CMB skrev: ↑fre 19 apr 2024, 17:39
Satt mig precis för att kolla in Rindell och det första han gör är en assist. Gott omen hoppas jag…
"Och där är första perioden slut och Tre Kronor vinner den".
Så där blir det när man sitter och pladdrar om annat hela slutdelen av perioden och bara lite pliktskyldigt refererar matchen då och då.
När det gäller omen så kan det ju också vara ett dåligt. "Den svåra andra säsongen" väntar för Filip Larsson
CMB skrev: ↑fre 19 apr 2024, 17:39
Satt mig precis för att kolla in Rindell och det första han gör är en assist. Gott omen hoppas jag…
"Och där är första perioden slut och Tre Kronor vinner den".
Så där blir det när man sitter och pladdrar om annat hela slutdelen av perioden och bara lite pliktskyldigt refererar matchen då och då.
När det gäller omen så kan det ju också vara ett dåligt. "Den svåra andra säsongen" väntar för Filip Larsson
Vad gäller omen och Rindell så är det neutralt igen, ett par tveksamma byten i slutet av perioden av honom. Men han är spelmässigt (hur han rör sig och agerar på isen) en karbonkopia av Caito. Med bättre skott enligt rapporterna.
Med de kommentatorerna kanske vi varit i semifinal!
Edit: ”Med bättre skott…” borde varit ”Med ett skott…”.
Mantas Armalis höll nollan mot Spanien (3-0) och släppte in endast en puck mot Estland (6-1). Just nu match mot Nederländerna där Armalis sitter på bänken.
Unger Sörum går som center idag, Andre Burakovsky på vänster och Lucas Raymond på höger. Väldigt kul, sjukt att han har spelat nån match J20 under säsongen och nu möter en del NHL motstånd.
Mats_ume-hajpade Slafkovsky bildar förstafemma med Hrivik och Cehlarik.
Slovakien-USA står 2-3 efter två perioder.
Hrivik fick en assist vid Slafkovskys reducering 1-2.
Cehlarik kvitterade till 2-2.
Misstänkte att FUS skulle klara sig då de anfallare som kommit in från NHL är lite mer av defensiv karaktär / rollspelarkaraktär. Hade William Nylander / William Karlsson / Filip Forsberg / Gustav Nyquist tackat ja hade läget nog sett annorlunda ut.
* * *
Gällande SHL så känns Max Friberg som en väldigt "lättuttagen" person.
Misstänkte att FUS skulle klara sig då de anfallare som kommit in från NHL är lite mer av defensiv karaktär / rollspelarkaraktär. Hade William Nylander / William Karlsson / Filip Forsberg / Gustav Nyquist tackat ja hade läget nog sett annorlunda ut.
* * *
Gällande SHL så känns Max Friberg som en väldigt "lättuttagen" person.
Visst är det som du säger. Men det är stort att FUS är med ill VM. Även om han inte får spela tillhör han truppen. Det kan ingen ta ifrån honom. Jag tror det kommer 2-4 forwards sen får vi se vilka de blir.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.