Laget 23/24

Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Laget 23/24

Inlägg av Klas »

Jag avverkar hellre Ashton och lägger de pengarna på att få behålla Lindholm, så bra och viktig är han för att hålla oss flytande över tid.
Måste det vara antingen eller? Tycker Ash är en grym karaktär, och när han spelar som han har kapacitet till, en tillgång! Inte till vilken kostnad som helst såklart, men enig behöver vi en murbräcka av hans storlek och karaktär.

Z däremot är väl tveksamt om han tillför tillräckligt mycket längre.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

Klas skrev: tor 05 okt 2023, 09:54Z däremot är väl tveksamt om han tillför tillräckligt mycket längre.
Både jag och PZ är slut.
Jag som tippare, han som spelare.
Tippade honom som "Säsongens positiva överraskning".
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Laget 23/24

Inlägg av Wiborg »

SteveY skrev: ons 04 okt 2023, 14:27
SteveY skrev: mån 25 sep 2023, 10:47 Drömmen vore ju att se Olhans Lind, Unger Sörum och Hellberg ta ordinarie platser i laget nästa säsong.
Tänkte på det, vi kommer inte behöva värva en enda forward till nästa säsong, då bara Ashton och Max har utgående kontrakt. Martin Karlsson ska in i laget, lägg därtill Unger Sörum och Hellberg så har vi 15st tillgängliga forwards till nästa säsong.
Gissar att vi dessutom jobbar på en förlängning av Max.
Unger Sörum är inte säkert att han är kvar på den här sidan Atlanten. Kan vara flera spelare som åker över för att försöka slå sig in i NHL. Kontrakt kan brytas av flera skäl så det kommer säkert vara någon värvning. Men som du säger så ser jag gärna en förlängning på Véronneau och även på Ashton. Många värvningar kommer det inte behövas i alla fall. Förhoppningsvis några förlängningar på backsidan också...
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Majorn
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 09:26

Re: Laget 23/24

Inlägg av Majorn »

Klas skrev: tor 05 okt 2023, 09:54
Jag avverkar hellre Ashton och lägger de pengarna på att få behålla Lindholm, så bra och viktig är han för att hålla oss flytande över tid.
Måste det vara antingen eller? Tycker Ash är en grym karaktär, och när han spelar som han har kapacitet till, en tillgång! Inte till vilken kostnad som helst såklart, men enig behöver vi en murbräcka av hans storlek och karaktär.

Z däremot är väl tveksamt om han tillför tillräckligt mycket längre.
Instämmer till fullo, Ashton gör ju en lysande säsong nu när han varit skadefri och kunnat träna ordentligt. Det kontraktet borde definitivt förlängas.
Zacke är jag mer tveksam till, har inte kommit upp i nivå på ett bra tag.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Laget 23/24

Inlägg av Wiborg »

Majorn skrev: tor 05 okt 2023, 11:15 Zacke är jag mer tveksam till, har inte kommit upp i nivå på ett bra tag.
Många som är tveksamma till Zacke... Jag tycker han helt klart har en roll i laget och det finns ju en anledning till att han har ett C på bröstet. Klart han ska vara kvar, men som för alla spelare gäller det ju inte till vilket pris som helst. Topplön för en förstekedjespelare, absolut inte. Bra lön för en tredjelinaspelare, absolut! Jag tror även Zacke skulle köpa argumentet att han inte kan ha samma lön längre ifall vi ska ta ytterligare steg i jakt på guldet.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Laget 23/24

Inlägg av SteveY »

Wiborg skrev: tor 05 okt 2023, 13:05
Majorn skrev: tor 05 okt 2023, 11:15 Zacke är jag mer tveksam till, har inte kommit upp i nivå på ett bra tag.
Många som är tveksamma till Zacke... Jag tycker han helt klart har en roll i laget och det finns ju en anledning till att han har ett C på bröstet. Klart han ska vara kvar, men som för alla spelare gäller det ju inte till vilket pris som helst. Topplön för en förstekedjespelare, absolut inte. Bra lön för en tredjelinaspelare, absolut! Jag tror även Zacke skulle köpa argumentet att han inte kan ha samma lön längre ifall vi ska ta ytterligare steg i jakt på guldet.
Zacke har ju kontrakt över nästa säsong också.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Laget 23/24

Inlägg av Wiborg »

SteveY skrev: tor 05 okt 2023, 13:16
Wiborg skrev: tor 05 okt 2023, 13:05
Majorn skrev: tor 05 okt 2023, 11:15 Zacke är jag mer tveksam till, har inte kommit upp i nivå på ett bra tag.
Många som är tveksamma till Zacke... Jag tycker han helt klart har en roll i laget och det finns ju en anledning till att han har ett C på bröstet. Klart han ska vara kvar, men som för alla spelare gäller det ju inte till vilket pris som helst. Topplön för en förstekedjespelare, absolut inte. Bra lön för en tredjelinaspelare, absolut! Jag tror även Zacke skulle köpa argumentet att han inte kan ha samma lön längre ifall vi ska ta ytterligare steg i jakt på guldet.
Zacke har ju kontrakt över nästa säsong också.
Absolut, jag tänker dock året efter det. Men mycket hinner ju visserligen hända till dess.
Pain is temporary, glory is forever
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Laget 23/24

Inlägg av CMB »

Bild
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

På tal om Beppe, smälla på framför mål och att plocka hem August Berg så har Foppa en åsikt om den sistnämnda.

Från AB gällande HV71



– August Berg i Modo är lite Ole-Kristian Tollefsen. Jag älskar att se honom på träning, han smäller på under alla träningar och ser till att laget är redo när de kommer ut på isen. Han sprider att det ska göra ont att komma in på mål och att det ska göra ont att möta vårt lag. Det gäller att få in det på träningar också. Om jag skulle vara Kent, så skulle jag ta dit någon som bara kör stenhårt på träning för att få upp intensiteten. Då kan man inte vara loja på träningar heller, då gäller det vara redo, en brunkare som man blir irriterad på varje träning, säger ”Foppa”.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Chioote
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 08:13

Re: Laget 23/24

Inlägg av Chioote »

Uffe88 skrev: tor 05 okt 2023, 09:35
SteveY skrev: ons 04 okt 2023, 16:00
Uffe88 skrev: ons 04 okt 2023, 14:34

Enligt mitt tycke är han värd varenda krona. Tror nog att vi får lufta lädret ytterligare om vi vill ha honom kvar, vilket jag tycker är rimligt.

Ställer mig mer frågande till Zackes eller Ashtons kontrakt där vi betalar mycket för väldigt lite. Dock har Ashton spottat upp sig, vilket är positivt!
Håller med om att dessa två kontrakt tynger oss just nu. Men samtidigt så krävdes ett längre lukrativt kontrakt för att locka hit Zacke från början, och han har varit viktig för oss under denna etableringsfas.
Ashton är hittills denna säsong mycket bättre än förra säsongen, men vi ska självklart inte förlänga det kontraktet.
Säger inget om det första avtalet som signades men förlängningen som gjordes ser också ut att kosta oss mycket pengar och väldigt lite "bang for the buck".

Jag avverkar hellre Ashton och lägger de pengarna på att få behålla Lindholm, så bra och viktig är han för att hålla oss flytande över tid.
Jag tror det är tvärtom. Förlängningen av Zavke frigjorde pengar så vi kunde förstärka. Kanske Lindholm kunde värvas pga det?

Den sommaren försvann 6 spelare till NHL. 6 relativt billiga spelare som presterade bra över vad som fick betalt för. För att ersätta dessa krävdes det att få in pengar

Zacke satt på 1 år med gissningsvis 300k?

Jag tror lösningen blev ett 3-årskontrakt på typ 150k. Dvs istället för att betala Z 3,6 miljoner för sista året så betalar vi kanske 1,8 per år i tre år.

Och dessa 1,8 miljoner vi ”sparade” in första året kunde läggas på att stärka upp truppen efter att alla stack till NHL
Mange
Korrekturläsare
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:08
Ort: Las Vegas

Re: Laget 23/24

Inlägg av Mange »

Tips från coachen: Låna ut Karlberg och plocka hem Hellberg bums.
Hellberg 1,86 cm lång, 86 pannor tung och öser in poäng, en modern powerforward.
Karlberg 1,72 cm lång, ynka 75 pannor och åker mest runt och gör ingenting.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Laget 23/24

Inlägg av Catami »

Det snackas mycket om våra backar. Nu står dessutom våra två bästa utanför laget.
Då passar jag på att peka på att det är bara 4 lag i serien som släppt in färre mål än Leksand!
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Jjax
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:25

Re: Laget 23/24

Inlägg av Jjax »

Kan man hoppas på en Knuts likt hans rundning av Rowe i kvalet mot Mora 2019 på Lördag?
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Laget 23/24

Inlägg av bjernagris »

Det måste ändå ses som ett riktigt bra kvitto på spelarnas prestation så här långt när det är 13:e-forwarden som får utstå den hårdaste kritiken här inne.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Laget 23/24

Inlägg av Catami »

bjernagris skrev: fre 06 okt 2023, 17:19 Det måste ändå ses som ett riktigt bra kvitto på spelarnas prestation så här långt när det är 13:e-forwarden som får utstå den hårdaste kritiken här inne.
Det har du rätt i. Vi har spelat bra sista tiden.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.