Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Bagarn »

Bara att glömma dagen.
Vi vänder detta!
Om vi nu börjar producera i PP - ja då jävlar!

Filip studsar tillbaka och spikar igen på måndag.
Det gör ofta målisar som han.
Ingen utveckling utan hack på vägen.
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Det enda som gör det ok att vänta ända till måndag är att förhoppningarna ökar att få tillbaka någon. Hrivik, Kloos eller t.o.m. Ashton skulle betyda enormt mycket att få in. Ett måste, skulle jag påstå.
Brovik har Emilia trollat bort oss i totalt nu. Han kommer inte tillbaka till kvarten. Kloos är ytterst tveksam han med. Eftersom han inte var med idag så blev det väl en hjärnskakning. Säkert tio dagar. Eller nåt.
Men Ashton borde vara med, om han nu åkt på denguefeber likt de andra gjort. Så vi får hoppas på honom, samt att ingen mer insjuknar.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Lillgud skrev: lör 30 mar 2024, 17:45
Gösen skrev: lör 23 mar 2024, 21:37
Det är inte SM i lönekuvert vi spelar och framförallt finns det ingenting som säger att just han helt plötsligt ska höja sig så enormt så att han kommer avgöra hela fadderuttan.

Ska vi vinna någonting så ska vi göra det som lag och frågan är (förlåt Marek) om inte Martins intåg senast var det som blev tungan på vågen och då menar jag inte målet. Sen får man tycka att hans klubbteknik eller Hockey-IQ är ofullständigt så mycket man vill.

Han är en i laget. En kugge som passar in. Men heller inte mer avgörande med sin existens än någon annan.
Den enda som kan vara lite nöjd idag är väll …Gösen…
Som tenderar att ofta visa ett förakt mot våra lite dyrare importspelare….
Och förminska deras betydelse….för laget.
3st av dom saknades idag…. Hrivik-Kloos-Ashton….

Det enda som Gösen kan saknat idag lär vart Hellberg och gärna ytterligare någon junior borde såklart vart med… (Så vi kunde bänkat ytterligare några importer)
Sen hade allt givetvis löst sig tillsammans med hans gamla ålderstigna garde med Leksandshjärtan… Karlsson och Knuts… Och lägg till kapten Zackrisson med…

Att Hrivik försvann innan slutspelet ens knappt började…..
Det klart att det försvagat oss…..likaså att Kloos försvann sist tex….
Det bör alla förstå utom Gösen….
Att vi nu tvingades spela med tex Eljas idag istället….det är ju ren och skär katastrof….
Klart som fan att vi är rejält försvagade för stunden…
När man plockat bort några ledande spelare….
Men hallå där.
Vad är det för lillegudskomplex?
Jag är som en gös. Det bara rinner av mig :mrgreen:

Jag har aldrig något förakt mot spelare som gör sitt bästa. Saknar Kloos. Och vem vet. Med honom i laget kanske vi räddat varje puck. 8-)
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Leksing i vargaland »

Tung påskafton :twisted: Men pilsner matlagning och outlaw country hjälper. The Highwaymen, Live at Nassau Coliseum på någorlunda hög volym gör så man är ensam i köket :grin:
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

Leksing i vargaland skrev: lör 30 mar 2024, 18:48 Tung påskafton :twisted: Men pilsner matlagning och outlaw country hjälper. The Highwaymen, Live at Nassau Coliseum på någorlunda hög volym gör så man är ensam i köket :grin:
Full (!) av revanschlusta så blandade jag en GT och vred på stereon på hög volym med denna låt från samlings-cd:n The best funk album in the world…ever! (och då MÅSTE det ju vara bra!).

https://m.youtube.com/watch?v=yVjFwcdQl ... cHNpZGU%3D

(Edit: bytte länk, förra var ljudet olidligt komprimerat på)

Nu jäklar tar vi Frölunda i de två kommande matcherna. Kom igen L I F !!!!!
Senast redigerad av CMB den lör 30 mar 2024, 19:13, redigerad totalt 1 gång.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Bagarn »

Vi måste försöka bygga en kedja runt Max.
Vi möter Europas bästa målis och behöver sätta upp våra få målgörare så mycket vi kan.
Zacke har ju jättejobbigt med tempot. Tyvärr.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Leksing i vargaland »

CMB skrev: lör 30 mar 2024, 19:01
Leksing i vargaland skrev: lör 30 mar 2024, 18:48 Tung påskafton :twisted: Men pilsner matlagning och outlaw country hjälper. The Highwaymen, Live at Nassau Coliseum på någorlunda hög volym gör så man är ensam i köket :grin:
Full (!) av revanschlusta så blandade jag en GT och vred på stereon på hög volym med denna låt från samlings-cd:n The best funk album in the world…ever! (och då MÅSTE det ju vara bra!).

https://m.youtube.com/watch?v=yVjFwcdQl ... cHNpZGU%3D

(Edit: bytte länk, förra var ljudet olidligt komprimerat på)

Nu jäklar tar vi Frölunda i de två kommande matcherna. Kom igen L I F !!!!!
Nu byter vi CMB, detta funkade 2016 så då funkar det 2024
https://www.youtube.com/watch?v=uSD4vsh1zDA
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

Leksing i vargaland skrev: lör 30 mar 2024, 19:21
CMB skrev: lör 30 mar 2024, 19:01
Leksing i vargaland skrev: lör 30 mar 2024, 18:48 Tung påskafton :twisted: Men pilsner matlagning och outlaw country hjälper. The Highwaymen, Live at Nassau Coliseum på någorlunda hög volym gör så man är ensam i köket :grin:
Full (!) av revanschlusta så blandade jag en GT och vred på stereon på hög volym med denna låt från samlings-cd:n The best funk album in the world…ever! (och då MÅSTE det ju vara bra!).

https://m.youtube.com/watch?v=yVjFwcdQl ... cHNpZGU%3D

(Edit: bytte länk, förra var ljudet olidligt komprimerat på)

Nu jäklar tar vi Frölunda i de två kommande matcherna. Kom igen L I F !!!!!
Nu byter vi CMB, detta funkade 2016 så då funkar det 2024
https://www.youtube.com/watch?v=uSD4vsh1zDA
Strålande! Man bara fylls av revanschlust! För bövelen, aldrig att vi ger oss, THIS! IS! LEKSAND! :twisted: :YMPARTY:
Stjärnan
Inlägg: 1030
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

CMB skrev: lör 30 mar 2024, 19:01
Leksing i vargaland skrev: lör 30 mar 2024, 18:48 Tung påskafton :twisted: Men pilsner matlagning och outlaw country hjälper. The Highwaymen, Live at Nassau Coliseum på någorlunda hög volym gör så man är ensam i köket :grin:
Full (!) av revanschlusta så blandade jag en GT och vred på stereon på hög volym med denna låt från samlings-cd:n The best funk album in the world…ever! (och då MÅSTE det ju vara bra!).

https://m.youtube.com/watch?v=yVjFwcdQl ... cHNpZGU%3D

(Edit: bytte länk, förra var ljudet olidligt komprimerat på)

Nu jäklar tar vi Frölunda i de två kommande matcherna. Kom igen L I F !!!!!
En GT är alltid en GT. Får jag fråga vilken gin du använde?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

Stjärnan skrev: lör 30 mar 2024, 19:39
CMB skrev: lör 30 mar 2024, 19:01
Leksing i vargaland skrev: lör 30 mar 2024, 18:48 Tung påskafton :twisted: Men pilsner matlagning och outlaw country hjälper. The Highwaymen, Live at Nassau Coliseum på någorlunda hög volym gör så man är ensam i köket :grin:
Full (!) av revanschlusta så blandade jag en GT och vred på stereon på hög volym med denna låt från samlings-cd:n The best funk album in the world…ever! (och då MÅSTE det ju vara bra!).

https://m.youtube.com/watch?v=yVjFwcdQl ... cHNpZGU%3D

(Edit: bytte länk, förra var ljudet olidligt komprimerat på)

Nu jäklar tar vi Frölunda i de två kommande matcherna. Kom igen L I F !!!!!
En GT är alltid en GT. Får jag fråga vilken gin du använde?
Jag kan inget om gin så jag plockar vad som ”känns bra” på bolaget. Oftast tog jag förut Bombay Sapphire men på slutet har jag tagit All about gin, god och prisvärd och 45%. Har gin till GT men framför allt till Negroni. Som jag nyss skar en apelsinskiva till. :mrgreen:

Bild
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

YES! YES!!! YES!!! Jag lyckades få till en stooor bild, i alla fall på längden! :mrgreen: :YMPARTY: :YMHUG:
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Uffe88 »

Sniper skrev: lör 30 mar 2024, 16:53 Vad säger då de neutrala supportrarna om de tre baklängesmålen? Exempel:
Hahl Bundy 2.0 · 33 minuter sedan
2 målvaktstavlor av Filip Larsson o Frölunda leder med 2-1.
Man får inte göra såna tabbar, det blir tufft att vinna då.
DJ Hemp · 6 minuter sedan
Ännu en målvaktstavla och 3-1…
https://www.hockeysnack.com/timra-ik/
(jag har varken sett 2-1 eller 3-1, däremot 1-0, som jag fortfarande inte fattat att den gick in - han sköt ju utanför?)
Filip gjorde en "Mantas" på 1-0.

Jävla mardrömsprestation av honom idag... Suck

Aja, två vinster i ett slutspel är bättre än vad vi har åstadkommit på de senaste 20 åren, *försöker hitta någon ljuspunkt
Runntur
Inlägg: 64
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 15:06

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Runntur »

Frölunda hade pressen på sig idag inför matchen, och det syntes. Vi startar åter igen bättre än dom och är bättre fram till 1-0. Efter det så åker axlarna ned på Frölunda och våra åker upp. Krigar oss tillbaka med PP (hör och häpna) och 1-1, för att ganska fort få 2-1 tillbaka. När så 3-1 kommer på ungefär samma sätt så är axlarna väldigt låga hos Frölunda och våra blir väldigt höga. Givetvis blir vi stressade i starten av 3e, samtidigt som Frölunda kan spela avslappnat med hemmapubliken i ryggen och låta oss göra jobbet och jaga.

Jag hade exakt samma jättedåliga känsla efter 3-1 idag som efter 0-2 i tisdags. Ofattbart oförtjänt och som slag i magen. Filip blev nog lika stressad av misstagen idag som Mantas blev i tisdags, inget konstigt med det egentligen. Det kostar massvis med energi att släppa in sånna här mål i sånna här matcher, samtidigt som motståndaren får det gratis. Man tappar energi och anda, samtidigt som motståndarna växer. Givetvis svänger också matchbilden efter det.

Vi gör 2 mål i PP idag och vi kommer in på insidan och har bra lägen på Frölunda innan raset startar, det måste vi ta med oss.

Match 1: Filip är ok = vinst
Match 2: Mantas gör minst 1 tabbe = torsk
Match 3: Mantas målar tavlor = torsk
Match 4: Filip är bra = vinst
Match 5: Filip målar tavlor = torsk

Gör en av våra målvakter en ok insats på måndag så ger vi oss själva en väldigt bra chans till vinst. Gör någon av dom en bra insats så tar vi detta till game 7.
Senast redigerad av Runntur den lör 30 mar 2024, 20:56, redigerad totalt 1 gång.
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Eastis »

Lang riktigt bra idag! Eller ja, som vanligt.

Tyvärr har nu Frölunda kommit igång efter fyra matcher där dom gett oss chansen. Synd att vi inte tog den. Men nu gäller det att visa karaktär. Tyvärr har bobiners säsongen inte varit bortskämda med matcher som vi vänder, har det hänt en eller max två gånger?
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Eastis »

För mycket fokus på våra målvakter!

Forwards har ju oändligt med chanser men Lasses måste ju vara inne på sin tredje magplatta i det här slutspelet! Lika mycket forwards oförmåga som målisarnas missar som gör att vi är där vi är.