2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: tis 03 okt 2023, 22:26 För övrigt älskar jag den isfläck strax utanför blå i Ö-vik
där Brock snodde pucken
och där Max i kväll gjorde detsamma och spelade fram till förlösande 0-1.
Kusligt likt!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Inlägg av Gösen »

"Vejdemo hjälte när Leksand besegrade Modo"
Lyder rubriken i AB

-Modo besegrades med 4–0 på bortaplan och 27-åringen satte det viktiga 2–0-målet i upptakten på den tredje perioden när han styrde in pucken i powerplay.-

Härligt att bli matchhjälte genom att någon skjuter en puck på din arm men alla mål räknas.

Speltider jämt fördelade. Noren Alsing och Lundqvist 20-21 minuter. Övriga mellan 11 (Olhans, Karlberg) och 19 (Vejdemo, Hrivik) minuter
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
tomten
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 24 sep 2023, 02:40

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Inlägg av tomten »

Bedömningarna av ungdomarna

Karlberg ( ungdom?)
Det hände inte speciellt mycket runt omkring honom
Inte ens farten såg vi mkt av.
Det var blekt, speciellt när Modo bjöd på ytor
Karlberg i PP är tragiskt, det börjar lukta illa kring hans favorisering. Inget han har gjort ger honom en plats i PP
Lite entaktad i speluppfattningen
Ofattbart varför han fick ett nytt 2 års kontrakt i våras, ett år med frågetecken borde ha räckt
Borde lånas ut

Eljas
Han blir mer och mer likt Lang
Helt orädd och börjar ta för sig mer och mer
Fortsätter hans utveckling så kommer han att bli en bra SHL spelare minst. Bra speluppfattning

Olhans
Det börjar närma sig lite utropstecken kring honom
Han syns mer och mer på plan, stark och vinner ofta sina sargdueller. Man skulle kunna ställa honom framför målvakten i PP.
Blir en utmärkt kamrat till Knuts/ Karlsson om inte den platsen redan är spikad till Karlberg
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Inlägg av Lillgud »

Väldigt konstig match…
Matchen i sig höll riktigt dålig klass…

Samtidigt håller Leksand nollan i Övik med en Allsvensk backuppsättning och en målvakt som gjorde sin andra SHL match.
Det i sig kändes väldigt överraskande och starkt att de lyckades med.
Så Leksand gjorde det då riktigt bra som kunde hämta 3p i Övik.

Modo har tidigare ju haft grym rörelse och skiftande av positioner och pucken vandrat som ett självspelande piano mellan spelarna…. Så väldigt överraskande att Modos spel såg ut som det gjorde igår. Det här var inte alls det Modo som visat upp sig och imponerat i flera tidigare matcher.

Sjävklart skall nu Filip stå i matchen mot HV71 på lördag.
Dock kommer säkert snart en rekyl på då Filip.
Hans träningsmatcher lämnade en hel del i övrigt att önska.
Man kan nog konstatera att han inte var så dålig som det såg ut i träningsmatcherna samtidigt som dessa 2st nollor inte heller skall då överskattas. Men att vi då ändå har en stabil back up till då Mantas som kommer kunna avlasta i vissa matcher. För nr1 känns ändå odiskutabel, Mantas är vår nr1. Men känns bra att vi ändå kan lita på vår reserv då med.
Och nu är Filip i flow och het så givetvis måste han stå nu nästa match.
Det är vår målvakt med bäst självförtroende och känsla just nu och då skall han givetvis stå i nästa match.

Sen om det kommer vara positivt eller negativt att det just HV71 som han ställs emot.
Lär bli och visa sig , men han själv om fick välja en match skulle han garanterat då vilja stå just i denna match. Han stod ändå i HV71 säsongen 21/22 när de var nere i Allsvenskan och sen gick upp i SHL. Och perfekt läge att få starta en gång på hemmaplan nu när han har 2st nollor med sig i ryggen som en trygghet så han har verkligen publikens stöd i då ryggen.
VonGustaf
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:55

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Inlägg av VonGustaf »

Såg matchen inatt efter jobbet.... Vi gör en rätt stabil bortamatch. Många som steppa upp på sin högre nivå..
Eljas och Olhans går från klarhet till klarhet...

Också en styrka att inte släppa till så många skott på mål. Efter andra perioden så hade vi blockerat 11 skott (man kunde tro att Ahnelöv var tillbaka)
Sedan som flera säger så var isen under all kritik.

Samma målvakt mot hv... annars är det generalfel.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!


"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: tis 03 okt 2023, 18:43 Missar första perren, jobbar. Och tydligen är det inte OK att sjukskrivas pga bortamatch på TV. Jävla översittarsamhälle, man får inte göra nånting i det här landet längre.

8-)
Samma sak här... Dock frivillig middag, men likväl arbetsrelaterat ;)
bokmal skrev: tis 03 okt 2023, 20:41 Är alla forwards med? Är det inte kommentatorernas jobb att kolla upp sånt?
Tycker över lag att man var ganska dåliga med att uppdatera om en del saker som man tycker är självklart att de ska få fram. Just en sån sak om vem som saknas i en kedja om en back spelar forward. Förhoppningsvis var det bara någon som behövde fixa till någon utrustning eller något sånt. Han spelade ju bara 44 sekunder under hela matchen i alla fall...
Sniper skrev: tis 03 okt 2023, 20:43
Klas skrev: tis 03 okt 2023, 20:13Men nu mål av Ash! Najs!
Stick fram the stick - det är ibland det enda som behövs.
Ny hållen nolla från filipbunken och det var GWG :-B
Dessutom snyggt! Speciellt passningen där Véronneau tunnlar Rundblad.
Klas skrev: tis 03 okt 2023, 20:49 Nu är Nord bra sugen på att kompensera.
Väldigt kompensationssugen, med all rätt dock. Modo-utvisningarna kändes ganska petiga... Jag blir ganska frustrerad över den här variationen i bedömningsnivå. Vissa matcher släpper de allt, sedan tar till och med samma domare för allt i matchen efter. Kan inte vara lätt förspelarna att förstå vad som gäller.
Klas skrev: tis 03 okt 2023, 20:54
Ludde skrev: tis 03 okt 2023, 20:51
Klas skrev: tis 03 okt 2023, 20:49 Nu är Nord bra sugen på att kompensera.
Tycker nog att Vejdemo hakade rätt rejält där, klumpigt att bjuda bort det läget.

Nu försökte Östman få Nord ur matchen dock så det här kan ju gå hur som helst nu med domsluten.
På reprisen syns hur modospelaren nyper fast klubban. Men nord står ju på andra sidan så jag förstårmatt detta er ut som en tvåa för honom…
Och exakt likadant gör Norén och åker ut i slutminuterna. Dessutom tycker jag att det är en rejäl filmning på Vejdemos utvisning. Den hoppsnurren är inte något som Vejdemos hakning orsakar, även om det var en korrekt utvisning jämfört med andra utvisningar tidigare.
Mats_ume skrev: tis 03 okt 2023, 21:18 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... v-leksand/
Modo har sedan 2021, då Mattias Karlin och Henrik Gradin klev in i klubben, varit nästintill ostoppbara på hemmaplan. Ö-vikslaget hade fram till tisdagskvällen endast noterats för två hemmaförluster i grundserien efter full tid från säsongsstarten 2021/2022 till mötet med Leksand i den sjunde SHL-omgången. Faktum är att Modo, i grundserien, inte hade förlorat på hemmais under hela 2023 efter 60 minuters spel.
Och hade väl inte blivit nollade på hemmaplan på hur länge som helst tyckte jag kommentatorerna sa?
Stjärnan skrev: tis 03 okt 2023, 22:02
Ludde skrev: tis 03 okt 2023, 20:51
Klas skrev: tis 03 okt 2023, 20:49 Nu är Nord bra sugen på att kompensera.
Tycker nog att Vejdemo hakade rätt rejält där, klumpigt att bjuda bort det läget.

Nu försökte Östman få Nord ur matchen dock så det här kan ju gå hur som helst nu med domsluten.
Nja…. Klubban är där så visst. Men modofilmaren överdriver ju å det grövsta. Får till och med till en piruett.
Helt enig, klubban är där, men så där ramlar man inte normalt.

Jag såg ungefär sista halvan av matchen och det var ju inte den bästa hockeymatch man sett. Men ska jag vara ärlig så tycker jag att man hade det under väldigt bra kontroll. Det var närmre fler Leksandsmål än Modomål så ändå en stabil seger.

Skönt med tre poäng, mindre skönt med svajig domarnivå. Viktigt att täppa till i BP och fortsätta göra mål i PP. Tidigare har det pratats om att det är skitsamma hur spelet ser ut i PP, bara det blir mål. Nu tycker jag PP ser väldigt bra ut många gånger och det blir mål. Sedan att målen blir lite konstiga och inte "vanliga PP-mål" är ju ändå frukten av ett bra PP så tycker inte det ska gnällas över det. Inte för att det gnällts, men jag har sett några kommentarer om det så lika bra att ge min syn på det hela också.
Pain is temporary, glory is forever
leksluthor
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 25 sep 2023, 10:01

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand

Inlägg av leksluthor »

Klas skrev: tis 03 okt 2023, 22:07
Stjärnan skrev: tis 03 okt 2023, 22:02
Ludde skrev: tis 03 okt 2023, 20:51

Tycker nog att Vejdemo hakade rätt rejält där, klumpigt att bjuda bort det läget.

Nu försökte Östman få Nord ur matchen dock så det här kan ju gå hur som helst nu med domsluten.
Nja…. Klubban är där så visst. Men modofilmaren överdriver ju å det grövsta. Får till och med till en piruett.
På reprisen såg man tydligt hur han nöp klubben under armen och sedan körde en klassisk Rödin på det.
Den typen av utvisningar har jag alltid stört mig på så sjukt mycket. Mest för att den alltid verkar gå hem. Det ploppar upp ett minne från när någon gjorde exakt samma mot Gabbe i mittzonen för länge sedan, bara åker fram till honom och nyper fast klubban i armvecket och kastar undan fötterna på sig själv och får en utvisning med sig. Domarna borde ha slutat gå på den för längesen.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand

Inlägg av bjernagris »

SteelSky skrev: tis 03 okt 2023, 23:53Mina stjärnor går till:
***** Larsson wow!
Jag antar att du menar Filip och håller såklart med, känns riktigt lugn och trygg. Får testa landslagsspel i vinter? Vill dock även peta in den andra Larsson, Eddie. Tycker han, liksom resten av backsidan, gjorde ett stabilt jobb i avsaknad av våra mer namnkunniga backar.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: ons 04 okt 2023, 07:15 "Vejdemo hjälte när Leksand besegrade Modo"
Lyder rubriken i AB

-Modo besegrades med 4–0 på bortaplan och 27-åringen satte det viktiga 2–0-målet i upptakten på den tredje perioden när han styrde in pucken i powerplay.-

Härligt att bli matchhjälte genom att någon skjuter en puck på din arm men alla mål räknas.

Speltider jämt fördelade. Noren Alsing och Lundqvist 20-21 minuter. Övriga mellan 11 (Olhans, Karlberg) och 19 (Vejdemo, Hrivik) minuter
De jagar givetvis klick från djurgårdssupportrar.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Inlägg av bjernagris »

tomten skrev: ons 04 okt 2023, 07:54Eljas
Han blir mer och mer likt Lang
Helt orädd och börjar ta för sig mer och mer
Fortsätter hans utveckling så kommer han att bli en bra SHL spelare minst. Bra speluppfattning
Jag håller med om Eljas, tycker han gjorde en hel del bra igår. Framförallt i BP hade han ett par fina aktioner.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Inlägg av bjernagris »

Det känns som att vårt nya spelsystem med fokus på att stänga mittzonen passade Modo riktigt dåligt. Jag tyckte vi var det bättre laget matchen igenom. Absolut ingen välspelad match men vi höll det enkelt och trasade sönder Modos offensiv.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Inlägg av Sniper »

Filip Larsson har spelat två matcher för Leksand i år. Resultatet är två mål.
- Det är kul. Man får ta det match för match. Det gick vägen idag också. Jag har fått jäkligt bra hjälp.
nedladdning.gif
Ja, två mål har det blivit när han skrinnat över isen i sin målvaktsutrustning och deltagit i offensiven. Backarna har täckt upp bakåt och forwards serverat fina passningar. Kliniska avslut!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: ons 04 okt 2023, 10:11
Filip Larsson har spelat två matcher för Leksand i år. Resultatet är två mål.
- Det är kul. Man får ta det match för match. Det gick vägen idag också. Jag har fått jäkligt bra hjälp.
nedladdning.gif

Ja, två mål har det blivit när han skrinnat över isen i sin målvaktsutrustning och deltagit i offensiven. Backarna har täckt upp bakåt och forwards serverat fina passningar. Kliniska avslut!
Det är ganska bra resultat, 2 nollor, 2 vinster, 2 mål. Det har nog ingen målvakt debuterat med i någon liga någonsin ;)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Inlägg av Mats_ume »

Wiborg skrev: ons 04 okt 2023, 13:05
Sniper skrev: ons 04 okt 2023, 10:11
Filip Larsson har spelat två matcher för Leksand i år. Resultatet är två mål.
- Det är kul. Man får ta det match för match. Det gick vägen idag också. Jag har fått jäkligt bra hjälp.
nedladdning.gif

Ja, två mål har det blivit när han skrinnat över isen i sin målvaktsutrustning och deltagit i offensiven. Backarna har täckt upp bakåt och forwards serverat fina passningar. Kliniska avslut!
Det är ganska bra resultat, 2 nollor, 2 vinster, 2 mål. Det har nog ingen målvakt debuterat med i någon liga någonsin ;)
På två bortamatcher dessutom!
Mange
Korrekturläsare
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:08
Ort: Las Vegas

Re: 2023-10-03 Tisdag 19:00 MODO - Leksand 0-4

Inlägg av Mange »

Säger bara Ashton! Isens kung tillsammans med Filip i kassen.
Minus: Karlberg och Anton Johansson den sistnämnde som har en tendens att överarbeta situationer och sätta sig själv och laget i skiten men vi får väl ha tålamod med pojken antar jag, har ju en del uppsidor också. Men Karlberg väger lätt och får inte ut mycket på isen.