Styrelser samt ekonomi

Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Ludde »

Känns verkligen som att hela föreningen kapades av en hög glada amatörer som satte sig själva på en piedestal för att sedan lämna när dom insåg att det inte riktigt räckte med att värna föreningsdemokratin för att driva Leksands IF.

Är rädd att vi om 5 år tittar tillbaka och ser detta som vändpunkten då vi återigen misslyckades med att etablera oss i SHL på riktigt.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Mats_ume »

Jag tror det finns en nygammal grupp som "bidar sin tid" och väntar ut ett bra tillfälle. Ännu är det för tidigt att agera.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Gösen »

Ludde skrev: lör 01 jun 2024, 00:20 Känns verkligen som att hela föreningen kapades av en hög glada amatörer som satte sig själva på en piedestal för att sedan lämna när dom insåg att det inte riktigt räckte med att värna föreningsdemokratin för att driva Leksands IF.

Är rädd att vi om 5 år tittar tillbaka och ser detta som vändpunkten då vi återigen misslyckades med att etablera oss i SHL på riktigt.
Undrar om det då finns någon som helst sjukdomsinsikt hos vänsterfalangen?
För bara någon vecka sedan sa Emil Nilsen i en intervju att "inte bara de hade vunnit utan att alla som håller på Leksand hade vunnit"

Jag tror inte det. På samma sätt som jag inte tror högerfalangen har sjukdomsinsikt att se att deras ständigt övertrasserade spelarbudget och jakt på dyra spelare enbart förlängde kräftgången i Hockeyallsvenskan.

Det ligger helt enkelt inte i människans natur att se felaktigheter i sin egen världsåskådning. Om något inte stämmer eller blev tokigt så ligger felet hos någon annan.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Ludde »

Gösen skrev: lör 01 jun 2024, 15:38
Ludde skrev: lör 01 jun 2024, 00:20 Känns verkligen som att hela föreningen kapades av en hög glada amatörer som satte sig själva på en piedestal för att sedan lämna när dom insåg att det inte riktigt räckte med att värna föreningsdemokratin för att driva Leksands IF.

Är rädd att vi om 5 år tittar tillbaka och ser detta som vändpunkten då vi återigen misslyckades med att etablera oss i SHL på riktigt.
Undrar om det då finns någon som helst sjukdomsinsikt hos vänsterfalangen?
För bara någon vecka sedan sa Emil Nilsen i en intervju att "inte bara de hade vunnit utan att alla som håller på Leksand hade vunnit"

Jag tror inte det. På samma sätt som jag inte tror högerfalangen har sjukdomsinsikt att se att deras ständigt övertrasserade spelarbudget och jakt på dyra spelare enbart förlängde kräftgången i Hockeyallsvenskan.

Det ligger helt enkelt inte i människans natur att se felaktigheter i sin egen världsåskådning. Om något inte stämmer eller blev tokigt så ligger felet hos någon annan.
Säkerligen inte då det brukar vara den lättaste vägen ur ett problem, alltid alla andras fel, speciellt om man inte får vara med att ta rätt på det sen.

Det som oroar mig mest är att dom människor som kapat styrelsen samt valberedningen är samma falang av människor som är emot all kommersialisering av ishockey överhuvudtaget. Sporten ishockey och i synnerhet Leksands IF ska se ut och utövas på samma vis som den alltid gjort.

Syndromet av det är att andra klubbar blir ”plast” och inte lika mycket värda trots att dom både sprungit ikapp och om oss på vägen mot SM-Guld och pengar på banken.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Sniper »

Vi har ett ansikte:

Bild
Föreslagna ordföranden Peter Wiklund https://www.falukuriren.se/2024-06-02/h ... alangerna/
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Sniper »

När jag nu fick ett ansikte sökte jag runt lite. Jag trodde jag hittade honom nedan, men det var fel Peter Wiklund (hoppas jag).
Bild
https://www.facebook.com/energipassagen ... 37/?type=3

Energipassagen Alingsås
14 mars 2021

Tisdagen 6 April, kl. 18.30 är vi väldigt glada att PETER WIKLUND ett mycket omtyckt Medium Certifierat från Göteborg gästar oss på Energipassagen i Alingsås.

Kvällens tema "Samkväm med andevärlden" detta blir en kväll fylld med kärlek och budskap.

Ett samkväm handlar om att vara tillsammans och umgås!
Jag försöker att jobba så inspirerat jag kan under kvällen. Det innebär att "samkvämet med andevärlden" kan se lite olika ut från gång till gång. Vi skapar det tillsammans. Kvällen kan innehålla något av detta: Meditation, Soundhealing. Jag använder vibrationer från; Native American Flutes, Trummor, min egen röst, klangskålar mm. För att balansera och läka våra 4 olika kroppar (fysiska- känslo-mentala-andliga), inspirerat tal- budskap från andevärlden.
Vi gör någon övning tillsammans.

Om Peter: Jag arbetar som musiklärare på Kulturskolan.
Jobbar också med medial rådgivning<, sittningar, utvecklingscirklar 10- 11 år , Tarot, husrensning, healing, kommunikation från nära och kära, guider. Stöd med din andliga utveckling.
Är även i England, Cober Hill, och undervisar där i Soundhealing/Therapy

Vill du ha en sittning/medialvägledning
Ring: 0709- 309929 /Peter

Kvällens evenemang.
Kostnad 200:- Fika finns för 20:-
(vi öppnar från klockan 18.00)
Men klangskålar skulle man kanske ha - Tegeras motsvarighet till klappor.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Wittgenstein »

Bild

Jag hoppas verkligen det är fel Peter som Sniper snokat fram, annars kanske vi snart har en speglad styrelse i andevärlden.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Gösen »

Äh. Vad spelar bakgrund för roll. Huvudsaken är ju att han är medlem.
Superstars hade väl någon annan hokuspokus-kärring på förslag senast och tillsammans med en fd klackledares psykiatriker kanske de blir den första styrelsen sedan -75 som lyckas tämja hockeygudarna. Då via hårt arbete och nu via kaffesump, psykedeliska svampar och seanser i trans tillbedjande Hock och Puck.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Wiborg »

Jag tycker ju det mest intressanta är att den avgående ordföranden blev tillsatt av en anledning som innefattade att vi inte skulle ha speglade styrelser. Den ordförande står alltså att säger att han ser många fördelar med speglade styrelser. Är det därför han inte blir tillfrågad att fortsätta, han går inte falangens ärenden? "Fan, vi valde fel, han vill också ha speglade styrelser, vi måste leta en ny marionett"
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Sniper »

Tror ni Leksands kommun kommer ta detta till sig? https://www.leksandsif.se/article/b8basei-30ead/view

Nej, för vi lever fortfarande, elva år senare, i konsekvenserna av Uppdrag Granskning. Leksands kommun ska på något sätt bevisa att de inte överdrivet mycket ekonomiskt stöttar Leksands IF.
Jjax
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:25

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Jjax »

Sniper skrev: tis 04 jun 2024, 12:27 Tror ni Leksands kommun kommer ta detta till sig? https://www.leksandsif.se/article/b8basei-30ead/view

Nej, för vi lever fortfarande, elva år senare, i konsekvenserna av Uppdrag Granskning. Leksands kommun ska på något sätt bevisa att de inte överdrivet mycket ekonomiskt stöttar Leksands IF.
Då räknar den inte med oss nördar som bara köper Leksandsknäcke och väljer Clas Ohlsson och Lyko så fort det går bara för de sponsrar Leksand
Som och har sina pensionspengar i Leksands Sparbank för att de räddade oss från konkurs trots att man inte ens bor nära landskapet.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Mats_ume »

Jjax skrev: ons 05 jun 2024, 10:19
Sniper skrev: tis 04 jun 2024, 12:27 Tror ni Leksands kommun kommer ta detta till sig? https://www.leksandsif.se/article/b8basei-30ead/view

Nej, för vi lever fortfarande, elva år senare, i konsekvenserna av Uppdrag Granskning. Leksands kommun ska på något sätt bevisa att de inte överdrivet mycket ekonomiskt stöttar Leksands IF.
Då räknar den inte med oss nördar som bara köper Leksandsknäcke och väljer Clas Ohlsson och Lyko så fort det går bara för de sponsrar Leksand
Som och har sina pensionspengar i Leksands Sparbank för att de räddade oss från konkurs trots att man inte ens bor nära landskapet.
:X @};- ^:)^
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Ludde »

Angående TJ:s intervju.

Oavsett vems felet är i hela den här soppan så påverkar det helt uppenbart Leksands IF negativt på alla plan inklusive den sportsliga.

Min alldeles egna personliga känsla just nu är att Superstars med supporterklicken för inbördes beundran och dess svans har lyckats med konststycket att totalt döda mitt intresse för Leksands IF för stunden och jag vet faktiskt inte om det kommer återupplivas till hösten.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Sniper »

Ludde skrev: ons 05 jun 2024, 22:54 Angående TJ:s intervju.

Oavsett vems felet är i hela den här soppan så påverkar det helt uppenbart Leksands IF negativt på alla plan inklusive den sportsliga.

Min alldeles egna personliga känsla just nu är att Superstars med supporterklicken för inbördes beundran och dess svans har lyckats med konststycket att totalt döda mitt intresse för Leksands IF för stunden och jag vet faktiskt inte om det kommer återupplivas till hösten.
Nej, om det är DE som är Leksands IF vet jag inte om jag vill hålla på Leksand. Men nu var jag leksing före dem - det går långt tillbaka i tiden och går djupt - så det är inte så enkelt. För dem var det tydligen enkelt. De skulle ju sluta gå på hockey/engagerat följa Leksand om de inte fick sin vilja fram. Chefsideologen (som från en viss punkt förra sommaren styrde allt bakom de sociala mediernas kulisser) visste inte om han skulle beträda läktaren igen. Själv behöver jag inte ha något inflytande och på en smått sjuklig nivå känna mig som en del i allt som rör klubben för att hålla på laget. För dem återstår ingenting om de inte får känna att de ÄR Leksands IF.

Jag säger visserligen "vi" om laget och klubben - men det är ett annat vi än deras alltför bokstavliga vi.

Hur som helst kommer det räcka med ett gott spel och en okej placering i vinter för att allt det andra ska hamna i bakgrunden. Igen.

Men nu är det sommar och jag har inte minsta abstinens.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Sniper »

Konstruktivt inlägg av Tomten (inte bara papegojasnack om föreningsdemokrati och inget annat):
tomten blå
6 juni 2024, 23:25
Jag tycker alla måste tänka till lite

1. Vad berodde bråket på i fjol?
En valberedning som bröt mot stadgarna
Naturligtvis gjorde de fel, för att gå runt det måste möten hållas och man röstar om det

Sedan speglade man styrelserna i förslaget utan förvarning till någon.
Hade det här skötts öppet för diskussion, då hade inga bråk uppstått i denna omfattning

Så i grund och botten är det en oduglig valberedning som har skapat alla problem från början .
Resten kan man lägga åt sidan


2 Var vill vi befinna oss i näringskedjan?
Ska vi vara ett topplag i SHL, då är det proffs på alla positioner som gäller, proffs på sina områden.
Om spegling av styrelserna gynnar ekonomin kraftigt, då är det det som gäller om vi ska nå toppen.
Riktiga proffs måste in

Marknadssidan måste vakna och prestera otroligt mkt bättre, ledningen på den sidan är alldeles för svag gällande utveckling och nytänkande.
Omsättningen måste höjas väldigt mycket, nu vet jag inte siffrorna, men det känns som de är dåliga
Bättre ekonomi, bättre spelare
Den här säsongen 2022-2023 känns som en skitsäsong på marknadssidan, publikmässigt gjorde ju föreningen succe!

Alternativet är att vi står fast vid det gamla föreningstänket, men då hamnar vi efter ekonomiskt och riskerar allsvenskan igen

Ni måste bestämma vilken väg ni vill gå, halka runt på bägge sidorna går inte