Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Lillgud
Inlägg: 647
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lillgud »

PellePaltnacke skrev: tor 28 mar 2024, 16:59
Jag kan även hålla med om, som personlig åsikt, att jag hellre hade sett Filip få stå samtliga matcher i slutspelet och blev glad när han fick chansen match 1. Men sen så vet jag inte riktigt om jag håller med om ditt resonemang och utläggning så mycket mer.
Jag tycker, när jag läst dina inlägg, att du väldigt lätt drar egna slutsatser utifrån vad som utifrån verkar vara förutbestämda uppfattningar. Som jag förstått det var Filip sjuk match 2, vilket gjorde det naturligt att Mantas fick den matchen. Till match 3 vet vi inte någonting kring hur resonemanget gått kring tränarna och sjuk/fysio-personalen. Och det är väl här spetsen i mitt resonemang kommer.

Vi kan i sak kräva att bästa målvakt ska stå, vilket i de flesta fans ögon verkar vara Filip. Men eftersom vi inte vet vad som ligger bakom beslutet att spela Mantas så blir det, enligt mig, för stor del pajkastning att gräva fram citat från div intervjuer där man kan läsa att Mantas blivit lovad/informerad om att starta, men ingen förklaring till varför eller hur man bedömt Filips skick.
För att göra det så konkret och tydligt som möjligt så kan jag ge ett exempel på hur jag ser det:
"Skit också, Filip får inte chansen i målet ikväll heller. Hoppas att det bedöms att han inte är helt 100% än så att det är anledningen, annars ifrågasätter jag tränarnas fingertoppskänsla" Då har man ställt ett tydligt krav men samtidigt lämnat utrymme för att man inte har full kontroll över informations och beslutsflödet.
Men att istället sitta och jobba övertid på att bygga hönor av fjädrar är enligt mig inte konstruktivt utan mer destruktivt.
Och för att förtydliga….
Det var ju helt uppenbart för alla att Filip var ej i spelbart skick i match 2 eftersom han saknades helt i match2 och att han därmed då sen tas lite försiktigt och inte heller ställdes i buren i match 3 är heller inte något konstigt.
Allt är helt normalt och i sin ordning så.

Det är inte där skon klämmer…
Laddningen kring allt som har cirkulerat länge här inne är hur Leksand skulle bli och agera i slutspelet med målvakterna…
Och vi har fortfarande inte fått någon supertydlig 100% pålitlig bekräftelse på hur de tänker….

Här kan man analysera och väga in många saker.
Men ingen sitter med ett pålitlig säkert svar än.

Och det väll antagligen därför diskussionen lever vidare och frågan hänger fortsatt i luften…

Och de som vill se Filip matchas…
Och känt en oro över att Mantas kommer få stå i matcher med.
Fick vatten på sin kvarn när hela tv4 teamet hade uppgifter på att Leksand gått in med målsättningen i slutspelet att de skulle inleda med att ge dom en varsin match i Scandinavium. Här vet vi inte exact tid/datum när dessa uppgifter läckte ut till dom om det här.
Vi vet bara när de sen förmedlade det i tvn.
Vi vet även att Mantas bekräftat han ansåg att han fick reda på det här beskedet i god tid. (Men det vet vi inte heller vad det innebär i förhållande till när Filip insjuknade)

Som synes frågan är fortfarande egentligen helt obesvarbar… Inget vet hur det tänkt kring våra målvakter…

Men fortfarande vill typ ”alla fans” ha Filip i mål typ alltid…
Och de som är nojigast att så inte kommer att ske…
De fortsätter yla om att det är Filip de vill se vakta kassen…

Hycklarna däremot de som med vill ”egentligen” ha Filip i mål… (Precis det som de övriga ylar om)
Men de ”sväljer och tiger och försöker tona ner allt” och därmed blir krocken oundviklig.

De misstror såklart öppet tv4…. (TV4 är ju inte Leksand)

De älskar även att de fick en förklaring att ”rädda upp situationen med” om nu tv4s uppgifter visa sig stämma.
Så var det väldigt skönt för dessa att de kan då ”hänvisa till att Filip hade ju feber” så även om de kan innerst inne ana att tv4 kan ha rätt. Så kan de ändå gömma sig bakom att han missa ju matchen för att han hade feber.
(Återigen här skyddas laget Leksand även före en enskild spelare görs det , Leksand som lag går före deras egen vilja eller önskan om att Filip spelar)

I mina ögon är hycklarna här inne vidrigt äckliga…
Utåt sett vill de alltid ha Filip i mål…
Ingen av de säger allafall något annat…..
Samtidigt låter de sig påskina att de är 100% övertygade om att Filip alltid skall stå….
De verkar ha en avlyssningsanordning i tränar-rummet som gör att de så tryggt och självsäkert kan lita på hur vår målvakts uttagning kommer gå till.
Och om inte Filip står så kommer de alltid ha en väldigt bra förklaring till varför han inte gör det som skyddar laget och tränarna.

Och som sagt den andra halvan vi säger bara vad vi tycker… Och förklarar varför vi vill att Filip alltid skall stå.
Och hos oss finns däremot osäkerheten vi vet inte exact vad som rör sig i tränarnas huvud.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Klas »

Stolt, nervös och en smula arg. Där har vi receptet för en Leksings själsliv en påsk-kväll i nådens år 2024.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Stjärnan
Inlägg: 1031
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Det är lika bra att hålla på Lhc ikväll så den serien går till 7 matcher… utifall att vi tar oss vidare.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Lampa
Inlägg: 152
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lampa »

Dags att hitta en väg förbi Lasse.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Ludde »

Vet inte riktigt vad jag tycker om ”Leksand Stars” introt, kultigt eller lite pinsamt.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Klas »

Ludde skrev: tor 28 mar 2024, 18:57 Vet inte riktigt vad jag tycker om ”Leksand Stars” introt, kultigt eller lite pinsamt.
Lika delar kult & en smula bonnigt 😎
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
VonGustaf
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:55

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av VonGustaf »

Dags att sluta med Sosse hockey nu.. Leverera eller få minskad istid.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!


"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Catami »

Vem ersätter Ungrum?
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Klas »

Kan inte Vejdemo utmana lite mer? Väljer ofta den bekväma lösningen. Han har ju både storleken och farten för att utmana mer.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Klas »

Klockren brytning!
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Ludde »

Ibland är det legitimt att tänka tankar om domare som är förbjudna utanför slutna rum. :evil:
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Stjärnan
Inlägg: 1031
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Bra publiken! Vissla ut domaren.

Hyfsad 1a period men känns som de två senaste matcherna. Skillnaden nu är att vi har Filip i mål. Annars hade det nog stått 0-2 nu.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1739
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Bild
Användarens profilbild
bender
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av bender »

Vi spelar ut Frölunda ännu en period (nej, ingen kan inbilla mig att det här är frölundas gameplan). De skapar i princip ingenting på hela perioden. Det enda de får, är när vi lägger lyftningar på första täck och de får kontra. Där måste vi bli mycket noggrannare.

Fortsätt pumpa bara, det kommer lossna.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Bagarn »

Vi försöker verkligen stånga oss in på mål.
Tyvärr gör vi det ärligt och rent.
Kommer bli jobbigt, men gott att se!
Saknar den där Everberg, Tyrväinen, Shinimin, Linus J - som småfuskar och ligger på gränsen.
Blir nästan lite komiskt när vi ska komma in o se tuffa it efter avblåsning.

En August Berg, av alla, hade gjort en drös poäng hos oss.

Äg nu spelet i andra!