han gör sitt bästa. Andra får svara för sig själva.

Jag sticker ut hakan och säger att om Filip står resten så tar vi det till en 7e match. Sån skillnad gör han i laget.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Wittgenstein »

Jag tror, som jag skrivit tidigare, att det var de eventuella sviterna av febern som höll Filip borta igår. Kanske var det bestämt att de skulle få varsin chans nere i Gbg, kanske inte. Oavsett så blev Filip sjuk och man vågade inte riskera att han inte var riktigt återställd igår. Hur hade ni reagerat om han fått stå och uppträtt håglöst och allmänt darrigt? Troligtvis morrat över idiotin i att ställa en inte helt kry målvakt mellan stolparna. Sen är det ju precis som Gösen varit inne på, det är klart att man inte kan gå ut och säga; vi önskar att Filip kunde stå, men eftersom han fortfarande är glansig på ögonen så måste vi ställa den där andreslipsen...
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: ons 27 mar 2024, 12:45
Gösen skrev: ons 27 mar 2024, 11:37 Hrivik har en överkroppsskada. :mrgreen:


Hur ingjuter man självförtroende i en målvakt.

A: Du är vårt förstaval ikväll. Att den andra målvakten blivit sjuk har inget med vårt val att göra

B: Du måste stå ikväll. Vårt förstaval har insjuknat i feber.
Tack. Där fick jag svar på min tidigare fråga. Rimligt tom.
Och det är ju bara hoppas det är så. Vinner vi två raka med Filip så lär det visa sig i match 6.

Klart man blir misstänksam när de dillat så under säsongen.
https://youtu.be/Pdk3KEGIibw?t=45

Pratar ni om Hrivik eller pratar ni om Filip?
"Jag fattar ingenting vad säger du".
Gösens inledning är rena Masugnen i sin brist på källhänvisning.
Jag har sökt på hela internet - men källan kanske finns lokalt?
Om det nu finns en källa?
Hrivik kanske är en metafor för Filip?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1850
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: ons 27 mar 2024, 16:45

Pratar ni om Hrivik eller pratar ni om Filip?
"Jag fattar ingenting vad säger du".
Gösens inledning är rena Masugnen i sin brist på källhänvisning.
Jag har sökt på hela internet - men källan kanske finns lokalt?
Om det nu finns en källa?
Hrivik kanske är en metafor för Filip?
Det står på en skylt utanför ICA.

Nä. Det var ett sånt där ironiskt inlägg.
Ber om ursäkt om det inte var tydligt och du ändå sedan dess sökt efter den heliga källan.

Ville belysa (när vi sett bilder på Hrivik som tydligt visar på underkroppsskada) det uppenbara i att lagledningen försöker mörka allt mest hela tiden.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Runntur
Inlägg: 64
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 15:06

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Runntur »

Frölunda kom inte över mittlinjen i första perioden igår, sen får dom ett PP och ett jätteenkelt mål. Fram tills dess är det bara ett lag på isen. Kalle Östman måste hålla sig kallare och inte slå/knuffa nedåt i den situationen så hjälmen åker av. Oavsett vad man tycker om utvisningen så måste vi vara smartare än så i offensiv zon bakom motståndarmålet.

Jag tänker inte skylla hela matchen på Armalis men 0-1 är patetiskt all släppa in på det där sättet. Givetvis går luften ur vårt momentum efter det, snacka om kalldusch.

Sedan gör Frölunda 0-2 på sitt fjärde skott på mål, vilket jag saknar ord för att beskriva. Det var som att det gick en kollektiv chock bland publiken i Tegera när det hände. Vi kör över Frölunda totalt på isen, vi är nivåer bättre, men ligger då under med 0-2 vilket är det enda som räknas.

Efter det här så gör Armalis en slide räddning ala Ed Belfour som ser helt märklig ut, men han räddar ju pucken. Men den hör inte hemma i en modern målvakts-stil. Undrar om inte han själv kände en enorm osäkerhet efter de där 2 målen.

Vi måste lära oss att ta betalt när vi får möjligheten. Hade vi gjort det igår så skulle vi vunnit matchen med minst 3-2 i ordinarie tid, och då är dom insläppta målen inte ett lika stort tema. Lär vi oss det så tar vi 3 raka nu.

Filip måste stå imorgon om han är 100%, allt annat är tjänstefel.

En jag har varit väldigt kritisk till under säsongen är AJ, som nu har varit väldigt bra i kvartsfinalerna. Jättekul att se!
Senast redigerad av Runntur den ons 27 mar 2024, 17:37, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Wittgenstein »

Är inte Gösen, här på färjan, lite som en extremt välrenommerad akademiker - i kraft av sin expertis inom området behöver han inte källhänvisa. Källa: Gösen. Det räcker så.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: ons 27 mar 2024, 17:10
Sniper skrev: ons 27 mar 2024, 16:45

Pratar ni om Hrivik eller pratar ni om Filip?
"Jag fattar ingenting vad säger du".
Gösens inledning är rena Masugnen i sin brist på källhänvisning.
Jag har sökt på hela internet - men källan kanske finns lokalt?
Om det nu finns en källa?
Hrivik kanske är en metafor för Filip?
Det står på en skylt utanför ICA.

Nä. Det var ett sånt där ironiskt inlägg.
Ber om ursäkt om det inte var tydligt och du ändå sedan dess sökt efter den heliga källan.

Ville belysa (när vi sett bilder på Hrivik som tydligt visar på underkroppsskada) det uppenbara i att lagledningen försöker mörka allt mest hela tiden.
Hrivik har ju helt hamnat i bakgrunden. Man vet ingenting. Där heller.
einars2
26 mars 2024, 18:00


Blue king skrev:
Tydligen gick han obehindrat senast, så frågan är vad det är för fel den här gången då.

Råder delade uppgifter kring de där. Obehindrat enligt Edlund i tv4 som tydligen sett honom. Ros eller vem det var skrev väl tvärtom, att han sett honom gå runt och halta och sett riktigt risig ut i stilen.
Bild
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1850
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: ons 27 mar 2024, 17:34 Är inte Gösen, här på färjan, lite som en extremt välrenommerad akademiker - i kraft av sin expertis inom området behöver han inte källhänvisa. Källa: Gösen. Det räcker så.
:mrgreen:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

Wittgenstein skrev: ons 27 mar 2024, 17:34 Är inte Gösen, här på färjan, lite som en extremt välrenommerad akademiker - i kraft av sin expertis inom området behöver han inte källhänvisa. Källa: Gösen. Det räcker så.
Gösen - källans källa:

Bild
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 877
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Aggeman »

Eventuellt mer info kring Hrivik efter värmningen imorgon, enligt Emilia.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Klas »

Aggeman skrev: ons 27 mar 2024, 18:08 Eventuellt mer info kring Hrivik efter värmningen imorgon, enligt Emilia.
Ska han då ändå vara med och värma…? i så fall är han nog inte helt hallt och lytt, om han ändå är med och värmer.

Eller så får dom besked efter lunch från Farmek om det är nödslakt och amputation som gäller.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 877
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Aggeman »

Klas skrev: ons 27 mar 2024, 18:22
Aggeman skrev: ons 27 mar 2024, 18:08 Eventuellt mer info kring Hrivik efter värmningen imorgon, enligt Emilia.
Ska han då ändå vara med och värma…? i så fall är han nog inte helt hallt och lytt, om han ändå är med och värmer.

Eller så får dom besked efter lunch från Farmek om det är nödslakt och amputation som gäller.
Oklart, troligtvis inte känns det som. Hennes bild av hans skada kanske har klarnat imorgon.

Vi borde ha någon på hallen som har koll på morgonvärmningen. Eller är det fortsatt lyckta dörrar?
Stjärnan
Inlägg: 1031
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Klas skrev: ons 27 mar 2024, 18:22
Aggeman skrev: ons 27 mar 2024, 18:08 Eventuellt mer info kring Hrivik efter värmningen imorgon, enligt Emilia.
Ska han då ändå vara med och värma…? i så fall är han nog inte helt hallt och lytt, om han ändå är med och värmer.

Eller så får dom besked efter lunch från Farmek om det är nödslakt och amputation som gäller.
Först lät det nästan positivt. När jag sen gick in på tidningen läste jag rubriken ”Under utredning”, så då låter det som att de faktiskt inte vet något idag, men kanske i morgon.
Vi får se, men bäst vore ju om vi kvitterade serien i morgon och ger han chansen att hinna tillbaka.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Catami »

Hrivik kommer till ev. seminal är mitt tips.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Eastis »

Jag står kvar i mitt hörn och påstår att vi inte får se Hrivik mer i år. All information om honom är rökridåer. Kanske får vi veta vad som gick sönder efter säsongen. Är han med å värmer för att skapa än mer rök i ridån är det briljant spel av tränarna!