Övrig sport

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: fre 14 jun 2024, 20:53 Från och med idag och en månad framåt tar vi väl en paus från baseball och golf i den här tråden?
Det har ju redan varit en tre veckor lång baseball-paus - det får räcka*. Och att uppmana Gösen att inte skriva om golf mitt under brinnande US Open kommer bara få motsatt effekt. I rent trots blir det nu rapporter varje dag.

*I morgon spelar Leksand Lumberjacks igen efter ett litet uppehåll. Åter är det Karlskoga Bats som står för motståndet. Men chansen finns att jag glömmer det.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: fre 14 jun 2024, 20:53 Från och med idag och en månad framåt tar vi väl en paus från baseball och golf i den här tråden?
Varför då??

Ludvig kan jag rapportera ligger i ledning på -6 efter 6 spelade hål. Scheffler not so much.

Kan även tipsa om att USGA bjussar på frivisning i PGA appen där samma feeds som Viaplay sänder går att följa. Ludvig som är golfens guldkalv just nu paras alltid ihop (tors fre) med andra stora namn till tv bollar. Mao går det alltså att välja en feed som visar Ludvigs boll varje hål. Kan vi vara på väg mot något stort? Bragdguld?

Om en månad är nästa (fjärde) och sista majorn. The open på klassiska the old course at St Andrew's.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

En logga som innehåller samtliga de färger som hör hemma på LIF:s matchställ är Milwaukee Brewers.

Bild

Många tycker den är genial med m:et och b:et som formar en handske (med boll i).
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: fre 14 jun 2024, 22:04 En logga som innehåller samtliga de färger som hör hemma på LIF:s matchställ är Milwaukee Brewers.

Bild

Många tycker den är genial med m:et och b:et som formar en handske (med boll i).
Allt jag ser är en driver som slås så hårt att golfbollen spricker.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: fre 14 jun 2024, 22:13
Sniper skrev: fre 14 jun 2024, 22:04 En logga som innehåller samtliga de färger som hör hemma på LIF:s matchställ är Milwaukee Brewers.

Bild

Många tycker den är genial med m:et och b:et som formar en handske (med boll i).
Allt jag ser är en driver som slås så hårt att golfbollen spricker.
:d
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: fre 14 jun 2024, 21:37
Wittgenstein skrev: fre 14 jun 2024, 20:53 Från och med idag och en månad framåt tar vi väl en paus från baseball och golf i den här tråden?
Varför då??
Wittgenstein menade antagligen att nu ska fotbolls-EM dominera i tråden. Inte mig emot. Själv kommer jag nog inte bidra särskilt mycket. Dels har jag begränsad tillgång till matcherna, och dels medverkar fel nationer. Parallellt med EM ser jag att det sent i kväll är landskamp mellan Colombia-Bolivia. Det är sådana lag jag velat se. Och afrikanska.

Men leverera nu, EM-tittare! Fyll tråden med matchreferat. Utvärdering av produktiviteten kommer ske senare.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: lör 15 jun 2024, 11:02
Gösen skrev: fre 14 jun 2024, 21:37
Wittgenstein skrev: fre 14 jun 2024, 20:53 Från och med idag och en månad framåt tar vi väl en paus från baseball och golf i den här tråden?
Varför då??
Wittgenstein menade antagligen att nu ska fotbolls-EM dominera i tråden. Inte mig emot. Själv kommer jag nog inte bidra särskilt mycket. Dels har jag begränsad tillgång till matcherna, och dels medverkar fel nationer. Parallellt med EM ser jag att det sent i kväll är landskamp mellan Colombia-Bolivia. Det är sådana lag jag velat se. Och afrikanska.

Men leverera nu, EM-tittare! Fyll tråden med matchreferat. Utvärdering av produktiviteten kommer ske senare.
Precis så menade jag! Men det var nog mest skrivet med den berömda glimten. Jag förstår mig varken på golf eller baseball, men jag kommer nog inte fylla tråden med kommentarer om utvecklingen i matchen mellan Italien och Albanien heller. Så kör på med era obegripliga idrotter, jag skrollar vidare till kulturtråden!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Aha.
Hörde faktiskt på radion igår att EM i fotboll började då. Däremot sa de aldrig om det gäller damer eller herrar. Hur går det för oss?

Ludvig ensam ledare och går således ut i ledarboll ikväll svensk tid tillsammans med Bryson DeChambeau. Sent, så jag får nog statistik-referera imorgon.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Det borde förbigås med tystnad - precis som Chicago Cubs alla förluster på sistone -
men här kommer resultatet i lördagens första match trots allt: Leksand Lumberjacks @ Karlskoga Bats 0-15.

* * *

Match 2 https://stats.baseboll-softboll.se/en/e ... ore/133298
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Leksand Lumberjacks spelar alltså i grönt, gult och vitt? Inga planer på att plocka bort det gula där?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: lör 15 jun 2024, 15:28 Leksand Lumberjacks spelar alltså i grönt, gult och vitt? Inga planer på att plocka bort det gula där?
Gult är ibland lika framträdande som hos Tre Kronor och svenska fotbollslandslaget:

Bild

Någonstans har jag ett foto där jag sitter på en sten och håller i en fotboll. Jag är gissningsvis 11 år och är iförd en t-shirt från dåvarande LIF-shopen. Tröjan är gul, Leksandsskölden blå och vitt lyser med sin frånvaro.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Mer på samma teman:
Men så kom den där berömda slumpen. En hastig, oväntad, möjlighet öppnade sig.
– A-juniorerna avslutade sin grundserie med en match mot HV71. Jag fick chansen att spela med Peter Schöön och ”Hacken” Ohlsson i en kedja och jag gjorde sex mål och en assist.
Därefter gick det inte att stoppa Bergqvist. Varken på eller vid sidan om isen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... rade-mamma
Peter Schöön räknas väl som Leksands främsta baseball-spelare genom tiderna och Hacken spelade på första base (vilket han hade gemensamt med Tore Jobs). Schöön och Hacken hade alltså avgörande del i Jonas Bergqvists islossning på juniornivå.

Längre ner i samma artikel hittar vi något pikant rörande LIF:s matchställ:
Hockeykarriären avslutades 1999 och samtidigt blev han vd för Leksands IF.
– Jag funderade länge på om jag skulle ta jobbet. Om jag verkligen var en ledare. Sedan blev det en hemsk start på vd-jobbet. Leksands ekonomi var usel. Klubben omsatte 30 miljoner kronor och skulderna var på närmare 20 miljoner kronor efter tveksamma skatteaffärer tidigare på 90-talet. Vår storsponsor Stora Enso ville dra ned på sponsringen med 60 procent och hade som krav att vi skulle spela i orangefärgat matchställ.
Bild
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

För alla som legat sömnlösa och funderat hur det går för Ludvig kan jag berätta att han gjorde en svag avslutning på tredjeronden och tappade tre slag för dagen. Någon som gjorde tvärtom var Liv tourens B. DeChambeau som lyckades med eagle birdie på 16 17 och går i ledarboll söndag på -7.

Ludvig T5 jagar på -2 tillsammans med tidigare Mastersvinnaren, japanen Matsuyama.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Bild

Efter Snipers smått sensationella avslöjande häromdagen så tror man kanske att ovanstående är en bild på Superstars i en parallell verklighet. Men så är inte fallet. Polen - Nederländerna pågår just nu i en kanal nära dig. Och målen trillar in, häng med!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: sön 16 jun 2024, 15:30 Bild

Efter Snipers smått sensationella avslöjande häromdagen så tror man kanske att ovanstående är en bild på Superstars i en parallell verklighet. Men så är inte fallet. Polen - Nederländerna pågår just nu i en kanal nära dig. Och målen trillar in, häng med!
Om man tror på multiverce-teorin så ser det ut precis så på Leksands hemmaläktare i något av alla oändliga universum. Man kan dock söka tröst i att i något annat universum sitter en professionell styrelse och ökar våra intäkter samtidigt som vi i ett tredje universum redan är bäst och vinner SM och VM guld varje år hela tiden.

Everything everywhere all at once.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.