Silly season 24/25

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tor 04 apr 2024, 16:55 För er som inte brukar titta på "moraserien" (som Gösen kallar HA) - låt mig presentera Måns Carlsson https://www.facebook.com/tv4hockey/vide ... 533579118/
Går det att få som ett Twitter?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lampa »

Sniper skrev: tor 04 apr 2024, 14:50 Ashton -> Måns Carlsson
Uppgradering och billigare.
Ta sedan mellanskillnaden och finansiera Olle.
Snarast möjligt innan DIF spelar HA-final.
+1

Tycker Leksand är lite dåliga på att plocka från HA. Carlsson eller Yetman hade suttit fint.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Nu dödar han väl hajpen med en blek insats ikväll mot Djurgården.
Vet inte om jag orkar titta - har ett sår i hockeysjälen efter gårdagen.
Fullbordar emellertid presentationen med:
Måns Carlsson, spelare i Mora, skriver om sin hockeyresa, löpningsutmaningen, egen PT, finska tränare, ärtbenet, Johan Hedberg och viktigaste målet i karriären.
https://www.hockeyallsvenskan.se/articl ... -1el1/view
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Uffe88 »

Så sjukt trist att vi inte gick för Lodin
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lillgud »

Johan Svensson Expressen…

Om Leksands backskifte….
- Jag tycker man hade mått bra av en riktigt etablerad back. Om det är så att Axel Rindell och Joonas Lyytinen ska ersätta Olle Alsing och Anton Lindholm, då har man nedgraderat sig rejält på sin backsida i min bok.

Och Aftonbladet var inne på något liknande om vår backrockad till nästa säsong…
När dom kommenterade tex Lindholm-Alsing ut.
Och Rindell och Lyytinen in.
Dom antydde att Lindholm och Alsing hade nästan dubbelt så höga löner… Mot för vad Leksand nu behöver betala för Rindell och Lyytinen i lön.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Ludde »

Jag försöker få ihop ekvationen 2-3 miljoner lägre spelarbudget med 20 miljoner extra in med nya tv avtalet 🤔
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Mats_ume »

Lillgud skrev: tor 04 apr 2024, 19:26 Johan Svensson Expressen…

Om Leksands backskifte….
- Jag tycker man hade mått bra av en riktigt etablerad back. Om det är så att Axel Rindell och Joonas Lyytinen ska ersätta Olle Alsing och Anton Lindholm, då har man nedgraderat sig rejält på sin backsida i min bok.

Och Aftonbladet var inne på något liknande om vår backrockad till nästa säsong…
När dom kommenterade tex Lindholm-Alsing ut.
Och Rindell och Lyytinen in.
Dom antydde att Lindholm och Alsing hade nästan dubbelt så höga löner… Mot för vad Leksand nu behöver betala för Rindell och Lyytinen i lön.
Vi är alltid korta på backsidan och i synnerhet på den defensiva sidan. Det ligger i våra gener.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Mats_ume »

Ludde skrev: tor 04 apr 2024, 19:29 Jag försöker få ihop ekvationen 2-3 miljoner lägre spelarbudget med 20 miljoner extra in med nya tv avtalet 🤔
Spekulation, men kanske för att några av våra stora enskilda "välgörare" dragit in sina pengar? På grund av ekonomiska skäl (att deras företag går sämre) samt i vissa fall även kanske av andra skäl.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Om inte O. Engsund stannar i Oskarshamn borde vi väl vara där och sniffa? Han uppfyller väl alla kriterier för vad vi vill se hos Lindholms ersättare, i vissa aspekter till och med en uppgradering.
Användarens profilbild
svepet
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 18:38

Re: Silly season 24/25

Inlägg av svepet »

Är lite kluven till vår kontraktssituation inför nästa säsong. Visst är det bra att vi har stora delar klart, men den delen man skulle vilja rulla vidare utan ändring till nästa säsong är framförallt backsidan. Och den är det ju stora hål i just nu(även om det verkar täppas till av kontrakt med Caito o två Timrå-finnar). Behåller gärna Alsing men tror inte budgeten tillåter det tyvärr.

Att ha bägge målvakterna känns bra, hoppas(och tror) Mantas kan snäppa upp och verkligen utmana Filip nästa säsong.

Forwardssidan däremot, nästan fulltecknad redan. Och där känns det som behovet av ändring är störst. Känslan är att vi har lite för dyra spelare på tänkta delar. För lite bang for the buck. Dessutom saknas en spelartyp, en tung o elak powerforward som också kan leverera poäng, en Viktor Lodin-typ. Eller två till och med ;) .
Det stora frågetecknet för mig är centersidan. Vejdemo o Östman känns givna. Men övrigt är det stora frågetecken. Knuts har en riktigt blek säsong bakom sig. Zacke på ett år till känns inte bra heller. Har alltid gillat honom på nåt sätt, inte på CMB nivå, men ändå. Men nu känns det som bägarn rinner över där. Kostar för mkt till vad han levererar. Skulle säkert kunna få in nåt bättre för en billigare peng är känslan. Och sen har vi Hrivik. Skadebenägen. Visst, i gammalt gott slag en förstecenter. Men åren går och tror inte han kommer upp i den standarden man vill ha av en förstecenter som dessutom lär kosta rejält.

I övrigt har vi lite för mkt mellanmjölk också kanske, men lite kan lösa sig med att Ashton ersätts av nåt förhoppningsvis bättre. Eljas kanske bör lånas ut en hel säsong till HA för utveckling. Kan tänka mig att ha MK kvar som truppbreddare. Visade härlig attityd i slutspelet där han var vår gris. Karlberg har fått enormt med förtroende, där har tålamodet varit överlägset vilket på slutet av säsongen givit resultat. Blir intressant att följa nästa säsong.
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lampa »

Får hoppas att finnarna ersätter Alsing plus ev Johansson. Något bättre för att ersätta Lindholm behövs.

Kikar förövrigt på Mora. Carlsson med C, står framför mål i skymmer vid 1-1 målet. Ser stor och fin ut.

In med honom!
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Ludde »

Mats_ume skrev: tor 04 apr 2024, 19:38
Ludde skrev: tor 04 apr 2024, 19:29 Jag försöker få ihop ekvationen 2-3 miljoner lägre spelarbudget med 20 miljoner extra in med nya tv avtalet 🤔
Spekulation, men kanske för att några av våra stora enskilda "välgörare" dragit in sina pengar? På grund av ekonomiska skäl (att deras företag går sämre) samt i vissa fall även kanske av andra skäl.
Kan nog ligga nånting i det, inte så bra när våra konkurrenter växlar upp och vi växlar ner dock. Tycker ändå att säg ca 12-15 miljoner, om vi räknar lite lägre, mindre i sponsorintäkter är lite väl mycket intäktsbortfall för att det ska kännas som en sund utveckling.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Lampa skrev: tor 04 apr 2024, 20:15 Får hoppas att finnarna ersätter Alsing plus ev Johansson. Något bättre för att ersätta Lindholm behövs.

Kikar förövrigt på Mora. Carlsson med C, står framför mål i skymmer vid 1-1 målet. Ser stor och fin ut.

In med honom!
Hajpen hade mått bra av att han också avgjort matchen vid något av sina två lägen i slutdelen. Först skott i ribbkrysset när han kom åkande på vänsterkanten vid omställning, och sen brände han ett öppet läge i slottet vid avvaktande utvisning.

Men det blev istället en Djurgårdsspelare som gjorde mål - självmål.
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lampa »

Sniper skrev: tor 04 apr 2024, 21:38
Lampa skrev: tor 04 apr 2024, 20:15 Får hoppas att finnarna ersätter Alsing plus ev Johansson. Något bättre för att ersätta Lindholm behövs.

Kikar förövrigt på Mora. Carlsson med C, står framför mål i skymmer vid 1-1 målet. Ser stor och fin ut.

In med honom!
Hajpen hade mått bra av att han också avgjort matchen vid något av sina två lägen i slutdelen. Först skott i ribbkrysset när han kom åkande på vänsterkanten vid omställning, och sen brände han ett öppet läge i slottet vid avvaktande utvisning.

Men det blev istället en Djurgårdsspelare som gjorde mål - självmål.
Japp. Men ser riktigt nyttig ut. 26 år, 5 år i HA 4 senaste säsongerna mycket poäng, redo för SHL, får lära sig av Zacke ett år osv. Hoppas Tjomme är intresserad.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Jag kan inte påstå att jag såg speciellt mycket av Djurgården-Mora igår, men jag hann se Fred Nilsson i några byten, och han spelade lugnt och vårdat som vi lärt känna honom. Utmärkt val av lag av Tjomme, och utmärkt att Fred får den här erfarenheten (synd att inte också Eljas fick fullfölja säsongen i Mora).