Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda 3-4

Matchtrådar för alla matcher.
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Eastis »

Bra match av oss! Otroligt bra! Å det bästa är att Lasse börjar darra.

Sen är ju domarna för mig återigen så där oförklarligt oklara. Hakningen vi åker på i andra är ju inte mycket att säga om och sen dom utvisningar som båda lagen får är i mina ögon också utvisningar. Men hur kan dom inte ta för holding bakom VF mål i första när Knuts försöker nå pucken å sen ännu mer underligt - hur kan det inte bli utvisning när Elvenäs blir hindrad när han ska köra runt VF mål??? Samma sak åt andra hållet å vi hade till hundra procent haft bp!
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Lampa »

Vore så jävla helvetes skönt att ta hem det på onsdag.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: mån 01 apr 2024, 18:13 Direktkvaltråden mot Modo 2016 landade på 70+ sidor - och då var sista 20 nästan månadslångt avancemangsfirande.
Nu har vi ett forum med betydligt färre medlemmar men är redan direkt efter match 6 på 70+.
Vi är mobilvänliga nuförtiden 🤖📱
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Klas »

Sällan pressisar efter matcherna är speciellt roliga, men dessa, med Roger och Challe, är ju faktiskt kul att kolla på!
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Bagarn »

Klas skrev: mån 01 apr 2024, 21:29 Sällan pressisar efter matcherna är speciellt roliga, men dessa, med Roger och Challe, är ju faktiskt kul att kolla på!
Ja de har lite humor emellan varandra det håller jag med dig om .
Däremot har de överlag en lite arrogant ton, och vägrar svara vettigt på frågorna.
Tycker faktiskt lite synd om journalisterna.
I grundserien undrar man ju varför ens de har pressis efter match.

Tycker tränarna borde fatta att det inte är journalisterna som vill ha svar, utan det är för oss supportrar.
Är ju en del av ”prudukten”.
Jämför med PL där sådana som Kloop och Pep får lägga timmar/vecka på presskonferenser.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Klas »

Bagarn skrev: mån 01 apr 2024, 21:45
Klas skrev: mån 01 apr 2024, 21:29 Sällan pressisar efter matcherna är speciellt roliga, men dessa, med Roger och Challe, är ju faktiskt kul att kolla på!
Ja de har lite humor emellan varandra det håller jag med dig om .
Däremot har de överlag en lite arrogant ton, och vägrar svara vettigt på frågorna.
Tycker faktiskt lite synd om journalisterna.
I grundserien undrar man ju varför ens de har pressis efter match.

Tycker tränarna borde fatta att det inte är journalisterna som vill ha svar, utan det är för oss supportrar.
Är ju en del av ”prudukten”.
Jämför med PL där sådana som Kloop och Pep får lägga timmar/vecka på presskonferenser.
Arrogans eller en ironisk ton, är väl en balansgång det där.
Jag har inte stört mig så mycket på det, men ser vad du menar.
Generellt är väl både presskonferenser och ofta intervjuer rätt meningslösa, skönt när nån bryter det förutsägbara.
Håller helt med dig om att man borde ta detta på större allvar, utan supportrar och vårat intresse ( och stålars..) så blir det inte mycket kvar av produkten.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Uffe88 »

Underbar vinst igår och skönt att Lasse darra, kanske kom superstars under skinnet när de drog igång "Siljan är våran sjö.." 8-) kan alltid hoppas.

Jag tror att Lasse står nästa och att han kommer vara riktigt bra, tyvärr.

Konstig känsla inför onsdag, skulle vi braka ut så har jag svårt att vara sur eller besviken. Såhär bra har vi inte varit i ett slutspel sen 1997 liksom.

Men visst hade det känts fantastiskt om vi kunde komma vidare till nästa runda.

Jag tror också att SAIK skulle föredra Frölunda framför oss, vi har potential att bli en obehaglig överraskning
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Uffe88 »

Bagarn skrev: mån 01 apr 2024, 21:45
Klas skrev: mån 01 apr 2024, 21:29 Sällan pressisar efter matcherna är speciellt roliga, men dessa, med Roger och Challe, är ju faktiskt kul att kolla på!
Ja de har lite humor emellan varandra det håller jag med dig om .
Däremot har de överlag en lite arrogant ton, och vägrar svara vettigt på frågorna.
Tycker faktiskt lite synd om journalisterna.
I grundserien undrar man ju varför ens de har pressis efter match.

Tycker tränarna borde fatta att det inte är journalisterna som vill ha svar, utan det är för oss supportrar.
Är ju en del av ”prudukten”.
Jämför med PL där sådana som Kloop och Pep får lägga timmar/vecka på presskonferenser.
Ge det två max tre år sen kommer de stå i samma bås. Hade gärna sett dem tillsammans hos oss 8-)
Gunga Din
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 14:24

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gunga Din »

Det var svettigt att nypa biljetter till avgörandet imorgon,
but I’ll be there…
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Eastis »

Uffe88 skrev: tis 02 apr 2024, 09:48
Ge det två max tre år sen kommer de stå i samma bås. Hade gärna sett dem tillsammans hos oss 8-)
Hmm, du är inte dum du Uffe. Ingen dålig profetia alls. Delar din syn på att jag också gärna skulle se dom i vårt bås.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Uffe88 »

Eastis skrev: tis 02 apr 2024, 10:47
Uffe88 skrev: tis 02 apr 2024, 09:48
Ge det två max tre år sen kommer de stå i samma bås. Hade gärna sett dem tillsammans hos oss 8-)
Hmm, du är inte dum du Uffe. Ingen dålig profetia alls. Delar din syn på att jag också gärna skulle se dom i vårt bås.
Alternativt att han följer med Roger redan i höst till Schweiz. Challe har kontrakt över nästa säsong förvisso men om han verkligen vill lämna så kommer han få lämna.

Den som lever får se men dessa PK's har varit trevliga att följa.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Sniper »

Det finns ämnestrådar, och så finns det lösa trådar. Detta är en sådan:
Sniper skrev: lör 03 feb 2024, 22:11
Viktiga hålltider

14 mars - start av åttondelsfinaler
21 mars - start av kvartsfinaler
5 april - start av semifinaler
20 april - start av finalen
https://www.shl.se/article/ffhas2z-403dd/view
Gösen skrev: lör 03 feb 2024, 22:14 5e April är jag upptagen med annat så då får gärna säsongen vara över.
5 april spelar vi inte, men eventuellt dagen därpå.
Menade Gösen att han är upptagen på fredag bara, eller från fredag och framåt?
Eller är han inte upptagen överhuvudtaget - inlägget var inte mycket att fästa avseende vid?
Hur som helst är det en lös tråd och jag känner att vi måste bringa klarhet.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Wiborg »

geten skrev: mån 01 apr 2024, 16:15 Hur kan vi inte få nå ppn?
För att vi är bra i PP och det är synd om Frölunda, trodde du förstod det ;)
bjernagris skrev: mån 01 apr 2024, 17:15 J. Innala slashar klockrent klubban ur händerna på O. Lang.

N. Wikegård: "Jag tycker det är extremt gränsfall."
Haha, sa han verkligen så? Från läktaren såg det tveksamt ut först, men på reprisen var den ju solklar.
Stjärnan skrev: mån 01 apr 2024, 17:45
Ludde skrev: mån 01 apr 2024, 17:39 Rönnberg har även bränt sina broar litegrann, ska Lasse som varit omänsklig i fem matcher men högst mänsklig i match sex stå match sju?
Han var nog mör. Vågar man satsa på honom igen? Eller blir det vår gamle bekant Frasse?
På presskonferensen så låter det ju som att det är Lasse som gäller imorgon.
svepet skrev: mån 01 apr 2024, 17:54 Ruggigt skön seger, blir lättare att åka 25 mil hem nu!
Sen att Leksand o kommunen har de sämsta förutsättningar att åka bil. Jävla p-bot till min o massa andra bilar efter att blivit slussad dit :evil: . Sen händer absolut inget i bilkön, tar väl en timme att ta sig ut på en jävla väg från parkeringen….

Har glömt bort hur uselt det är här så blev nog sista matchen även om det skulle bli semi…
Jag tycker det gick smidigare än vanligt. Stod vid parkeringen mitt emot gropen.

Stämningen i arenan skulle jag säga var nervös första perioden. Ingen riktig tändning på sittplats men 1-1-målet drog igång sittplats lite och sedan tog det bättre fart i andra och målen hjälpte till att göra det till en bra läktarmatch totalt sett. Älskade ramsan att domarna får passa sig för Östman, den var bäst under gårdagen läktarmässigt.

Filip stabil (ser inte ett skit på första och andra är snabbt och hårt i krysset från nära håll) och Lasse mindre stabil. Känns som alla hjärnspöken borde vara borta nu, vi har producerat i PP, vi har spelat bra i BP, vi har gjort många mål på Lasse, vi har vunnit i Scandinavium. Jag ser fram emot morgondagens match med enbart glädje, ska bli sjukt kul!
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Stjärnan »

De överklagar Kalles avstängning.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... vstangning

Tror det blir svårt men samtidigt håller ju alla experter med och dessutom har två tidigare överklagan bifallits (heter det så?)
Värt att testa.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Kvartsfinal 2024: Leksand - Frölunda

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tis 02 apr 2024, 11:42
Gösen skrev: lör 03 feb 2024, 22:14 5e April är jag upptagen med annat så då får gärna säsongen vara över.
5 april spelar vi inte, men eventuellt dagen därpå.
Menade Gösen att han är upptagen på fredag bara, eller från fredag och framåt?
Eller är han inte upptagen överhuvudtaget - inlägget var inte mycket att fästa avseende vid?
Hur som helst är det en lös tråd och jag känner att vi måste bringa klarhet.
Man vet aldrig riktigt säkert själv heller vad man menar alltid. Tänkte nog mest (antagligen som en antijinx) att vi inte skulle vara med när semin drar igång den 5e.

Och, jag är faktiskt upptagen med annat då men den 6e är jag med igen! Om Leksand också är det förstås. Annars tar jag sommarlov från och med torsdag.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.