Är det han? Du kan ha sprungit på honom tidigt 90-tal.
(Detta segment hade kanske passat bättre i Gösens frågelåda. Det lär gå en propp hos Lillgud när han kliver in här).
1890? Jergus är som hämtad från Strindbergs eller Hjalmar Söderbergs bekantskapskrets.
Vilken spelare är det som börjat följa Leksand den här gången? Denne? https://www.eliteprospects.com/player/3 ... mil-ekholm
Nu är det klart att poängplockaren Emil Ekholm lämnar klubben för en ny utmaning.
– Jag har fått en möjlighet att spela högre upp i seriesystemet och det kunde jag inte tacka nej till, säger Emil Ekholm utan att nämna vilken klubb det handlar om.
https://ljungbynu.se/sport/emil-ekholm- ... troja/2136
https://www.eliteprospects.com/player/6 ... el-persson
2014-15 Tyringe SoSS Division 2 36 11 35 46 4
2015-16 Tyringe SoSS HockeyEttan 31 6 10 16 10 1
2016-17 Kristianstads IK HockeyEttan 38 10 30 40 6 23
2017-18 Växjö Lakers HC SHL 51 6 28 34 8 17
Nu är ju sannolikheten att jag har rätt denna gång bra mycket mindre. Med Hellsten hittade jag ett flertal amerikaner som inte följer något annat svenskt lag exempelvis. Denna gången kan det ju bara vara så att det är ett släkt och ett gäng vänner som helt enkelt håller på Leksand. Dessutom vet vi inte ens om det ska in någon mer forward. Men sillyn är så tråkig och jag hittade ett spår så jag tänkte vi kunde kolla upp killen lite.Lillgud skrev: ↑lör 01 jun 2024, 13:26 Högfors hade rätt med Hellsten `först´ här inne….
Så inget vi kan då dissa allafall….
Finner dock en indikation på att han har lite just Leksand och Rögle….
Som sina `favorit klubbar´…..det kommer fram i en tidigare intervju med han.
Och karriären startade ju i Rögle och han är från just Ängelholm…
Så inget konstigt att han har då Rögle nära till hands….
Dock som många andra kan han ha dock lite Leksand som sitt `favorit-lag´
Emil Ekholm är Trojas stora materialnörd.
Vi står framför klubbstället i Trojas omklädningsrum och utan att titta på den lilla tejpbiten som avslöjar ägaren så kan Ekholm peka ut vilka klubbor som tillhör vilken lagkamrat.
Han vet hur spelarna tejpar grepp och blad, vem som kör långa klubbor, den som gillar hårda skaft eller stora knoppar.
Emil Ekholm behöver inga namnskyltar.
– Det registreras i hjärnan. Nu är jag ganska ny i laget men jag har koll på de flesta klubbor ändå. Om jag ser en klubba på isen kan jag säga vem den tillhör.
Jag har hört att du även kan peka ut klubborna för Rögles och Leksands spelare?
– Nu har de ju nya spelare men förra säsongen kunde jag de flesta, absolut.
Så vad är skillnaden? Hur identifierar Ekholm klubborna utan namn?
Han plockar först fram sin egen klubba.
– Jag kör en ganska standardvinkel, ett vanligt P92-blad. Jag är rätt lång så jag har lite längre klubbor. Det är en hyfsat hård klubba, 85-flex. Och så har jag lagt till lite extra grepp med lite annan struktur och har ett lite hårdare blad. Det är det jag har gjort med min klubba.
Hela bladet är tejpat medan andra bara tejpar halva, noterar mitt sylvassa klubböga.
– Ja, tar vi Wikström här till exempel så kör han inte hela bladet. Det är mycket känsla och vad man tycker är skönast. Jag själv kunde inte köra hela bladet tejpat för några år sedan även om jag ville. Men det kändes klumpigt. Det är en smaksak som kan göra en stor skillnad.
Ärligt, hur mycket sitter i huvudet?
– Det mesta sitter i huvudet. Men känner man sig trygg med utrustningen så litar man på den. Det kan komma någon som säger att det inte är någon skillnad men jag tycker det gör skillnad.
– Sen finns det de som tycker det är tråkigt att tejpa och skiter i vilket medan andra vill lägga den tiden. Det är jätteolika från person till person, konstaterar Ekholm.