Eventuellt färgbesked OCH valda/tilldelade tröjnummer i en enda smäll - inte illa.Wittgenstein skrev: ↑fre 09 aug 2024, 16:14Det där hade jag missat, och det känns ju mycket lovande. Då kanske jag kan krypa tillbaka in under min sten och återkomma som det gulas beskyddare om ett år.
Matchtröjorna
-
Re: Matchtröjorna
-
Än kan vi inte ropa hej - även om det vore väldigt märkligt att ha med gult på försäsongen och sen låta färgen försvinna vid grundseriestart. Nästan sadistiskt mot oss som värnar om det gula. Ryck bort plåstret direkt om det nu ska ryckas bort.
Annars kan man ju fastslå att försäsongströjor kan se ut hur som helst:
Malmö igår
-
Nytt indicium: Tror ni Jakob Hellsten skulle ha ett stänk av gult på masken om inte också matchställen hade detta stänk?
Jag vågar påstå att det är klart nu, åtminstone LIFnews-klart, 99%, att vi fortsätter med vitt, blått OCH gult
Jag vågar påstå att det är klart nu, åtminstone LIFnews-klart, 99%, att vi fortsätter med vitt, blått OCH gult
-
Och här är Lukas Vejdemo i sin tröja:Sniper skrev: ↑fre 09 aug 2024, 16:21Eventuellt färgbesked OCH valda/tilldelade tröjnummer i en enda smäll - inte illa.Wittgenstein skrev: ↑fre 09 aug 2024, 16:14Det där hade jag missat, och det känns ju mycket lovande. Då kanske jag kan krypa tillbaka in under min sten och återkomma som det gulas beskyddare om ett år.
Ekonomiavdelningens tröjprototyp nedan blev ej verklighet men de accepterade till slut ett spill på 10%:
Nåväl, lite sparsmakat gult är ingen katastrof. TJ:s resonemang kring Alsing och hans ”överraskande” höjning av sitt spel på slutet med funderingen att ”han kanske släppte på bromsen (ej ordagranna citat, men andemeningen)” är det däremot. Vad är tränarnas jobb?
-
- Gammal räv
Apropå att färger också har nyanser:
-
Indicium 3: Färska Facebook-poster i framträdande gult.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... cale=sv_SE
-
Indicierna hopar sig och i väntan på domstolens första utslag, dvs. smygtitterna vi brukar bjudas på, så känner jag ingen oro. När CMB buar så jublar jag. Jag tror inte längre på ett negativt utslag.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Tur att vi har dem att luta oss mot - annars hade man halvt gett upp när man sett detta.
Men bara halvt, för om man granskar bilden noga finns det lite gult längst till höger på bordet.
-
Established 1919 är gräslig på flera sätt!
Svagt utbud några år nu, trots att det borde vara lätt med det klubbmärket och färgerna (inklusive gult).
Svagt utbud några år nu, trots att det borde vara lätt med det klubbmärket och färgerna (inklusive gult).
-
Om de varit riktigt modiga hade inte ens stjärnorna på ärmarna varit med. Less is more - även om vissa hävdar motsatsen https://www.youtube.com/watch?v=QHZ48AE3TOI
-
2022-23
Premiär: 17 september
Matchtröja presenterad: 25 augusti
2023-24
Premiär: 14 september
Matchtröja presenterad: 26 augusti
2024-25
Premiär: 21 september
Matchtröja presenteras:
Premiären är senare i år - men borde det inte vara dags för teasers?
Premiär: 17 september
Matchtröja presenterad: 25 augusti
2023-24
Premiär: 14 september
Matchtröja presenterad: 26 augusti
2024-25
Premiär: 21 september
Matchtröja presenteras:
Premiären är senare i år - men borde det inte vara dags för teasers?
-
Jag gillade verkligen fjolårets original med blåa längder på ärmarna. Hoppas de kvarstår i någon form (men misstänker att de bara fick en (halv) säsong)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
- Gammal räv
Kontraktet med Carmelita Jeter som tröjmodell kanske kräver vissa finansiella förhandlingar?
-
https://www.leksandsif.se/article/dttasiz-30ead/view
Får vi ett smakprov snart tro?
Nästa lördag får därmed ett annat utseende, där själva matchen flyttas till Clas Ohlson Foundation Arena, men där alla kringaktiviteter består innan, under och efter matchen, med autografskrivning, möjligheter att köpa den nya matchtröjan, mat, intervjuer och underhållning.
Får vi ett smakprov snart tro?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.