En fråga: Vad baserar du "men en fullgod andrakeeper i SHL tror jag absolut att han kan vara" på?Wiborg skrev: ↑tis 04 jun 2024, 13:00Jag tror nog ingen har räknat med att Hellsten ska vara en lika stor succé som Larsson, men en fullgod andrakeeper i SHL tror jag absolut att han kan vara. Armalis är jag tyvärr lite osäker på, givetvis blir det mycket ansvar på honom och förhoppningsvis växer han med uppgiften och kan visa att han hör hemma som en toppmålvakt. Vi kommer inte ha seriens bästa målvaktspar, det är naivt att tro. Men jag tror inte heller vi kommer ha seriens sämsta målvaktspar vilket det låter som att det skulle vara på en del härinne.SteelSky skrev: ↑tis 04 jun 2024, 11:47 Gillar inte Ekholmryktet men det tar jag som just ett rykte. Ska vi ta in en forward får det väl vara några snäpp bättre än så åtminstone.
Gillar inte Hellstenvärvningen alls. Hade det varit som 3e keeper så visst. Men som andra keeper, för att backa upp den nu givna ettan Armalis, som hade längre och återkommande svackor förra året. Nej där är vi nu försvagade. Den känslan kan ingen här ändra på. Vissa andra här inne får naivt tro på succé såklart. Jag hoppas, men tror, det gör jag inte.
Själv så anser jag nämligen att en Lamborghini kan åka snabbare än en Fiat, både på papperet och i verkligheten.
Så, jag hoppas naivt fortfarande på en ersättare till Larsson.
Förra säsongen hade Armalis ett större ansvar eftersom vi ersatte den andra rutinerade målvakten Kaskisou med den talangen Filip L från HA. Det gick inget vidare.
Däremot så spelar han för sin fortsatta karriär och för sitt nästa kontrakt så det finns en större anledning för honom att spela bra förvisso.