Övrig sport

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Då är the Open igång och inledningsrundan blev tung för Åberg, +4. Desto bättre gick det för Noren som kom in på -2. Ett slag efter ledande Justin (JT) Thomas.

Svårspelat. Endast 16 spelare har just nu när ännu inte riktigt alla kommit i mål mäktat med att gå under par. Helt klart behöver dock Åberg göra en riktigt bra runda imorgon för att hänga på.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Jag läser allt på färjan, förutom Gösens golfuppdateringar ;)
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: tor 18 jul 2024, 19:25 Jag läser allt på färjan, förutom Gösens golfuppdateringar ;)
Busted :YMHUG:
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: tor 18 jul 2024, 19:25 Jag läser allt på färjan, förutom Gösens golfuppdateringar ;)
Eftersom jag vet att du sitter och undrar hur det går för Ludvig kommer jag in en snabbis för att uppdatera dig.

Bogey på 5an, bogey på 6an dubbelbogey (!) på 7an och bogey på 8an. Herr Åberg hinner med ett flyg hem till familjen i Eslöv redan ikväll.

Noren? Fel håll.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: fre 19 jul 2024, 18:36
Wittgenstein skrev: tor 18 jul 2024, 19:25 Jag läser allt på färjan, förutom Gösens golfuppdateringar ;)
Eftersom jag vet att du sitter och undrar hur det går för Ludvig kommer jag in en snabbis för att uppdatera dig.

Bogey på 5an, bogey på 6an dubbelbogey (!) på 7an och bogey på 8an. Herr Åberg hinner med ett flyg hem till familjen i Eslöv redan ikväll.

Noren? Fel håll.
Jag ser att jag är citerad men slutade läsa vid "dubbelbogey", är det dans på övre däck?

Bild

Norén åt fel håll? Kan jag inte tänka mig, den Norén jag känner till går alltid åt rätt håll framför egen kasse. Är inte gåbandyn slut snart? När börjar OS? :)
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Om man bor längs linje 17 Hammarbyhöjden-Björkhagen-Kärrtorp-Bagarmossen - vilket jag gjort på två adresser - har man nära till Nackareservatet. På vägen ner till Söderbysjön, gående eller cyklande, passerar man flera golfhål.
Bara några bra drives från Globen, på gångavstånd från Björkhagens och Kärrtorps
T-banestationer, vackert inbäddad i Nackareservatet, ligger vår utmanande niohålsbana
https://www.bjgk.se/se/banan

Bild
Det är det närmaste jag kommit golf (förutom minigolf där jag med tävlingsklubba och tävlingsbollar faktiskt gått runt 18-hålsbana i Lugnet, Leksand, på 36 slag).

Björkhagen är väl annars något jag förknippar med A - en tjej som sjöng i Radiokören och Eric Ericsons Kammarkör. Vintern 1993 hämtade jag henne vid ett tillfälle i Berwaldhallen där hon och Radiokören haft konsert. Därinne i byggnaden förstod jag för första gången att man inte måste plåga i sig whisky utan att man kan blanda den med apelsinjuice, vilket många av körmedlemmarna gjorde.

Också Lars Norén förknippade Björkhagen med A - fast en annan A.

Bild
Annika Hallin (med Lars barn i magen)

Hon bodde i Björkhagen under deras första år tillsammans (skildrat i En dramatikers dagbok).
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Björkhagen 2: Det finns kvinnor man lever med under lång tid utan att de visar något intresse för LIF. Sen finns det de man har i sitt liv rätt kort tid och de sympatihåller på laget. Som A (min A - inte Noréns).

Hur många veckor hade jag känt henne när Leksand 16 mars 1993 spelade match 2 (i bäst av 3) i kvartsfinalen mot Brynäs? Inte många. Ändå skrek hon "NEEEEJ!" när Brynäs gjorde 4-5 i sudden och LIF var utslagna.

Faktum är att hon undrade varför inte också jag skrek och visade känslor där framför tv:n. Jag är inte typen. Om jag varit tränare hade jag gått rakt ut i omklädningsrummet. Nu gick jag istället ut i köket i hennes 2:a i Björkhagen och surade.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

1993 alltså.
Du har bott hemifrån alldeles för länge....
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

I Elitserien i baseboll har Rättvik under eftermiddagen förlorat sin första match efter tretton segrar.
Rättvik Butchers @ Karlskoga Bats 2-3
Seriesuveränen fick liksom ingen ordning på sitt spel - för att travestera Winnerbäck - eller var det Karlskoga som gjorde det bra?
Chans till revansch i match 2 som nyss inletts, och där har Rättvik gått fram till ledning 2-0.

Rapporterar främst för Wittgensteins skull, vars intresse inte begränsar sig till Leksand Lumberjacks (som är spellediga idag).
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Rättvik studsar tillbaka och vinner 9-5.
Wittgenstein har inte uttryckt någon tacksamhet över rapporten ovan, så sportintresset är kanske begränsat trots allt.
Men det visste vi ju redan.
Wittgenstein had quite a lot to say about sports and games and even attempted a definition of sport, claiming that sports are defined not by a shared set of characteristics, but by new activities borrowing certain aspects from existing sports while retaining characteristics that other sports do not share. For example, synchronized swimming, something Wittgenstein never had the pleasure of watching, is a skill and a spectacle that became a sport when an element of competition was introduced. Wittgenstein may have revolutionized twentieth century philosophy, but he was not a dedicated sports fan. After attending a rowing regatta with Bertrand Russell he remarked that “The way in which we have spent the afternoon is so vile, we ought not to go on living.”
https://www.thereader.org.uk/philosophy-and-sport/
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

När det kommer till just den amerikanska formen av brännboll samt den skotska bandyn så hyser jag ungefär samma känslor som den filosof vars namn jag lånat hyste för idrott i allmänhet. Men blir man omnämnd av storheter som Sniper och Gösen så får man väl ändå uttrycka tacksamhet. (Vill man sen lära sig mer om original-Wittgenstein rekommenderar jag Sten Anderssons "Filosofien som inte ville tala". Storslagen!).

Jag vill även passa på att tacka för juli-kalendern. Och känner igen mig i din beskrivning av hur olika flickvänner förhållit sig till detta specialintresse som vi passagerare här på färjan delar. Jag tänker ibland att mediala omnämnanden av detta hockeylag måste väcka minnen av en annan hos ett och annat ex. Eller förresten, vem vet, kanske har fler leksingar passerat i deras liv sedan dess.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Dagens golf https://www.youtube.com/watch?v=xPnW5lnbWYU
Eller kommer det mer?

* * *

Brage föll mot Skövde. Man kan inte gå poänglösa när man möter lag i nedre regionen. Då kan det hända att man själva får kämpa därnere under andra halvan av säsongen.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Dagens golf https://x.com/Aku_700/status/1815318222893187518
(kan inte hjälpa att det är X - Gösens X-problem måste få en lösning)
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Dagens inlägg:

Så att inte inläggen alldeles ska cease to exist kommer här ett om en no-hitter - en pitcher som inte släpper igenom en enda hit. Det sker lite då och då men är alltid stort. San Diego Padres' Dylan Cease har svarat för en sådan idag när Padres besegrade Washington Nationals 3-0. Video när det fullbordas hittas här https://www.mlb.com/news/dylan-cease-throws-no-hitter
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Dagens inlägg: Visste ni att Kris Bryant var lika ostadig på fötterna som Brock Montpetit när det avgjordes 2016? Brock snubbelflög in 3-4 i Ö-vik medan Bryant halkade till i det våta gräset och kastet fick en oroväckande bana.

Bild
https://www.youtube.com/watch?v=HOp8w2PgHlM