Övrig sport

Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Övrig sport

Inlägg av Mats_ume »

Stämmer ryktet att Sverige spelade tävlingslandskamp i fotboll igår???
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: fre 06 sep 2024, 10:49 Stämmer ryktet att Sverige spelade tävlingslandskamp i fotboll igår???
Det gör de väl alltid?
Var Zlatan med?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Den här sporten är jag lika ointresserad av som andra av baseball https://www.nfl.com/schedules/2024/reg1/
Betyder det att jag kommer sucka över eventuella inlägg? Inte alls! Jag välkomnar en strid ström.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

US open. Tennis denna gång.

Final mellan Amerikanen Fritz och Italienska Sinner där den senare började med ett break.
1-0 i första set. Discovery Plus.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Kan också slänga in ett tips från SVT play.
Abborrmästarna. Dryga 9 timmars sammandrag från SM i abborrfiske från Siljan med vackra vyer över Leksand med nejd. Fördelat på två avsnitt.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Då kan vi summera Yankees @ Cubs fredag-söndag.
Fredag, lördag blir Cubs nollade och Yankees vinner 3-0, 2-0.
Men idag spräcker hemmalaget nollan redan i första inningen
och de två poäng man får med sig räcker hela vägen till vinst
https://www.mlb.com/gameday/yankees-vs- ... final/wrap

Blir inte lättare motstånd måndag-onsdag: Dodgers borta.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Elvenes skadad på träning - det var inte roligt att höra.
Men det här är roligt: Chicago Cubs @ Los Angeles Dodgers 10-4
https://www.mlb.com/news/cody-bellinger ... _pk=746101
Vilken skalp!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tis 10 sep 2024, 08:24 Elvenes skadad på träning - det var inte roligt att höra.
Men det här är roligt: Chicago Cubs @ Los Angeles Dodgers 10-4
https://www.mlb.com/news/cody-bellinger ... _pk=746101
Vilken skalp!
Undra om min gamla Dodgersjacka i stl 150 ligger nedpackad i någon kartong i föräldrahemmet. Antagligen inte men på 80-talet höll jag på dem av just den anledningen. En cool jacka som jag hade fått av en amerikan. Jag kunde inte en enda spelare och visste nog knappt var LA låg men ändå. Jag höll också på Aston Villa vill jag minnas av liknande anledning. En halsduk inköpt på Rättviks marknad, men bytte sen till Queens Park Rangers bara för att det var ett coolt namn. Numera håller jag på Leksand. Punkt.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tis 10 sep 2024, 08:52
Sniper skrev: tis 10 sep 2024, 08:24 Elvenes skadad på träning - det var inte roligt att höra.
Men det här är roligt: Chicago Cubs @ Los Angeles Dodgers 10-4
https://www.mlb.com/news/cody-bellinger ... _pk=746101
Vilken skalp!
Undra om min gamla Dodgersjacka i stl 150 ligger nedpackad i någon kartong i föräldrahemmet. Antagligen inte (...)
Lämna aldrig något i föräldrahemmet. Det kan försvinna på ena eller andra sättet. På 90-talet släppte mina föräldrar in två ölburksamlare som hittat min gamla adress i SÖF:s medlemsmatrikel. De ville titta på min 500+ stora samling. "De var så trevliga så". Men när jag kom på besök nästa gång upptäckte jag att några rariteter saknades. Bl.a. en av Sveriges mest eftertraktade burkar: Eagle Beer från Lidköpings bryggeri. Högst upp till höger.

Bild

Den hade jag hittat i skogen intill ett hotell i Tällberg när jag och Thure tagit mopparna dit. Men nu blev jag bestulen på den. På något sätt distraherade de trevliga killarna mina föräldrar och fick med sig burkar ut ur huset.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Här kan vi passa på att tala om gamla Sammilsdalslärare igen. Närmare bestämt Margaretha Hedblom https://www.siljannews.se/dalarna/kultu ... om-ar-dod/

Hon ledde något som hette Föreningen Norden i början på 80-talet. En gång per år reste föreningen till en av Nordens huvudstäder. Jag och några till gick med enbart för att leta ölburkar. Särskilt framgångsrik var resan till Köpenhamn. De sju längst fram är exempel på danska burkar.

Bild

Men Kent klantade med sina fynd flera gånger i bussen och de föll skramlande ut på golvet. Margaretha hotade med att kasta ut dem. Även våra (vi som inte klantade).

Sista gången burkarna föll ur Kents kasse sa Margaretha: "Nu åker dom ut!". Men på något sätt lyckades vi ta oss ända hem till Leksand med samtliga burkar i behåll.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tis 10 sep 2024, 10:17 Här kan vi passa på att tala om gamla Sammilsdalslärare igen. Närmare bestämt Margaretha Hedblom https://www.siljannews.se/dalarna/kultu ... om-ar-dod/

Hon ledde något som hette Föreningen Norden i början på 80-talet. En gång per år reste föreningen till en av Nordens huvudstäder. Jag och några till gick med enbart för att leta ölburkar. Särskilt framgångsrik var resan till Köpenhamn. De sju längst fram är exempel på danska burkar.

Bild

Men Kent klantade med sina fynd flera gånger i bussen och de föll skramlande ut på golvet. Margaretha hotade med att kasta ut dem. Även våra (vi som inte klantade).

Sista gången burkarna föll ur Kents kasse sa Margaretha: "Nu åker dom ut!". Men på något sätt lyckades vi ta oss ända hem till Leksand med samtliga burkar i behåll.
Du framstår mer och mer som en seriehamstrare
https://m.youtube.com/watch?v=o-7B20p9a ... YXJkZXI%3D

Är det inte sprutgrädde från Kungens kurva eller jägarkorv från Högdalen så är det 7000 baseball-kepsar i mint condition och nu all världens tomburkar.

Slå dig ihop med Klas så har du snart en ny samling.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Övrig sport - från basegolf till burksamlande...

Tur att det finns en tråd för lite mer högkulturella uttrycksformer! (Om än med dålig postfrekvens).


(Nu kommer Sniper snart fräsa åt mig, men jag tar den smällen!).
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: tis 10 sep 2024, 12:51 Övrig sport - från basegolf till burksamlande...

Tur att det finns en tråd för lite mer högkulturella uttrycksformer! (Om än med dålig postfrekvens).


(Nu kommer Sniper snart fräsa åt mig, men jag tar den smällen!).
Glöm inte mitt högkulturella tips om SM i abborre!
Dessa välsmakande inavlade kusiner.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tis 10 sep 2024, 11:39 Du framstår mer och mer som en seriehamstrare

Slå dig ihop med Klas så har du snart en ny samling.
Jag vill inte ha en ny samling, jag vill ha en Eagle Beer från 60-talet, flat top. Har han det?

Bild
Flat top till vänster
Wittgenstein skrev: tis 10 sep 2024, 12:51 Övrig sport - från basegolf till burksamlande...

Tur att det finns en tråd för lite mer högkulturella uttrycksformer! (Om än med dålig postfrekvens).

(Nu kommer Sniper snart fräsa åt mig, men jag tar den smällen!).
det tickar regn, min krackelerade tjej
ta hem, ta hem till din samling
vi möts på King Lone's bjudning
förklädda till ett obotligt sår

- Bruno K. Öijer -

(där fick du lite högkulturellt)
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Övrig sport

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: tis 10 sep 2024, 15:55
Gösen skrev: tis 10 sep 2024, 11:39 Du framstår mer och mer som en seriehamstrare

Slå dig ihop med Klas så har du snart en ny samling.
Jag vill inte ha en ny samling, jag vill ha en Eagle Beer från 60-talet, flat top. Har han det?

Bild
Flat top till vänster
Wittgenstein skrev: tis 10 sep 2024, 12:51 Övrig sport - från basegolf till burksamlande...

Tur att det finns en tråd för lite mer högkulturella uttrycksformer! (Om än med dålig postfrekvens).

(Nu kommer Sniper snart fräsa åt mig, men jag tar den smällen!).
det tickar regn, min krackelerade tjej
ta hem, ta hem till din samling
vi möts på King Lone's bjudning
förklädda till ett obotligt sår

- Bruno K. Öijer -

(där fick du lite högkulturellt)
Måste erkänna att jag är en stor förespråkare för öl på burk.
https://olkollen.se/flaska-eller-burk-v ... or-din-ol/