2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand 5-0

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
bender
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av bender »

trainer skrev: sön 01 okt 2023, 10:58 Lindholm får 5 matcher för tacklingen, ett åt helvete för stort straff kan jag tycka. www.shl.se/article/eooas1t-403dd/view
Wow, det va verkligen ett par tre matcher för mycket. Finns inget som helst ont uppsåt i den situationen. Kollar man på den i repris (vilket man får anta att disciplinnämnden gör) så uppkommer den snarare av att FBK-spelaren häver sig ner i Lindholms axel än att Lindholm kommer in högt och mot huvudet. Absurt.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Man bör ju värdera tacklingens uppsåt högre än att den eventuellt ledde till en skada. Uppsåt finns helt klart inte i den här situationen. 5 matcher känns alldeles för hårt men man blir ju inte förvånad längre. 5 matcher utan lagets bästa back gör också att det ser väldigt tunt ut baktill. Förhoppningsvis har Tjomme börjat leta…
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Sniper »

Good things happen when you put the puck on the net.
Bad things happen när inte en styrelse finns på plats inför säsong och kan bevilja backförstärkning.
Vem ska vi kasta in nu? Snubben som trodde han va cool?
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Ludde »

5 matcher för att Björklund åker in i Lindholms axel, rimligt 🙄
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Kalle Bakom
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:33

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Kalle Bakom »

Lindholm var på jobbet, inte ett uns till uppsåt. 5 matcher fullständigt oacceptabelt!
Nu måste fan kvalitéer på Domare å domslut kunna börjadebateras..
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av SteelSky »

Sniper skrev: sön 01 okt 2023, 11:20
Good things happen when you put the puck on the net.
Bad things happen när inte en styrelse finns på plats inför säsong och kan bevilja backförstärkning.
Vem ska vi kasta in nu? Snubben som trodde han va cool?
Ett första steg kanske är att kolla med Ahnelöv, ett par matcher..?
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Gösen »

Det mest rimliga är att Lagerberg finns med i laguppställningen mot Modo.

Ahnelöv sitter nog för hårt åt. Från bägge parter.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: sön 01 okt 2023, 11:20
Good things happen when you put the puck on the net.
Bad things happen när inte en styrelse finns på plats inför säsong och kan bevilja backförstärkning.
Vem ska vi kasta in nu? Snubben som trodde han va cool?
TJ har försökt att förstärka backsidan utan att lyckas, det kan vi väl ändå slå fast?
8mars73
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 15:50

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av 8mars73 »

Första kontakten är ju att Björklund dänger högernäven i ansiktet på Anton.
Första inlägget blev att gnälla på domaren. Hej på er.
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Ställbergarn »

Wittgenstein skrev: fre 29 sep 2023, 15:45
Ställbergarn skrev: fre 29 sep 2023, 09:32 Förresten, är det bara jag som har svårt för att skriva namnen på de lag man tycker lite extra illa om med stor bokstav? Ett stort m i namnet på de där norr om siljan, ett stort r här ovanför eller ett stor ö för de gnälliga närkingarna? Jag kan liksom inte förmå mig att trycka ner shift på första bokstaven på dessa lag.. Lite som att det blivit min personliga hämnd mot de lag jag ogillar mest. :roll:
fäRjestad? :-??
Haha, du fick mig att läsa genom mitt inlägg noga, men nädå, det avr ju endas rögle jag nämnt vid namn i mitt inlägg. Med litet r. :lol:
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Har inte haft ork och tid att skriva och läsa här på forumet på några dagar så det är möjligt att jag bara upprepar det någon redan skrivit.

Färjestad var bättre, svårt att säga något annat efter 5-0. Men jag tycker inte vi var så dåliga som siffrorna visar. Fram till 4-0 kom så var vi ganska jämna med skillnaden att Färjestad satte sina chanser och det gjorde inte vi. Hriviks insida på stolpen i första PP kan ha varit det som avgjorde matchen. Mål där och det hade varit en helt annan match resultatmässigt som kunnat ge vind i ryggen. Men ingen idé att spekulera, vi måste sätta chanerna helt enkelt, för chanser skapar vi.

Lindholm... Solkart att den träffar skallen. Hade räknat med 2-3 matchers avstängning. 5 matcher är ett skämt och känns som att de vill visa handlingskraft bara för att Färjestad-spelaren har en historik med hjärnskakningar. Men borde lägga ansvar på att en spelare måste lyfta blicken också. Man kan inte vara puckförare och titta bakåt, det kommer folk som vill ta pucken.

Elvenes låg bakom mycket. Hrivik fortsatt bra. Lang bra förutom bristande backcheck på 1-0. PP bra spelmässigt, men det är målen som räknas... BP totalt under isen, 4 mål i baken där är inte i närheten av ok.

Nu vänder vi Modos trend, de har haft sitt roliga...
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Nu var han visserligen inte puckförare och kanske har det vägt in (men tror inte jag läste att det gjort det) men oavsett skulle man ju vilja ha en bättre motivering till att få SHLs strängaste straff för en olyckshändelse.

Minnen från Rittos avstängning på 5 matcher (som överklagades ner till 4) för en hög klubba (som ingen märkte) samt ett minigruff framför mål (som ingen heller märkte) gör att man börjar ju fundera på vad situationsrummet har emot LIF, och framförallt hur de lyckas vara så inkonsekventa.

Nästahuvudtackling sker säkert i nästa omgång och får väl se då vad påföljden blir.. säkert de normala 2 matcherna.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: mån 02 okt 2023, 14:25 Nu var han visserligen inte puckförare och kanske har det vägt in (men tror inte jag läste att det gjort det) men oavsett skulle man ju vilja ha en bättre motivering till att få SHLs strängaste straff för en olyckshändelse.

Minnen från Rittos avstängning på 5 matcher (som överklagades ner till 4) för en hög klubba (som ingen märkte) samt ett minigruff framför mål (som ingen heller märkte) gör att man börjar ju fundera på vad situationsrummet har emot LIF, och framförallt hur de lyckas vara så inkonsekventa.

Nästahuvudtackling sker säkert i nästa omgång och får väl se då vad påföljden blir.. säkert de normala 2 matcherna.
Nej, han hade visserligen inte pucken mot bladet, men i mina ögon var han tillräckligt nära pucken med klubban för att anses vara puckförare. Men skitsamma, straffet var på tok för hårt och det kommer bli många lag som har problem med avstängningar om man fortsätter med samma stränga straff.
Pain is temporary, glory is forever
Mange
Korrekturläsare
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:08
Ort: Las Vegas

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Mange »

Lotterinämnden slår till igen, fortfarande helt obegripligt att blindside på Kloos renderade i...... nada.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2023-09-30 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av bjernagris »

https://www.farjestadbk.se/article/4edas1y-23h01/view

Det verkar ha gått hyfsat bra med Björklund i alla fall, måste kännas skönt för Anton. Oavsett uppsåt hade Björklunds karriär kunnat släckas där med tanke på skadehistoriken.