Nästa lördag får därmed ett annat utseende, där själva matchen flyttas till Clas Ohlson Foundation Arena, men där alla kringaktiviteter består innan, under och efter matchen, med autografskrivning, möjligheter att köpa den nya matchtröjan, mat, intervjuer och underhållning.
Får vi ett smakprov snart tro?
Nästa lördag spelar vårt herrlag träningsmatch mot Vålerengen med start klockan 15. Lördagen tvingas stöpas om på grund av sprickbildningar i arenans sargglas.
Bakgrunden är att rengöringsmedlet som vi – och andra klubbar använder – av okänd anledning har skapat sprickor i glaset. Alla plexiglas i arenan behöver därför bytas ut. Vi har gott hopp om att nytt glas kan vara levererat i tid till den efterföljande hemmamatchen mot Timrå torsdag 12 september.
Vi beklagar förstås detta, det är en situation bortom vår kontroll som ska utredas i nästa steg.
Jag tror inte vi bytte sarg i samband med att vi gick ifrån härdglaset, men vid bytet ifrån härdglas var vi sannolikt tvungna att köpa lister + infästningar för de mjukare polykarbonatskivorna ("plexiglas"). Dessa behöver ju nu inte bytas.
(Vi bytte väl sarg 2013 och var en av de första i landet med den tio(?) centimeter lägre sargen.)
Jag tror inte vi bytte sarg i samband med att vi gick ifrån härdglaset, men vid bytet ifrån härdglas var vi sannolikt tvungna att köpa lister + infästningar för de mjukare polykarbonatskivorna ("plexiglas"). Dessa behöver ju nu inte bytas.
(Vi bytte väl sarg 2013 och var en av de första i landet med den tio(?) centimeter lägre sargen.)
Ja, det borde ju vara en klart mindre kostnad än att bygga om, dock en onödig kostnad som jag antar att tillverkarna av både medel och glas kommer skylla på varandra och vi får stå i mitten och bara betala...
Säsongen innan - första på 2 1/2 decennium utan gult - fanns det ett nyhetens behag som piggade upp. Men nu började vi se verkningarna...10:a i en tolvlagsserie, endast räddade från kval av två sladdande lag (Västerås och Linköping). Och säsongen därpå trillade vi dit, degradering efter 50 år i högsta serien.
Men skulle vi nu åka ur våren 2025 TROTS gult faller argumentationen.
Ser mycket lovande ut! Och till skillnad från den person som på Twitter kommenterat bilderna så tycker jag ju, som ni medresenärer är väl bekanta med, att det gula är det som gör det så vackert!
Sen är jag personligen inte överförtjust i att axelfärgen går ner över ärmarna (som det ser ut att göra här). Men jag har förstått att många gillar det, så jag får väl stå ut med det.
Wittgenstein skrev: ↑sön 01 sep 2024, 16:11
Sen är jag personligen inte överförtjust i att axelfärgen går ner över ärmarna (som det ser ut att göra här). Men jag har förstått att många gillar det, så jag får väl stå ut med det.
Håller med dig i det. Föredrar när enbart axlarna är täckta i blått/vitt.