Silly season 24/25

Användarens profilbild
svepet
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 18:38

Re: Silly season 24/25

Inlägg av svepet »

Ullvi, typ skrev: tor 11 apr 2024, 14:31 Tjomme ratar alltså Alsing? Han e ju grym. Fick han inte ens ett skambud?
Varva ner i HV alltså…
Riktigt surt! Har verkligen Tjomme ratat Alsing? Kan bara vara för att vi är fattiga i så fall. Eller ville han bort själv? Varit riktigt bra denna säsong. Schweiz hade jag förstått, men Håååvvve?? Usch!
geten
Inlägg: 34
Blev medlem: tis 19 dec 2023, 20:48

Re: Silly season 24/25

Inlägg av geten »

Tack för allt Olle. Jag har svurit över dig stundtals men säsongen som var tycker jag verkligen du växte ut. Surt tapp.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Måste få rikligt med betalt i HV om han väljer bort Schweiz och inte väntar tills han vet hur det går för DIF.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Nu har jag ingen källa utan drar det ur vad jag har för mig att jag hört och dragit egna slutsatser. Jag tror att Alsing satsade på att få kontrakt i Schweiz men det verkade inte bli någonting. Tjomme ville ha honom kvar men till en lönesänkning och det verkade ju inte vara helt omöjligt att han skulle stanna (kan det ha varit för att HV riskerade att åka ur och att LIF var muntligt överens om HV inte klarat sig kvar?). HV betalar bättre än det Leksand ville betala och då gick han dit.

Inget konstigt i mina ögon då jag räknar med att HV betalar mer än LIF var beredda att göra oavsett hur turerna har varit.
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Stjärnan »

Ingen större förlust anser jag. Man kan nästan tro att han lyfte sitt spel för att få till ett bättre kontrakt antingen hos oss eller någon annanstans, förmodligen det sistnämnda.
Och då är det lika bra han lämnar.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Ullvi, typ »

svepet skrev: tor 11 apr 2024, 15:02
Ullvi, typ skrev: tor 11 apr 2024, 14:31 Tjomme ratar alltså Alsing? Han e ju grym. Fick han inte ens ett skambud?
Varva ner i HV alltså…
Riktigt surt! Har verkligen Tjomme ratat Alsing? Kan bara vara för att vi är fattiga i så fall. Eller ville han bort själv? Varit riktigt bra denna säsong. Schweiz hade jag förstått, men Håååvvve?? Usch!
Enligt medspelare var han ju lagets "Big City Hipster Boy". Välkommen till metropolen Jönköping!
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lampa »

Riktigt synd. Bara lycka till.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tor 11 apr 2024, 14:23 Men då kanske det kommer att rulla ut lite mindre väl bevarade hemligheter i strid ström om fler som lämnar och några som ansluter.
Ja, ryck Lindholmsplåstret och smäll upp finnarna + Caito. Sitt inte och segdra som vanligt. Är rejält grinig just nu.

Alsing passar lika illa i HV-tröja som Karlkvist i Örebro-tröja.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: tor 11 apr 2024, 17:56
Wiborg skrev: tor 11 apr 2024, 14:23 Men då kanske det kommer att rulla ut lite mindre väl bevarade hemligheter i strid ström om fler som lämnar och några som ansluter.
Ja, ryck Lindholmsplåstret och smäll upp finnarna + Caito. Sitt inte och segdra som vanligt. Är rejält grinig just nu.
Blir du verkligen på bättre humör av en "uppgradering" av den digniteten? Jag blir det då inte. Alsing till Schweiz hade jag köpt rakt av. Alsing till HV lämnar en bitter eftersmak.

(Min telefon vill ändra Alsing till Alingsås. Kanske vill den säga mig att Alsing kan fara dit pepparn växer. Jag försöker sänka blodtrycket genom att tänka att Alingsås inte kommer att saknas ett enda smack).
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Presentationer av kontraktsförlängningar och nyförvärv är strategiskt inplanerade för att ge säsongskortsförsäljningen en skjuts.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

bjernagris skrev: tor 11 apr 2024, 18:18 Presentationer av kontraktsförlängningar och nyförvärv är strategiskt inplanerade för att ge säsongskortsförsäljningen en skjuts.
Andra torsdagen i september?

Olle "rub it in" Alsing I AB.

– Det är en ära att få dra på sig HV-tröjan och åka in till nästan 7000 personer som skriker ”Hååååveeee”. Det är alltid fartfyllda matcher i Husqvarna Garden och jag ser fram emot att ha det som hemmaplan
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Varför valde du DIF?
– Jag kommer från Uppsala så det har alltid varit nära att ta tåget hit. Jag går lite med hjärtat, jag har varit djurgårdare sen liten och stått i klacken på Hovet.
https://www.difhockey.se/article/dhj0ajgxn-1lead/view
Ändå avvaktar han inte kvalet?
Olle Alsing, back, 27 år
”Han är från Uppsala, vi har många stockholmare i laget men han är ändå allra mest stockholmare av alla. En kille som har koll på hur man ska klä sig, vad man ska äta och vilka restauranger man ska till i Stockholm. Han är väldigt medveten av sig, en innekille. Annars är han lugn, men han kan vara en rolig prick när han vill. Han kör mycket tiktok och det är mycket svårare kluriga skämt som han spelar upp och som man ska tvingas lyssna på. Sedan skrattar han själv högt, så att alla andra också börjar skratta.”
Hur mycket kommer HV betala egentligen?
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: tor 11 apr 2024, 18:25Andra torsdagen i september?
Haha nja, troligen tidigare än så.

Jag tycker det är smakfullt att vänta tills SHL-säsongen är färdigspelad innan man presenterar nyförvärv från ligakonkurrenter. Dels för att inte stjäla mediautrymme när det ändå är mycket fokus på SHL-slutspelet utan istället möjliggöra för SHL att vara relevant under en längre period inpå sommaren, dels för att den andra klubben ju fortfarande hade kunnat vara i spel och dess spelare rent tekniskt är under kontrakt till 30 april.

Jag vet inte hur SHL-klubbarna och ligan resonerar kring detta men åtminstone i NHL är ju policyn att alla lag väntar med att tillkännage eventuella bytesaffärer tills Stanley Cup-slutspelet är över, detta för att rikta fokus på matcherna. I fallet Alsing gjorde ju inte HV71 detta, även Linköping och Timrå har redan presenterat ett flertal nyförvärv till nästa säsong, så det är ju uppenbart att SHL inte har någon liknande policy och att klubbar resonerar på olika sätt.

Sen är det ju allmänt känt att hockeyklubbar har dålig likviditet under våren och sommaren så att få in pengar under dessa månader kan vara extra önskvärt.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Klas »

En smula oväntat ändå att Olle gick till HåVe ändå va?
Tydligen smakar den småländska pesetan lika gott som schweiziska drahmer. Dom har ju en stinn pengapung i Jönköping, och har säkert luftat den rejält för att få Olles signatur.

Ville Tjomme behålla, men Olle var för dyr? Har vi bättre på ingång?
Har Olle sagt nej redan tidigare och vi gått vidare..? Många funderingar…
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Olle framför tv:n under första perioden i match 7 HV-Oskarshamn när bortalaget låg närmast ledningsmål https://www.youtube.com/watch?v=TX2IhaV3HX4