Övrig sport

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 18 aug 2024, 12:24 .

* * *

Undrar om någon från Leksandfärjan-redaktionen är på baseball?



* * *


I de trädgårdar där Zacke och Ahnelöv numera bor.
Såvida de inte bor på ett tryggt avsnitt av Hjortnäsvägen.

* * *

Dagens dödssynd är lättja.

Lustigt sammanträffande att jag i går eftermiddag såg Ahnelöv på Hemköp. Har inte sett till honom på säkert ett år.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

"Där är matchen slut...där är matchen slut...Karlskoga har besegrat Leksand med 6-0" https://youtu.be/7UekgJYlv1w?t=218
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: sön 18 aug 2024, 15:34
Sniper skrev: sön 18 aug 2024, 12:24 .

* * *

Undrar om någon från Leksandfärjan-redaktionen är på baseball?



* * *


I de trädgårdar där Zacke och Ahnelöv numera bor.
Såvida de inte bor på ett tryggt avsnitt av Hjortnäsvägen.

* * *

Dagens dödssynd är lättja.

Lustigt sammanträffande att jag i går eftermiddag såg Ahnelöv på Hemköp. Har inte sett till honom på säkert ett år.
Wittgenstein skrev: tis 06 aug 2024, 23:23 Och ärligt talat, lite märkligt känns det än idag att Gösen kanske springer på Marek Hrivik vid frysdisken. Vilken upplevelse!
Du lever i bizarro world, Gösen!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: sön 18 aug 2024, 17:00
Wittgenstein skrev: tis 06 aug 2024, 23:23 Och ärligt talat, lite märkligt känns det än idag att Gösen kanske springer på Marek Hrivik vid frysdisken. Vilken upplevelse!
Du lever i bizarro world, Gösen!
Den gubben ser jag mest bara köpa Coca Cola Zero.

Förövrigt slog Alex Noren precis ut på fjärde rundan. Han har hittills gått bra och håller han bara ihop det idag så går han vidare till nästa vecka där de 50 bästa (fedEx ranking) går vidare. Noren just nu på plats 45. Åberg har haft en intetsägande vecka och tappat till en 7e ranking just nu men är naturligtvis även han klar till nästa vecka. Efter nästa helg så gör topp 30 upp om vem som vinner ära och berömmelse. Och även någonstans 180-200 miljoner i vinstpengar. Dagens vinstsumma är i sammanhanget blygsamma 42 miljoner.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: mån 05 aug 2024, 17:04
Sniper skrev: mån 05 aug 2024, 09:53
Wiborg skrev: mån 05 aug 2024, 07:29 (...) men inte ett enda ord om Sveriges första judo-medalj i OS någonsin. Dessutom av en tjej som fortfarande är junior, det är stort!
Håller med. Själv är jag ju ursäktad, eftersom jag inte ens visste att det var en olympiad i det tidiga skedet av mästerskapen. Wittgenstein däremot kunde ha nämnt Tara Babulfath. Men han är väl för upptagen med att häckla baseball och golf. Eller delta själv med #9 på ryggen https://www.youtube.com/watch?v=LfduUFF_i1A
Nåja, häcklar är väl att ta i. Rått men hjärtligt, som Jonas Bergqvist så ofta brukade beskriva stämningen i omklädningsrummet. Att Tara var lätt att gilla skriver jag under på, men jag förstod, om möjligt, än mindre av hennes idrott än vad jag gör av baseball.
Badass 2 (Charley Hull är badass 1).
Tara Babulfath gjorde stor succé under OS när hon tog Sveriges första medalj i judo någonsin under ett OS.

Efter semifinalen i mästerskapet, där Babulfath förlorade efter att ha fått tre varningar, var det unga stjärnskottet märkbart upprörd.

Hon stod länge kvar på mattan och argumenterade med matchdelegaten.

Nu har hennes straff kommit, något som SVT var först att rapportera om.

18-åringen stängs av i tre månader – men får behålla OS-bronset.
https://www.expressen.se/sport/os-2024/ ... stangs-av/
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Mycket golf i helgen.

Womens open på St Andrews the old course;

Där en doldis i Linnea Ström är med i toppen efter dag 1 på -1 i svåra vindförhållanden. Även Johanna Gustafsson -1. Bästa Svensk Maja Stark på -2.

Anna Nordqvist noterades för en kvadruppelbogey på hål 4 och Linn Grant lyckades med bedriften att slå out of bounds på 18. Det här jordklotets bredaste fairway. +7 respektive +5.

Bild
18e på St Andrews

FedEx cup går in i andra rundan på Castle Pines GC utanför Denver, Colorado.

Det viktigaste är att hamna topp 30 (tour ranking) för att ta sig till sista rundan där just de 30 bästa gör upp om titeln. Åberg som är sjua inför har kommit till fjärde hålet och är redan två under. Noren (ranking 46) har precis slagit ut och behöver nog komma topp tio, beroende på vad de på plats 30-45 gör, för att ta sig vidare. Spännande!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Åberg upp i ledning efter 10 hål. Också kul.
Golf på Tvn och hockey på mobilen.
När jag skrev det hade jag fel. Det var efter 8 hål. Efter det slog han i vatten och gjorde dubbel både på nian och tian. På korta elfte slog han upp sig 80 cm från pinnen och jag tänkte -grym comeback - men så missade han birdieputten. Sen gjorde han två bogey till innan han avslutade starkt med tre birdies och ligger nu E. Desto glädjande är att Noren som precis kom in ligger på en delad andraplats vilket gör honom projected 19 på FedEx rankingen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

NL Central
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Med drygt 30 matcher kvar att spela seglar Milwaukee Brewers mot slutspel, medan lag 2-5 - som samtliga har .500 inom räckhåll - får svårt att ens kvalificera sig för wild card-match. Det finns en handfull andra som har bättre vinstprocent bland de som parkerar bakom ledarna i respektive division (och det är bara divisionssegrarna som är garanterade slutspel) https://www.mlb.com/standings/

* * *

I svensk baseball inleds semifinalspelet imorgon kl 13:
Rättvik Butchers @ Karlskoga Bats
Stockholm Monarchs @ Alby Stars
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Stannar till i tråden mitt under min eftermiddagsfika...

Bild
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Övrig sport

Inlägg av Mats_ume »

Wittgenstein skrev: fre 23 aug 2024, 13:26 Stannar till i tråden mitt under min eftermiddagsfika...

Bild
❤️
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: fre 23 aug 2024, 13:26 Stannar till i tråden mitt under min eftermiddagsfika...

Bild
I ärlighetens namn är du nog den tredje mest frekventa besökaren i den här basegolftråden. 🥳
Är det en smyghandikappare vi närt vid vår barm?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: fre 23 aug 2024, 13:13 Bild
För drygt tio år sedan adderade Pittsburgh Pirates ett vitt fält runt P:et. Jag beställde genast från USA och inbillade mig att jag var ensam i Sverige om att ha kepsen i det utförandet. Därför blev jag lite störd när Jacob de la Rose visade sig ha samma 59fifty On Field-kepa.

Bild
https://sverigesradio.se/artikel/5839429

Skillnaden mellan mig och JDLR är att jag vårdar mina kepsar bättre. Om man inte har en New Era Cap Brush ("removes lint and dust") går det bra med vanlig klädvårdsrulle.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Med risk för jinx.
Åberg har en riktigt monsterrunda på gång. 7 birdies och precis en Eagle på 14e och 8 under för dagen.

Just nu både Noren och Åberg på delad andraplats.

Åberg kom i mål på en 63 runda och delar nu banrekordet med Adam Scott som leder på -13.

Åberg och Noren går ut i samma boll näst sist i morgondagens runda.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Fördelen med att det blev Karlskoga och inte Leksand som fick möta Rättvik
är att Karlskoga skulle kunna utmana. Det var känslan.
Och det blev lika svängigt och spännande som när Leksand besegrade Karlskoga förra lördagen https://stats.baseboll-softboll.se/en/e ... ore/133482
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Kör en egen nedräkning

🕦 -1h 20min

11:25 lokal tid (19:25 CLT) går Noren och Åberg ut tillsammans i näst sista boll!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.