Jag antar att du menar? (Att det skall stå namnet KNUTS , där du skrev Niklas nedan)Jjax skrev: ↑sön 08 okt 2023, 18:21 Med den retoriken borde vi då inte ta med fyllnadsgrad per år. Förr kunde man bara komma upp i 30-40 matcher. Nu är det 52 plus möjlighet till 3+7+7+7 så där haltar också jämförelsen med då Niklas mot de gamla legenderna.
Nej mest matcher gäller och nu har Jon det. Så välförtjänt! Speciellt i den tiden som vi nu lever i när lagkänsla är som en tuggummi tatuering.
Nu är det 52 plus möjlighet till 3+7+7+7 så där haltar också jämförelsen med då Niklas mot de gamla legenderna.
————————————-
För som du lite säger det är just Knuts…
Som dragit lite fördel av att antal matcher gått upp de senaste åren med.
Tex en sån som Niklas Eriksson har väll gjort hela 17säsonger i Leksand….
(Bara där med ett slags rekord-räkning att egentligen hålla lite koll på , Är Niklas den med flest säsonger i klubben 17st tex) En sån grej är också ett slags klubb-rekord. (EJ kontrollerat någon kanske matchar det)
Medans en sån som Knuts är `bara ´ inne på sin 14nde säsong med Leksand.
Men som sagt Knuts har `sitt rekord´ i antal spelade matcher för klubben….
Det är inget konstigt där.
Men jag tycker man borde hålla koll lite bättre på sån här statistik överlag….
För som sagt spelar vi om 20år nere i Division 1 eller Division 2….och aldrig mer når en högre nivå.
Och om man sen då om 35år kollar nostalgiskt tillbaka statistik över klubben.
Då ser man att någon `Sten Granit´ gjort flest matcher genom tiderna i en av Sveriges mest klassiska klubbar. Öh `Sten Granit´ vem ???
Nja han spela för klubben under en herrans massa år när vi harvade i Div2….
Där ser jag ett problem….
Jag tycker det känns minst lika viktigt och mer prestige ligger i att hålla koll på `VEM´….
Som representerat Leksand i flest antal matcher på den högsta nivån….
Dvs Elitserien/SHL….
Och då är ju tex Magnus Svensson före tex Niklas Eriksson….
Eftersom Niklas har fler matcher på Allsvensk nivå än vad Svensson har.
Så just Magnus Svensson….
Verkar väll vara den spelare som har spelat för oss i flest antal matcher på Elitserie/SHL nivå…
Jag vet inte om han ens någonsin har fått någon blombukett eller ett erkännande för just det…
Har han fått något bevis eller bekräftelse på det….???
Jag tycker man borde vara bättre på att ha lite koll på sån här statistik och uppmärksamma sånt till gamla legender….
För en klubb som Färjestad är det lite lättare att hålla koll på såna här saker…
Eftersom de alltid lite tillhör SHL….
Men för oss som åkt mycket jojo och vart borta i många år från SHL så blir vår statistik lätt rörigare…..