Laget 24/25

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 24/25

Inlägg av Gösen »

Så inte Doktor Glass?

Googlar man lang + glass kommer isglassen skruven upp som första alternativ. Med smak av passion.

Som andra alternativ kommer Ripple Langdrink glass
Handgjorda och uttryckta som eleganta, dynamiska och livfulla.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 24/25

Inlägg av Sniper »

When a group of trespassing seniors swim in a pool (...) they find themselves energized with youthful vigor.
- Cocoon -
Bild

Skynda dit, PZ.

* * *

Bild
Marek Hrivik

...men nu har han förhoppningsvis kastat allt gips och bandage för gott.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 24/25

Inlägg av Sniper »

Dagens inlägg: #27 juli

Som sagt, vad får vi i vinter?
eller
Bild
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 24/25

Inlägg av Sniper »

Soffmasen
29 juli 2024, 20:32
Kul att se att Pistol Pete Cehlarik var med idag på is!
https://www.falukuriren.se/2024-07-29/l ... -stjarnor/
Tjomme har sagt det några gånger:
Det är dessutom en riktigt härlig kille som är extremt professionell i sitt uppträdande både på och utanför isen.
https://www.leksandsif.se/article/zgita ... eksands-if
Saknades gjorde tydligen:

Marek Hrivik, Matt Caito, Patrik Zackrisson, Axel Rindell, Jonas Lyytinen, Hannes Hellberg, Justin Kloos, Lukas Vejdemo, Max Véronneau och Kalle Östman.

Östman ska inte spela i premiären så han är ursäktad om han får en isträning mindre.
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Laget 24/25

Inlägg av Lampa »

Hoppas man kastar om lite i formationerna även om man vet vad som fungerar, till exempel skulle jag splittrat på Lundqvist och Norén, för bättre balans bland backarna.

Lyytinen - Caito
Lundqvist - Rindell
Norén - Johansson

Lagerberg och Larsson får kriga om sjundebacksplatsen.

En kanonbra backuppsättning i mitt tyckte. Övre halvan av SHL.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Laget 24/25

Inlägg av Aggeman »

Lampa skrev: tor 01 aug 2024, 16:39 Hoppas man kastar om lite i formationerna även om man vet vad som fungerar, till exempel skulle jag splittrat på Lundqvist och Norén, för bättre balans bland backarna.

Lyytinen - Caito
Lundqvist - Rindell
Norén - Johansson

Lagerberg och Larsson får kriga om sjundebacksplatsen.

En kanonbra backuppsättning i mitt tyckte. Övre halvan av SHL.
Håller med.
Köper även konceptet med att brandmännen respektive pyromanerna är utspridda. Det blir en tydlig rollfördelning och balans.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 24/25

Inlägg av Sniper »

Bild

https://www.ratsit.se/personer/Leksands ... A4gen-14/1
https://www.ratsit.se/19950404-Joonas_M ... hc9ZtIdSHo

Bild
Emilia på väg hem från Hjortnäsheden - när mobilen ringer och den andre har känningar också
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Laget 24/25

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: fre 02 aug 2024, 16:52 Bild
Mareks uteblivna pass snett bakåt trots offensiv rörelse får Joonas att lacka ur:

https://www.facebook.com/bevara80/video ... 144781050/
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Laget 24/25

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tis 30 jul 2024, 10:32 Östman ska inte spela i premiären så han är ursäktad om han får en isträning mindre.
Ska han vila premirären så ska han givetvis köra dubbla pass, hålla på att lata sig sådär funkar inte...
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 24/25

Inlägg av Gösen »

Vit femma: Joonas Lyytinen, Matt Caito, Martin Karlsson, Marek Hrivík, Jon Knuts
Om man av någon anledning vill ha en traditionell fjärdekedja så är det där en skaplig sådan. Förutsatt att Hrivik rätar in sig i ledet. Kanske även SHLs dyraste.

Och nej. Jag tror på inget sätt att det är troligt
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 24/25

Inlägg av Sniper »

Målvakter tenderar växa när de får förtroende och matchas hårt:
Axel Brage (!)
Janne Juvonen
Mantas Armalis
(Filip Larsson behövde inte bli varm i kläderna för att vara het)
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 24/25

Inlägg av Sniper »

Bild

Nej, det här ska inte handla om Oskar Lang igen utan Max Véronneau. Det rapporterades från Färjestadsmatchen i torsdags att han hade fart under grillorna? Att han åkte sig fri några gånger - men missade.

Jag vet inte hur avsluten såg ut, men jag misstänker att han inte sköt högt utan antingen försökte trä in pucken, skjuta mellan benen eller lågt bredvid målvakten. Det senare, lågt bredvid målvakten, är mitt eget standardavslut i bordshockey. Det är mycket effektivt. Som leftare kommer jag enligt nedan...

Bild

...och lägger sedan över pucken på backhand och placerar retfullt enkelt in den på målvaktens klubbhandsksida. Men detta ensidiga avslut skulle inte funka i annat sammanhang och mot målvakter med större register än bordshockeyns. Man måste variera sig. Gör Max det? Om man han nu ska åka sig fri många gånger i vinter vill vi ju se att målvakten överlistas. En självförtroendefråga naturligtvis. Som allt annat i hockey.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Laget 24/25

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: mån 26 aug 2024, 16:20 Bild

Nej, det här ska inte handla om Oskar Lang igen utan Max Véronneau. Det rapporterades från Färjestadsmatchen i torsdags att han hade fart under grillorna? Att han åkte sig fri några gånger - men missade.

Jag vet inte hur avsluten såg ut, men jag misstänker att han inte sköt högt utan antingen försökte trä in pucken, skjuta mellan benen eller lågt bredvid målvakten. Det senare, lågt bredvid målvakten, är mitt eget standardavslut i bordshockey. Det är mycket effektivt. Som leftare kommer jag enligt nedan...

Bild

...och lägger sedan över pucken på backhand och placerar retfullt enkelt in den på målvaktens klubbhandsksida. Men detta ensidiga avslut skulle inte funka i annat sammanhang och mot målvakter med större register än bordshockeyns. Man måste variera sig. Gör Max det? Om man han nu ska åka sig fri många gånger i vinter vill vi ju se att målvakten överlistas. En självförtroendefråga naturligtvis. Som allt annat i hockey.
Första gången ser det ut som han försökte lägga den i femte hålet men där var det tätt.
https://youtu.be/MJssTO0-FIA?si=_T8mR6pNz0TrGo_w&t=81

Andra gången stod pucken på högkant och när han lyckades få ner den så kom han väldigt nära och försökte en dragning men pucken studsade till igen så han inte fick något avslut mot mål.
https://youtu.be/MJssTO0-FIA?si=lpM4M2DKK9iBVfv0&t=143

Han kommer snart börja sätta några lägen, det är jag inte så orolig för.
Pain is temporary, glory is forever
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Laget 24/25

Inlägg av Lampa »

Grymt mål av Vejdemo. Tror han får ett riktigt genombrottsår denna säsongen.

En väldigt fin värvning av Tjomme, där snackar vi fingertoppskänsla.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Laget 24/25

Inlägg av Stjärnan »

Vet vi något om hur kedjorna förväntas se ut? Om Elvenes är tillbaka och om man räknar med Kalle..

Känslan nu är väl att vårt PP kommer vara bättre än ifjol och kanske betydligt bättre. Åtminstone över 20% måste vi upp i för att vara ok. Helst närmare 25% för att vara bra.
PK känns väl värre. Där är känslan här och nu att vi kommer ligga sämre än i fjol.
Målvaktsbiten känns extra osäker. Mantas måste höja sig och orka stå 45 matcher, om nu inte vårt nyförvärv gör oss alla Filip-häpna.
Totala känslan är att vi kommer göra fler mål och släppa in fler. Sådant brukar inte vara positivt i eftersäsongen men kan hjälpa under serien.

Men försäsong är en sak, och ska bli riktigt intressant att se hur vi står oss i vinter.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!