Laget 23/24

Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Laget 23/24

Inlägg av Lillgud »

Jonas Junlands sågning….av Anton Johansson….

Anton Lindholm är avstängd i fem matcher för huvudtacklingen på Färjestads Henrik Björklund, och i den förre NHL-backens frånvaro väntas namnen Anton Johansson få en ännu större roll.

En för stor roll, tycker skadade Jonas Junland i Linköping som tar fram sågen.
Och levererar en rejäl smocka mot 19-åringen, som är sportchef Thomas ”Tjomme” Johanssons son.

– ”Tjommes” son spelar ju snart 40 minuter per match och han skulle kanske inte ens ha ett SHL-jobb om inte pappa var sportchef…säger Junland.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Lillgud skrev: fre 06 okt 2023, 21:48 Jonas Junlands sågning….av Anton Johansson….

Anton Lindholm är avstängd i fem matcher för huvudtacklingen på Färjestads Henrik Björklund, och i den förre NHL-backens frånvaro väntas namnen Anton Johansson få en ännu större roll.

En för stor roll, tycker skadade Jonas Junland i Linköping som tar fram sågen.
Och levererar en rejäl smocka mot 19-åringen, som är sportchef Thomas ”Tjomme” Johanssons son.

– ”Tjommes” son spelar ju snart 40 minuter per match och han skulle kanske inte ens ha ett SHL-jobb om inte pappa var sportchef…säger Junland.
Jag kan bitvis hålla med killen är inte så bra som han spelas. Om vi jämför med Liam som förra året verkligen var en tillgång så är inte Anton där tror han skulle må bra av en mindre roll och lära sig ordentligt för han kan vara valpig i sitt spel med puck. Men han är inte dålig men jag förstår kritiken. Fast det finns väll en till i laget den sista biten om shl jobb kan gälla ;)
Rocket Lang#14
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 11:58

Re: Laget 23/24

Inlägg av Rocket Lang#14 »

Tycker Anton gör det bra för sin ålder, se bara när Fransson stod på blå, då blev man nervös fast han hade rutin
Anton kommer bli en stor back som går långt
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Laget 23/24

Inlägg av harfager »

Sundsvalll skrev: fre 06 okt 2023, 22:14
Lillgud skrev: fre 06 okt 2023, 21:48 Jonas Junlands sågning….av Anton Johansson….

Anton Lindholm är avstängd i fem matcher för huvudtacklingen på Färjestads Henrik Björklund, och i den förre NHL-backens frånvaro väntas namnen Anton Johansson få en ännu större roll.

En för stor roll, tycker skadade Jonas Junland i Linköping som tar fram sågen.
Och levererar en rejäl smocka mot 19-åringen, som är sportchef Thomas ”Tjomme” Johanssons son.

– ”Tjommes” son spelar ju snart 40 minuter per match och han skulle kanske inte ens ha ett SHL-jobb om inte pappa var sportchef…säger Junland.
Jag kan bitvis hålla med killen är inte så bra som han spelas. Om vi jämför med Liam som förra året verkligen var en tillgång så är inte Anton där tror han skulle må bra av en mindre roll och lära sig ordentligt för han kan vara valpig i sitt spel med puck. Men han är inte dålig men jag förstår kritiken. Fast det finns väll en till i laget den sista biten om shl jobb kan gälla ;)
Fast i ärlighetens namn så var Lian inte bra i början på förra säsongen och spelades i mitt tycke då alldeles för mycket. Onödiga utvisningar, bortslagna passningar och han spelade inte på sina styrkor utan skulle prompt ge sig iväg på offensiva utflykter. Sen visade det sig mot slutet av säsongen att jag fick stå där, tillsammans med många andra, med dumstruten på eftersom han då var en av de (den?) bästa backarna.

Anton gör sin första seniorsäsong så han måste få göra sina misstag utan att bli hängd. Jag tycker mig se att han har ett stort spel i sig bara han lär sig att göra rätt avvägningar när det är läge att spela enkelt och när det är läge för att vara kreativ. Anton kommer tillhöra toppen i vår backuppsättning vad det lider om han ges tålamod.
bokmal
Inlägg: 58
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 18:55
Ort: Falun

Re: Laget 23/24

Inlägg av bokmal »

Lillgud skrev: fre 06 okt 2023, 21:48 – ”Tjommes” son spelar ju snart 40 minuter per match och han skulle kanske inte ens ha ett SHL-jobb om inte pappa var sportchef…säger Junland.
Trevlig kille den där Junland verkar vara om citatet stämmer. Han är alltså 35 år och spyr ur sig i media att en 19 åring är värdelös och bara får lira på grund av sin pappa. Mogen kommentar ... Dessutom har han ju fel. Johansson snittar 13 minuter per match. Fem backar i Leksand har fler minuter per match.
Min gissning är förresten att Junlands hela karriär och lönebildning mest hänger på att han gång fick spela två matcher i nhl.
bokmal
Inlägg: 58
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 18:55
Ort: Falun

Re: Laget 23/24

Inlägg av bokmal »

Jag gissar också att Junlands kommentar kommer åldras ganska dåligt haha. Hoppas någon journalist plockar fram den åt honom om ett par år …
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

harfager skrev: fre 06 okt 2023, 23:48
Sundsvalll skrev: fre 06 okt 2023, 22:14
Lillgud skrev: fre 06 okt 2023, 21:48 Jonas Junlands sågning….av Anton Johansson….

Anton Lindholm är avstängd i fem matcher för huvudtacklingen på Färjestads Henrik Björklund, och i den förre NHL-backens frånvaro väntas namnen Anton Johansson få en ännu större roll.

En för stor roll, tycker skadade Jonas Junland i Linköping som tar fram sågen.
Och levererar en rejäl smocka mot 19-åringen, som är sportchef Thomas ”Tjomme” Johanssons son.

– ”Tjommes” son spelar ju snart 40 minuter per match och han skulle kanske inte ens ha ett SHL-jobb om inte pappa var sportchef…säger Junland.
Jag kan bitvis hålla med killen är inte så bra som han spelas. Om vi jämför med Liam som förra året verkligen var en tillgång så är inte Anton där tror han skulle må bra av en mindre roll och lära sig ordentligt för han kan vara valpig i sitt spel med puck. Men han är inte dålig men jag förstår kritiken. Fast det finns väll en till i laget den sista biten om shl jobb kan gälla ;)
Fast i ärlighetens namn så var Lian inte bra i början på förra säsongen och spelades i mitt tycke då alldeles för mycket. Onödiga utvisningar, bortslagna passningar och han spelade inte på sina styrkor utan skulle prompt ge sig iväg på offensiva utflykter. Sen visade det sig mot slutet av säsongen att jag fick stå där, tillsammans med många andra, med dumstruten på eftersom han då var en av de (den?) bästa backarna.

Anton gör sin första seniorsäsong så han måste få göra sina misstag utan att bli hängd. Jag tycker mig se att han har ett stort spel i sig bara han lär sig att göra rätt avvägningar när det är läge att spela enkelt och när det är läge för att vara kreativ. Anton kommer tillhöra toppen i vår backuppsättning vad det lider om han ges tålamod.
Plus ett
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

Bild
Dansa på blå
Olle Alsing Leksand
Leksand har Anton Lindholm avstängd och Matt Caito på skadelistan sedan tidigare. Det har gjort att en redan tunn backsida blivit än svagare något som dock inte har märkts på isen den gångna veckan.
Olle Alsing har fått ta ett större ansvar och har stått för en stark vecka med sin spelskicklighet, sitt offensiva spel och sitt lugn.
Så bra som Alsing har spelat i de senaste två matcherna har jag inte sett honom göra sedan säsongen 19/20 https://www.expressen.se/sport/blogg/sa ... om-sa-bra/
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

Leksingar till Max på Sannys lista.

Jag trodde det skulle ta sin tid för Max Veronneau att komma tillbaka i slag efter att ha missat stora delar av fjolåret och försäsongen med Leksand. För varje match som går så blir Veronneau bara bättre och bättre. Den gångna veckan var hans bästa matcher för säsongen och totalt blev det fem poäng på två matcher från Veronneaus klubba.
Det är goda nyheter för Leksand att Max Veronneau redan nu spelar på en så här pass bra nivå efter en längre tids skadeproblem.

I avsaknad av Matt Caito och Anton Lindholm har Leksands Anton Johansson klivit fram och lyft sitt spel ett par nivåer.
Johansson har varit solid och stabil i det defensiv spelet och visat upp en bra kyla i spelet med puck.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
syd b.
Inlägg: 42
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 23:11

Re: Laget 23/24

Inlägg av syd b. »

Felix Unger Sörum återvänder till Leksand!

Nyblivne 18-åringen Felix Unger Sörum gjorde succé med Carolina Hurricanes under försäsongen.
Men nu återvänder han till SHL och Leksand.

18-åringen var på väg hem till Leksand under måndagen och hoppas kunna vara tillgänglig för spel redan på torsdag mot Malmö.
– Jag hoppas att jag får åka med. Jag har inte haft så stora problem med jetlag tidigare så det ska nog gå bra den här gången också, säger han.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

Blir antagligen på Olhans plats och Zackrisson byter ut Karlberg. Sen när Kloos är redo så kommer avsaknaden av skador att vara ett problem om inte det löser sig under veckan.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Gösen skrev: tis 10 okt 2023, 08:14 Blir antagligen på Olhans plats och Zackrisson byter ut Karlberg. Sen när Kloos är redo så kommer avsaknaden av skador att vara ett problem om inte det löser sig under veckan.

Det är Leksand vi pratar om naturlagarna säger att vi alltid måste ha en spelare på skadelistan :shock:
Tapeten
Inlägg: 21
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 15:10

Re: Laget 23/24

Inlägg av Tapeten »

syd b. skrev: tis 10 okt 2023, 00:24 Felix Unger Sörum återvänder till Leksand!

Nyblivne 18-åringen Felix Unger Sörum gjorde succé med Carolina Hurricanes under försäsongen.
Men nu återvänder han till SHL och Leksand.

18-åringen var på väg hem till Leksand under måndagen och hoppas kunna vara tillgänglig för spel redan på torsdag mot Malmö.
– Jag hoppas att jag får åka med. Jag har inte haft så stora problem med jetlag tidigare så det ska nog gå bra den här gången också, säger han.
Oh la la. Nu har jag inte sett honom spela särskilt många matcher men han går absolut in i laget som det ser ut nu! Blir spännande att följa unge Unger denna säsong.
bokmal
Inlägg: 58
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 18:55
Ort: Falun

Re: Laget 23/24

Inlägg av bokmal »

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

bokmal skrev: tis 10 okt 2023, 21:13 https://youtu.be/gB4PMDVXyVE?si=k2yRR5BTEkfbgfNI
Skaplig ketchupeffekt!
Jag trodde det var en sketch med Sven Melander först. Men Tjomme besitter ju minst lika goda skådespelartalanger! 😆
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.