LIF i media

Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Någon som kan dela Wennerholms tankar?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -2024-2025
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: LIF i media

Inlägg av Lillgud »

Aggeman skrev: ons 17 jul 2024, 19:38 Någon som kan dela Wennerholms tankar?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -2024-2025
Wennerholm: Leksand 9a

"9. LEKSAND
Kommentar: Det här är den stora gissningsleken. Var står Leksand?
Det mesta pekar på att den unge talangen och VM-spelaren Felix Unger Sörum inte återvänder på lån från NHL och Carolina efter sommaren.
Jag har svårt att se att Leksand ska kunna försvara femteplatsen från i fjol, då de tappat tungt på backsidan och succémålvakten Filip Larsson försvunnit till NHL. Filip Larsson spelade hem massor av poäng vintern som gick.
Det här är SHL:s mest svårbedömda lag som jag ser det.

Plus: Challe Berglund och Micke Karlberg styr från start. Har klickat i båset och gjorde succé när Björn Hellkvist blev sjukskriven.
Minus: De bärande spelarna blir inte yngre. Tunga tapp på back och målvaktssidan.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: LIF i media

Inlägg av Lillgud »

Aggeman skrev: ons 17 jul 2024, 19:38 Någon som kan dela Wennerholms tankar?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -2024-2025
Hittade och fiskade fram mer som helhet...också då...


Dags för Kamikaze 2.0.

Och det är en sak som står ut sedan senast.

Norrlandsfönstret har blåst upp på vid gavel.

Det känns som det kommer bli en enda lång hockeyfest från Gävle till Luleå.

Men det är allra längst i norr jag hittar mina nya seriefavoriter säsongen 2024/25. Luleå.

Är det dags nu?

Ja, efter att ha varit hunsade och utskällda i två säsonger sedan SM-finalen mot Färjestad 2022, är det dags att börja drömma om SM-guld igen.

Jag kan inte hitta något annat lag som förstärkt så mycket och med så hög offensiv kvalitet.

Dessutom med en stark stomme av så kallade kulturbärare kvar i laget.

Nu finns det fler lag i Norrland, där SHL-klubbarna ligger som ett pärlband längs E4:an - Brynäs, Timrå, Modo, Skellefteå och Luleå.

Alla har inte med någon toppstrid att göra, men det finns en framtidstro och ett växande intresse längs hela norrlandskusten.

Sedan finns det naturligtvis många som kan förstöra festen, speciellt i ett toppskikt som känns jämnare och mer svårtippat än på länge.

Där finns Färjestad som precis landat Oskar Steen på ett femårskontrakt, Rögle som ersatt Rodrigo Abols med Jacob Peterson och Växjö, som alltid är bra, oavsett vilka som kommer eller går.

Jag har sett några tidiga odds från spelbolagen och där är Färjestad och Skellefteå favoriter, följda av Rögle och Växjö med Luleå och Frölunda strax bakom.

Det känns som det är de sex de handlar om ovanför översta strecket.

Och där i botten kommer det att bli samma dramatik, då det inte finns några självklara avstigningskandidater.

Säsongen 2024/25 kan mycket väl bli den mest nervkittlande på länge.

1. LULEÅ
Kommentar: De har rusat upp till en förstaplats sedan nye sportchefen Thomas Fröberg lassat på med det ena offensivt starka namnet efter det andra. Nu känns det som Luleå kliver in i årets säsong med ett halvdussin potentiella poängkungar. Min känsla är att fansen kommer att vira ihop de negativa banderollerna från i vintras och stå och dansa där på hemmastå. Det här känns som ett välbalanserat lag som kan gå hela vägen. Även om toppkonkurrensen är knivskarp.

Plus: Det ser oförskämt bra ut på papperet.
Minus: Det är enorma förväntningar. Kan Luleå leva upp till hajpen?


2. SKELLEFTEÅ
Kommentar: Västerbottningarnas styrka är att de har hela stommen kvar från laget ifjol och är ett av seriens offensivt skickligaste lag.
Det är ingen vild gissning att Skellefteå blir ett topplag även i vinter. De har inte varit sämre än sexa sedan säsongen 2007-08 och topp fyra tolv av de sjutton senaste säsongerna. Ingen annan SHL-klubb kan skryta med den jämnheten.

Plus: Är starkare offensivt än förra vintern.
Minus: Jagade som regerande svenska mästare. Svårt att vinna två år i rad och något framtungt lag.


3. FÄRJESTAD
Kommentar: Är ett nästan konstant topplag och har inte varit sämre än åtta i tabellen sedan enda krisåret 1994.
Men här talar vi också om Sveriges rikaste och mest välskötta klubb historiskt sett.
Nu lyckades Rickard Wallin få hemvändaren Oskar Steen att skriva på ett femårskontrakt vilket gör värmlänningarna ännu starkare.
Lägg till Viktor Lodin som har alla möjligheter att växa till något riktigt stort i en välorganiserad klubb som Färjestad.
Och glöm inte att värmlänningarna vann serien i fjol, innan de mycket överraskande kraschlandade i SM-kvarten mot Rögle.
Jag känner mig nästan överdrivet försiktig när jag placerar dem som trea.

Plus: Ständigt hög lägstanivå. Spetskvalitet i de få värvningar som gjorts.
Minus: Förvånande svaga i slutspelet i våras.


4. RÖGLE
Kommentar: Vaknade sent efter en trög grundserie och tog sig ända till SM-final efter att ha hamnat nia i grundserien.
Nu är det meningen att det lyftet ska permanentas. Jag säger inte emot. Enda abret i en lyckad silly season var att Rodrigo Abols lämnade för Philadelphia, men han är nu ersatt av fortfarande utvecklingsbare 24-åringen Jacob Peterson. Jag tror Rögle gick plus där till slut. Och med ett stjärnfyllt lag och med SHL:s kanske bästa hemmapublik i ryggen, måste skåningarna ända räknas till säsongens guldkandidater.

Plus: Förra säsongens slutspurt gav självförtroende.
Minus: Många nya backar som ska skolas in.


5. VÄXJÖ
Kommentar: Nej, jag tror inte vi blir av med Växjö som topplag den här vintern heller.
Trots stora förändringar, har sportchefen Henrik Evertsson plockat in nya starka namn för att ersätta de succéspelare som ständigt försvinner.
Men det finns en trygghet i Växjö, i sättet de spelar på och hur de leds, som bygger på kontinuitet och en stark klubbledning som inte viker en tum från den inslagna vägen. Det är en tanke bakom allt. Imponerande på sitt sätt, men inte alltid så roligt och det har gett klubben en tråkstämpel som den får leva med.

Plus: SHL:s jämnaste lag gör sällan eller aldrig några djupdykningar.
Minus: Vad betyder det att Robert Rosén är borta? Den store kulturbäraren blir svår att ersätta.


6. FRÖLUNDA
Kommentar: Sedan senaste SM-guldet 2019 har göteborgarna känts ganska ljumma. Ständigt på övre halvan i tabellen, men det har inte sprakat om laget direkt. Fjolårets storvärvningar levde inte heller upp till förväntningarna. Inför den kommande säsongen är det väldigt små förändringar i laget, även om mycket offensiv kraft är borta då både Malte Strömwall och Jere Innala försvunnit. Ersättarna känns inte i samma klass. Men jag har svårt att se Frölunda falla alltför långt i tabellen.

Plus: Det finns en stark stomme som ger trygghet.
Minus: Evighetstränaren Roger Rönnbergs sista nätter med gänget sätter extra press. Både på honom och laget.


7. HV71
Kommentar: Min känsla är att HV71 kommer att få betalt retroaktivt på de investeringar Kent ”Nubben” Norberg gjorde under sin tid som sportchef. Backsidan är kraftigt uppgraderad och framåt tror jag finländare som Henrik Borgström och en frisk Tommi Tikka kommer att lyfta efter en säsongs anpassning till spelet i SHL. Och det känns betydligt stabilare än de senaste tre årens turbulens och vingliga färd. Rätt förvaltat kan det här bli första steget tillbaka som toppklubb.

Plus: Kan inte misslyckas hur många gånger som helst.
Minus: Platt fall förra året trots mångmiljonsatsning.


8. LINKÖPING
Kommentar: Frågan är vad tappet av målvakten Marcus Högberg betyder. Han var lagets solklare MVP förra säsongen och gav en trygghet som östgötarna saknat i många år. Samtidigt har tränaren Kalle Östman skapat en kontinuitet och framtidstro, uppbackad av sportchefen Peter Jacobsson. Det är ett erfaret lag, där medelåldern är bland de högsta i hela SHL, vilket kan vara en tillgång, men också en börda. Gamla kroppar är mer skadebenägna och återhämtar sig inte lika fort. Men det blev ett klart lyft förra säsongen med en sjätteplats och en direkt kvartsfinal, där östgötarna pressade blivande mästarna Skellefteå till tre suddenavgöranden.

Plus: Fjolårssäsongen väckte hela Linköping ur flera års dvala. Festen var tillbaka i Saab Arena.
Minus: Svårt att leva upp till framgångs förväntningarna.


9. LEKSAND
Kommentar: Det här är den stora gissningsleken. Var står Leksand?
Det mesta pekar på att den unge talangen och VM-spelaren Felix Unger Sörum inte återvänder på lån från NHL och Carolina efter sommaren.
Jag har svårt att se att Leksand ska kunna försvara femteplatsen från i fjol, då de tappat tungt på backsidan och succémålvakten Filip Larsson försvunnit till NHL. Filip Larsson spelade hem massor av poäng vintern som gick. Men som sagt - det här är SHL:s mest svårbedömda lag som jag ser det. Klubben som konkurrerar med Elvira Madigan om titeln som historiens mest kända lindansare.

Plus: Challe Berglund och Micke Karlberg styr från start. Har klickat i båset och gjorde braksuccé när Björn Hellkvist blev sjukskriven.
Minus: De bärande spelarna blir inte yngre. Tunga tapp på backsidan.


10. TIMRÅ
Kommentar: Står inför en spännande vinter med ny tränare i profilen och NHL-veteranen Olli Jokinen.
Dessutom med en forwardssida som känns starkare än förra året, förutsatt att nye stortalangen Oliver Kapanen inte tar en plats i Montreal.
Samtidigt är Timrå ett av de mer svårbedömda lagen inför nästa säsong. Backsidan känns fortfarande relativt tunn och lagbygget har fortfarande slagsida. Men faller allt på plats kan det bli succé, även om Timrå inte kan mäta sig med de allra bästa i serien.

Plus: Offensivt är det mumma för själen.
Minus: Nye tränaren Olii Jokinen har mycket att leva upp till. Finska tränare brukar ha svårt i SHL.


11. BRYNÄS
Kommentar: Det ryckte i fingrarna att placera Brynäs högre upp i tabellen, men som nykomling känns det här ändå högt nog.
Men det finns ett självförtroende och en en ny framtidstro hos gästrikarna efter det problemfria återtåget till SHL.
Nu har Brynäs rest sig ur askan och upplevs plötsligt som ett av de hetaste lagen i hela SHL.
Inte bara för att några av klubbens största namn återvänt från NHL, utan mer för att det finns en trygghet och stabilitet som skvallrar om att de svåra åren är över.

Plus: Lugnet har sänkt sig över Gävle.
Minus: ”Bara” tillräckligt starka för att hänga kvar utan kval.


12. MALMÖ
Kommentar: Det är mycket blåvitt över Malmö även den kommande vinter, med fyra finländare ut och fyra nya in.
Dessutom är starke backen Teemu Kivihalme kvar, även om han är född och uppväxt i USA och har dubbla medborgarskap.
Men det känns som Malmös öde ligger i sportchefen Björn Liljanders händer och hur han lyckats med sina värvningar.
Det går inte att klaga på utfallet i fjol, då Janne Kuokkanen var en sådan braksuccé att han försvann direkt.
Årets skörd känns också stark, där backen Robin Salo står ut som det starkaste namnet.
Jag tror inte Malmö når några himmelska höjder, men kul att se Bert Robertsson tillbaka på bänken i svensk hockey igen.

Plus: Har vuxit till SHL:s verkliga överlevare, trots oddsen emot sig år efter år.
Minus: Placeringarna 12-14-12 de tre senaste åren.


13. MODO
Kommentar: Modo räckte ett enda stort långfinger åt alla oss som tippat dem sist och på kvalplats comebacksäsongen 2023/24.
De svarade med att vara så nära slutspel att det avgjordes först i straffläggning i sista omgången, då Örebro slog Linköping och snodde sista slutspelsplatsen. Men det känns som konkurrensen hårdnat där på nedre halvan och Modos backsida får ingen att hoppa jämfota direkt.
Men framåt ser det ett par snäpp starkare ut än i fjol och det var ju offensiven som rädda kvar Modo i fjol.
Men det är tränaren Mattias Karlin och sportchefen Henrik Gradin känns som ångermanlänningarnas starkaste radarpar.
Det går att uträtta stordåd även från bänken. Det talar starkast för Modo även år två.

Plus: Är några snäpp bättre på papperet än i fjol, då de stod på tröskeln till slutspel som nykomlingar.
Minus: Det är flera av de värsta konkurrenterna också.


14. ÖREBRO
Kommentar: Med tanke på var Örebro hamnade i fjol efter en skakig säsong och att det inte ser mycket bättre ut inför nästa, så får närkingarna min röst i bottenstriden. Men jag vill påpeka att det är många lag som kan hamna här i en serie där det inte finns någon solklar avstigningskandidat. Men den stabilitet som Örebro hade byggt upp under flera säsonger, raderades under en vinter med interna bråk och uppslitande strider, en sparkad tränare och sportchef. Kan de hitta tillbaka till tryggheten igen? Och håller Jonas Enroth som förstekeeper efter ett svajigt fjolår? Det finns en skog av frågetecken kring Örebro. Rätas de ut kan det sluta betydligt högre upp i tabellen.

(Det hade missats att kopiera...från där jag fiskade upp texten)
Just nedan...plus och minus på Örebro.
Plus:
Minus:
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

3. FÄRJESTAD
Kommentar: Är ett nästan konstant topplag och har inte varit sämre än åtta i tabellen sedan enda krisåret 1994.
Värt att blicka tillbaka på:
Efter 22 matcher delades serien upp och de två sämst placerade lagen i elitserien trillade ner i allsvenskan.

– Vi hade spelat elva träningsmatcher inför säsongen. Jag tror att vi vann tio och spelade en oavgjort. Alla trodde och tänkte att generationsväxlingen var klar. Sedan förlorade vi sju raka matcher.
– Klart att vi hade 15 matcher att få igång någonting, men vi hade ett dåligt självförtroende och hann aldrig ikapp.
– Sista seriematchen hade vi nere i Rögle. Vi behövde vinna för över huvud taget stanna kvar över strecket. Samtidigt mötte HV71 Leksand och måste förlora. HV71 vann och vi fick stryk av Rögle. Det gick något elakt rykte om att Olle Öst och en HV-ledare låg och kramade om varandra, vilket såklart bara var snack, skrattar Håkan Loob och fortsätter:

– Skit samma eftersom vi förlorade. Kjell (Glennert) var med ner till Rögle. Jag kommer ihåg då han kom i omklädningsrummet efter matchen med sin karisma. Han borde varit helt förkrossad, men det enda han sa var ”Jaha, då var det bara att börja om”.

8 januari 1994 inleddes allsvenskan. Färjestad inledde med att spela 2–2 mot Huddinge på hemmaplan.

– Vi var såklart tagna av stundens allvar. Vi skulle möta, inget ont i de lagen, Huddinge, Kiruna, Boden, Troja… Det var rena rama Cirkus Scott.
– Efter tre omgångar hade vi två poäng. Vi spelade oavgjort mot Huddinge och förlorade mot Boden, så det såg inte så väldigt bra ut.
– I slutet av januari kom OS-uppehållet. Då bytte vi tränare. Återigen, jag klandrar inte Jörgen Palm, Jan Ingman och Håkan Nordin som var tränare. Jag tycker inte på något sätt att de hade skuld i det här, men vi blev lite lurade av den här generationsväxlingen.
– ”Bäckis” (Per Bäckman) och Gunnar Johansson kom in. Allting gjordes om. Jag blev till och med lagkapten, något som jag aldrig någonsin varit någonstans. Allt stabiliserade sig i laget och vi förlorade knappt någon match.
– Då jag kom tillbaka efter OS gick vi till final mot Boden i bäst av tre och körde över dem fullständigt (7–3, 6–0, 6–2). När vi vann sista matchen mot Boden med 6–2, den lyckan… Jag har aldrig varit med om maken. Det var nästan som att vinna Stanley Cup. Vilken glädje det var över att vi var tillbaka i finrummet.
– Det var tufft eftersom vi också visste hur svårt det kunde vara att komma tillbaka, Björklöven, Västerås, Södertälje… Sista matchen mot Boden var kanske en av viktigaste segrarna i Färjestads historia.
https://hockeysverige.se/2020/09/16/hak ... s-historia
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Tack för det Lillgud!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

"TJ:s baby" kallade vi Tjommes filosofi när han var ny i Leksand. Här kommer:

Tre babys och en man
För första gången någonsin har en hel svensk brödratrio draftats av NHL-klubbar.
Här är familjen Johanssons osannolika resa från Boo IF, till Leksand för att nu närma sig hockeydrömmen i Nordamerika.
– Det har varit fantastiskt att växa upp med Thomas som pappa, säger LIF-backen Anton Johansson.

Bild
https://www.falukuriren.se/2024-07-19/p ... mas-gener/
Sedan tidigare hade vi ju som bekant:

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Det börjar bli ett allt större problem att en betalvägg utestänger oss från många Hockeynews-artiklar (och ingen verkar vara PLUS-kund) https://hockeynews.se/nyheter/armalis-v ... ten-ansvar
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Vill man bli påmind om föregående säsong kan man lyssna på Tjomme.
https://poddtoppen.se/podcast/148782728 ... -if-podden
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

En låst Hockeynews-artikel inklistrad minsann:
Peeson
2 augusti 2024, 14:30


Efter några veckors semester hemma i Stockholm har Lukas Vejdemo återvänt till Leksand för att starta upp sitt andra år i Dalarna.

När Hockeynews når honom är han precis hemkommen från lagets återsamlingsdag:

– Hälften har varit och kört VO2-max test i Falun och sedan var hälften här och gjorde lite tester och smög i gång på is. Det är klart det är kul att träffa alla igen. Några har varit på plats här under sommaren, men jag har varit hemma i Stockholm så det var några veckor sedan man såg alla, säger han.

28-årige Lukas Vejdemo kom till Leksand i från en skadefylld säsong i Djurgården och ingen visste riktigt var han stod på SHL-nivå efter ett år i Hockeyallsvenskan och fyra år i Nordamerika. Centern växte dock in i SHL-hockeyn snabbt och blev bara bättre och bättre ju längre säsongen gick.

– Det var lite upp och ner, både för laget och mig så klart. Jag tycker att vi som lag tog steg och vi spelade riktigt rolig hockey. Vi utvecklade vårt spel under säsongen och gav Frölunda en match i en lång och tajt serie. Det kunde gått lite hur som helst, så det är klart det var surt, säger han.

Vejdemo svarade till slut för 27 poäng på 47 matcher, inräknat grundserie och slutspel.

– För egen del kändes det bra. Jag fick mycket förtroende och tog tillvara på chansen också tycker jag. Det har inte varit så mycket spelare in och ut, så det känns roligt att bygga vidare på det i år, säger han.

Leksand har, precis som Vejdemo säger, fått behålla större delen av fjolårets trupp och det är egentligen bara fyra namn som lämnat och tre som tillkommit.

Vejdemo tycker att kontinuiteten är något som talar för Leksand kommande säsong.

– Jag tror det är viktigt. Det är alltid mycket in och ut i vanliga fall. Det är klart, vi tappar ”Ash” (Carter Ashton) , Fille (Filip Larsson), Olle (Alsing) och Anton (Lindholm), men jag tycker att vi har ersatt det bra. De flesta är kvar och startsträckan blir inte lika lång. Ju mindre som försvinner ju lättare är det. Man slipper repetera och kan bygga vidare på saker i stället, säger han.

Vad tror du om er den här säsongen?

– Det ska bli kul. Det är alltid svårt att sia SHL i förväg, man vet aldrig hur det går. Vi avslutade säsongen bra och ska bygga vidare på det vi gjorde bra förra året. Jag har väldigt goda förhoppningar och det känns som vi har en utvecklingsbar grupp också. Jag har väldigt höga förväntningar, både på laget och mig själv. Det ska bli väldigt roligt att dra i gång, säger han.

Känner du att du är där du vill efter skadan?

– Jag vill alltid bli bättre och utvecklas. Jag var skadad året innan, men det var kul att få göra en hel säsong igen och jag känner att jag tog kliv under säsongen också.

– Jag hoppas att jag kan ta ytterligare kliv och göra det ännu bättre i år. Det känner jag ändå att jag har i mig. Jag har haft en bra sommar också och ser fram emot en bra säsong, säger han.

Den 28-årige stockholmaren går in på sitt andra kontraktsår av fyra totalt. För många var det en ögonbrynshöjare att Vejdemo valde att skriva på ett så pass långt kontrakt med Leksand utan utlandsklausuler i sin allra bästa ålder förra sommaren.

Nu berättar han själv om valet:

– Det var egentligen flera parametrar. ”Tjomme” gav sin syn på mig som spelare och berättade om upplägget i Leksand. De ville bygga långsiktigt och tror på mig. Jag gillar inte att flytta runt för mycket heller, så när han presenterade upplägget så kändes det bra för mig att ta nästa steg här.

Lever NHL-drömmen fortfarande?

– Det är klart den lever, men samtidigt… Jag är 28 och har redan gjort fyra år där borta. Om den möjligheten skulle dyka upp så får jag ta det då. Det känns en bit bort i dagsläget, men så klart skulle jag överväga det om jag får ett alternativ. Det är ändå det du kämpat och spelat för, men just nu känns det långt bort och jag trivs bra i Leksand.

Leksands general manager Thomas ”Tjomme” Johansson har tidigare sagt: ”Den här killen kan bli vår fanbärare framåt i Leksand”. När orden kommer på tal blir Vejdemo ödmjuk:

– Det vet jag inte, men det är kul om folk säger så. Det är många som varit här bra mycket längre än jag. Vi är nästan samma grupp som förra året och hjälps åt med att driva det framåt. Det finns många som är högre upp på den listan, men det är klart jag vill vara med och leda både gruppen och klubben framåt, säger han.

Hur trivs ni i Leksand?

– Det är bra. Jag och min sambo flyttade upp och köpte ett hus här. Vi har etablerat oss bra här, det är en mysig liten by. Det är väldigt trevligt, allting är nära och det är fin natur. Nu är det lite liv här augusti ut, sedan blir det lite tommare. Men vi trivs jättebra, det passar oss bra.
https://hockeynews.se/nyheter/vejdemo-j ... -lngt-bort
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

LISTA: Så har LIF-stjärnorna spenderat sin sommar
https://www.falukuriren.se/2024-08-05/l ... underbart/
Någon som kan klistra in? Tack på förhand.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: mån 05 aug 2024, 12:56
LISTA: Så har LIF-stjärnorna spenderat sin sommar
https://www.falukuriren.se/2024-08-05/l ... underbart/
Någon som kan klistra in? Tack på förhand.
Fred Nilsson: Mitt bästa minne från sommaren är att ha fått spendera den med familj och vänner hemma i Bollnäs.

Anton Johansson: Mitt bästa minne är nog all golf jag spelat. Det har gått bra så då blir det roligare också.

Martin Karlsson: Vi var ner till Vimmerby och besökte Astrid Lindgrens värld med familjen. Blev väldigt lyckat, fantastiskt fint. Alve (Martins son) älskade det.

Marcus Karlberg: Jag åkte till Frankrike med flickvännen och familjen. Vi var en vecka i Nice och Monaco.

Lukas Vejdemo: Får nog säga min och tjejens resa till Grekland. Inte för att vi gjorde speciellt mycket, men det var skönt att komma iväg lite och koppla av, njuta av vädret och god mat.

Patrik Norén: Bästa minnet är min och sambons resa till Santorini helt klart.

Lucas Elvenes: Bästa minnet/händelsen denna sommar har varit att få vara med familjen i några veckor och ha det gött. Det har varit en underbar sommar.

Matt Caito: Mitt favorit minne från sommaren var en resa till San Diego med min familj och flickvän. Det var fantastisk med mat, sol och avslappning.

Kalle Östman: Vi var ett grabbgäng i Spanien under fem dagar på en kompis svensexa vilket var riktigt kul. Det blev mycket golf, sol och bad.

Max Véronneau: Bästa minnet från sommaren var från min kompis bröllop i Calgary. Det var underbart att få träffa alla mina kompisar från college igen.

Arvid Eljas: Mitt bästa minne från denna sommaren är när min lillebror tog studenten. Det var en fin dag med familj, släkt och vänner. Helt fantastisk att få se hans glädje.

Peter Cehlarik: Jag tog min morfar till EM. Han hade det så bra. Han är 78 år och växte upp med fotboll. Han brukade spela lite och coacha barn när han var yngre så det var min julklapp till honom. Vi spelade mot Rumänien och tog oss vidare, så han var glad. Han hade det så bra. Tysklandsresan före matchen, det var det bästa.

Inget svar från: Marek Hrivik, Mantas Armalis, Patrik Zackrisson, Hannes Hellberg, Oskar Lang, Lucas Lagerberg Hoen, Jon Knuts, Eddie Larsson, Alexander Lundqvist, Jonas Lyytinen. Jakob Hellsten, Axel Rindell.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

Nästan två månader till SHL-premiär.
Då tror LIF-supportrarna på att Leksand tar ytterligare kliv säsongen 2024/25.
– Vi har ju ett lag som bör ta sig till minst semifinal, säger Daniel Tiberg.
https://www.falukuriren.se/2024-08-05/s ... semifinal/
Då krävs bland annat att den här killen får upp farten i skridskoåkningen igen:

Bild

Och det här nyförvärvet levererar:

Bild

Och han längst ner till höger är skadefri och tvåvägsnyttig:

Bild

Och denne - sist men inte minst - åter blir en matchvinnarmålvakt:

Bild
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Noterar även gula inslag på byxorna.
Om det är viktigt låter jag vara osagt.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: LIF i media

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: mån 05 aug 2024, 21:55 Noterar även gula inslag på byxorna.
Om det är viktigt låter jag vara osagt.
Observant! Men skulle det kunna vara så att de har föregående års brallor?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.