Övrig sport

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 30 jun 2024, 18:40


Gudsmannen Lester Sumrall slog också två raka hole in one. Detta gjorde han i Manilla, Filippinerna.
Spelade han med Kim Jong Il?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Det gick bra för Slovakien när de bytte ut målskytten mot renodlad defensiv pjäs :roll:
Ett anfallsvapen mindre i jakten på kvittering.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Sticker emellan med lite annat innan Spanien-Georgien (som jag ändå inte kan se).

Religionskunskap 3: Walking on water https://www.youtube.com/watch?v=Ni6E7L7XeKA
Water 2: https://www.youtube.com/watch?v=jobiPEMt2Iw

* * *

När jag såg bilden trodde jag först att Mats höll fram en baseboll:

Bild

"Det här, mina vänner, är vad som gäller när det inte är hockey".
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Jag noterar att den slovenska målvakten bär kaptensbindeln, vilket får mig att fundera; nog har man aldrig sett en målvakt i ishockey vara kapten? Är det inte tillåtet?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Övrig sport

Inlägg av Mats_ume »

Wittgenstein skrev: mån 01 jul 2024, 21:36 Jag noterar att den slovenska målvakten bär kaptensbindeln, vilket får mig att fundera; nog har man aldrig sett en målvakt i ishockey vara kapten? Är det inte tillåtet?
https://thecanuckway.com/2019/10/06/loo ... s-captain/
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Mats_ume skrev: mån 01 jul 2024, 21:50
Wittgenstein skrev: mån 01 jul 2024, 21:36 Jag noterar att den slovenska målvakten bär kaptensbindeln, vilket får mig att fundera; nog har man aldrig sett en målvakt i ishockey vara kapten? Är det inte tillåtet?
https://thecanuckway.com/2019/10/06/loo ... s-captain/
Där ser man! Tack Mats, man lär sig något nytt varje dag!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: mån 01 jul 2024, 21:36 Jag noterar att den slovenska målvakten bär kaptensbindeln, vilket får mig att fundera; nog har man aldrig sett en målvakt i ishockey vara kapten? Är det inte tillåtet?
Måste väl mer handla om att målvakter är idioter och därmed direkt olämpliga som kaptener.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Övrig sport

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: mån 01 jul 2024, 23:15
Wittgenstein skrev: mån 01 jul 2024, 21:36 Jag noterar att den slovenska målvakten bär kaptensbindeln, vilket får mig att fundera; nog har man aldrig sett en målvakt i ishockey vara kapten? Är det inte tillåtet?
Måste väl mer handla om att målvakter är idioter och därmed direkt olämpliga som kaptener.
Så är det helt klart... Samtidigt är det ju inte speciellt praktiskt om målvakten hela tiden ska åka runt på hela rinken och prata med dommaren efter varje avblåsning ;-)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: tis 02 jul 2024, 06:29
Gösen skrev: mån 01 jul 2024, 23:15
Wittgenstein skrev: mån 01 jul 2024, 21:36 Jag noterar att den slovenska målvakten bär kaptensbindeln, vilket får mig att fundera; nog har man aldrig sett en målvakt i ishockey vara kapten? Är det inte tillåtet?
Måste väl mer handla om att målvakter är idioter och därmed direkt olämpliga som kaptener.
Så är det helt klart... Samtidigt är det ju inte speciellt praktiskt om målvakten hela tiden ska åka runt på hela rinken och prata med dommaren efter varje avblåsning ;-)
:mrgreen:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Julikalendern lucka 6: "Ian Happ's two-homer, six-RBI game" https://www.mlb.com/video/ian-happ-slug ... ey-moments

Notera att Happ är en switch hitter - han kan alltså slå från både höger och vänster. Regelrätt switch shooting i hockey är däremot svårare efter denna innovation:
Det finns åtminstone tre historier om hur Stan Mikita av misstag uppfann den böjda (hookade) ishockeyklubban. Mikita spelade ishockey för Chicago Black Hawks i mitten av 1960-talet.

Enligt den första historien fick Mikita tag på en klubba som stod bakom ett värmeelement eller som använts för att hålla upp en dörr och därför fått en rejäl böj på bladet. Eller så blev han under en träning arg på hur dåligt han spelade. Han slog sin klubba hårt i sargen så att bladet böjdes.

I stället för att byta klubban till en hel, spelade han vidare med det sneda bladet. Mikita upptäckte att han fick en extra snärt på skotten. Dessutom blev det svårare för målvakterna att fånga pucken eftersom den fick en skruv.

Tack vare misstaget böjde han och Bobby Hull med flit bladen på några klubbor till. De kunde visserligen inte spela lika bra på backhandsidan, men fördelarna var ändå större. När andra spelare märkte hur effektivt det var började allt fler spela med hookade klubbor.

Inför säsongen 1967-68 tvingades NHL införa regler som begränsar hookens storlek, men i dag spelar alla ishockeyspelare med åtminstone en liten böj på sin klubba, tack vare ett misstag.
https://yle.fi/a/7-692342
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Var det Sundin som hade en riktigt ohookad klubba?
Inte för att jag såg honom skjuta vänster nån gång men vem vet?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Övrig sport

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: lör 06 jul 2024, 10:25 Var det Sundin som hade en riktigt ohookad klubba?
Inte för att jag såg honom skjuta vänster nån gång men vem vet?
Jag vill minnas att han haft det för att kunna skjuta bättre backhand du hans signum var att vid friläge dra målvakten och avsluta med backhand i nättaket. Om han hade mindre hook och att däbackhand var anledningen kan dock vara en skröna, men det är så jag minns det.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Ni har väl koll på dagens sporthändelse?

Ludvig går ut i Scottish Open som ensam ledare med två slags marginal. Jagar gör namn som Fleetwood, McIntyre, Morrikawa och McIlroy.
Ledarbollen slår ut 16:40
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

– Jag hade värsta turen, jag såg honom framför mig och bah ”är det där Bruce?”, berättar Dogge som väntade utanför hotellet med en Bruce Springsteen-bok som han fått av sin mamma och som han hoppats få signerad.

– Jag såg han hoppa in i en bil framför mig och så gick jag efter bilen och visade min bok. Då tryckte han ner fönsterrutan så jag stack in boken och han signerade den, berättar Dogge.

Sa han någonting?

Han sa "Go Mets!", jag har en New York Mets-keps, jag vet inte om han håller på dem, förklarar artisten som säger sig vara skakis efter mötet.

Dogge berättar också att Springsteen skrattade massor och sa att Dogge var en ”funny guy”.

– Jag fick massor med adrenalin. Det var helt sjukt, han är ju värsta rockikonen!
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/ ... pringsteen
Nej.
One of New Jersey’s most famous residents, Springsteen is a big Yankees fan, having once asked audience members for scores from Yankees games as they came back on the Red Sox during the summer of 1978.
https://www.mlb.com/news/bruce-springst ... s-baseball
“I miss baseball,” said Springsteen. “I’m not much of a sports fanatic at all, but I do like baseball…All I know is that when this is all over, I’m gonna take [my wife] Patti [Scialfa] to a baseball game.”
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Hästhoppning är väl Bossens kanske något påtvingade sport även om dottern nu något otippat missade OS-uttagningen.

Dogge brukar som sagt uppträda på Wanpens Thaihak på torget och igår när jag lite sent klev in på ICA och hörde någon totalslakta "Seven nation army" trodde jag han var i farten igen men vid närmare kontroll var det en föråldrad John Fogerty-wannabe med gråmelerad hästsvans i tofs som stod där mot, antar jag, fri tillgång till ölfatet som betalning.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.