Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lillgud »

Går man tillbaka lite och kollar när media tidigare lite har ifrågasatt Leksands matchande av sina målvakter.

6 december 2023
Filip Larsson eller Mantas Armalis?
Enligt Charles ”Challe” Berglund har han inte mycket att säga till om i målvaktsfrågan.
– Det får du fråga (Alexander) Millner om. Han är enväldig härskare där, som en diktator, säger han.

Efter 16 omgångar hade LIF-målvakterna spelat lika många matcher och Filip Larsson såg sig själv högst upp i SHL:s-målvaktsliga.
Detta brukar räcka för att en målvakt ska få starta mellan stolparna, men inte i Leksands IF.

Spelet bakom de ifrågasatta målvaktsvalen.
– Vi hade redan bestämt oss, även målvakterna gemensamt, att är man bra på torsdagsmatchen då får man stå lördagen också.

Filip har hanterat det här väldigt bra, det gör de båda två. Jag har inte varit med om något gnäll, säger han.
”Filip kan säga: Ja, men är Mantas bra då ska han få stå igen för så hade jag velat ha det.”
Så de köper det hur bra som helst, är hur proffsiga som helst och gillar också att det går bra för den andre, de har inga problem med det, säger Alexander Millner.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Wittgenstein »

Tänk om det är användare som inte kan logga in också! Lillgud kommer tillsätta en utredning. Stålsätt er inför sporadiska utpekanden och offentliga utfrågningar och ett löfte om en presenterad utredning - lagom till julen 2028.

Jag svalde för övrigt CMBs geniala aprilskämt med hull och hår då jag läste det strax innan John Blund skulle besöka mig. Somnade i vredesmod.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

Jag ser Kalles överkörning av domaren igen och ser nu att han byter åkriktning strax innan, rakt mot domaren, och ser också varför. En frölundait åker ut från båset och Kalle ser ut att väja för honom, men krockar då med domaren.
Men det har de ju inte tagit någon hänsyn till. Krock med domaren är tydligen lika med avstängning oavsett.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

Wittgenstein skrev: mån 01 apr 2024, 10:57 Tänk om det är användare som inte kan logga in också! Lillgud kommer tillsätta en utredning. Stålsätt er inför sporadiska utpekanden och offentliga utfrågningar och ett löfte om en presenterad utredning - lagom till julen 2028.

Jag svalde för övrigt CMBs geniala aprilskämt med hull och hår då jag läste det strax innan John Blund skulle besöka mig. Somnade i vredesmod.
Min tanke var ett litet aprilskämt att vakna upp till och för några sekunder i nyvakenhet kanske bli lurad av men ganska snabbt genomskåda. Inte att somna i vredesmod till, ber om ursäkt för det (i alla fall lite :mrgreen: ) :YMHUG:
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

Oavsett vilket lag som ställs på isen, om tre timmar så har ni mitt hundraprocentiga stöd LIF, mot seger!!!
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

Intervjuaren: Nu kör vi.

Challe B: DET KAN DU GE DIG FAAAAN PÅ! :twisted: \:d/

https://www.leksandsif.se/article/b8xasb9-30ead/view
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lillgud »

CMB skrev: mån 01 apr 2024, 12:02 Oavsett vilket lag som ställs på isen
Jag tror faktiskt inte att Hellberg tänker lika lättvindigt samma sak….
Om Leksand skulle ha samma manfall borta som senast plus nu även då Östman….och om de tex kanske inte ens väljer nu heller att komma till spel med ens 13forwards….

(Challe tenderar ta saker lite lättvindigt med en klackspark…. Om vi kommer till spel med 12 eller 13forwards det har inte så stor betydelse…. Eller vem som står i mål det blir som det blir , vi får se vem som Millner tar ut)

Jag tror dock att Hellberg skulle tycka det skulle kännas lite konstigt…..
Han finns på plats i Leksand….. Och även J-20 laget har ju tex spelat klart för säsongen.

Skulle sen Djurgården på något vis sen lyckas ta sig upp igen….
Då känns det nära till hands att Hellberg skulle kunna stega in på kontoret hos TJ och säga att han har hemlängtan till Stockholm….och att han vill bryta kontraktet med Leksand.
Och sen signerar han några dagar senare för Djurgården sen….

Orsaken var då inte ens att han hade hemlängtan…
Utan att han kan blivit lite sur och kände att han inte ens fick chansen att vara med i truppen trots att det verkligen fanns plats för honom….. Det klart han borde reagera…och tänka lite i de banorna…det känns normalt i hans situation.

Men det känns ju osannolikt om han inte blir med på 12-13man idag….
Om vi skulle ha många spelare borta igen….
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Bild
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Aggeman »

FUS med Hrivik och Max känns väldigt spännande i teorin.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Hrivik är tillbaka - och vad fokuserar han på?
Ramizier
1 april 2024, 13:10
Laguppställning

Hahaha Zacke och junior i samma femma..
Eljas bänkad.
https://www.instagram.com/p/C5N2YfBuW2L ... FtZA%3D%3D
Håkan Danielsson Wahl, kom tillbaka som moderator, allt är förlåtet https://www.svenskafans.com/hockeyzon/lif/arkiv/2021
geten
Inlägg: 34
Blev medlem: tis 19 dec 2023, 20:48

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av geten »

Den karln är obehagligt fixerad.
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Ullvi, typ »

Hriffen! Back from the dead!
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

Lillgud skrev: mån 01 apr 2024, 13:05
CMB skrev: mån 01 apr 2024, 12:02 Oavsett vilket lag som ställs på isen
Jag tror faktiskt inte att Hellberg tänker lika lättvindigt samma sak….
Om Leksand skulle ha samma manfall borta som senast plus nu även då Östman….och om de tex kanske inte ens väljer nu heller att komma till spel med ens 13forwards….

(Challe tenderar ta saker lite lättvindigt med en klackspark…. Om vi kommer till spel med 12 eller 13forwards det har inte så stor betydelse…. Eller vem som står i mål det blir som det blir , vi får se vem som Millner tar ut)

Jag tror dock att Hellberg skulle tycka det skulle kännas lite konstigt…..
Han finns på plats i Leksand….. Och även J-20 laget har ju tex spelat klart för säsongen.

Skulle sen Djurgården på något vis sen lyckas ta sig upp igen….
Då känns det nära till hands att Hellberg skulle kunna stega in på kontoret hos TJ och säga att han har hemlängtan till Stockholm….och att han vill bryta kontraktet med Leksand.
Och sen signerar han några dagar senare för Djurgården sen….

Orsaken var då inte ens att han hade hemlängtan…
Utan att han kan blivit lite sur och kände att han inte ens fick chansen att vara med i truppen trots att det verkligen fanns plats för honom….. Det klart han borde reagera…och tänka lite i de banorna…det känns normalt i hans situation.

Men det känns ju osannolikt om han inte blir med på 12-13man idag….
Om vi skulle ha många spelare borta igen….
Jag har självklart åsikter om det lag som tas ut om jag skulle få en direkt fråga om det, men min poäng var/är (och det förstod du nog) att jag kommer att heja på dem in i kaklet om de så spelar sarg ut, åker rälsbuss längs sargerna, skjuter fjösande skott från blå längs isen och släpar knogarna blodiga längs isen vid kreativt kraschande in på mål. Vinn hur ni vill LIF, men VINN FÖR I HELVETE!!! :YMPARTY:
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av CMB »

Hriviks kreativa användande av krya på digblommorna (särskrivningspoliser undanbedes):

Bild

Nu kör vi! :twisted:
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lampa »

Frölundas backsida decimerad, endast fem ordinarie. Två J20 backar med även om Sundin fått lite istid.