Träningsmatcher 2024

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: tis 20 aug 2024, 17:58 En del vill kanske inte låta sig påverkas av något så bedrägligt som träningsmatcher och inkommer med tabelltips redan före första nedsläpp, medan andra gärna vill avvakta tills åtminstone två träningsmatcher är spelade.

Jag trodde att jag tillhörde första kategorin - de som känner sig mogna att tippa redan före Strömstad - men när jag skissar på tabell inser jag att det fortfarande är kamikaze-tidigt. Det är inte främst Leksand jag vill "se" mer av (har redan bestämt mig för att tippa med hjärtat och placera dem högt eller förhållandevis högt) utan övriga lag.
Om jag hade stått fast vid detta hade jag inte behövt sitta här och grubbla över nytt tabellutseende. Nuvarande tips håller inte.

Och det där med att "tippa med hjärtat". Är det inte vinna tävlingen det handlar om?
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Klas »

Mats_ume skrev: tor 12 sep 2024, 21:42
Klas skrev: tor 12 sep 2024, 21:16 Nån som smakat Noir de Dottignies från De Ranke förresten? En stout på 8,5 %. En dryck från himmelriket! Finns på bolaget nu som tillfälligt sortiment typ…köp en flarra eller sju för bövelen!
Låter sött - eller?
Inte så farligt tycker jag nog..!
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av CMB »

Klas skrev: tor 12 sep 2024, 21:16

Nån som smakat Noir de Dottignies från De Ranke förresten? En stout på 8,5 %. En dryck från himmelriket! Finns på bolaget nu som tillfälligt sortiment typ…köp en flarra eller sju för bövelen!
Ja du Klas, nu är två flaskor inhandlade och placerade i kylen. Likt en spetsvärvning hos LIF där Ejendahl med stolthet tryckt in stålars i mängder är förväntningarna skyhöga. Något annat än årets MVB är en besvikelsen. :mrgreen:

Nåväl, om några timmar hög musik och glaset blir fyllt och tömt. Skål! :YMPARTY: 8-)
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Lillgud »

...Lagens resultat i träningsmatcherna...

(1st träningsmatch kvar bara nu HV71-Rögle imorgon lördag)

…Leksand…
Förlust mot Färjestad 2-3
Förlust mot Frölunda 3-5
Förlust mot Vålerenga 2-3 (straffar)
Vinst mot Örebro 3-1
Vinst mot Vålerenga 6-3
Vinst mot Linköping 7-1
Förlust mot Timrå 1-5

Örebro
3-4 Förlust mot Karlskoga
3-2 Vinst mot Brynäs (straffar)
3-1 Vinst mot Malmö
3-2 Vinst mot Djurgården (Förlängning)
1-3 Förlust mot Leksand
4-5 Förlust mot HV71 (Övertid)
2-1 Vinst mot Linköping

Malmö
4-1 Vinst mot Visby/Roma
2-1 Vinst mot Oskarshamn (Straffar)
1-2 Förlust mot HV71(Straffar)
0-2 Förlust mot Fischtown Penguins
4-1 Vinst mot Linköping
1-3 Förlust mot Örebro
4-2 Vinst mot Wolfsburg
2-3 Förlust mot Frölunda

Timrå
3-1 Vinst mot Brynäs
5-4 Vinst mot Vaasan Sport (Straffar)
5-0 Vinst mot Vaasan Sport
3-2 Vinst mot Björklöven
7-5 Vinst mot Sundsvall
2-3 Förlust mot Modo (Förlängning)
3-2 Vinst mot Luleå (Straffar)
5-1 Vinst mot Leksand

Luleå
8-1 Vinst mot Boden
4-2 Vinst mot Kärpet
3-2 Förlust mot Kärpät
3-4 Förlust mot Skellefteå
4-5 Förlust mot Modo
2-3 Förlust mot Timrå (Straffar)
4-5 Förlust mot Björklöven

Rögle
1-4 Förlust mot Frölunda
3-2 Vinst mot Västerås
1-0 Vinst mot Frölunda (Förlängning)
6-2 Vinst mot Wolfsburg
0-3 Förlust mot Oskarshamn

Modo
3-2 Vinst mot Skellefteå (straffar)
3-1 Vinst mot Björklöven
4-1 Vinst mot Sundsvall
3-1 Vinst mot Östersund
3-2 Vinst mot Timrå (Förlängning)
5-4 Vinst mot Luleå
5-6 Förlust mot Björklöven (Övertid)
1-4 Förlust mot Brynäs

Frölunda
4-1 Vinst mot Rögle
5-3 Vinst mot Leksand
3-6 Förlust mot Färjestad
3-1 Vinst mot HV71
0-1 Förlust mot Rögle (Förlängning)
3-1 Vinst mot Linköping
3-2 Vinst mot Malmö

Färjestad
3-6 Förlust mot Linköping
3-2 Vinst mot Leksand
6-3 Vinst mot Frölunda
2-1 Vinst mot HV71
5-0 Vinst CHL mot Pelicans
6-2 Vinst CHL mot Klagenfurt

Brynäs
1-3 Förlust mot Timrå
2-3 Förlust mot Örebro (Straffar)
6-2 Förlust mot AIK
3-0 Vinst mot Djurgården
4-1 Vinst mot Björklöven
4-1 Vinst mot Modo

Linköping
2-1 Vinst mot Oskarshamn (straffar)
6-3 Vinst mot Färjestad
1-4 Förlust mot Malmö
2-3 Förlust mot Växjö (straffar)
1-3 Förlust mot Frölunda
1-7 Förlust mot Leksand
1-2 Förlust mot Örebro

Skellefteå
6-5 Vinst mot Björklöven (Förlängning)
2-3 Förlust mot Modo (straffar)
4-3 Vinst mot Luleå
4-3 Vinst (CHL) mot Salzburg
4-2 Vinst (CHL) mot Pelicans

HV71
4-0 Vinst mot Visby/Roma
4-3 Vinst mot Oskarshamn
2-1 Vinst mot Malmö (Straffar)
1-3 Förlust mot Frölunda
1-2 Förlust mot Färjestad
5-4 Vinst mot Örebro (Övertid)

Växjö
4-1 Vinst mot Nybro
4-0 Vinst mot München
4-3 Vinst mot Zürich (Förlängning)
3-2 Vinst mot Linköping (straffar)
3-1 Vinst (CHL) mot Eisbären Berlin
2-3 Förlust (CHL) mot Sheffield (Övertid)
==============

Poäng-procent-snitt under försäsongen när lagen har mött SHL-Motstånd:

———-
1. Frölunda *76,2%* (Rögle , Leksand , HV71 , Linköping , Malmö, Rögle , Färjestad)
———
2. Färjestad *75%* (Frölunda , Leksand , HV71 , Linköping)
3. Timrå *75%* (Brynäs , Leksand , Modo , Luleå)
———
4. Skellefteå *66,7%* (Luleå , Modo)
———
5. Växjö 66,7%* (Linköping)
———
6. Örebro *60%* (Malmö , Linköping , Brynäs , Leksand , HV71)
———
7. MoDo *58,3% (Skellefteå , Luleå , Timrå, Brynäs)
———-
8. Brynäs *44,4%* (Örebro , Timrå ,Modo)
———-
9. Leksand 40% (Örebro , Linköping , Färjestad , Frölunda , Timrå)
———
10. HV71 *33,3%* (Malmö , Örebro , Frölunda , Färjestad)
11. Malmö *33,3%* (Linköping , HV71 , Örebro , Frölunda)
———
12. Rögle 33,3% (Frölunda , Frölunda)
———-
13. Linköping *22,2%* (Färjestad , Växjö , Malmö , Frölunda , Leksand , Örebro)
———-
14. Luleå *11,1%* (Timrå , Skellefteå , Modo)
———-
===============
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: fre 13 sep 2024, 09:56
Sniper skrev: tis 20 aug 2024, 17:58 En del vill kanske inte låta sig påverkas av något så bedrägligt som träningsmatcher och inkommer med tabelltips redan före första nedsläpp, medan andra gärna vill avvakta tills åtminstone två träningsmatcher är spelade.

Jag trodde att jag tillhörde första kategorin - de som känner sig mogna att tippa redan före Strömstad - men när jag skissar på tabell inser jag att det fortfarande är kamikaze-tidigt. Det är inte främst Leksand jag vill "se" mer av (har redan bestämt mig för att tippa med hjärtat och placera dem högt eller förhållandevis högt) utan övriga lag.
Om jag hade stått fast vid detta hade jag inte behövt sitta här och grubbla över nytt tabellutseende. Nuvarande tips håller inte.

Och det där med att "tippa med hjärtat". Är det inte vinna tävlingen det handlar om?
Jo nog finns risken att jag ändrar något men det blir ju ändå aldrig som man tänkt. Hur länge är det ändringsbart? Fram till nedsläpp?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Lillgud »

Stjärnan skrev: fre 13 sep 2024, 21:38
Sniper skrev: fre 13 sep 2024, 09:56
Sniper skrev: tis 20 aug 2024, 17:58 En del vill kanske inte låta sig påverkas av något så bedrägligt som träningsmatcher och inkommer med tabelltips redan före första nedsläpp, medan andra gärna vill avvakta tills åtminstone två träningsmatcher är spelade.

Jag trodde att jag tillhörde första kategorin - de som känner sig mogna att tippa redan före Strömstad - men när jag skissar på tabell inser jag att det fortfarande är kamikaze-tidigt. Det är inte främst Leksand jag vill "se" mer av (har redan bestämt mig för att tippa med hjärtat och placera dem högt eller förhållandevis högt) utan övriga lag.
Om jag hade stått fast vid detta hade jag inte behövt sitta här och grubbla över nytt tabellutseende. Nuvarande tips håller inte.

Och det där med att "tippa med hjärtat". Är det inte vinna tävlingen det handlar om?
Jo nog finns risken att jag ändrar något men det blir ju ändå aldrig som man tänkt. Hur länge är det ändringsbart? Fram till nedsläpp?
Ja precis…
Det är matchdagen 21sept , 15:15…
Som är deadline… Du kan redigera i det innan det datumet/klockslaget…
(Man kan då tex se som på Gösens tips…`som tippade först´ han lämnade in det 21aug…
Men korrigerade sen något 10sept)

Svårt och veta vad som händer framöver här med…
Men Brynäs försöker då lösa och få in…backen Victor Söderström från andra sidan.

Skellefteå jagar fortfarande och skall ha in en back med…helst med styrkan i defensiven som ersättare till Granberg. Även där kommer nog en back från andra sidan då här sen snart helst redan igår… Möjligt de väntar ut camperna på andra sidan och slår till på något namn som blir lite över då.

Luleå har även öppnat dörren lite på glänt att de kikar på en back med….även om det nog kanske riskerar dröja lite där innan anländer något.

HV71 verkar aldrig ge sig heller…de har öppnat lite för något mer tex en center och pengar verkar då finnas än….tex Kalle Kossilas namn har nämnts om han bedöms som `hel och redo ´ här sen.

Annars om ser tabellen efter SHLs lagens interna möten….
Så är det ju Luleå och Linköping som sticker ut lite överraskande negativt….
2st lag som inte alls verkar fått ihop det spelmässigt än…
Dom 2st lagen om ser till försäsongen som går in med `störst frågetecken´ kring sig…till premiären.
Helst som båda lagen innan nämnts som 2lag för den övre halvan med ambitioner att utmana lite i toppen av tabellen.

Lite ursäkter kan väl finnas…
Kikar man på LHC så kommer Rasmus Rissanen missa 1 SHLmatch…. och Nick Shore att missa 4matcher. (Men båda är då på ingång….det deras kontrakt som är skrivna så att de kunde inte anlända till Sverige tidigare än så) Men lite sparkapital finns då där för dom tex…som inte visat upp sig än…

Medans Luleå haft oflyt och fått backen Oskarii Laaksonen skadad på försäsongen och blir nu borta ett längre tag… Laaksonen var ändå 3a ifjol i Luleås interna poängliga…1poäng bara från plats 2 tex… Totalt 29p på 52matcher. Så börjar Luleå lite knackigt nu även i SHL…
Så lär inte Fröberg våga sitta still för länge till…utan då kommer Luleå tvingas förstärka upp med ett namn till på backsidan framöver här… Luleå har också bara 7backar i nuläget egentligen på kontrakt…så utrymme finns då med för det. (Deras back 8 är en 19åring Arttu Tuhkala som lyftes upp lite nu från J-laget när Laaksonen skadades och var endast med i A-truppen 1gång ifjol och då fick vara på isen i 41sekunder)

Annars har väl lag som Timrå under Jokinen….gått överraskande bra istället.
Med tanke på att de tappat sina finska backar till oss.
Och att deras klart starkaste nyförvärv forwarden Kapanen inte ens har anlänt än.
Är ju fortsatt på Campen i Nordamerika…. Finns fortsatt ett lite frågetecken om kommer…
Men Timrå räknar ändå med han…även om även han riskerar missa kanske tex 4st matcher inledningsvis innan kommer.

Men även Örebro och Modo…stått sig då stabilt och gått bra överlag när de mött SHL-motstånd.
Så de gått positivt då med. Brynäs har då inte heller tex gjort bort sig utan visat att de ändå kan mäta sig och hävda sig.
Även bra för Örebro att de blev av med Philip Holms kontrakt då med….
På sikt öppnar det för att de kommer kunna agera på då marknaden med…
Men inledningsvis här tynger fortfarande både Bromes och Holms utköp dom…

Växjö å andra sidan lite svårbedömda….de bara mött 1SHL lag på försäsongen….
När de ställdes mot Linköping….och då vann de på straffar….

Rögle kanske klarnar något mer kring idag när de möter HV71….
Annars de ju bara mött Frölunda 2ggr så de lite svårbedömda än med….
Var de lite står…

Annars är det ju Färjestad och Frölunda som resultatmässigt om ser till försäsongen då ser starka och stabila och pålitliga ut.
Senast redigerad av Lillgud den lör 14 sep 2024, 08:31, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Klas »

CMB skrev: fre 13 sep 2024, 14:01
Klas skrev: tor 12 sep 2024, 21:16

Nån som smakat Noir de Dottignies från De Ranke förresten? En stout på 8,5 %. En dryck från himmelriket! Finns på bolaget nu som tillfälligt sortiment typ…köp en flarra eller sju för bövelen!
Ja du Klas, nu är två flaskor inhandlade och placerade i kylen. Likt en spetsvärvning hos LIF där Ejendahl med stolthet tryckt in stålars i mängder är förväntningarna skyhöga. Något annat än årets MVB är en besvikelsen. :mrgreen:

Nåväl, om några timmar hög musik och glaset blir fyllt och tömt. Skål! :YMPARTY: 8-)
Härligt, hoppas dom föll dig i smaken !😛😎
De Ranke är ett ( i mitt tycke) fantastiskt bryggeri som bjuder världen på enastående brygder. Gudarnas samlade visdom och kärlek i flytande form 🙏😛
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Stjärnan »

Lillgud skrev: lör 14 sep 2024, 07:52
Stjärnan skrev: fre 13 sep 2024, 21:38
Sniper skrev: fre 13 sep 2024, 09:56
Om jag hade stått fast vid detta hade jag inte behövt sitta här och grubbla över nytt tabellutseende. Nuvarande tips håller inte.

Och det där med att "tippa med hjärtat". Är det inte vinna tävlingen det handlar om?
Jo nog finns risken att jag ändrar något men det blir ju ändå aldrig som man tänkt. Hur länge är det ändringsbart? Fram till nedsläpp?
Ja precis…
Det är matchdagen 21sept , 15:15…
Som är deadline… Du kan redigera i det innan det datumet/klockslaget…
(Man kan då tex se som på Gösens tips…`som tippade först´ han lämnade in det 21aug…
Men korrigerade sen något 10sept)

Svårt och veta vad som händer framöver här med…
Men Brynäs försöker då lösa och få in…backen Victor Söderström från andra sidan.

Skellefteå jagar fortfarande och skall ha in en back med…helst med styrkan i defensiven som ersättare till Granberg. Även där kommer nog en back från andra sidan då här sen snart helst redan igår… Möjligt de väntar ut camperna på andra sidan och slår till på något namn som blir lite över då.

Luleå har även öppnat dörren lite på glänt att de kikar på en back med….även om det nog kanske riskerar dröja lite där innan anländer något.

HV71 verkar aldrig ge sig heller…de har öppnat lite för något mer tex en center och pengar verkar då finnas än….tex Kalle Kossilas namn har nämnts om han bedöms som `hel och redo ´ här sen.

Annars om ser tabellen efter SHLs lagens interna möten….
Så är det ju Luleå och Linköping som sticker ut lite överraskande negativt….
2st lag som inte alls verkar fått ihop det spelmässigt än…
Dom 2st lagen om ser till försäsongen som går in med `störst frågetecken´ kring sig…till premiären.
Helst som båda lagen innan nämnts som 2lag för den övre halvan med ambitioner att utmana lite i toppen av tabellen.

Lite ursäkter kan väl finnas…
Kikar man på LHC så kommer Rasmus Rissanen missa 1 SHLmatch…. och Nick Shore att missa 4matcher. (Men båda är då på ingång….det deras kontrakt som är skrivna så att de kunde inte anlända till Sverige tidigare än så) Men lite sparkapital finns då där för dom tex…som inte visat upp sig än…

Medans Luleå haft oflyt och fått backen Oskarii Laaksonen skadad på försäsongen och blir nu borta ett längre tag… Laaksonen var ändå 3a ifjol i Luleås interna poängliga…1poäng bara från plats 2 tex… Totalt 29p på 52matcher. Så börjar Luleå lite knackigt nu även i SHL…
Så lär inte Fröberg våga sitta still för länge till…utan då kommer Luleå tvingas förstärka upp med ett namn till på backsidan framöver här… Luleå har också bara 7backar i nuläget egentligen på kontrakt…så utrymme finns då med för det. (Deras back 8 är en 19åring Arttu Tuhkala som lyftes upp lite nu från J-laget när Laaksonen skadades och var endast med i A-truppen 1gång ifjol och då fick vara på isen i 41sekunder)

Annars har väl lag som Timrå under Jokinen….gått överraskande bra istället.
Med tanke på att de tappat sina finska backar till oss.
Och att deras klart starkaste nyförvärv forwarden Kapanen inte ens har anlänt än.
Är ju fortsatt på Campen i Nordamerika…. Finns fortsatt ett lite frågetecken om kommer…
Men Timrå räknar ändå med han…även om även han riskerar missa kanske tex 4st matcher inledningsvis innan kommer.

Men även Örebro och Modo…stått sig då stabilt och gått bra överlag när de mött SHL-motstånd.
Så de gått positivt då med. Brynäs har då inte heller tex gjort bort sig utan visat att de ändå kan mäta sig och hävda sig.
Även bra för Örebro att de blev av med Philip Holms kontrakt då med….
På sikt öppnar det för att de kommer kunna agera på då marknaden med…
Men inledningsvis här tynger fortfarande både Bromes och Holms utköp dom…

Växjö å andra sidan lite svårbedömda….de bara mött 1SHL lag på försäsongen….
När de ställdes mot Linköping….och då vann de på straffar….

Rögle kanske klarnar något mer kring idag när de möter HV71….
Annars de ju bara mött Frölunda 2ggr så de lite svårbedömda än med….
Var de lite står…

Annars är det ju Färjestad och Frölunda som resultatmässigt om ser till försäsongen då ser starka och stabila och pålitliga ut.
Ok. Tack för det.
En synpunkt ang hur man skiljer tipsen åt om det nu skulle vara två exakt likadana, så bör den som lade sitt tips först ha fördel kan jag tycka. Men i övrigt känns reglerna bra och enkla.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Träningsmatcher 2024

Inlägg av Lillgud »

….Sista träningsmatchen är spelad, för SHL lagen….

Poäng-procent-snitt nedan under försäsongen när lagen har mött SHL-Motstånd i träningsmatcherna:

Återstår och se lite hur mycket man kan lita på försäsongs matcher….
Men lagen radade upp sig så här i `tabellen´ när de har mötts nu inbördes på försäsongen….

———-
1. Frölunda *76,2%* (Rögle , Leksand , HV71 , Linköping , Malmö, Rögle , Färjestad)
———
2. Färjestad *75%* (Frölunda , Leksand , HV71 , Linköping)
3. Timrå *75%* (Brynäs , Leksand , Modo , Luleå)
———
4. Skellefteå *66,7%* (Luleå , Modo)
———
5. Växjö 66,7%* (Linköping)
———
6. Örebro *60%* (Malmö , Linköping , Brynäs , Leksand , HV71)
———
7. MoDo *58,3%* (Skellefteå , Luleå , Timrå, Brynäs)
———-
8. Rögle *55,6%* (HV71 , Frölunda , Frölunda)
———-
9. Brynäs *44,4%* (Örebro , Timrå ,Modo)
———-
10. Leksand 40% (Örebro , Linköping , Färjestad , Frölunda , Timrå)
———
11. Malmö *33,3%* (Linköping , HV71 , Örebro , Frölunda)
———
12. HV71 *26,7%* (Malmö , Örebro , Frölunda , Färjestad, Rögle)
———-
13. Linköping *22,2%* (Färjestad , Växjö , Malmö , Frölunda , Leksand , Örebro)
———-
14. Luleå *11,1%* (Timrå , Skellefteå , Modo)
———-
===============

...Lagens samtliga resultat i träningsmatcherna...

…Leksand…
Förlust mot Färjestad 2-3
Förlust mot Frölunda 3-5
Förlust mot Vålerenga 2-3 (straffar)
Vinst mot Örebro 3-1
Vinst mot Vålerenga 6-3
Vinst mot Linköping 7-1
Förlust mot Timrå 1-5

Örebro
3-4 Förlust mot Karlskoga
3-2 Vinst mot Brynäs (straffar)
3-1 Vinst mot Malmö
3-2 Vinst mot Djurgården (Förlängning)
1-3 Förlust mot Leksand
4-5 Förlust mot HV71 (Övertid)
2-1 Vinst mot Linköping

Malmö
4-1 Vinst mot Visby/Roma
2-1 Vinst mot Oskarshamn (Straffar)
1-2 Förlust mot HV71(Straffar)
0-2 Förlust mot Fischtown Penguins
4-1 Vinst mot Linköping
1-3 Förlust mot Örebro
4-2 Vinst mot Wolfsburg
2-3 Förlust mot Frölunda

Timrå
3-1 Vinst mot Brynäs
5-4 Vinst mot Vaasan Sport (Straffar)
5-0 Vinst mot Vaasan Sport
3-2 Vinst mot Björklöven
7-5 Vinst mot Sundsvall
2-3 Förlust mot Modo (Förlängning)
3-2 Vinst mot Luleå (Straffar)
5-1 Vinst mot Leksand

Luleå
8-1 Vinst mot Boden
4-2 Vinst mot Kärpet
3-2 Förlust mot Kärpät
3-4 Förlust mot Skellefteå
4-5 Förlust mot Modo
2-3 Förlust mot Timrå (Straffar)
4-5 Förlust mot Björklöven

Rögle
1-4 Förlust mot Frölunda
3-2 Vinst mot Västerås
1-0 Vinst mot Frölunda (Förlängning)
6-2 Vinst mot Wolfsburg
0-3 Förlust mot Oskarshamn
4-2 Vinst mot HV71

Modo
3-2 Vinst mot Skellefteå (straffar)
3-1 Vinst mot Björklöven
4-1 Vinst mot Sundsvall
3-1 Vinst mot Östersund
3-2 Vinst mot Timrå (Förlängning)
5-4 Vinst mot Luleå
5-6 Förlust mot Björklöven (Övertid)
1-4 Förlust mot Brynäs

Frölunda
4-1 Vinst mot Rögle
5-3 Vinst mot Leksand
3-6 Förlust mot Färjestad
3-1 Vinst mot HV71
0-1 Förlust mot Rögle (Förlängning)
3-1 Vinst mot Linköping
3-2 Vinst mot Malmö

Färjestad
3-6 Förlust mot Linköping
3-2 Vinst mot Leksand
6-3 Vinst mot Frölunda
2-1 Vinst mot HV71
5-0 Vinst CHL mot Pelicans
6-2 Vinst CHL mot Klagenfurt

Brynäs
1-3 Förlust mot Timrå
2-3 Förlust mot Örebro (Straffar)
6-2 Förlust mot AIK
3-0 Vinst mot Djurgården
4-1 Vinst mot Björklöven
4-1 Vinst mot Modo

Linköping
2-1 Vinst mot Oskarshamn (straffar)
6-3 Vinst mot Färjestad
1-4 Förlust mot Malmö
2-3 Förlust mot Växjö (straffar)
1-3 Förlust mot Frölunda
1-7 Förlust mot Leksand
1-2 Förlust mot Örebro

Skellefteå
6-5 Vinst mot Björklöven (Förlängning)
2-3 Förlust mot Modo (straffar)
4-3 Vinst mot Luleå
4-3 Vinst (CHL) mot Salzburg
4-2 Vinst (CHL) mot Pelicans

HV71
4-0 Vinst mot Visby/Roma
4-3 Vinst mot Oskarshamn
2-1 Vinst mot Malmö (Straffar)
1-3 Förlust mot Frölunda
1-2 Förlust mot Färjestad
5-4 Vinst mot Örebro (Övertid)
2-4 Förlust mot Rögle

Växjö
4-1 Vinst mot Nybro
4-0 Vinst mot München
4-3 Vinst mot Zürich (Förlängning)
3-2 Vinst mot Linköping (straffar)
3-1 Vinst (CHL) mot Eisbären Berlin
2-3 Förlust (CHL) mot Sheffield (Övertid)
==============