2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle 4-1

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Sniper »

Senioren skrev: tis 19 sep 2023, 23:25 Detta kommer bli bra, nu tar vi Rögle av bara farten!!
Ja, nya forumet vitaliserar LIF-kollektivet.
Lifstarsll
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:33

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Lifstarsll »

Ser nya forumet som en garant för nya friska tag mot RBK :)
Tycker det ser ut som Hellkvist styr backarna, Eddi marginell speltid i första, Fred noll i andra, är det hans taktik? Blir den en tredje back som får prova att ligga utanför sex backar tro? Lunkan? Framåt så hoppas jag på Östman och att vi i princip kör som mot Frölunda.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av SteveY »

Lifstarsll skrev: ons 20 sep 2023, 07:42 Ser nya forumet som en garant för nya friska tag mot RBK :)
Tycker det ser ut som Hellkvist styr backarna, Eddi marginell speltid i första, Fred noll i andra, är det hans taktik? Blir den en tredje back som får prova att ligga utanför sex backar tro? Lunkan? Framåt så hoppas jag på Östman och att vi i princip kör som mot Frölunda.
VinnarKalle!
Hade vi vunnit premiären med Kalle i laget? Ja, troligtvis. Kalle lyfter laget framför jaget.

Han är bägaren som rinner över, han är gräddet på moset, han är tungan på vågen, han är grisen i säcken, han är en fågel i handen, han är finnen i röva, han är Borlänges stolthet, han är Kalle Östman.
VonGustaf
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:55

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av VonGustaf »

Lifstarsll skrev: ons 20 sep 2023, 07:42 Ser nya forumet som en garant för nya friska tag mot RBK :)
Tycker det ser ut som Hellkvist styr backarna, Eddi marginell speltid i första, Fred noll i andra, är det hans taktik? Blir den en tredje back som får prova att ligga utanför sex backar tro? Lunkan? Framåt så hoppas jag på Östman och att vi i princip kör som mot Frölunda.
Faktiskt så tycker jag att både Fred och Lundqvist är max mellanmjölk backar av allsvensk klass. De skulle helt enkelt behövas lyftas ur laget om vi ska få någon form av stabilitet. Sedan är jag fullt medveten att Tjomme inte har haft de ekonomiska möjligheterna kanske att göra annorlunda
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!


"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Ställbergarn »

Vilken grym chans till nystart, tredje gången gillt, några dagar för laget att diskutera och slipa på detaljer, att vila efter "tuffaste försäsongsträningen i Leksand" och allt det där. Och som grädde på moset ett nytt snyggt forum! Kan det blir bättre upplagt för en välbehövd (redan...) nystart? Nu börjar Leksands SHL-säsong på riktigt! Jag kommer se matchen på TV hemma i Ställberg då jag (med familj) besöker mor min för lite Köppäbärsmarken till helgen, och jag vill då minnas att det brukar gå bra när jag ser matcherna där i barndomens vardagsrum.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Wiborg »

Bra jobbat med forumet! Nu ska man bara lära sig uppdateringarna och vänja sig vid designen, man börjar ju bli gammal gubbe som tycker det var bättre förr ;)
Gösen skrev: tis 19 sep 2023, 09:37 Tycker det sett bra ut i de första matcherna.
Däremot undrar man om vi släppt upp på träningsintensiteten för sent. Varför blir vi så trötta i tredje?
En fiffig sak är ju annars att ha 13 forwards på bänken så vi inte behöver dubbla. Är Östman månne med på Torsdag?
Kul och nyttigt att Hrivik fått bygga självförtroende.
  • 1
    2
    3
https://m.youtube.com/watch?v=5kaegEPoz ... FnZQ%3D%3D
Blir vi verkligen trötta i tredje eller är det bara mentalt att man viker ner sig?
Mats_ume skrev: tis 19 sep 2023, 10:29
SteveY skrev: tis 19 sep 2023, 09:57 Offensiven finns där, vi skapar chanser osv. Kanske krånglar till det ibland, vill se snabbare oväntade avslut, mer direktskott.
Ashton gjorde det bra senast, men är det inte dags att sätta ihop slovakerna igen?

Cehalrik - Hrivik - Lang
Elvenes - Östman - Veronneau

Hoppas att alla har sett intervjun med Challe Berglund på hemsidan. Man blir glad och hoppfull av Challe, det måste vi ge honom :)
Jag tror att det är som du säger - offensiven finns där. Men finns defensiven där?
Kolla första perioden mot Frölunda så kan man ju konstatera att defensiven finns, men det gäller att hålla i det hela matchen.
Mats_ume skrev: tis 19 sep 2023, 13:51
Klas skrev: tis 19 sep 2023, 13:49
Sniper skrev: mån 18 sep 2023, 20:46 1919: Leksands IF bildas.
19/9: Nytt forum tänkt att lanseras.

* * *

...och Sniper återuppstår! 8-) nog så stort som ovan nämnda händelser...
Återuppstår Arne Anka?
Kanske dags för en annan att reinkarneras på nytt forum med en ny avatar?
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: ons 20 sep 2023, 10:30 Bra jobbat med forumet! Nu ska man bara lära sig uppdateringarna och vänja sig vid designen, man börjar ju bli gammal gubbe som tycker det var bättre förr ;)
Gösen skrev: tis 19 sep 2023, 09:37 Tycker det sett bra ut i de första matcherna.
Däremot undrar man om vi släppt upp på träningsintensiteten för sent. Varför blir vi så trötta i tredje?
En fiffig sak är ju annars att ha 13 forwards på bänken så vi inte behöver dubbla. Är Östman månne med på Torsdag?
Kul och nyttigt att Hrivik fått bygga självförtroende.
  • 1
    2
    3
https://m.youtube.com/watch?v=5kaegEPoz ... FnZQ%3D%3D
Blir vi verkligen trötta i tredje eller är det bara mentalt att man viker ner sig?
Vem vet. Trötta fysiskt eller mentalt har vi ju blivit båda matcherna. Hoppas verkligen på det första.

Om vi viker ner oss så fort vi tappar en ledning så finns det ju inte ens något hopp.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Stjärnan »

Ställbergarn skrev: ons 20 sep 2023, 10:27 Vilken grym chans till nystart, tredje gången gillt, några dagar för laget att diskutera och slipa på detaljer, att vila efter "tuffaste försäsongsträningen i Leksand" och allt det där. Och som grädde på moset ett nytt snyggt forum! Kan det blir bättre upplagt för en välbehövd (redan...) nystart? Nu börjar Leksands SHL-säsong på riktigt! Jag kommer se matchen på TV hemma i Ställberg då jag (med familj) besöker mor min för lite Köppäbärsmarken till helgen, och jag vill då minnas att det brukar gå bra när jag ser matcherna där i barndomens vardagsrum.
Nystart, ja. Jag hade önskat att alla tänkte så men det verkar inte nått fram till publiken än. Verkar extremt glest med sålda biljetter. Blir det ens 4000 på plats? Ser ut att vara typ 3000 sålda nu.

Men men. Jag ska själv inte dit så kan ju inte klaga på det så mycket. Men synd ändå. Hoppas vi gör en kanonmatch för att locka tillbaka publiken även om det absolut viktigaste och det som måste gå i första hand i morgon är 3 hemmapoäng.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: ons 20 sep 2023, 10:44
Wiborg skrev: ons 20 sep 2023, 10:30 Bra jobbat med forumet! Nu ska man bara lära sig uppdateringarna och vänja sig vid designen, man börjar ju bli gammal gubbe som tycker det var bättre förr ;)
Gösen skrev: tis 19 sep 2023, 09:37 Tycker det sett bra ut i de första matcherna.
Däremot undrar man om vi släppt upp på träningsintensiteten för sent. Varför blir vi så trötta i tredje?
En fiffig sak är ju annars att ha 13 forwards på bänken så vi inte behöver dubbla. Är Östman månne med på Torsdag?
Kul och nyttigt att Hrivik fått bygga självförtroende.
  • 1
    2
    3
https://m.youtube.com/watch?v=5kaegEPoz ... FnZQ%3D%3D
Blir vi verkligen trötta i tredje eller är det bara mentalt att man viker ner sig?
Vem vet. Trötta fysiskt eller mentalt har vi ju blivit båda matcherna. Hoppas verkligen på det första.

Om vi viker ner oss så fort vi tappar en ledning så finns det ju inte ens något hopp.
Med mentalt tänker jag mer att man slappnar av lite vid ledning, det borde vara lättare att slipa bort än att träna upp uthålligheten. Oavsett orsaken så har ju laget visat att de kan spela bra hockey, nästa steg är att göra det hela matcherna.

Ska man se något positivt med inledningen så förra säsongen fick man väldigt mycket kritik för att man inte var med från start, det är ju något man i alla fall så här långt verkar ha åtgärdat.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: sön 17 sep 2023, 21:25 Den som vill se Gösen får kanske bege sig till B3.
På B3 har man perfekt läge att se ner på mig ;)

Skralt bokat. 4k kanske.
Dessa förbaskade medgångssupportrar som inte kan underkasta sig nån timmes bilresa för att få köpa ett par dyra korvar och kaffe och avnjuta hemfärden i ett stilla vredesmod.
Helt förkastligt.

Den här säsongen om någon behövs nog all medförsäljning som bara går. Samtidigt kanske man inte gjort av med hela 20-miljoners lånet på "grön omställning" utan håller på en del för att täcka minskad försäljning tillsammans med inflation.

Svårt att se några flashiga värvningar framöver om nu inte tex Ejendals villkorar pengar just för det ändamålet.

Men den dagen, den sargen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: ons 20 sep 2023, 10:44
Wiborg skrev: ons 20 sep 2023, 10:30 Bra jobbat med forumet! Nu ska man bara lära sig uppdateringarna och vänja sig vid designen, man börjar ju bli gammal gubbe som tycker det var bättre förr ;)
Gösen skrev: tis 19 sep 2023, 09:37 Tycker det sett bra ut i de första matcherna.
Däremot undrar man om vi släppt upp på träningsintensiteten för sent. Varför blir vi så trötta i tredje?
En fiffig sak är ju annars att ha 13 forwards på bänken så vi inte behöver dubbla. Är Östman månne med på Torsdag?
Kul och nyttigt att Hrivik fått bygga självförtroende.
  • 1
    2
    3
https://m.youtube.com/watch?v=5kaegEPoz ... FnZQ%3D%3D
Blir vi verkligen trötta i tredje eller är det bara mentalt att man viker ner sig?
Vem vet. Trötta fysiskt eller mentalt har vi ju blivit båda matcherna. Hoppas verkligen på det första.

Om vi viker ner oss så fort vi tappar en ledning så finns det ju inte ens något hopp.
När Chicago Cubs i somras började rada upp segrar förekom "character win" i några av referaten. Avgöra täta matcher i slutet. Gärna efter att komma tillbaka efter snöpligt tappad ledning. Som Leksand mot Örebro.

Synd bara att de tappade den en gång till. En gång för mycket. "Vi visar otrolig karaktär", sa sedan den förhatlige Bromé efter match.
Högfors
Inlägg: 22
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:34

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Högfors »

Enligt någon på Facebook var Östman med på träningen i vit tröja idag.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Catami »

Högfors skrev: ons 20 sep 2023, 13:36 Enligt någon på Facebook var Östman med på träningen i vit tröja idag.
I FKs uppstartssnack idag sa man att det var klart att Kalle spelar imorgon.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Stjärnan »

Högfors skrev: ons 20 sep 2023, 13:36 Enligt någon på Facebook var Östman med på träningen i vit tröja idag.
Typiskt. Jag hade hoppats på blå ;)

Nej men jag vill ju inte tro att en säsong är avgjord efter tre matcher… men med vår historik kan det faktiskt vara så vid förlust i morgon. Har vi någonsin hållt oss kvar i högsta serien (eller någon serie för den delen) då vi har nollats i de tre första matcherna?
(Vet att vi -96 förlorade 2 första innan vi vände och slog malmö i tredje)
Så det är otroligt viktigt att vinna ikväll.
Kanske helt avgörande. Gäller imorgon att visa om vi ska vara med i år. Eller nästa år.. :?

Så Östman kommer behövas.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: ons 20 sep 2023, 17:07
Högfors skrev: ons 20 sep 2023, 13:36 Enligt någon på Facebook var Östman med på träningen i vit tröja idag.
Typiskt. Jag hade hoppats på blå ;)

Nej men jag vill ju inte tro att en säsong är avgjord efter tre matcher… men med vår historik kan det faktiskt vara så vid förlust i morgon. Har vi någonsin hållt oss kvar i högsta serien (eller någon serie för den delen) då vi har nollats i de tre första matcherna?
(Vet att vi -96 förlorade 2 första innan vi vände och slog malmö i tredje)
Så det är otroligt viktigt att vinna ikväll.
Kanske helt avgörande. Gäller imorgon att visa om vi ska vara med i år. Eller nästa år.. :?

Så Östman kommer behövas.

Va? Vi förlorar väl alltid de två första med ramaskri och avgångskrav, tjära och fjädrar och domedagsprofetsior.

Eller brukar det gälla även efter bara en förlust?

Förlora två matcher och även tre i rad kommer alla lag göra under säsongen. Hur är det med psyket. Upp till bevis både lag och supportrar!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.