Övrig sport

Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Övrig sport

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: sön 12 maj 2024, 19:39
Vad har spanjorerna gjort med Stjärnan?
Jag är här… nånstans.
De hörde talas om norrskensläge och drog med mig och frun ut på nattpromenad strax innan matchen. Jag tvingades följa med..
Vi såg tack och lov ett embryo till fenomenet så det var inte helt bortkastat. Hann dock se två perioder, vaknare än någonsin den tidpunkten.

Recension känns nu överflödig och dessutom har de vunnit en till efter det. Samt (tydligen) fel tråd :oops:

Men huvudsaken är att de leder.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Bild
City eller Tottenham-rivalen Arsenal mästare?
Fansen lär inte heja fram sitt Tottenham
https://www.expressen.se/sport/tips-och ... iOBQ%3D%3D
Mora gjorde vad som krävdes. Och fick den nödvändiga hjälpen av ärkerivalen Leksand.
För första gången i klubbens historia är Mora IK klart för elitserien i ishockey. Skellefteå föll tungt i Leksand och öppnade elitseriedörren för Mora.
(...)
- De två sista minuterna från Leksand i radiosporten är det vidrigaste jag har varit med om, bedyrade Simons.
- Och Leksand ska ha en enorm eloge. Det är den mest heroiska idrottsinsatsen jag upplevt. De visade verkligen att de är idrottsmän.
(...)
Leksand hjälpte alltså Mora till elitserien och det gladde lagets vd Jonas Bergqvist.
- Det ska aldrig finnas en uns av misstanke mot att Leksands IF är med i någon form av läggmatch. Jag är stolt över lagets insats och vill gratulera Mora till sin elitserieplats, säger han bestämt.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... llit-tungt
Personligen vill jag att mitt lag ska vinna alla matcher. Så jag kan inte erinra mig att jag satt och höll på Skellefteå den där matchen bara för att förhindra Mora att gå upp. Men det gjorde säkert andra leksingar.

* * *

Är Tottenham Superstars besvikna över att Man City bara har 1p efter första 45? Men grina då.

* * *

Är ni glada nu? 0-1 Haaland :evil:

* * *

Bild
0-2 Haaland - Tottenham-supportrarna yra av glädje
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

En av anledningarna att jag älskar den här sporten - en tjock glasögonorm* kan hävda sig bland de bästa:

Bild
https://www.mlb.com/news/cubs-beat-brav ... _pk=747123

*Jag är själv en tjock glasögonorm periodvis (vanligen december-maj).
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: tor 16 maj 2024, 08:51 En av anledningarna att jag älskar den här sporten - en tjock glasögonorm* kan hävda sig bland de bästa:

...

*Jag är själv en tjock glasögonorm periodvis (vanligen december-maj).
Behöver du inte glajjerna på sommaren och hösten?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: tor 16 maj 2024, 10:07
Sniper skrev: tor 16 maj 2024, 08:51 En av anledningarna att jag älskar den här sporten - en tjock glasögonorm* kan hävda sig bland de bästa:

...

*Jag är själv en tjock glasögonorm periodvis (vanligen december-maj).
Behöver du inte glajjerna på sommaren och hösten?
Jo, hur skulle jag annars kunna se på personvågen att jag gått ner? Och inte fortsatt i motsatt riktning:

Bild
Bartolo Colón

Bild
Prince Fielder

* * *

Bild
Eric Sogard - fit glasögonorm
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Vad händer med start i Maj undrar jag?
Årlig salmonella?
Halvårstjänst som fiskrensare i Djibouti?
Expedition i Sibirien?

Själv är jag viktigpetter och överviktig året om.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Det är väl något slags motsvarighet till Leif GW Perssons drickande:
Då började GW i stället med sin speciella halvårsmetod. Från nyår fram till midsommar är författaren helt nykter. Därefter är det fritt fram att dricka.
https://www.expressen.se/nyheter/leif-g ... IJ-g%3D%3D
Men man ska vara försiktig när man går in i dieten. För två vårar sedan unnade jag mig en kebabrulle mitt bland salladstallrikarna - den lokala kebabrullen som är den bästa kebab jag ätit sedan Leksands Kebab & Pizzeria* öppnade på 80-talet - och fick ett akut giktanfall av allt kött. Vilket gjorde att jag numera äter Allopurinol i förebyggande syfte.

*God men eventuellt farlig den med. En kompis till mig fylleåt en kebab med bröd på Norsgatan och fick så ont i magen att han var tvungen att gå till jouröppna vårdcentralen. Där sa den danske läkaren efter att ha klämt på magen att kebabätaren skulle ta fram "pikken". Huruvida det var kebaben, det myckna drickandet eller pikken som orsakade besvären vet jag inte. Det magonda släppte när han vandrade hem i natten.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Man måste inte nödvändigtvis vara smärt och ha syn som en hök för att spela hockey.

Bild

Bild
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tor 16 maj 2024, 11:28 Det är väl något slags motsvarighet till Leif GW Perssons drickande:
Då började GW i stället med sin speciella halvårsmetod. Från nyår fram till midsommar är författaren helt nykter. Därefter är det fritt fram att dricka.
https://www.expressen.se/nyheter/leif-g ... IJ-g%3D%3D
Men man ska vara försiktig när man går in i dieten. För två vårar sedan unnade jag mig en kebabrulle mitt bland salladstallrikarna - den lokala kebabrullen som är den bästa kebab jag ätit sedan Leksands Kebab & Pizzeria* öppnade på 80-talet - och fick ett akut giktanfall av allt kött. Vilket gjorde att jag numera äter Allopurinol i förebyggande syfte.

*God men eventuellt farlig den med. En kompis till mig fylleåt en kebab med bröd på Norsgatan och fick så ont i magen att han var tvungen att gå till jouröppna vårdcentralen. Där sa den danske läkaren efter att ha klämt på magen att kebabätaren skulle ta fram "pikken". Huruvida det var kebaben, det myckna drickandet eller pikken som orsakade besvären vet jag inte. Det magonda släppte när han vandrade hem i natten.
Vad räknas som lokalt i Stockholm?
Med tanke på diverse bussresor för att köpa korv.
Palmyra, Årsta och Gullmarsplans Kebab är ju kända hela vägen upp till Leksand.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Övrig sport

Inlägg av bjernagris »

Dustin Byfuglien (längst till vänster) är ett annat känt exempel på spelare vars rondör inte riktigt passar in i mallen för hur en elitidrottare vanligtvis ser ut. Byfuglien var en duktig NHL-back under många år, låg stabilt runt 50-poängsstrecket under mitten av 10-talet och vann Stanley Cup år 2010.

Fotot togs sommaren 2012.

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Framgångssagan startade med ett tuggummi – nu hedras pionjären
Framgångsresan startade med Ove Leander och ett tuggummipaket.
Nu hedras han i basebollpremiären på nydöpta Leander field med en ceremoni – 60 år efter första mästerskapstiteln.
– Rörande, säger han.
https://www.falukuriren.se/2024-05-17/f ... pionjaren/

Bild
LIF-stjärnan deltar
Ove - en lågmäld och fin man!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Leksand lumberjacks - Sundbyberg 14 - 9
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Redan förra lördagen tänkte jag skriva att Lumberjacks inte verkar orka två matcher.
Men så utjämnade de på det mest raffinerade sätt i sista slagomgången, och även om de till slut förlorade kändes det orättvist att säga att de inte orkar.

Nu tänkte jag göra det igen. Skriva att de inte orkar. Det fanns liksom fog när Sundbyberg ledde med 9-3 efter halva sjätte.
Men när sjätte inningen var fullbordad hade Leksand vänt till 9-11!
De leder nu 9-15 efter åtta inningar. Jinxar jag om jag säger: Leksand orkar, Leksand går mot dagens andra seger?

* * *

Det är inte direkt MLB-kvalitet på statssidan, men allt tyder på att matchen är slut.
Sundbyberg Heat @ Leksand Lumberjacks 9-15
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Det är ändå bättre kvalitet på stats-sidan för svensk baseball där 90% av spelarna kan behöva ta ledigt från jobbet om de har ett lördagspass för att kunna vara med och spela match än motsvarigheten i en svensk hockeyliga som typ omsätter 2 miljarder kronor.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Vi avslutar baseball-lördagen med en walk-off i Chicago https://www.mlb.com/video/christopher-m ... hael-a-tay

* * *

Högst vinstprocent i ligan (bestående av 30 lag):
Bild Philadelphia Phillies 33-14 .702
Bild New York Yankees 32-15 .681
Bild Baltimore Orioles 28-15 .651
Bild Los Angeles Dodgers 31-17 .646
Bild Atlanta Braves 26-15 .634
Bild Milwaukee Brewers 27-18 .600
Bild Kansas City Royals 28-19 .596
Bild Chicago Cubs 26-21 .553
https://www.mlb.com/standings/

Men i slutändan handlar det om att vinna sin division för att vara säkra på slutspel. För Cubs del är det Brewers som ska passeras. Mycket hinner hända innan de 162 matcherna är spelade.